Jak shromažďovat recenze

Existuje mnoho způsobů, jak může podnik shromažďovat recenze od svých zákazníků, ale ne všechny je vždy snadné použít pro každou příležitost. Zde je několik způsobů, které vám pomohou vyžádat si zpětnou vazbu od zákazníků a dozvědět se tak více o zdokonalování vašich produktů a služeb.

1. Mějte na svých webových stránkách sekci s recenzemi

První věc, kterou byste měli udělat, abyste mohli shromažďovat recenze, které si přejete, je mít na svých webových stránkách sekci nebo formulář, kde budou lidé moci snadno odesílat své recenze. Kromě zobrazení uživatelských recenzí pod vašimi produkty a službami byste měli také zajistit, aby vaši zákazníci mohli zanechat i obecnější recenze týkající se vaší značky a celkových služeb.

Právě proto je užitečné mít na svých webových stránkách speciální místo, kde budete mít snadno k dispozici uživatelské recenze na jednom místě. Navíc vám uživatelské recenze, které hovoří především o vaší značce a službách zákazníkům, nikoli o konkrétních produktech/službách, které poskytujete, pomohou získat lepší přehled o tom, co si vaši zákazníci myslí.

2. Zveřejněte své aktuální recenze

Další věcí, kterou byste měli zvážit, je zajistit, aby všechny recenze, které získáte, byly vždy k dispozici vašim zákazníkům, aby je mohli najít a přečíst. To znamená, že všechny recenze zákazníků, které získáte, by se měly automaticky přenášet do sekce recenzí pod vašimi produkty/službami na vašich webových stránkách, případně do sekce zpětné vazby od uživatelů.

To může motivovat i další zákazníky, aby zanechali recenzi, zejména pokud vidí, že si uděláte čas na odpověď a pomůžete lidem, jak jen to jde. Ať už je recenze pozitivní nebo negativní, stále vám může pomoci zlepšit a ještě více zkvalitnit vaše služby, proto se nebojte ji zveřejnit na internetu.

3. Používejte průzkumy zpětné vazby od zákazníků

Vytvořit dobrý průzkum mezi zákazníky nemusí být nejjednodušší, protože je třeba vzít v úvahu mnoho faktorů. Především existuje mnoho různých otázek, které můžete svým zákazníkům položit, a odpovědí, které můžete očekávat. V každém případě si ale budete muset dobře rozmyslet, na co byste se měli ptát.

Vaše průzkumy by také měly být delší než jen několik vyskakovacích oken na vašich webových stránkách. Tímto způsobem můžete klást specializovanější otázky a získat lepší a jednotnější výsledky.

V závislosti na tom, zda podnikáte po celém světě nebo ne, byste měli také dbát na to, abyste vždy sledovali tyto údaje od všech svých zákazníků. Nejenže byste měli vytvořit lokalizovaný průzkum pro každou zemi, se kterou spolupracujete, ale měli byste také přeložit recenze, které obdržíte z celého světa, do vámi zvoleného jazyka. Obě tyto věci nejlépe vyřešíte spoluprací s profesionálním překladatelem nebo profesionální překladatelskou službou, jako je například PickWriters, která vám pomůže lokalizovat obsah průzkumu bez chyb a dalších problémů.

4. Navazujte na předešlé e-maily

Poté, co zákazník dokončí objednávku, měli byste se mu vždy ozvat e-mailem, poděkovat mu za nákup a dát mu vědět, že jste tu pro něj, abyste mu pomohli se vším, co by mohl potřebovat. Automatizace vašich e-mailů je v tomto případě skvělým způsobem, jak vždy po dokončení prodeje shromažďovat recenze. Pomůže vám včas sledovat všechny aktivity vašich zákazníků.

Nejenže tento e-mail ověří jejich nákup v jejich očích, ale také je přiměje více důvěřovat vaší značce a být otevřenější k tomu, aby vám po obdržení zboží poskytli zpětnou vazbu.

Abychom vám pomohli lépe pochopit, jak můžete formulovat e-mail se zpětnou vazbou, aby byl zdvořilý, přátelský a také užitečný, uvádíme příklad šablony:


Hi {Name},
Thanks for shopping at our {store name} online store. You have got a terrific flair for beauty, and your choice of products reflects that. The products in your shopping cart impressed us. We would love to know your opinion about the products you picked from our store as we are trying to learn from our customer’s experience.

Would you be willing to share your advice? Here is a link to share your thoughts as a quick review.

Appreciate your honesty!

{Customer agent’s name}

Pokud se chcete dozvědět více, přečtěte si Šablony e-mailové zpětné vazby.

E-mailová zpětná vazba je velmi užitečná taktika a tato žádost o recenzi je skvělým pokračováním. Takovou, která vám skutečně pomůže sledovat potřeby zákazníka a také mu ukáže, že jste tu pro každou část jeho zkušeností s vaší značkou. Taková interakce pomůže vašim zákazníkům cítit se mnohem lépe, když se vám vrátí s nějakou užitečnou zpětnou vazbou.

5. Vytvářejte ankety na svých účtech na sociálních sítích

Platformy sociálních médií mají velkou sílu a mohou vám skutečně pomoci s velkým zjednodušením procesu přijímání zpětné vazby. Platformy, jako jsou Facebook a Twitter, poskytují svým uživatelům možnost pořádat časově omezené ankety, v nichž mohou velmi snadno klást otázky a získávat odpovědi.

Ankety vám mohou pomoci získat zpětnou vazbu na otázky nebo problémy, které se mohou týkat jakéhokoli tématu vašich obchodních aktivit. Můžete se například zeptat na cokoli od otázky “Jak se vám líbí náš proces přepravy?” až po otázku “Jaké další produkty byste chtěli, abychom v budoucnu vytvořili?”. Na obě tyto otázky snadno odpovíte prostřednictvím svých stránek na sociálních sítích a mohou vám pomoci zlepšit služby, které poskytujete svým zákazníkům.

6. Využívejte testy použitelnosti

Testy použitelnosti mohou znít složitě a obtížně, ale ve skutečnosti představují velmi jednoduchou metodu sběru zpětné vazby o službách/produktech, které nabízíte. Aby to bylo srozumitelnější, testy použitelnosti jsou v podstatě bezplatné testy vašich produktů a služeb, které rozdáte potenciálním zákazníkům a celkově vaší cílové skupině.

Pokud budou vaše produkty/služby používat zdarma (po určitou dobu), lidé si lépe ujasní, zda se jim líbily, nebo ne. Jediné, co od nich nakonec budete očekávat, bude upřímné hodnocení produktu zákazníkem. Tímto způsobem můžete snadno a rychle sbírat recenze pro svou firmu.

Ve většině případů budou lidé s těmito bezplatnými zkouškami spokojeni a je více než pravděpodobné, že budou chtít vaše produkty a služby používat i nadále. Spolu s tím budou s větší pravděpodobností sdílet své zkušenosti na svých účtech na sociálních sítích, čímž k vám přivedou další zájemce.

Neuplácejte lidi za pozitivní hodnocení

Sbírání dobrých recenzí od vašich sledujících by mělo být upřímné a nikoli vynucené. Smyslem získávání zpětné vazby je být otevřený kritice a přijmout fakt, že ne každý bude spokojen s tím, co mu nabízíte. Podplácení lidí za pozitivní hodnocení vám nikdy nepomůže vyřešit skutečné problémy, které vaše produkty/služby mohou mít. Nakonec tak budete mít méně prodejů a mnoho zbytečných, ale pozitivních recenzí.

Dobré recenze zákaznických služeb by měly být přirozené a nikdy byste se neměli snažit získat recenze online, zejména pokud jsou placené. I když zjistíte, že máte na Yelpu nebo dokonce na svých webových stránkách několik negativních recenzí, měli byste je využít pozitivním způsobem.

Objevujte na vlastní pěst

Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše v naší akademii přímo v LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak přimět zákazníka, aby zanechal recenzi?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Existuje mnoho způsobů, jak může podnik shromažďovat recenze od svých zákazníků, ale ne všechny je vždy snadné použít pro každou příležitost. Chcete-li přimět zákazníka, aby zanechal recenzi, můžete na svých webových stránkách vytvořit sekci s recenzemi, zveřejnit ankety SoMe nebo zasílat průzkumy zpětné vazby zákazníků, které spotřebitele povzbudí. Ať už je recenze pozitivní nebo negativní, stále vám může pomoci zlepšit a ještě více zkvalitnit vaše služby.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak získám pozitivní recenze?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Nejpřirozenějším a nejoptimálnějším způsobem, jak získat pozitivní hodnocení, je využít okamžiku, kdy je zákazník s vaším produktem/službou spokojen. V těchto okamžicích je spotřebitel více nakloněn tomu, aby vám poskytl pozitivní recenzi jako formu protislužby.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Měli byste platit za pozitivní recenze?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Podplácení lidí za pozitivní hodnocení vám nikdy nepomůže vyřešit skutečné problémy, které vaše produkty/služby mohou mít. Nakonec tak budete mít méně prodejů a mnoho zbytečných, ale pozitivních recenzí.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.