• Akademie
  • Jak přidat tlačítko živého chatu na vaše webové stránky

Jak přidat tlačítko živého chatu na vaše webové stránky

Live chat se stal preferovaným kanálem zákaznického servisu pro stále větší počet online spotřebitelů. Proto je live chat widget na webových stránkách nezbytností pro firmy všech velikostí v jakémkoli odvětví. Umožňuje nabídnout zákazníkům rychlou a včasnou pomoc. Při strategickém využití navíc může výrazně přispět k: větší angažovanosti, zvýšení spokojenosti zákazníků a zlepšení prodeje a zároveň snížit náklady na zákaznickou podporu.

Jak přidat živý chat na vaše webové stránky?

1. Zvolte si poskytovatele live chat softwaru

Vzhledem k tomu, jaký dopad může mít live chat na kvalitu vašich zákaznických služeb a příjmy, stojí za to investovat nějaký čas do průzkumu možností. Než si vyberete nástroj, který vyhovuje vašim obchodním potřebám, a přidáte jej na své webové stránky, zjistěte si co nejvíce informací o různých poskytovatelích live chat softwaru. Mezi faktory, které je třeba zvážit, patří: sada funkcí, snadné zapnutí a přizpůsobení, integrace se softwarem třetích stran, zabezpečení, kompatibilita s mobilními zařízeními, ceny a zákaznická podpora.

2. Zaregistrujte si službu

Pravděpodobně jste zúžili výběr podle svých požadavků a rozpočtu. Stále nejste připraveni na nákup předplatného? Můžete začít s bezplatnou zkušební verzí. Většina poskytovatelů live chat softwaru nabízí bezplatné zkušební verze se všemi dostupnými funkcemi produktu, aby si potenciální zákazníci mohli vyzkoušet všechny funkce, nebo možnost vyžádat si demo verzi. Přihlášení ke zkušební verzi obvykle trvá maximálně několik minut a nevyžaduje údaje o kreditní kartě.

3. Přidejte live chat tlačítko na vaše webové stránky

Chat tlačítko - LiveAgent

Po registraci si musíte vybrat tlačítko chatu. Poté stačí do těla stránky vložit krátký kód HTML pro implementaci živého chatu. Po vložení chatu na webové stránky můžete začít chatovat se svými zákazníky a potenciálními zákazníky v reálném čase. Kdykoli návštěvník klikne na live chat tlačítko, které se obvykle zobrazuje v pravém dolním rohu webové stránky, zobrazí se okno chatu. Dalším kliknutím na toto okno návštěvník zahájí chat se zástupcem společnosti, který je právě online a je k dispozici, aby přijal požadavek na chat.

Upravit tlačítko chatu

4. Přizpůsobte si live chat widget

Poskytovatelé live chat softwaru obvykle nabízejí širokou škálu přizpůsobení nástroje. Mohou zahrnovat úpravu vzhledu tlačítek online (když je chat k dispozici) a offline (když chat není k dispozici) a okna chatu tak, aby vypadalo přirozeně pro vaše webové stránky, a také změnu jazyka a textů. Můžete také zvolit, zda se po kliknutí na tlačítko chatu okamžitě spustí chat, nebo se otevře formulář před zahájením chatu, který má návštěvník vyplnit. Vzhled formulářů před chatem a kontaktních formulářů (zobrazených v případě, že žádný agent není online) lze obvykle také přizpůsobit podle vašich potřeb.

5. Povolte proaktivní pozvánky k chatu

Proaktivní chat je běžnou funkcí, kterou nabízí většina dodavatelů živého chatu.. Proaktivní pozvánky k chatu se mohou zobrazovat buď na každé stránce webu, nebo na určitých stránkách. Například na stránkách s cenami nebo pokladnou, kde uživatelé budou s největší pravděpodobností potřebovat živou pomoc. Pozvánky lze obvykle spouštět ručně nebo automaticky na základě předem definovaných pravidel, jako jsou informace o návštěvnících a různé metriky chování: geografická poloha, aktuální stránka, odkazující stránka, čas strávený na webu, doba návštěvy atd.

Implementace live chatu - LiveAgent
Proaktivní pozvánka k chatu

6. Vytvořte seznam připravených odpovědí

Vytváření připravených zpráv je důležitou součástí nastavení widgetu chatu na webu a jeho maximálního využití. Jedná se o předpřipravené odpovědi na často kladené otázky zákazníků. Umožňují zrychlit dobu odezvy a zvýšit efektivitu agentů, protože nebudou muset psát vlastní zprávy na opakující se dotazy, na které lze odpovědět okamžitě jednoduchým odesláním správné předpřipravené odpovědi na několik kliknutí. Připravené zprávy jsou obzvláště užitečné, pokud agenti potřebují vyřídit více chatových dotazů najednou.

Chat widget pro webové stránky-LiveAgent
Okno chatu

Osvědčené postupy pro nastavení live chat podpory

Znalost způsobu integrace živého chatu na webové stránky je pouze prvním krokem. Zde je několik tipů a osvědčených postupů pro optimalizaci live chat nástroje abyste zajistili, že přináší výhody jak vaší firmě, tak vašim zákazníkům:

Povolte jej na správných stránkách

Live chat tlačítko lze přidat na každou stránku webu, ale možná jej budete chtít mít k dispozici jen na některých stránkách. V takovém případě zvažte výběr těch stránek, kde je větší pravděpodobnost, že se vaši zákazníci a návštěvníci webu budou ptát. Typicky se jedná o stránky s cenami, produkty, kontakty, často kladené dotazy a úvodní stránky.

Proaktivní chat využívejte strategicky

Pokud povolíte automatické proaktivní pozvánky k chatu, ujistěte se, že se neobjeví během prvních několika vteřin, než návštěvníci vůbec stihnou prozkoumat webové stránky. Také nezvěte návštěvníky k chatu vícekrát, zejména ty, kteří již jednou vaši pozvánku k chatu odmítli. Mohlo by je to jen obtěžovat.

Zajistěte, aby byl návštěvníkům jasný stav online dostupnosti

Pokud neplánujete provozovat live chat 24/7, dejte návštěvníkům jasně najevo, kdy není živá podpora k dispozici. To lze provést nastavením tlačítka offline chatu, které se zobrazí, když vaši agenti nebudou online a nebudou moci přijímat požadavky na chat. Smysluplné je také uvést pracovní dobu chatu na stránce s kontakty.

Zajistěte správné používání připravených odpovědí

Ačkoli mohou připravené zprávy výrazně zlepšit dobu odezvy, mohou někdy způsobit více škody než užitku, pokud jsou použity nevhodně. Pravidlem číslo jedna u připravených odpovědí je, že musí být vždy upraveny a přizpůsobeny tak, aby odpovídaly situaci zákazníka a jeho konkrétním potřebám.

Investujte do školení live chat agentů

Kvalita vaší chatové podpory není jen o správném softwaru s pokročilými funkcemi. Jde spíše o lidi, kteří s live chatem pracují. Investujte do řádného školení svých chat agentů. Zahrnuje výuku jejich co nejefektivnějšího používání chatovacího nástroje – může však také zlepšit jejich jemné dovednosti.

add-chat-to-website-LiveAgent
Přehled live chatu

Objevujte sami

Discover on your own!

Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Můžete povolit tlačítko živého chatu na každé stránce svého webu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Tlačítko živého chatu lze přidat na každou stránku webu, ale možná jej budete chtít mít k dispozici jen na některých stránkách. V takovém případě zvažte výběr těch stránek, kde je větší pravděpodobnost, že se vaši zákazníci a návštěvníci webu budou ptát. Typicky se jedná o stránky s cenami, produkty, kontakty, často kladené dotazy a vstupní stránky.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Proč by vaše společnost měla používat živý chat?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Umožní vám nabídnout zákazníkům rychlou a včasnou pomoc. Při strategickém využití může navíc výrazně přispět k větší angažovanosti, spokojenosti zákazníků a zlepšení prodeje a zároveň snížit náklady na zákaznickou podporu.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak byste si měli vybrat poskytovatele live chat softwaru?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Než si vyberete nástroj, který vyhovuje vašim obchodním potřebám, zjistěte si co nejvíce informací o různých poskytovatelích live chat softwaru. Některé z faktorů, které je třeba zvážit, jsou soubor funkcí, onboarding, přizpůsobení, integrace se softwarem třetích stran, zabezpečení, kompatibilita s mobilními zařízeními, ceny a zákaznická podpora.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.