Marketingový audit kontrolní seznam

Marketingový audit kontrolní seznam

Provedení marketingového auditu je pro každou firmu jedním z nejdůležitějších úkolů. Nejde o pouhé odškrtávání políček, ale spíše o pochopení vaší společnosti a zjištění, co děláte dobře a kde se můžete zlepšit.

Pokud si nejste jisti, jak začít nebo zda existují nějaké kritické oblasti, které by měly být řešeny jako první, tento kontrolní seznam vás provede celým procesem.

Význam kontrolního seznamu marketingového auditu

Stručně řečeno: marketingový audit pomáhá vyhodnotit účinnost strategií, rozpočtů a dalších investic do marketingového úsilí.

Pomocí kontrolního seznamu marketingového auditu můžete vyhodnotit, jak dobře váš přístup splňuje potřeby trhu.

Předpokládejme, že nesplňujete poptávku zákazníků nebo neuspokojujete jejich současné potřeby, pokud jde o výhody, kvalitu, bezpečnost nebo výkonnostní normy. V takovém případě stojí za to se blíže podívat na potenciální oblasti pro zlepšení.

Inventarizace vám umožní posoudit, kolik práce je třeba vykonat, než se rozhodnete, zda změnit složení výrobků nebo zvýšit výrobu pro uvedení nových výrobků na trh apod. Tímto postupem můžete z dlouhodobého hlediska ušetřit peníze i čas.

Vše závisí na vašich před-marketingových cílech – ať už jde o povědomí o značce, nebo o skutečný počet uskutečněných objednávek – proto je nezbytné mít předem stanovený plán a měřitelné cíle.

Marketingový audit vám poskytne vodítka pro efektivnější strategii. Snižuje ztráty času v problematických oblastech a upozorňuje na příležitosti k růstu. Proto se můžete efektivně zaměřit na změny s největšími šancemi na zvýšení úspěšnosti.

Pro koho může být kontrolní seznam marketingového auditu přínosem?

  • 1 marketingový tým

Marketingové audity mohou marketingovému týmu pomoci při stanovování cílů a měření úspěšnosti. Pokud pochopíte, jak dobře vaše dosavadní úsilí naplnilo potřeby zákazníků a zda některé oblasti vyžadují větší pozornost, můžete si v příští marketingové kampani stanovit realistické a dosažitelné cíle a vyhnout se stejným chybám.

  • 2 majitelé podniku/vlastníci

Majitelé firem mohou využít kontrolní seznam marketingového auditu. Pomůže jim identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, a co nejlépe využít nové příležitosti. I když vše běží hladce, je nezbytné sledovat trendy v oboru, aby vaše společnost nebyla zaskočena, když se konkurence začne zaměřovat na vaše potenciální klienty efektivněji než vy.

Prozkoumejte kontrolní seznam marketingového auditu

Marketingový audit kontrolní seznam
Prvním krokem každého marketingového auditu je zjištění aktuálního podílu na trhu. To zahrnuje pochopení ideálního zákazníka, jeho potřeb a způsobu, jak ho nejlépe oslovit. Pokud si nejste jisti, kde začít, pak si vytvořte osobu kupujícího, fiktivní reprezentaci vašeho cílového zákazníka včetně demografických údajů a rysů chování.

Proč je důležité znát svůj cílový trh?

Neexistuje způsob, jak změřit úspěch či neúspěch vašeho úsilí, pokud nemáte jasnou představu o tom, na koho je váš marketing zaměřen. Zvažte, jak dobře rozumíte potenciálním klientům a jejich obavám souvisejícím s nabídkou vašeho produktu nebo služby.
girl mathematical formulas

Jak určit ideálního zákazníka?

Ujasněte si, jak váš ideální zákazník vypadá a jak se chová. Můžete začít tím, že zvážíte své stávající zákazníky a na jejich základě stanovíte ideálního zákazníka. Prostudujte si zpětnou vazbu, kterou jste získali od potenciálních zákazníků na kanálech sociálních médií.

Jaké nástroje v tomto kroku použít?

  • persony
  • mapy cesty kupujícího
  • mapy zkušeností zákazníků
  • výsledky monitorování sociálních médií
Ujistěte se, že všechny vaše aktivity přispívají ke společnému cíli a že můžete sledovat pokrok v čase.

Proč je důležité stanovit marketingové cíle?

Bez definovaných cílů je obtížné posoudit, zda je váš marketing úspěšný. Stanovte si, čeho chcete marketingem dosáhnout a jak poznáte, že jste uspěli.
Arrow pointing to the middle of the target

Jak stanovit cíle v marketingu?

Vaše cíle by měly být konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené (SMART). Rozdělte je na krátkodobé a dlouhodobé cíle, abyste měli jasnou představu, čeho a kdy chcete dosáhnout.

Jaké nástroje použít pro stanovení cílů?

  • tabulka pro průzkum klíčových slov
  • Google Search Console
  • analytické přehledy
  • nástroje pro vytváření zpráv o sociálních médiích
Nyní, když máte dobrou představu o svém cílovém trhu, je čas analyzovat, jakým způsobem využívají služby nebo produkty, které nabízíte. Získejte přehled o tom, co si lidé myslí o daném odvětví, sledováním příslušných klíčových slov a frází a kanálů sociálních médií, kde zákazníci hovoří o svých potřebách a obavách.

Proč je důležité analyzovat trh?

Pomůže vám pochopit, co vaši zákazníci hledají, jak to hledají a jaký jazyk používají, když mluví o svých potřebách. Tyto informace vám pomohou utvářet marketingové strategie a vytvářet obsah, který bude mít ohlas.

Jak analyzovat trh?

Zjistěte, jak si vede vaše odvětví a konkurence. Co lidé říkají o vaší konkurenci na internetu? Existují nějaké nové služby nebo produkty, o kterých byste měli vědět? Hledejte způsoby, jak se odlišit od konkurence a přilákat více zákazníků.

Jaké nástroje použít pro analýzu trhu?

  • upozornění Google
  • nástroje pro naslouchání na sociálních sítích
  • online průzkumy
  • cílové skupiny
Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zjistit, co byste měli v rámci svého marketingu dělat, je provedení analýzy SWOT. Silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby jsou faktory, které ovlivňují, jak dobře můžete uvést na trh svou firmu nebo nabídku výrobků/služeb.

Proč je analýza SWOT důležitá?

Pomáhá zaměřit vaše úsilí a co nejefektivněji alokovat zdroje. Identifikace slabých a silných stránek a z nich vyplývajících hrozeb a příležitostí vytváří realistický pohled na vaši současnou situaci. Slouží jako výchozí bod pro rozhodování, co s tím lze a je třeba udělat.
open laptop with analyses on screen

Jak provést analýzu SWOT?

Vypište všechny relevantní faktory, které by vás mohly ovlivnit, a poté je ohodnoťte jako silné a slabé stránky, příležitosti nebo hrozby. Analýza SWOT by měla zahrnovat podrobný přehled jednotlivých oblastí včetně jejich vztahu k vaší marketingové strategii. Měli byste také vymyslet strategie pro zlepšení slabých stránek vaší společnosti a využití všech příležitostí. Můžete se například zaměřit na vývoj nových produktů, abyste co nejlépe využili případné mezery na trhu.

Jaké nástroje použít pro SWOT analýzu?

  • software pro průzkum
  • pracovní listy SWOT (snadno je najdete na internetu).
  • textový dokument
  • tabulkové procesory
  • software pro plánování podnikání
  • zprávy o průzkumu trhu a soubory dat
Zjistěte, jak dobře se vám v současné době daří oslovovat cílovou skupinu. To zahrnuje vyhodnocení účinnosti všech vašich současných marketingových aktivit, od webových stránek a online prezentace až po kampaně v sociálních médiích a e-mailové zpravodaje.

Proč vyhodnocovat účinnost svého úsilí?

Pomůže vám to určit, co funguje a co ne, abyste mohli zaměřit své úsilí na aktivity, které přinášejí nejlepší výsledky. Umožní vám také zjistit, zda je třeba provést nějaké změny ve vaší současné marketingové strategii nebo taktice.

Jak vyhodnocovat marketingové kanály?

Podívejte se na návštěvnost svých webových stránek, konverze, sledovanost sociálních médií, otevírání e-mailů a míru prokliků. Bez těchto ukazatelů může být obtížné určit, jak účinný je váš marketing a zda je třeba provést nějaké změny.

Jaké nástroje použít pro hodnocení?

  • Google Analytics (pro návštěvnost webových stránek)
  • online průzkumy
  • software pro měření míry otevření a prokliků na e-maily
  • metriky zapojení do sociálních médií
Pokud jste byli schopni provést podrobnou analýzu konkurence, pak byste měli mít také jasno v tom, co je vaším jedinečným prodejním argumentem (USP).

Proč je důležité znát svůj USP?

Váš jedinečný prodejní argument vás odlišuje od konkurence a přitahuje zákazníky, kteří hledají něco, co nikdo jiný nenabízí. V rámci marketingového auditu byste měli analyzovat svůj USP a vymyslet plán, jak jej co nejlépe využít (pokud tak již neučiníte).

Jak identifikovat své USP?

Sestavte seznam všech způsobů, kterými se lišíte od konkurence, a pak vymyslete, jak tyto rozdíly sdělit potenciálním zákazníkům. To lze provést prostřednictvím vašich webových stránek, příspěvků na sociálních sítích, e-mailových newsletterů a dokonce i prodejních materiálů. Vypracujte jasné a stručné prohlášení vysvětlující vaše jedinečné prodejní body a odkazujte na ně.

Jaké nástroje použít pro USP?

  • dokumenty pro zpracování textu
  • online průzkumy
  • software pro měření počtu otevřených e-mailů a počtu kliknutí na ně (pokud je používáte)
  • virální marketingové kampaně (sociální média, e-mailové zpravodaje atd.)
  • příspěvky na blogu nebo články na vašich webových stránkách
  • prodejní brožury a letáky
  • tiskové zprávy
  • elektronické knihy nebo bílé knihy
Nyní, když dobře znáte svůj cílový trh, USP a současné marketingové aktivity, je čas ověřit marketingový rozpočet. Tím zajistíte, že budete mít k dispozici finanční prostředky, které můžete přidělit na aktivity, které pravděpodobně přinesou výsledky.

Proč je stanovení marketingového rozpočtu důležité?

Je nezbytné mít realistickou představu o tom, kolik si můžete dovolit utratit za marketing, abyste dosáhli požadovaných výsledků.

Jak se rozhodnout pro marketingový rozpočet?

Projděte si svůj současný rozpočet a zjistěte, kolik můžete měsíčně nebo čtvrtletně vyčlenit na marketingové aktivity. Měli byste také vypracovat plán rozdělování marketingových rozpočtů na základě přístupů, které upřednostníte. Pokud je například marketing na sociálních sítích vaší nejvyšší prioritou, pak byste měli vyčlenit prostředky na aktivity, jako je placení reklamy nebo rozšiřování základny sledujících.

Jaké nástroje použít pro stanovení marketingového rozpočtu?

  • dokumenty pro zpracování textu
  • online průzkumy
  • software pro měření počtu otevřených e-mailů a počtu kliknutí na ně (pokud je používáte)
  • tabulky (pro tvorbu rozpočtů)
Je nevyhnutelné nastínit konkrétní kroky, které je třeba podniknout, abyste dosáhli svých obchodních cílů.

Proč je důležité mít marketingovou strategii?

Pomůže vám zaměřit úsilí, co nejefektivněji alokovat zdroje a sledovat pokrok v čase.

Jak vymyslet marketingovou strategii?

Zahrňte podrobný plán pro každý z kroků uvedených v této příručce. Určete, jak dlouho budete jednotlivým činnostem věnovat, aby přinesly výsledky, a stanovte cíle, kterých byste chtěli dosáhnout.

Jaké nástroje v tomto kroku použít?

  • software pro řízení vztahů se zákazníky (CMS)
  • software pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO)
  • sociální média
  • online reklama
Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak zlepšit svůj marketing, je vytvoření strategie obsahu. Ta vám nastíní, jaké typy obsahu budete vytvářet a jak často je hodláte publikovat.

Proč je strategie obsahu důležitá?

Kvalitní obsah je základem každé úspěšné marketingové strategie. Podporuje nákupní rozhodnutí, pomáhá vzdělávat potenciální zákazníky o vaší firmě a buduje důvěru.

Jak sestavit marketingový plán obsahu?

Začněte vytvořením seznamu typů obsahu, který chcete vytvářet, včetně příspěvků na blogu, aktualizací na sociálních sítích a videí. Vytvořte si také redakční kalendář pro každou platformu, aby byl váš plán jasně definován.

Jaké nástroje v tomto kroku použít?

  • software blogovací platformy a CMS (pokud je používáte)
  • nástroje pro správu sociálních médií, jako je Kontentino, které vám pomohou efektivně spravovat obsah
Ujistěte se, že vás zákazníci snadno zastihnou a získají důležité informace bez jakýchkoli potíží.

Proč je důležité přiblížit se svým potenciálním zákazníkům?

Protože to pomáhá budovat lepší vztahy. Budou vám více důvěřovat, když budou vědět, že se na vás mohou spolehnout, kdykoli budou potřebovat vaši pomoc.

Jak se přiblížit svým potenciálním zákazníkům?

Můžete použít mnoho různých metod, jak zefektivnit možnost zákazníků vás kontaktovat. Od těch, které jsou pro vaše klienty viditelné, jako jsou widgety živého chatu, až po ty, které pomáhají vašim agentům efektivněji řídit jejich pracovní zátěž, což následně zvyšuje spokojenost zákazníků. LiveAgent je nabízí všechny – můžete používat vestavěný software call centra, získávat více potenciálních zákazníků pomocí nejrychlejšího live chatu na trhu a spravovat všechny chaty, zprávy, e-maily, hovory atd. z jedné schránky.
Connect Twitter with Help desk software - LiveAgent

Jaké nástroje použít, abyste se přiblížili svým potenciálním zákazníkům?

  • software pro call centra
  • Live chat
  • software pro podporu na sociálních sítích
Nyní, když máte plán pro svůj obsah, je čas vytvořit digitální prostředky potřebné k jeho realizaci.

Proč potřebujete vytvořit digitální prostředky?

Je nezbytné zajistit, aby všechny vaše profily na sociálních sítích a webové stránky byly aktuální, aby dokázaly přilákat návštěvníky a udržet jejich zájem o vaši značku. To také pomůže vaší firmě vypadat profesionálněji a důvěryhodněji.
LiveAgent - Facebook homepage

Jak zvládnout stavbu?

Měli byste začít vytvořením nebo aktualizací svých webových stránek a profilů na sociálních sítích. To zahrnuje přidání relevantních informací, jako je popis vaší firmy, kontaktní údaje a obrázky nebo loga. Zajistěte také, aby všechny vaše stránky byly vzájemně propojené a návštěvníci mezi nimi mohli snadno přecházet.

Jaké nástroje použít pro budování digitálních aktiv?

  • software pro tvorbu webových stránek
  • nástroje pro správu sociálních médií (například Hootsuite nebo Kontentino)
  • software pro tvorbu grafiky (např. Adobe Photoshop)
  • software pro střih videa (např. Adobe Premiere Pro)
Po získání důkladných znalostí o vašem podnikání a trhu je čas vytvořit akční plán pro zlepšení vaší marketingové strategie. Ten vám nastíní konkrétní kroky, které musíte podniknout ke zlepšení neefektivních aspektů vašeho marketingu.

Proč je akční plán důležitý?

Pomáhá odhalit prostor pro zlepšení a vytvořit plán vhodných změn.

Jak vytvořit akční plán?

Váš akční plán by měl obsahovat podrobný přehled jednotlivých neefektivních aspektů vaší marketingové strategie spolu s kroky, které můžete podniknout k jejich zlepšení.
Decide Commit Repeat - wooden letters

Jaké nástroje v tomto kroku použít?

  • šablona nebo pracovní list strategie digitálního marketingu
  • software pro plánování akcí, jako je Trello
  • šablony zpráv (jako jsou marketingové reporty) pro sledování pokroku v čase a sdílení se členy týmu a šéfem atd.

Základní prvky marketingového auditu

Cíl auditu

Definujte účel auditu. Cíle marketingového auditu se liší, ale obvykle zahrnují:

  • Vyhodnocení účinnosti předchozích digitálních marketingových kampaní.
  • Určení silných a slabých stránek vaší současné marketingové strategie.
  • Zjišťování zpětné vazby a stížností zákazníků.
  • Sledování aktivit konkurence.

Rozsah auditu

Po stanovení cíle je třeba určit rozsah auditu. Rozhodněte se, co zahrnout a co vynechat. Pomůže vám to udržet se na správné cestě při provádění analýzy. Mezi faktory, které je třeba zvážit, patří např:

  • Časový rámec auditu – je to celý rok, 6 měsíců nebo jen 1 rok?
  • Geografický rozsah – které země/regiony budou zahrnuty do vaší analýzy?
  • Zaměření na produkty – které produkty nebo služby budete zkoumat?
  • Cílový trh – kdo je vaše cílové publikum?
Filtr protokolu auditu v softwaru pro tiketování na helpdesku - LiveAgent

Metody auditu

Jakmile víte, co budete zkoumat, je třeba určit nejlepší způsob shromažďování informací. K dispozici jsou různé metody auditu. Vyberte si tu, která bude nejlépe vyhovovat vašim potřebám.

Mezi standardní metody auditu patří:

  • Kontrola firemních dokumentů – finančních zpráv, marketingových plánů, údajů o zákaznících.
  • Průzkum zákazníků – prostřednictvím rozhovorů, cílových skupin nebo průzkumů.
  • Sledování online aktivit – analýza webových stránek, metriky sociálních médií atd.
  • Srovnání s konkurencí – studium jejich marketingových strategií a taktik.
  • Analýza finančních údajů – růst tržeb, ziskové marže atd.

Analýza a výsledky

Zjistěte, zda byly vaše cíle splněny a jaké případné změny je třeba provést. Nezapomeňte svá zjištění prezentovat jasně a stručně, aby je vedení snadno pochopilo.

Mezi standardní metody analýzy patří:

  • Vytvoření analýzy SWOT – silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby.
  • Vytvoření analýzy PESTEL – politické, ekonomické, sociální, technologické, environmentální a právní faktory, které by mohly ovlivnit vaši firmu nebo odvětví.
  • Vypracování akčního plánu s doporučeními pro zlepšení.
Funkce analytického přehledu v softwaru pro Zákaznický servis - LiveAgent

Doporučení

Pokud jde o doporučení, budete chtít uvést konkrétní kroky, které lze podniknout k řešení problémů zjištěných při auditu. Tím zajistíte, že budete vědět, co je třeba udělat a jakým plánem se řídit. Ujistěte se, že vaše doporučení jsou dosažitelná a realistická, aby je bylo možné rovnou realizovat.

Plán realizace

Sestavte plán realizace. Uveďte, kdo je zodpovědný za jednotlivé kroky, jaké zdroje jsou zapotřebí, a časový plán, kdy musí být úkoly splněny. Dobře organizovaný plán implementace pomůže zajistit, aby byly změny provedeny včas a efektivně.

Vyhodnocení

Po provedení změn je třeba vyhodnotit jejich účinnost. Zde zjistíte, zda byly vaše cíle splněny a zda se na cestě vyskytly nějaké překážky.

Metriky marketingového auditu

Konverzní poměr

Míra konverze je nejpřesnějším měřítkem účinnosti marketingové kampaně. Míru konverze můžete vypočítat na základě:

  • Prodeje – sledování nákupů a prodejů na webu prostřednictvím platformy eCommerce nebo systému CRM ukáže, kolik klientů nakoupilo po zobrazení konkrétních stránek/obsahu.
  • Leads – měření počtu potenciálních zákazníků, kteří byli vygenerováni v důsledku vašeho marketingového úsilí, a následné sledování, kolik z nich vedlo k prodeji.
  • Registrace – sledování, kolik lidí se zaregistruje do vašeho e-mailového seznamu nebo si stáhne bílou knihu či e-knihu atd.
  • Kliknutí – měření počtu kliknutí na reklamy (zobrazení) a počtu konverzí, které z nich vyplývají.
Graf akvizičního chování

Míra opuštění

Míra opuštění je ukazatel, který se používá ke sledování počtu lidí, kteří navštíví vaše stránky a okamžitě je opustí. Pomůže vám pochopit, zda přitahujete správné publikum.

Míra opuštění se určí tak, že se vezme celkový počet návštěvníků, kteří opustí váš web po zobrazení jedné stránky, a vydělí se celkovým počtem návštěv. Pokud je toto procento vysoké, může být na vašich webových stránkách něco, co lidi odradí nebo je odradí dříve, než mají šanci prozkoumat je dále. Chcete-li snížit míru odchodu, zkuste

  • Odstranění nepotřebného obsahu ze vstupních stránek – před jejich úplným odstraněním otestujte, které prvky zvyšují konverze, aniž by zvyšovaly míru odchodu.
  • Přesvědčivější výzvy k akci – ujasněte si, co přesně návštěvníci za svůj čas a úsilí získají.
  • Přidání signálů důvěry – zvažte použití bezpečnostních odznaků, loga zákazníků, referencí atd., abyste zvýšili důvěru návštěvníků.
Google Analytics - Míra opuštění

Míra prokliknutí

Míra prokliku (CTR) je ukazatel, který se používá k měření počtu kliknutí na vaše reklamy a počtu lidí, kteří v důsledku toho navštíví vaše webové stránky. Její sledování vám pomůže určit, které reklamní formáty, umístění nebo sítě nejlépe přivádějí návštěvníky na váš web. Chcete-li zlepšit CTR:

  • Testujte různé formáty a umístění reklam – zkuste použít kombinaci textových, obrázkových a video reklam a zjistěte, které z nich generují nejvíce kliknutí.
  • Sledujte návštěvnost svých webových stránek – hledejte nárůsty návštěvnosti, které se shodují s nárůstem výdajů na reklamu, abyste zjistili, které reklamy fungují nejlépe.
  • Upravte nabídky – pokud nedosahujete požadovaného CTR, zvyšte nebo snižte nabídky, abyste zlepšili nebo snížili viditelnost.Upravte nabídky – pokud nedosahujete požadovaného CTR, zvyšte nebo snižte nabídky, abyste zlepšili nebo snížili viditelnost.
Příklad CTR

Úsilí v oblasti sociálních sítí

Sociální sítě jsou mocným nástrojem pro marketing vaší firmy. Mohou vám pomoci oslovit nové zákazníky, budovat vztahy se stávajícími zákazníky a generovat potenciální zákazníky. Chcete-li co nejlépe využít sociální média:

  • Vytvářejte zajímavý a poutavý obsah – sdílejte příspěvky na blogu, infografiky, obrázky a videa, abyste zaujali pozornost lidí.
  • Účastněte se konverzací – zapojte se do relevantních diskusí, abyste zvýšili povědomí zákazníků o své značce.
  • Měření a sledování výsledků – sledujte analýzu sociálních médií (např. Facebook insights), abyste zjistili, kolik lidí s vámi na jednotlivých platformách komunikuje a jaké typy příspěvků přivádějí největší návštěvnost zpět na vaše webové stránky.

Prodejní úsilí

Konečným cílem vašeho marketingového úsilí je prodej. Sledování prodejních ukazatelů vám pomůže zjistit, zda vaše kampaně přinášejí nové zákazníky a zvyšují míru jejich udržení. Sledování prodejních metrik lze provádět prostřednictvím:

  • platformy pro elektronické obchodování – ke sledování nákupů produktů ve více obchodech/webech používejte nástroje jako Shopify, Bigcommerce atd.
  • Nástroje pro e-mailový marketing – pomocí nástrojů, jako je Mailchimp nebo Constant Contact, můžete sledovat počet prodejů z e-mailových kampaní a také celoživotní hodnotu zákazníka a návratnost investic do každé kampaně.
  • Spolupracujte se svým finančním týmem – abyste mohli sdílet údaje o nových zákaznících, které jste díky svému úsilí získali, a také o tom, kolik průměrně prodáte.

Metriky povědomí o značce

Zlepšování povědomí o značce je nepřetržitý proces, který vyžaduje čas a soustavné úsilí, aby se dostavily výsledky. Chcete-li sledovat svůj pokrok:

  • Porovnejte podobné metriky – porovnejte údaje ze stejného měsíce/čtvrtletí předchozího roku (nebo starší) s aktuálními údaji, abyste zjistili, jakého pokroku jste dosáhli.
  • Používejte průzkumy Brand Lift – jedná se o dotazníky, které se lidí ptají, zda o vaší značce slyšeli, a pokud ano, zda z ní mají pozitivní nebo negativní dojem.
  • Monitorování zmínek v sociálních médiích – pomocí nástrojů, jako je Hootsuite nebo Mediatoolkit, můžete měřit, kolikrát je vaše značka zmíněna online.
  • Sledujte pozici své značky ve výsledcích vyhledávání – sledujte, jak často se vaše společnost objevuje na prvních místech v Googlu, Bingu atd., abyste zjistili, které cílové klíčové slovo přivádí na vaše webové stránky návštěvnost a prodej.

Shrnutí kontrolního seznamu marketingového auditu

  • Určete svůj cílový trh
  • Nastavte si své cíle
  • Analýza celkového trhu
  • Proveďte analýzu SWOT
  • Vyhodnocení účinnosti současných marketingových aktivit
  • Identifikujte svůj USP
  • Potvrďte svůj marketingový rozpočet
  • Vytvořte si marketingovou strategii
  • Vypracujte plán obsahového marketingu
  • Přibližte se svým potenciálním zákazníkům
  • Vytváření digitálních zdrojů (webové stránky, profily na sociálních sítích)
  • Vytvoření akčního plánu na zlepšení neefektivních aspektů marketingové strategie společnosti.

Základní prvky marketingového auditu:

  • Cíl auditu
  • Rozsah auditu
  • Metody auditu
  • Analýza a výsledky
  • Doporučení
  • Plán realizace
  • Vyhodnocení

Metriky marketingového auditu:

  • Konverzní poměr
  • Míra opuštění
  • Míra prokliknutí
  • Úsilí sociálních sítí
  • Prodejní úsilí
  • Metriky povědomí o značce

Marketing audit checklist FAQs

What should I ask in a marketing audit?

A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.

How do I recover from failed marketing campaigns?

If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.

How do you prepare for a marketing audit?

The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.

How do you format a marketing audit?

There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.

How much time do I need to successfully complete a marketing audit?

Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.

What is the role of email marketing audit in digital marketing audit?

Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.

Související zdroje

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo