Recenze IBM Watson Assistant

Compare Recenze IBM Watson Assistant with other in: How Recenze IBM Watson Assistant is doing on review portals
4.1
Average rating based on data from trusted review portals
264 reviews

IBM Watson Assistant je nástroj využívající konverzační umělou inteligenci. Je postaven na hlubokém učení, zpracování přirozeného jazyka a strojovém učení. Poskytuje službu chatbota pro podniky, které chtějí zkrátit čas strávený řešením úkolů zákaznického servisu. IBM Watson Assistant se snadno ovládá nebo spravuje,…

Pricing
Starting from:
USD 0-140   za měsíc
Free trial: Yes
Free version: Yes

Martina Durisinova

Editor's rating

Martina Durisinova
Overall rating
4
Uživatelská zkušenost
4
Ceník
4
Implementace
4

Key takeaways

Pros

  • K dispozici je bezplatný plán
  • Snadná navigace
  • Spousta funkcí pro bezplatný plán

Cons

  • Příliš málo návodů a průvodců
  • Problémy s autorizací údajů o kreditní kartě a DIČ
  • Příliš základní šablony (což nemusí být nutně nevýhoda)
  • Náročná integrace s aplikacemi třetích stran

Začínáme s funkcí IBM Watson Assistant

Chatbot IBM Watson AI Assistant dokáže porozumět vašim požadavkům, přizpůsobit se vaší doméně, rozpoznat odpovědi v jednoduchém jazyce, zvládnout přirozenou konverzaci bez přerušení a mnoho dalšího. Bota AI od IBM lze navíc nasadit do několika kanálů sociálních médií, jako je Intercom, Slack, Facebook Messenger, SMS s Twilio, WhatsApp a dokonce i Amazon Alexa.

Abych mohl se softwarem začít pracovat, přešel jsem na webovou stránku pro registraci chatbota a zahájil proces registrace. Chcete-li chatbota používat, musíte si vytvořit účet IBM Cloud zadáním následujících údajů:

  • e-mailová adresa (musí být ověřena před dalším postupem registrace),
  • jméno a příjmení,
  • země nebo oblast.

Budete také požádáni o přijetí smluvních podmínek a o souhlas se zasíláním marketingových informací (druhý požadavek je nepovinný).

Vytvořte si účet IBM Cloud

V další fázi budete vyzváni, abyste se seznámili s různými oznámeními o ochraně osobních údajů a souhlasili se zpracováním údajů. Jakmile tak učiníte, přijde čas na ověření vaší totožnosti. Opět jsem byl požádán o poskytnutí různých údajů, jako je požadovaný typ účtu, informace o společnosti, fakturační údaje a údaje o kreditní kartě. To mě na začátku mírně odradilo, protože jsem chtěl chatbota pouze vyzkoušet. Poskytnutí tak citlivých údajů, jako je kreditní karta, pro mě bylo nepříjemné.

IBM Cloud - ověření identity
Ověření karty IBM Cloud se nezdařilo

K mému překvapení se stalo něco, co mě zklamalo. Při vytváření účtu jsem nemohl autorizovat žádnou ze svých kreditních karet. A co víc, v žádné z konfigurací nebylo možné ověřit ani mé DIČ, což mě rozčílilo ještě víc. Z tohoto důvodu trval celý proces registrace asi hodinu a musím přiznat, že nebyl vůbec hladký. Tyto problémy jsem nečekal, a přesto se objevily. Možná je to tím, že mé karty a společnost jsou registrovány v Polsku, ale to by neměl být problém. Registrace by pro vás neměla představovat žádný problém, i když jste v těchto typech nástrojů nováčci, pokud máte přihlašovací údaje, které IBM akceptuje.

Co se týče rozhraní, bylo uživatelsky přívětivé. Ačkoli nejsem velkým fanouškem tmavých barev, které IBM používá, bylo snadné se v nástroji bez problémů pohybovat.

Funkce a implementace IBM Watson Assistant

Po několika nástrahách při registraci bylo konečně na čase vyzkoušet si všechny funkce, které IMB Watson Assistant nabízí. Na jejich vyzkoušení jsem se obzvlášť těšil, protože recenze, které jsem předtím četl, byly smíšené.

Nejprve jsem si aplikaci prohlédl, abych zjistil, jak vypadá UX a vizuální design. Poté, co jsem byl skeptický ohledně ohromujících tmavých barev, jsem s překvapením zjistil, že nepůsobí tak zastrašujícím dojmem, jak jsem si myslel.

Neřekl bych, že bylo snadné vše rychle najít, ale po chvíli se to všechno stalo známým. Něco, co pro mě bylo výzvou, byla integrace nástroje s dalšími aplikacemi třetích stran. Pokud nemáte zkušenosti s rozhraními API a integrací, můžete se zde ztratit.

Chatbot IBM nabízí v rámci bezplatného tarifu širokou škálu funkcí, které můžete využít, například:

  • webový chat,
  • zprávy SMS a MMS,
  • integrace kanálů pro zasílání zpráv,
  • API vlastního kanálu,
  • až 1000 aktivních uživatelů měsíčně,
  • 3 asistenty,
  • 7 dní uchovávání analytických dat,
  • špičkové zpracování přirozeného jazyka (NPL),
  • integrace oddělení služeb zákazníkům,

a mnohem více.

Pokud jde o problémy, na které jsem narazil, byl tu jeden. I když bych neřekl, že to byl problém chatbota, ale spíše mé zkušenosti s používáním jiných chatbotů. Problém jsem měl s tím, že chatbot měl podle mého názoru příliš základní šablony. Nemusí to být problém pro každého. Asi jsem jen od chatbota poskytovaného společností jako IBM očekával víc.

Další věcí, která mě zklamala, byla absence průvodců a návodů, které by mi určitě zpříjemnily nástupní proces. Ve srovnání s některými jinými řešeními, která jsem testoval, mají vývojáři chatbota IBM co dohánět. I když existují nějaké návody, mám pocit, že by mohly být pro uživatele přehlednější.

Výkon a užitečnost

Celkově lze říci, že chatbot od IBM se používá poměrně snadno a jeho výsledky můžete testovat v průběhu konfigurace. Trénování modelu navíc nezabere mnoho času. Po otestování chatbota na jednom z mých testovacích webů jsem byl s výsledky celkem spokojen. Navíc mě potěšilo, že chatbot vždy dokázal pochopit a přesně reagovat na vstupy od uživatele, i když byly složité.

Ceny služby IBM Watson Assistant

Za prvé, IBM Watson Assistant se dodává ve zcela bezplatné verzi. Kromě toho si uživatelé mohou předplatit placené plány. Níže jsou uvedeny všechny dostupné plány a jejich podrobnosti.

Plán Lite (0 USD/měsíc)

Tento plán nabízí poměrně mnoho funkcí, pokud jde o rozmanitost. Mezi ně patří například webchat, SMS a MMS, integrace s kanály pro zasílání zpráv, vlastní kanály API a až 1000 aktivních uživatelů měsíčně.

Cenový plán Watson Assistant Lite

Plán Plus (od 140 USD/měsíc)

Možnost plánu Plus začíná na 140 dolarech měsíčně. Jedná se o příjemnou kombinaci mezi bezplatným a podnikovým tarifem. Mezi jeho klíčové funkce patří 30denní uchovávání analytických dat, 24hodinový časový limit relace a možnost vyhledávání v existujícím obsahu.

Zkušební verze Watson Assistant a cenový plán Plus

Plán Enterprise (přizpůsobený ceník/měsíc)

Chcete-li získat přístup k ještě více funkcím, můžete si předplatit plán IBM Enterprise, který je zpoplatněn podle vlastních potřeb. Kromě toho, co je již obsaženo v předchozích dvou plánech, vám varianta Enterprise poskytuje přístup k izolaci dat, podpoře onboardingu, klasifikaci dávkových záměrů, HIPAA, SLA provozuschopnosti, integraci segmentů a dalším funkcím.

Cenový plán Enterprise Watson Assistant

Závěr

Abych vše shrnul, testování chatbota IBM Watson jsem si velmi užil. Podle mého názoru bude tento nástroj (ve verzi zdarma) stačit každému, kdo dělá s chatboty úplně první krůčky, i těm, kteří chtějí dělat o něco pokročilejší kroky. Vzhledem k tomu, že t nástroj nabízí bezplatnou zkušební verzi a dokonce i bezplatný plán, myslím, že vám příliš neublíží, pokud se rozhodnete jej vyzkoušet, i když se vám nakonec nebude líbit.

Časté problémy a potíže

Chci si vytvořit bezplatný účet IBM Cloud bez zadání kreditní karty nebo fakturačních údajů.

Účet IBM Cloud zdarma nelze vytvořit bez zadání fakturačních údajů. IBM Cloud však nabízí bezplatnou úroveň služeb, která uživatelům umožňuje vyzkoušet některé služby zdarma. Pro přístup k bezplatné vrstvě budou uživatelé muset poskytnout fakturační údaje, ale IBM jim nebude účtovat poplatky za používání služeb zahrnutých v bezplatné verzi, pokud zůstanou v jejích mezích.

Product reviews

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo