• Šablony
  • Šablony doporučujících e-mailů B2B

Šablony doporučujících e-mailů B2B

Stává se všeobecně známou skutečností, že udržení stávajících zákazníků je základem existence a dalšího úspěchu každé společnosti. Získávání nových zákazníků však stále zůstává nejdůležitějším faktorem růstu firmy, zejména v odvětví B2B. Zde přichází ke slovu referral (doporučovací) marketing. Četné studie prokázaly, že doporučení generují jedny z nejvyšších konverzních poměrů ze všech marketingových kanálů. Pokračujte ve čtení a zjistěte, proč je referral marketing pro firmy B2B silný a cenný a jak můžete požádat své stávající zákazníky o doporučení (včetně 10 šablon e-mailů s doporučením zákazníků pro B2B).

Přizpůsobení šablony e-mailu
Přizpůsobení šablon doporučujících e-mailů v aplikaci LiveAgent

Jakou hodnotu mají doporučení v B2B?

  • Podle Harvard Business Review začíná 84 % B2B zákazníků nákupní proces doporučením a doporučení kolegů ovlivňuje více než 90 % všech nákupních rozhodnutí B2B.
  • Ze statistik společnosti Influitive vyplynulo, že 69 % B2B společností, které využívají programy doporučování, uvádí kratší dobu uzavření prodeje, 59 % uvádí vyšší celoživotní hodnotu zákazníka a 71 % uvádí vyšší míru konverze.
  • Na základě výzkumu Wharton School of Business stojí získání doporučeného zákazníka mnohem méně a má vyšší potenciál pro udržení a loajalitu, ve skutečnosti má doporučený zákazník o 16 % vyšší celoživotní hodnotu než zákazník, který nebyl doporučen.
  • Společnost CustomerGauge ve svém vlastním průzkumu zjistila, že doporučené obchody představují nejméně 20 % nových prodejů, přičemž doporučené příležitosti se uzavírají přibližně za 20 dní ve srovnání se 100 dny u obchodů bez doporučení.
  • IDC a LinkedIn uvádějí, že 76,2 % firemních nákupčích dává přednost spolupráci s doporučenými prodejci a 73 % dává přednost spolupráci s doporučenými prodejci.
Peter Komornik

LiveAgent kombinuje excelentní live chat, tiketování a automatizaci, což nám umožňuje poskytovat vyjímečnou podporu našim zákazníkům.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

10 šablon e-mailů s doporučením zákazníků B2B

Žádost o doporučení od věrného zákazníka


Hi [Name],

Hope things are going well with you.

I’m so glad to hear that [Product/ Service name] has been working so well for you and your team. I knew that we’d be able to drive significant impact for [their Company].

Given the success you’ve seen, I wondered if you might know of any [friends/ colleagues/ other companies in the area] who are also looking to [achieve specific goals] and would benefit from our [product/ service]. I would love to help them achieve similar growth.

If so, could you facilitate an intro? I’d be happy to sit down with them afterward for a completely free 1-hour consultation to figure out their needs and what we could offer them.

If they want to know more about what we do, feel free to direct them to our website: www.yourwebsite.com.

Let me know if anyone comes to mind, or if there’s anything else I can do for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Požádání nového zákazníka o doporučení


Hi [Name],

I’m happy to hear you’ve had such a great experience with our team so far. I knew we could help, and I’m pleased you’re seeing results so quickly.

I trust our team will take care of you through the rest of the onboarding process, but you can always reach back out to me with any questions. In the meantime, since things are going well, do you know anyone else who might want similar results?

I’ll gladly meet up with them and discuss how we can work together.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Požádání nového zákazníka o doporučení


Hi [Name],

I hope you’re doing well.

As I mentioned during our last [meeting/ call], I have time on my hands now that our project is over. Once again, I’m happy that we managed to pull off such awesome results together! Do you by any chance know somebody who’d be interested in our services?

In case anyone comes to mind, just point them to our website www.yourwebsite.com, and I’ll take it from there.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Žádost o postoupení na základě průzkumu spokojenosti zákazníků


Hi [Name],

I just saw that you gave us a great score on the customer satisfaction survey you completed a few days ago. I’m so happy to hear we’ve met — and maybe even exceeded — your expectations with [Product/ Service name].

Can you please do me a favor? I’m trying to find others who would benefit from the same features you’ve enjoyed. Is there anyone you can think of who might also have a need for our [product/ service]?

Thanks in advance,
[YOUR SIGNATURE]

Následný e-mail s žádostí o postoupení


Hi [Name],

It’s been a few weeks since we wrapped up our work together — I hope everything is still going well with you and the team.

I know I’ve asked before, but is there anyone you can introduce me to that might also be interested in our [product/ service]? I’d hate for them to miss out if they’re [experiencing the same pain point you were].

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s pozvánkou na program doporučení zákazníků


Hi [Name],

Are you satisfied with [Product/ Service name]? Then share your positive experience with your peers so that they can [major benefit your product or service provides].

As a thank you, you will receive [perks for the customer]. Learn how our referral program works below:

[Brand’s Referral Program details]

Feel free to reach out if you have any questions or need assistance – we’re always here to help!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Šablona doporučujícího e-mailu pro odeslání zákazníkovi, pro jeho použití


Dear [Referral name],

I hope you’re doing well!

I’m not sure if I’ve mentioned it to you before, but I’ve been working with [Your name/ Company name] for [number] years now and I’ve had a really great experience. So I wanted to connect you two because I thought [his/ her/ their] [product/ service] might be of use to you, too, based on our previous conversations.

I’ve cc’ed [Your name] to put you directly in touch. I’ll let you folks take it from here and decide if [Your name/ Company name]’s [product/ service] is a good fit for you, too!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Poděkování dlouhodobému zákazníkovi za doporučení


Hi [Name],

I just wanted to drop you a line to thank you for referring your [colleague/ friend] [Referral name] to [Your company]!

I’m excited to share that we’re going to work together on [Project/ Service/ Initiative] over the next several months, and hopefully [Your product/service offering] will be as helpful for them as it has been for you.

As a thank you for making the connection, I’ve asked our accounting team to issue a $*** credit to you. You should see it appear on your next invoice, but please contact me if you have any issues.

Thanks again, and please let me know if you can think of anyone else I should reach out to.

I look forward to talking again soon.
[YOUR SIGNATURE]

Poděkování jednorázovému zákazníkovi za doporučení


Hi [Name],

I wanted to take a moment to thank you for referring [Referral name] to me.

It means so much to me that you were happy enough with the work that we did together to share my name with someone who you want to see succeed. Thank you for giving me the opportunity to help [him/her/them] [details on what you help with], too.

If I can be of service at any point in the future, please don’t hesitate to reach out – I’d be thrilled to work together again.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Následný e-mail v případě, že doporučení nebylo úspěšné


Hi [Name],

Thanks again for referring [Referral name] to me. Unfortunately, it doesn’t look like we’re a fit for each other right now. But if that changes and they sign up for a service plan in the future that qualifies you for our referral bonus, I’ll let you know right away.

As always, feel free to reach out, if there’s anything I can do for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Kdy byste měli požádat zákazníky o doporučení?

  • Zákazník je ve vaší společnosti dostatečně dlouho na to, aby znal hodnotu vašeho produktu/služby.
  • Zákazník aktivně používá váš produkt/službu a říká vám, jak je spokojený.
  • Na základě zpětné vazby od zákazníka víte, že jste překonali jeho očekávání.
  • Zákazník kladně odpověděl na váš průzkum NPS / zanechal pozitivní recenzi.
  • Dosáhli jste klíčového milníku projektu/úspěšně dokončili projekt. 
  • Zákazník vás již doporučil ostatním, aniž by se vás zeptal (je pravděpodobné, že to udělá znovu, pokud se ho zeptáte).
  • Spustili jste nový (nebo provedli změny ve stávajícím) programu doporučování zákazníků.

Často kladené otázky

Co je doporučující (referral) marketing?

Doporučovací marketing je způsob marketingu, který generuje potenciální zákazníky prostřednictvím ústního podání. Cílem referral marketingu je pomoci společnostem získat nové zákazníky tím, že stávající zákazníci budou doporučovat nové zákazníky.

Jak mohu motivovat zákazníky k doporučení?

Pokud máte dobrou pověst, je pravděpodobnější, že vás zákazníci doporučí ostatním. LiveAgent, který slouží jako helpdesk software, vám umožní sledovat požadavky zákazníků na služby a postupem času zlepšovat vaši pověst.

Jaké jsou výhody doporučujících e-mailů?

Výhodou doporučujících e-mailů je větší udržení zákazníků, lepší zapojení a noví klienti.

Vyzkoušejte LiveAgent ještě dnes​

Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.

Více než 3000 recenzí Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Co je to referral marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Doporučovací marketing je způsob marketingu, který generuje potenciální zákazníky prostřednictvím ústního podání. Cílem referral marketingu je pomoci společnostem získat nové zákazníky tím, že stávající zákazníky povzbudí, aby jim doporučili nové zákazníky.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak mohu motivovat zákazníky k doporučení?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Pokud máte dobrou pověst, je pravděpodobnější, že zákazníci doporučí vaši firmu ostatním. LiveAgent, software pro help desk, vám umožní sledovat požadavky zákazníků na služby a v průběhu času zlepšovat vaši pověst.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jaké jsou výhody doporučujících e-mailů?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Přínosem doporučujících e-mailů je větší udržení zákazníků, lepší zapojení a noví klienti.” } }] }
Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.