• Šablony
  • Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce

E-mailový marketing je jedním z “nejstarších” marketingových komunikačních kanálů. A pod pojmem “starý” máme na mysli, že existuje již poměrně dlouhou dobu. Jeden z prvních e-mailových klientů byl vytvořen na MIT (Massachusetts Institute of Technology) v roce 1965. A přestože někteří marketingoví odborníci a obchodní guruové ohlašují “konec e-mailu” jako marketingového kanálu, tento druh komunikace se běžně používá i desítky let po odeslání prvního e-mailu.

Propojení e-mailových účtů
Propojte svůj e-mail s LiveAgentem a snadno rozesílejte děkovné e-maily.

Proč byste se neměli vzdávat e-mailu?

E-maily jsou vynikajícím komunikačním prostředkem, který vás může spojit s uživateli, navázat s nimi vztah a vybudovat důvěru a loajalitu. Může to být nákladově nejefektivnější metoda, jak z prvonákupců udělat věrné zákazníky. Jako obchodníci můžete mnohem více získat, když budete pečovat o své stávající zákazníky, než když veškeré své úsilí zaměříte na získávání nových zákazníků.

Všichni opakovaní zákazníci byli samozřejmě kdysi prvními kupujícími. Proto nemůžeme tvrdit, že byste neměli věnovat čas získávání nových klientů. Pomohlo by vám však, kdybyste si uvědomili, že podle mnoha studií (například studie společnosti BAIN&COMPANY) vracející se zákazníci utratí u firmy přibližně o 33 % více než zákazníci, co nakupují poprvé. Vliv této korelace je zřejmý a rozhodovací orgány ve firmách z různých odvětví by jej neměly podceňovat.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce
Obrázek se svolením společnosti Bain&Company

Jak do toho všeho zapadají e-maily? Klíčem k využití e-mailu jako kanálu pro zvýšení retence klientů je považovat každý dokončený nákup za příležitost k opětovnému zahájení cesty zákazníka. To znamená zesílit e-maily po nákupu, aby zákazníci jen tak neodpadli a neodcházeli. A děkovné e-maily jsou první částí této strategie.

Přizpůsobení šablony e-mailu
Snadné přizpůsobení/personalizace e-mailových šablon

Klíčové body k zapamatování

Hlavním cílem e-mailových marketingových strategií je vybudovat loajalitu těch, kteří se přihlásí do vaší databáze a souhlasí se zasíláním marketingové komunikace. Po vybudování loajality je snazší přeměnit vaše odběratele na zákazníky zasíláním včasných a zajímavých zpráv.

Důležitým typem komunikace ve fázi věrnosti jsou děkovné e-maily. Je to také důležitý prostředek, který slouží k posílení loajality stávajících zákazníků, získání větší důvěry a povzbuzení k dalšímu nákupu u vás. Podívejme se blíže na funkci děkovných e-mailů v elektronickém obchodě.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce
Děkovný e-mail od Kate Spade

Úloha děkovných e-mailů v marketingu a elektronickém obchodování

Při plánování jakékoli online marketingové kampaně, včetně děkovných e-mailů, byste měli mít vždy na paměti svůj cíl. Děkovný e-mail může být prezentován v několika různých formátech, ale vždy má společný cíl – ukázat příjemcům zprávy, jak jsou pro vaši firmu důležití. 

Můžete například posílat děkovné e-maily, abyste vyjádřili uznání těm, kteří se přihlásili k odběru vašeho newsletteru, projevili zájem o konkrétní nabídku nebo si zakoupili určitý produkt či službu.

Jak již bylo zmíněno, existuje několik různých typů děkovných e-mailů. 

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?

Typy děkovných e-mailů pro elektronické obchodování

Uvítací děkovný e-mail

Uvítací děkovný e-mail se zasílá poté, co se někdo přihlásí k odběru newsletteru nebo mailing listu. Potvrzuje odběr a představuje typ obsahu, který budete rozesílat, a navíc vyjadřuje uznání odběrateli.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce

E-mail s poděkováním za nákup

Tento děkovný e-mail se odesílá poté, co někdo nakoupí a stane se vaším zákazníkem. Taková zpráva splňuje cíl budování loajality zákazníka a může také navrhnout další související produkty, které by mohly být pro daného klienta zajímavé.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce
Děkovný e-mail Tarte

E-mail s poděkováním za účast

Jak je zřejmé, cílem tohoto typu e-mailu je poděkovat uživateli za účast na události (ať už online nebo offline). Jeho funkcí je požádat o zpětnou vazbu k události, umožnit uživatelům podělit se o své názory a dát jim pocit, že jsou vyslyšeni. 

Šablony uvedené v tomto článku jsou příklady děkovných e-mailů, které lze zaslat zákazníkům po zadání objednávky online.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce
Děkovný e-mail na CSSConf

Šablony předmětů děkovných e-mailů pro e-commerce

  • Děkujeme, že nakupujete u [název internetového obchodu]
  • Velmi si vás vážíme!
  • Vítejte v rodině [název internetového obchodu]
  • Vaše první objednávka nás potěšila
  • Jsme nadšeni, že vás tu vidíme
  • Děkujeme vám za váš nákup!
  • Děkujeme za podporu [název e-shopu], [jméno zákazníka]
  • Rádi bychom vám poděkovali za vaši podporu, [jméno zákazníka]
  • [jméno zákazníka], děkujeme, že jste u nás nakoupili!
  • Děkujeme, že jste součástí naší komunity!
  • Děkujeme za [x] skvělých [let/měsíců]

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce

Šablona děkovného e-mailu č. 1 – žádost o názor zákazníka


Dear [name],

Thank you for placing an order with us! We’re delighted to see your interest in our [products or services].

We want to ensure that our products meet your expectations and that you’re satisfied. As such, we’d love to hear from you once you’ve had a few days to tinker around with [product name].

Please use this form [link to the form] to share your opinion, or simply respond to this email with a few words about [product/service].

Your opinion will help us improve our future offers.

Best,
The Customer Success Team at [company]

Šablona děkovného e-mailu č. 2 – upselling nebo cross-selling


Hey there!

Thanks for shopping with us. We hope [product or service] will meet your expectations and you will purchase from [online store’s name] again!

While you wait for your package, check out other [products/services] that may be a great addition to your [product or service ordered].

See you around!

[name and surname]
Owner of [online store’s name]

Šablona děkovného e-mailu č. 3 – zpráva pro vracejícího se zákazníka


Hi [name]!

We are really happy to see you placing a new order at [online store’s name]!

There’s nothing more rewarding for us than to know that first-time customers trust us and come back to order more [product/services]. We hope to see you around even more often!

Here’s a small gift from us: [a/an X]% discount code for your next purchase to show our appreciation.

[Discount Code]

Use it at the checkout and enjoy your next shopping experience with us!

The Customer Service Team at [company]

Šablona děkovného e-mailu č. 4 – nový zákazník


Hi [customer’s name]!

Thank you for visiting our store and placing your first order!

We are glad that you found the [product/services] you were looking for in our store.

Our goal is for our clients to always be satisfied, so let us know how your experience with us was during your first time shopping here.

We look forward to seeing you around again soon.

Sincerely,
Your friends at [company’s name]

Šablona děkovného e-mailu č. 5 – po prvním a dalších nákupech


Hello [customer’s name]!

Thank you for placing your order with [company’s name/e-store’s name]! We really appreciate that you chose our store, it means the world to us!

We want to let you know that we will inform you about the subsequent stages of order processing via separate emails.

Have a great day!
The [team’s name] at [company’s name]

Šablona děkovného e-mailu č. 6 – děkovný e-mail o věrnosti

Upozornění: tento druh e-mailu by měl být opakovanému zákazníkovi zaslán přibližně rok po jeho prvním nákupu.

Dear [customer’s name],

We are delighted to inform you that you have been our customer for [period of time]!

This message is to thank you for being part of our [family/family of customers/community/group of loyal customers].

We are truly grateful for your constant support and loyalty. We are aware that we wouldn’t be here without devoted customers like yourself.

You could have chosen any other e-store, but you picked and still shop with us. We appreciate you sticking with [company’s name].

Thanks again, and have a wonderful day!

Best,
[company’s representative, can be a decision-maker]

Často kladené otázky

Jaké jsou nejčastější typy děkovných e-mailů?

Zákazníkům můžete posílat různé typy děkovných e-mailů a je jen na vás, který z nich si vyberete. Než však odešlete první děkovný e-mail, nezapomeňte, že tyto e-maily se týkají vašich zákazníků, nikoli vaší rodiny. 

Mezi typy děkovných e-mailů mohou patřit: 

  • E-mail “Děkujeme za váš první nákup”.
  • E-mail “Děkujeme za platbu”.
  • E-mail “Děkujeme za váš zájem” pro zákazníka, který hledá něco nového v obchodě, ale již se řadí mezi vrající se zákazníky.
  • E-mail “Děkujeme, že jste s námi” pro stálé nebo opakovaně nakupující zákazníky.
  • E-mailové přání k narozeninám se zprávou ”Děkujeme Vám.”

Měl by být zákazníkům po každém nákupu zaslán děkovný e-mail?

Ano, krátký děkovný e-mail by měl být zaslán pokaždé, když někdo provede objednávku ve vašem internetovém obchodě. V dnešní době zákazníci dostávají různé typy e-mailů: potvrzovací e-maily, děkovné e-maily, e-maily informující o odeslání produktu atd. a jsou na tento druh komunikace zvyklí. Pokud si něco objednají a nedostanou žádnou e-mailovou komunikaci, může je to znepokojovat více, než když si něco objednají.

Šťastní zákazníci jsou ti nejlepší zákazníci

Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.

Odznaky

Jak dlouhý by měl být děkovný e-mail?

Účelem každého děkovného e-mailu je vyjádřit uznání. Proto tato zpráva nemusí být dlouhá ani plná spousty informací a četných tlačítek CTA (výzvy k akci). Ve skutečnosti by tomu mělo být naopak – děkovný e-mail by měl být krátký, stručný a obsahovat pouze užitečné informace, jako je předpokládaný termín dodání, informace o věrnostním programu pro zákazníky nebo o nadcházejících prodejích.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce

Děkovné e-maily můžete využít také k upsellingu a cross-sellingu svých produktů nebo služeb, ale všechny části děkovného e-mailu týkající se prodeje by měly být relativně krátké a přímé.

Musím posílat děkovný e-mail pokaždé, když si někdo v mém obchodě objedná zboží?

Obecně platí, že ano. Děkovné e-maily jsou jakousi zdvořilostní zprávou, kterou vaše společnost posílá zákazníkům, aby ocenila jejich činnost a dala jim najevo, že si váží jejich zájmu o vaše produkty nebo služby. Děkovné e-maily mohou mít samozřejmě i další cíle, jako je upselling, cross-selling nebo generování návštěvnosti vašeho blogu. Kromě využití děkovných e-mailů k naplnění těchto obchodních cílů byste však neměli zapomínat na jejich hlavní účel – budovat a posilovat pozitivní vztahy se stávajícími zákazníky.

Proto je vhodné zasílat děkovné e-maily pokaždé, když si někdo ve vašem obchodě něco koupí. Tento proces můžete snadno automatizovat pomocí nástrojů pro automatizaci e-mailů. Nezapomeňte však dát zákazníkům možnost odhlásit se z další marketingové komunikace. Nejlepší je uvést odkaz pro odhlášení v horní části každého e-mailu nebo v zápatí.

Šablony děkovných e-mailů pro e-commerce
Vytváření libovolných typů automatizačních pravidel pro rozesílání automatických aktualizací e-mailů

Je vizuální stránka děkovného e-mailu důležitá?

Ano, vizuální stránka děkovného e-mailu je důležitá. Šablona děkovného e-mailu by měla být v souladu se zásadami vaší značky, včetně písma a barev značky. Děkovné e-maily můžete samozřejmě navrhnout tak, aby působily uvolněněji a hravěji, ale měly by se podobat jinému obsahu, který posíláte zákazníkům nebo zveřejňujete na svém blogu, webových stránkách nebo sociálních sítích. Pokud obvykle posíláte obyčejné textové e-maily, dodržujte stejný styl i u děkovných e-mailů.

Nezáleží na tom, zda posíláte barevný e-mail v kódu HTML nebo prostý textový e-mail, nezapomínejte na způsob, jakým lidé na internetu konzumují obsah. Většina vašich zákazníků nebude číst dlouhou děkovnou zprávu prezentovanou jako velké bloky nepřerušovaného textu. Vytvořte e-mail tak, aby jej příjemci mohli snadno pročítat. V opačném případě přestanou vaše děkovné e-maily otevírat. To s největší pravděpodobností poškodí míru otevření a doručení vašich e-mailů i reputaci odesílatele vaší domény.

Jsou děkovné e-maily typem marketingové komunikace?

Děkovné e-maily jsou typem marketingové komunikace. I když to jejich název nenaznačuje, stále se jedná o druh komunikace, k jejímuž přijímání musí vaši zákazníci dát souhlas. Obvykle by měl být souhlas se zasíláním různých typů marketingové komunikace stanoven, když si někdo vytvoří účet ve vašem internetovém obchodě. Tehdy by měl zaškrtnout políčko, že vám povoluje zasílání e-mailů. 

A protože děkovné e-maily jsou typem marketingové komunikace, zákazníci se mohou z jejich zasílání kdykoli odhlásit nebo se nadobro odhlásit z vašeho mailing listu. Jak bylo uvedeno v předchozí odpovědi, odkaz nebo tlačítko pro odhlášení by mělo být součástí každého e-mailu zaslaného do vaší databáze a u děkovných e-mailů tomu není jinak.

Vyzkoušejte LiveAgent ještě dnes​

Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.

Více než 3000 recenzí Trustpilot GetApp G2 Crowd

Frequently asked questions

Musím posílat děkovný e-mail pokaždé, když někdo v mém obchodě provede objednávku?

Obecně platí, že ano. Děkovné e-maily jsou jakousi zdvořilostní zprávou, kterou vaše společnost posílá zákazníkům, aby ocenila jejich činnost a dala jim najevo, že si vážíte jejich zájmu o vaše produkty nebo služby.

Je vizuální stránka děkovného e-mailu důležitá?

Ano, vizuální stránka děkovného e-mailu je důležitá. Šablona děkovného e-mailu by měla být v souladu se zásadami vaší značky, včetně písma a barev značky. Děkovné e-maily můžete navrhnout tak, aby působily uvolněněji a hravěji, ale měly by se podobat jinému obsahu, který posíláte zákazníkům nebo zveřejňujete na svém blogu, webových stránkách nebo sociálních sítích.

Jsou děkovné e-maily typem marketingové komunikace?

Děkovné e-maily jsou typem marketingové komunikace. I když to z názvu nemusí vyplývat, stále se jedná o druh komunikace, k jejímuž přijímání musí vaši zákazníci dát souhlas. Obvykle by měl být souhlas s přijímáním různých typů marketingové komunikace stanoven, když si někdo vytvoří účet ve vašem internetovém obchodě.

Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.