• Šablony
  • Šablony marketingových e-mailů

Šablony marketingových e-mailů

Počet celosvětových uživatelů e-mailu v roce 2019 dosáhl 3,9 miliardy a podle společnosti Statista se v roce 2024 zvýší na 4,48 miliardy uživatelů. Proto firmy vynakládají stále více prostředků na e-mailový marketing a využívají jej k získání potenciálních zákazníků, udržení stávajících, zvýšení prodeje a urychlení návratnosti investic. Efektivní e-mailové marketingové kampaně to všechno dokážou. Protože se jedná o jednu z nákladově nejefektivnějších a na konverze nejbohatších forem digitálního marketingu, očekává se, že globální výdaje na e-mailový marketing v příštích letech dále porostou. Podívejte se na další důvody, proč byste měli e-mailovému marketingu věnovat pozornost, a inspirujte se našimi 10 šablonami pro tvorbu marketingových e-mailů.

Proč je e-mailový marketing pro vaši firmu nezbytný

Ať už chcete získat více zákazníků nebo posílit vztahy se stávajícími, e-mailový marketing vám pomůže přímo oslovit vaše publikum a podpořit obchod. Podívejte se na následující statistiky, které dokazují, že e-mailový marketing je cenným nástrojem pro podniky jakékoli velikosti a v jakémkoli odvětví:

  • Za každý 1 dolar vynaložený na e-mailový marketing můžete očekávat průměrnou návratnost 0,38 dolaru.
  • 80 % podnikatelů se shoduje, že e-mailový marketing podporuje získávání a udržení zákazníků.
  • E-mail má vyšší míru konverze než sociální média a výsledky vyhledávání dohromady.
  • 72 % spotřebitelů upřednostňuje e-mail jako zdroj obchodní komunikace.
  • 61 % spotřebitelů rádo dostává propagační e-maily každý týden, zatímco 38 % by si přálo, aby e-maily chodily ještě častěji.
  • 88 % uživatelů chytrých telefonů aktivně kontroluje e-maily na svých telefonech. Díky tomu je oblíbenější než jakákoli jiná aplikace pro iPhony i Androidy.
E-mail marketing v LiveAgent
E-mail marketing v LiveAgent

10 Marketingových e-mailových šablon

Zpráva společnosti McKinsey Global Institute odhalila, že průměrný pracovník v interakci stráví správou e-mailů odhadem 28 % pracovního týdne, což představuje téměř třetinu jeho pracovní doby. Jedním ze způsobů, jak tento čas zkrátit, je používání hotových e-mailových šablon. Zde je 10 základních e-mailových šablon (založených na typech e-mailů, které marketéři pravděpodobně posílají opakovaně), které můžete použít jako výchozí bod a přizpůsobit si je pro své vlastní marketingové kampaně a komunikaci v rámci odchozího marketingu.

Šablona marketingového e-mailu na uvítanou zákazníkům


Hi [NAME],

We’re excited to welcome you to the [Brand] family!

Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.

Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.

Onboarding Tutorial Video

If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s přihlášením k odběru novinek


Hi [NAME],

Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!

By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.

Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.

E-mail o opětovném zapojení zákazníků


Hey there!
I noticed you haven’t logged into your account in quite some time, so I just wanted to take a moment to check in with you and see if there’s anything I can help you with.
Feel free to continue working on your account at www.companywebsite.com and please reach out to me if I can be of any assistance.
If you need a refresher on how [Product/ Service] works, check out our quick user guide.
Hope to see you back again soon,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail o opuštění košíku


Hey [NAME],

We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:

Item 1
Item 2
Item 3

Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart

Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Zrušení účtu e-mailem


[NAME],

We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.

If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:

Reactivate My Account

If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.

We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s oznámením webináře


Hi [NAME],

Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:

How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]

[Save Your Seat]

If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.

See you there!
[YOUR SIGNATURE]

Šablona e-mailu s aktualizací produktu/služby


Hi [NAME],

This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link

Here are our top 3 features from the past 3 months:

Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)

We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Šablona e-mailu o spolupráci při marketingu


Hi [Name] ,

I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].

My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].

Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?

Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s příspěvkem pro blog


Hi [NAME],

I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.

Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.

Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s odmítnutím příspěvku na blogu


Hi [NAME],

Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.

However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.

Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]

Ready to test our email marketing templates?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Šablony marketingových e-mailů – Často kladené otázky 

Je e-mailový marketing stále relevantní?

E-mailový marketing je stále mocným nástrojem, který lze použít k propagaci vaší firmy nebo organizace. Je to cenově dostupný způsob, jak udržovat kontakt s klienty a zákazníky, který nabízí rychlý a pohodlný způsob, jak budovat loajalitu zákazníků.

Jaká je optimální délka marketingového e-mailu?

Marketingové e-maily by měly být stručné a výstižné. Nikdy nevíte, kolik času má váš zákazník na jejich přečtení, proto je důležité, aby byly krátké. Optimální délka e-mailové zprávy je 4 až 6 vět, zpravidla do 200 slov.

Proč byste měli používat šablony marketingových e-mailů?

Používání marketingových šablon vám ušetří čas a úsilí, když budete chtít provést stejné změny marketingového sdělení v rámci obvyklého pracovního postupu.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Proč byste měli používat marketingové e-mailové šablony?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Používání marketingových šablon vám ušetří čas a námahu, když budete chtít provést stejné změny marketingového sdělení v rámci obvyklého pracovního postupu.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Je e-mailový marketing stále relevantní?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “E-mailový marketing je stále mocným nástrojem, který lze použít k propagaci vaší firmy nebo organizace. Je to cenově dostupný způsob, jak udržovat kontakt s klienty a zákazníky, který nabízí rychlý a pohodlný způsob, jak budovat loajalitu zákazníků.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jaká je optimální délka marketingového e-mailu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Marketingové e-maily by měly být stručné a výstižné. Nikdy nevíte, kolik času má váš zákazník na jejich přečtení, proto je důležité, aby byly krátké. Optimální délka e-mailové zprávy je 4 až 6 vět, zpravidla do 200 slov.” } }] }
Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.