• Šablony
  • Šablony e-mailů při nástupu klienta

Šablony e-mailů při nástupu klienta

Zajištění loajality zákazníků a oslovení nových potenciálních klientů jsou dva prioritní cíle všech digitálních marketingových strategií. Není snadné jich dosáhnout, ale existují konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste získali nové zákazníky a udrželi si spokojenost stávajících klientů.

Jak to tedy můžete udělat? Komunikujte se spotřebiteli přímo a informujte je o svých produktech nebo službách a zároveň jim poskytněte hodnotu. Jejich důvěru můžete upevnit oboustranně výhodným způsobem – nástupem zákazníka. 

LiveAgent umožňuje odesílat e-maily přímo z ovládacího panelu tiketů.

Co je onboarding klientů? Proč je důležitý?

Když si zákazník koupí výrobek nebo službu, obchodník nechce, aby této investice litoval. Spokojený zákazník si totiž s větší pravděpodobností koupí další produkt od stejného podniku. A právě zde přichází na řadu onboarding. Jedná se o metodu, která vede zákazníky ke správnému používání zakoupených produktů nebo služeb.

Pokud chcete zlepšit interakci mezi vaší firmou a zákazníky, je vhodné zavést strategii onboardingu. Díky tomu s nimi bude snazší komunikovat a vytvářet hodnotu. Onboarding je v podstatě součástí širší strategie týkající se vztahu s novým klientem.

Onboardingový e-mail od LiveAgent
Onboardingový e-mail od LiveAgent

Jak to ale souvisí s digitálním marketingem?

Vzhledem k tomu, že marketing je založen především na digitálních nástrojích, kanálech a strategiích, je nezbytné investovat do praktických, účinných a úspěšných komunikačních kanálů, jako je e-mailový marketing. Proto by se většina vaší onboardingové strategie měla uplatňovat prostřednictvím personalizovaných a cílených e-mailů, které jsou zasílány novým uživatelům.

Pokud takový e-mail obdržíte, nedivte se, že obsahuje zprávu o ověření vaší e-mailové adresy. Je to nejen kvůli bezpečnosti prodejce, ale nakonec i kvůli vaší vlastní.

5 nápadů na šablony e-mailů pro onboarding/nástup klientů

Uvítací e-mail při nástupu/onboardingu


Hi [name],

Thanks for joining [name of company].

We built [product/service] to [story behind it, explanation what pain points your offering solves].

We are really curious why you signed up for [product/service].

Your feedback will really help us improve our products, as we always aim to deliver exactly what our customers want.

Share your thoughts by replying to this email.

Over the next few weeks, you can expect a few more emails from us. All these messages will help you get the most out of [product/service].

We’ll also share our tips and tricks on how we use [product/service].

Thanks!

[name and company]


Šablona onboardingového e-mailu, která pochází od skutečného člověka


Hey [name],

I’m [name], the founder of [company name], and I’d like to personally thank you for [signing up to our service/buying our product/subscribing to our…].

We established [company name] to [mission/values of company/pain points that a product/service solves].

I’d love to hear what you think of [product/service]. Is there anything we should work on or improve? Let us know!

I’m always happy to help and read our customers’ suggestions.

[name and company]

Šablona nástupního e-mailu “Děkujeme, že jste se k nám připojili”


Hey [name],

I really appreciate you joining us at [company], and I know you’ll love finding out how easy it is to deliver outstandingly personal support to every customer.

We started [company] to help [small] businesses [of all size] grow, and I hope that we can achieve that for you.

If you wouldn’t mind, I’d appreciate it if you answered one quick question: why did you [sign up for a service/ buy a product/subscribed]?

I’m asking because knowing what made you sign up helps us make sure that we’re delivering what our users expect.

Reply to this email and let me know your opinion.

Over the next couple of weeks, we’ll be sharing some tips from [industry], checking in with you and showing you how some of our other customers use [company/product/service] to grow their businesses.

Thanks, [name of the CEO], [company name]

E-mail “Vítejte ve své zkušební době”


Hi [name],

Welcome to [product/service name]. Your X-day [number of free days] free trial starts today.

What will happen next?

We’ll be sending you some hot news from the [name of the industry] industry and our best tips for [product/service]. Keep an eye on your inbox so you don’t miss any message from us.

Want to reveal the full potential of [product/service name]?

Choose a plan below…

[paid plan link]

Uvítací e-mail zaměřený na produkt


Hi [name],

Welcome to [product/service/company]. We’re super happy to see you on board!

We’re sure that [product/service] will help you overcome [pain points] thanks to providing [key benefits of product/service].

Get to know more about [product/service] by watching [title] video.

You’ll be guided through [name of service/product] by [name], our expert in [area of expertise], to ensure that you get the very best out of our service.

And that’s not all that we got for you! More insightful resources like our guides [link] or video tutorials [link to a video] are at your disposal.

Take care!

Příklady šablony předmětu e-mailu při nástupu klienta

  • Vítejte v [společnost], [jméno a příjmení]
  • [jméno], vítejte v komunitě [společnost]!
  • [jméno], jdeme na to!
  • [jméno], zasloužíte si to nejlepší
  • Vítejte v [společnost], [jméno]. Vaše nabídky jsou zde!
  • Jste ve světě [společnosti] noví?
  • Cítíte se šťastní?
  • Máte zájem o příležitosti?
  • Řekli jste “[podstatné jméno spojené s názvem společnosti]”?” Vítejte v [společnost]!
  • Jste připraveni na [činnost spojenou s produktem/službou vaší společnosti]?
  • Jste připraveni udělat krok správným směrem? Vítejte v [společnost]
  • Zde je návod, jak začít používat [produkt/službu] od [společnost].
  • Přihlaste se ke svému účtu ve [společnost]
  • 4 způsoby, jak začít s [produkt/služba]
  • Vítejte v [společnost]: Důležité další kroky
  • Vítejte! Zde je 5 nejdůležitějších informací
  • Vítejte ve světě [společnost]
  • Vítejte v [společnost]! Chovejte se jako doma
  • Přivítejte váš nový oblíbený [produkt]

Šablony e-mailů při nástupu klienta – tipy a osvědčené postupy, kterými se řídit

1. Poznejte své zákazníky

Znalost uživatele je zásadní ve všech oblastech organizace, ale když mluvíme o onboardingu klientů, stává se povinnou.

2. Přizpůsobte si onboarding/nástup

Každý uživatel může mít jiný problém, který je třeba vyřešit, nebo jiná očekávání od produktu či poskytovatele služeb, takže by to vaše úvodní e-maily měly zohlednit. Dokážete si představit, že by kadeřník stříhal všechny své zákazníky stejně?

Ne? (Pokud je vaše odpověď ano, pošlete mi adresu toho kadeřníka, protože ten střih musí být fenomenální!)

3. Zajistěte úspěch svého zákazníka a rychle

Pokud si zákazník koupil váš produkt nebo službu, je na vás, abyste mu poskytli skvělé výsledky, a to co nejdříve. Udělejte proto vše pro to, abyste jim pomohli co nejrychleji využít váš výrobek nebo službu. Ukažte jim, že se vyplatí investovat čas a peníze.

4. Nedávej hladovému rybu, nauč ho rybařit

Nyní, když jste klienta poučili o tom, jak používat váš produkt nebo službu, ví o všech výhodách, které mu produkt může přinést. V krátké době vaši klienti dosáhli díky vašemu produktu prvního úspěchu.

Ale naučili jste je, jak tohoto výsledku dosáhnout, nebo jste jim výsledek přinesli vy?

Nenechte své klienty záviset na onboardingovém týmu. Musí mít samostatnost a dostatek znalostí, aby byli schopni s produktem pracovat sami. Vaším úkolem je pomoci jim uspět s produktem na jejich cestě.

5. Dobře strukturovat svůj tým pro nástup do zaměstnání

Váš tým pro onboarding je součástí skládačky, která musí zajistit, aby všechny prvky byly úspěšné.

Vše musí být dobře naplánováno a zorganizováno a po vašem boku musí stát profesionálové, kteří se problémů klienta ujmou.

Šablony e-mailů pro onboarding klientů – Často kladené otázky

Ready to put our onboarding templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Onboard your customers today with our free 14-day trial. No credit card required.

Frequently asked questions

<p><strong>Jak dlouhý by měl být úvodní e-mail pro klienta?</strong></p>

První e-mail pro onboarding by měl být odeslán několik minut poté, co se váš klient zaregistruje nebo si koupí produkt/službu. Proč několik minut poté? Protože odeslání automatického e-mailu ihned působí příliš uměle. Může být zřejmé, že posíláte automatické e-maily, ale snažte se působit co nejosobněji.

Jak dlouhý by měl být úvodní e-mail pro klienta?

Váš úvodní e-mail by měl mít 60 až 130 slov. Uvítací zpráva musí být co nejkratší a nejjednodušší. Nechcete je hned zahltit.

Navíc při každém nástupu nového zákazníka požádejte o zpětnou vazbu, abyste mohli svůj proces neustále zlepšovat.

<p><strong>Jakou strukturu by měl mít můj úvodní e-mail?</strong></p>

Obsah by měl být krátký, srozumitelný a prezentovaný po malých částech. Příjemci stráví několik vteřin pročítáním e-mailů a zaznamenávají pouze obecná klíčová slova a témata. Pokud si všimnou něčeho relevantního, zpomalí a přečtou si vaši zprávu pozorněji. Začněte tím, že napíšete e-mail, pak polovinu slov odstraníte a zkontrolujete je, abyste odstranili další. Poté se budete blížit tomu, že vám zůstanou jen klíčové informace.

Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.