Co je bezplatná VoIP služba?
Bezplatný VoIP je anglická zkratka pro bezplatný Přenos hlasu přes internet. Bezplatný VoIP software umožňuje internetovým uživatelům provádět hlasové a video hovory za pomoci nejnovější technologie. Na VoIP hovorech je nejlepší, že podporují neomezené videohovory i audio hovory, ať už se nacházíte kdekoliv.
Ať už tedy máte zájem o státní či celosvětové volání, bezplatný VoIP boří veškeré hranice a přináší bezplatné domácí i mezinárodní hovory přímo do vašeho mobilního zařízení. Na bezplatné VoIP službě je skvělé, že umožňuje telefonovat i bez skutečného telefonu. Tyto VoIP aplikace běžně zahrnují bezplatná čísla pro různé instituce i jednotlivé uživatele.
Jak používat bezplatný VoIP?
K používání bezplatných odchozích i příchozích VoIP hovorů je nutné mít internetové připojení a aplikaci, která bude sloužit jako dodatečný komunikační kanál. Stačí se pouze ujistit, že máte stabilní internetové připojení a některou z VoIP aplikací pro internetové hovory. Zajištěním těchto dvou prvků budete moci navázat jednotnou komunikaci s rodinnými příslušníky, přáteli nebo kolegy. Není nutné mít skutečný telefon.
Existuje bezplatná rezidenční VoIP služba?
Ačkoliv jsou VoIP služby hojně spojovány s mobilními telefony a jinými přenosnými zařízeními, které místním i mezinárodním společnostem poskytují funkce neomezeného volání, rezidenční VoIP služby stále nabývají na popularitě. Dnes si mohou firmy vybrat z různých bezplatných rezidenčních VoIP služeb, které jim umožní užívat si bezplatného VoIP za použití čísel pevné telefonní linky.
Jak doma nastavit bezplatný VoIP?
Nastavení bezplatného desktopového VoIP softwaru či aplikace v domácích podmínkách může být jednodušší, než si myslíte. Jediné, co musíte udělat, je následovat těchto pět jednoduchých kroků:
- Otestovat síť a internetové připojení na všech desktopových počítačích.
- Získat nejvhodnější bezplatný software pro VoIP hovory.
- Nastavit vaši desktopovou VoIP aplikaci.
- Přizpůsobit rozhraní pro hovory a desktopový softwarový telefon.
- Otestovat vaše nové VoIP linky.
Existují bezplatné VoIP služby pro firmy?
Firemní VoIP služby jsou velice oblíbeným komunikačním nástrojem, přičemž společnosti si mohou vybrat z nejrůznějších poskytovatelů firemních VoIP služeb. Tito poskytovatelé nabízí firmám, jež chtějí implementovat firemní VoIP řešení, které by jim umožnilo zachovat veškerou pracovní komunikaci na jednom místě, bezplatný nástroj pro firemní VoIP komunikaci. Podniky často využívají tyto služby pro obecnou obchodní komunikaci, řízení vztahů se zákazníky, nahrávání hovorů na vyžádání pro pozdější použití, nebo dokonce zasílání SMS zpráv a okamžitých zpráv pomocí vlastních aplikací. Používají se buď pro odchozí, nebo příchozí hovory, případně oboje, v závislosti na požadavcích.
Jaké jsou nejlepší bezplatné VoIP služby?
Nelze říct, že by nějaká služba pro bezplatné VoIP služby byla nejlepší, neboť každý softwarový nástroj přináší unikátní soubor pokročilých funkcí, který nakonec vede k odlišným výsledkům. Nicméně při výběru bezplatného poskytovatele VoIP služeb je důležité dbát na tři základní funkce:
Základní pravidla volání
Každý poskytovatel má jiná pravidla a postupy pro využívání jeho bezplatných VoIP služeb, takže se určitě vyplatí podívat se na základní podmínky volání napříč různými poskytovateli, než se rozhodnete.
Zákaznická základna
Velká zákaznická základna naznačuje hodně spokojených zákazníků, kteří rádi využívají bezplatné VoIP služby dané firmy. Čím víc zákazníků poskytovatel má, tím lepší funkce od něj můžete očekávat.
Zákaznické recenze
Vždy se před výběrem poskytovatele podívejte na recenze od zákazníků. Předchozí zákaznické zkušenosti jsou nejlepším indikátorem toho, jak dobře poskytovatelé VoIP služeb odvádí svou práci.
Jak pro svou firmu vybrat nejlepšího bezplatného poskytovatele VoIP služeb
Najít bezplatného poskytovatele VoIP služeb, který by byl nejlepší volbou pro všechny typy firem, je takřka nemožné, neboť každá firma potřebuje jiné funkce. Poskytovatele VoIP služeb si vybírejte výhradně na základě svých požadavků, rozpočtu a nabízených funkcí. Přestože LiveAgent nenabízí VoIP služby, podporuje celou škálu poskytovatelů VoIP služeb třetích stran. Slouží jako spolehlivý software pro call centra, který si poradí s většinou druhů hovorů, k čemuž mu pomáhá celá řada funkcí volání, jako je Interaktivní hlasová odpověď, Směrování hovorů či Historie volání. Propojit libovolného poskytovatele VoIP služeb s LiveAgentem je jednoduchý proces, který zabere sotva pár minut.
Hlavní nevýhody bezplatné VoIP služby pro firmy
Mezi největší nevýhody, se kterými se firmy při používání bezplatných poskytovatelů VoIP služeb mohou setkat, patří:
- Plány volání – Bezplatní poskytovatelé VoIP služeb obvykle nabízí pouze pár volacích plánů, které zahrnují základní VoIP funkce, tudíž firmy mohou mít problém najít flexibilní a přizpůsobitelné řešení přesně pro jejich potřeby.
- Počet uživatelů za měsíc – Vzhledem k tomu, že bezplatné VoIP firmy mají spoustu klientů, musí omezit jejich počet uživatelů za měsíc. Kvůli těmto omezeným funkcím si mohou větší firmy lámat hlavu s tím, jak svým zákazníkům a zaměstnancům dopřát stěžejní funkce.
- Čas – Rychlost bezplatného poskytovatele telefonních VoIP služeb závisí nejen na kvalitě internetového připojení, ale také na zaplněnosti serverů. Vzhledem k tomu, že bezplatná VoIP řešení využívá velké množství klientů, může se stát, že firmy budou potřebovat více času, než se svým zákazníkům ozvou.
- Kancelář – Bezplatní poskytovatelé VoIP služeb nabízejí základní funkce volání, které jsou vázané na umístění kanceláře, takže firmy nemohou kontaktovat své zákazníky a klienty, nejsou-li jejich zaměstnanci fyzicky přítomni ve svých kancelářích.
Choose the best VoIP provider for your needs
LiveAgent's robust call centrum offers integrations with numerous VoIP providers. The setup takes only a few minutes!
Frequently Asked Questions
Co je bezplatný VoIP?
Bezplatný VoIP umožňuje lidem komunikovat přes stolní i mobilní telefony či počítače bez poplatků. Bezplatné VoIP telefonní služby jsou rozšířené zejména mezi internetovými uživateli, kteří se chtějí spojit s lidmi na dálku, ale také mezi firmami, které by svým klientům rády poskytovaly kvalitní zákaznickou podporu.
Jak používat bezplatný VoIP?
K bezplatnému využití VoIP služeb je nutné mít přístup k internetu přes Ethernet kabel či bezdrátovou síť. Dále budete potřebovat nějakou VoIP aplikaci, která umožňuje provádět hlasové hovory, nabízí videokonference ve vysokém rozlišení či zvládne odesílat zprávy. LiveAgent poskytuje možnosti správy telefonního systému pro uživatele, kteří chtějí zřídit call centrum.
Existuje bezplatná rezidenční VoIP služba?
Bezplatná rezidenční VoIP služba je ideálním řešením pro firmy, které chtějí používat své stolní telefony pro kontakt se zákazníky nebo partnery. Mnoho poskytovatelů VoIP služeb nabízí bezplatné rezidenční služby a plány pro podniky.
Jak doma zřídit bezplatný VoIP?
Pro založení bezplatné VoIP služby doma, je potřeba: Otestovat vaši síť a internetové připojení. Získat bezplatný VoIP software na volání. Nastavit VoIP software. Otestovat vaše nové VoIP linky.
Existují bezplatné VoIP služby pro firmy?
Spousta bezplatných poskytovatelů VoIP služeb nabízí své služby i pro firmy. Můžete si vybrat z široké nabídky poskytovatelů podnikových telefonních služeb, kteří svým firemním zákazníkům poskytují jedinečné funkce, včetně úsporných plánů, platformy pro schůzky, a dokonce i neomezené úložiště. Některé z těchto bezplatných služeb nabízí pouze základní a omezené funkce, nicméně u placených plánů pro místní a mezinárodní hovory umožňují sofistikovanější správu hovorů.
Jaké jsou nejlepší bezplatné VoIP služby?
Díky širokému výběru vynikajících bezplatných VoIP služeb si budete moct vybrat z těch nejlepších poskytovatelů VoIP služeb. Vítězní poskytovatelé nabízí flexibilní pravidla pro hovory, mají rozsáhlou a spokojenou zákaznickou základnu a rovněž je na ně celá řada pozitivních recenzí.
Jaké jsou hlavní nevýhody bezplatných VoIP služeb pro firmy?
Bezplatné VoIP aplikace a softwary mohou mít i určité nevýhody, jako například omezená volání, omezený počet uživatelů za měsíc, pomalejší připojení, nedostatečnou kvalitu služeb, případně mohou fungovat pouze prezenčně v kanceláři. Většina takových služeb nenabízí funkce jako neomezené textování, neomezený chat, podporu pro vlastní aplikaci či možnosti integrace.
Expert note
Bezplatné VoIP služby mohou být efektivním nástrojem pro podniky, kterým umožňují mít místní přítomnost v oblastech s nižšími náklady na mezinárodní volání.

Helpdesk software & live chat LiveAgent
LiveAgent je komplexní software helpdesku nabízející podporu pro správu zákazníků. Pomáhá zvýšit efektivitu a zlepšit komunikaci se zákazníky.
How does the chat routing work?
Options of assigning Chats to Agents previously communicating withcustomers. Random Assignment, Average Utilization, Max Utilization, Ring-to-all, Priorities.