Odchod zákazníků

Co je to odliv zákazníků?

K odchodu dochází, když zákazník ukončí předplatné u vaší společnosti a přestane používat vaše produkty nebo služby. Churn se také nazývá úbytek zákazníků. Existuje mnoho problémů, které zvyšují míru odchodu zákazníků. Jedním z nich je špatný zákaznický servis.

Vezměte všechny zákazníky, které jste ztratili během určitého období, a vydělte toto číslo součtem klientů, které jste měli na začátku zvoleného časového období. Tímto způsobem můžete vypočítat míru odchodu zákazníků.

Je lepší si zákazníky udržet a pečovat o ně. Jedním ze způsobů je poskytování skvělého zákaznického servisu pomocí služby LiveAgent.

Frequently asked questions

Co je to odliv zákazníků?

Míra odchodu je ukazatel, který ukazuje, kolik zákazníků nás v daném období opustilo. Ukazuje nám, jak hodnotný je produkt, který nabízíte, a jak si dokážete zákazníky u své značky udržet.

Jak vypočítat odliv zákazníků?

Pro výpočet míry odchodu odečtěte počet uživatelů, kteří jsou u vás na konci měsíce, od počtu uživatelů v daný den (např. na začátku měsíce). Získané číslo je pak třeba vydělit prvním počtem uživatelů a získáme procento, které představuje míru odchodu. Např: (1000-200) / 1000 = 80% míra odchodu uživatelů.

Co může společnost udělat pro snížení odlivu zákazníků?

Aby společnost snížila odliv zaměstnanců, měla by neustále analyzovat důvody, proč k odchodu dochází. Pomoci může například kontaktování zákazníků, kteří chtějí od značky odejít. Získáme tak dvě věci - šanci zákazníka udržet a znalost důvodu odchodu. Nesmírně důležité je také vzdělávání zákazníků. Souvisí například s tím, aby zákazník věděl, na koho se obrátit v případě problému. Co ještě můžete zlepšit? Určitě zákaznický servis, jehož úroveň má obrovský vliv na přístup k zákazníkovi, stejně jako nabídka zisku zákazníkům, kteří jsou s vaší značkou a jsou jí věrní.

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo