Firemní VoIP

Co je firemní VoIP?

Toto řešení usnadňuje majitelům firem volat zákazníkům, uskutečňovat prodejní hovory a spolupracovat se svým týmem na obchodních hovorech. Podnikové telefonní VoIP služby obvykle nabízejí kromě základních hlasových hovorů i pokročilé funkce, jako je sdílení obrazovky, videokonference a přepis hlasových zpráv. Vzhledem k tomu, že služby VoIP pro firmy mají mnoho různých funkcí, běžně se za dodatečné funkce navíc platí.

Na rozdíl od služeb pro spotřebitele může poskytovatel firemních VoIP služeb investovat více do budování a údržby bezpečné VoIP sítě. Nejlepší podnikové služby VoIP navíc obvykle nabízejí vysokou úroveň zákaznické podpory. Koneckonců majitelé firem si nemohou dovolit ztratit kontakt se zaměstnanci, zejména pokud pracují na dálku.

Jak poznat, že je pro vaší společnost firemní VoIP vhodný?

Než začnete využívat podnikové služby VoIP k vyřizování všech telefonních hovorů, je třeba mít na paměti několik bodů. Nejprve si ověřte, zda máte přístup k vysokorychlostnímu internetovému připojení. V tradičním kancelářském prostředí můžete mít kabelové, DSL, satelitní nebo optické internetové připojení. Je však důležité, abyste si to ověřili i u svých týmů, které pracují na dálku. Zeptejte se jich, zda mají internetové služby s rychlostí stahování a odesílání alespoň 5 megabitů, abyste mohli využívat videokonference.

Jak poznat, že je pro vaší společnost firemní VoIP vhodný? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 3 Increaseprofits.svg

Nyní můžete zvážit několik výhod, které poskytovatelé firemních VoIP služeb nabízejí ve srovnání s tradičními podnikovými telefonními službami.

  • funkce – Je známo, že poskytovatelé firemních VoIP služeb nabízejí neomezené volání po celé zemi. Existuje však mnoho dalších pokročilých funkcí, které je třeba zvážit. Například funkce automatické obsluhy usnadňuje přijímání hovorů, které přicházejí během večerů a víkendů. Někteří poskytovatelé také poskytují přepis hlasových zpráv (tj. systém převádí hlasové zprávy na text).

  • úspora nákladů – V závislosti na zvolených funkcích mohou poskytovatelé firemních VoIP služeb nabídnout výrazné úspory nákladů. V porovnání s tradičními podnikovými službami můžete ušetřit 20-50 %. Úspora nákladů může být ještě vyšší, pokud uskutečňujete hodně mezinárodních hovorů.

  • možnosti pro menší firmy – Někteří poskytovatelé podnikových telefonních služeb nabízejí sjednocenou komunikaci, videokonference a týmové zasílání zpráv. Tyto pokročilé funkce jsou obvykle dostupné v rámci drahých tarifů. Podniková telefonní služba není vhodná pro malou firmu zaměřenou na úsporu nákladů. Proto jsou firemní telefonní VoIP systémy pro mnoho malých firem vynikající volbou díky své nízké ceně a flexibilitě.

Jak mohou společnosti z firemního VoIP profitovat?

Existuje devět aspektů, které firmám přinášejí výhody při používání firemních VoIP služeb. Některé z těchto výhod jsou dostupné i prostřednictvím tradičních analogových telefonů, ale většina z nich je dostupná pouze při volání přes VoIP.

  • Díky funkcím neomezeného volání můžete uskutečňovat libovolné počty hovorů. Služby VoIP jsou cenově výhodnou volbou pro společnosti, které jsou závislé na provádění hovorů, včetně odchozích hovorů zákazníkům. Často můžete získat neomezené vnitrostátní volání s kýmkoli v zemi. Sazby za mezinárodní volání mohou být pouhých několik haléřů za minutu.

  • Zůstaňte ve spojení s ostatními týmy. Zůstat organizovaný v době práce na dálku je s firemními VoIP službami mnohem snazší. Můžete využívat konferenční hovory s týmy zákaznického servisu, prodejními týmy a dalšími částmi společnosti.

  • Pro lepší pochopení využívejte sdílení obrazovky. Slovní popis procesu není v podnikání vždy tím správným přístupem. Někteří vaši zaměstnanci by možná raději viděli diagramy, grafy nebo jiné vizuální pomůcky.

  • Prohlubte své spojení pomocí videokonferencí. Některé firemní tarify VoIP zahrnují podporu videokonferencí se skupinami a videohovory. Komunikace prostřednictvím videa je účinný způsob, jak obohatit konverzaci se zaměstnancem nebo zákazníkem. Můžete pak snáz pochopit myšlenky a pocity druhé osoby a lépe se s ní propojit. Některé tarify VoIP umožňují pozvat na videokonferenci 10, 20 nebo dokonce 100 účastníků.

Funkce videohovoru v Live chat softwaru - LiveAgent
  • Získejte rychlé odpovědi pomocí týmových zpráv. Novější tarify VoIP obsahují funkci týmového zasílání zpráv (nazývanou též okamžité zprávy). Jedná se o užitečný způsob komunikace s týmem. Koneckonců trávit 10 minut hledáním v kalendáři, abyste si domluvili konferenční hovor, nemá vždy smysl.

Interní chat v softwaru zákaznické podpory - LiveAgent
  • Hlasová pošta. Jde o standardní funkci současné podnikové VoIP technologie, a to i v základním tarifu. Chcete-li dále zvýšit produktivitu podnikání, hledejte funkce přenosu hlasové pošty do e-mailu. Přečtení přepsané hlasové pošty může být jednodušší než poslech nahrávky.

  • Aplikace s videem. Ty jsou skvělou volbou, pokud máte poskytovatele internetu, který nabízí rychlé širokopásmové služby. Můžete například pozvat deset svých nejlepších zákazníků na videohovor, abyste jim odhalili nový produkt, na kterém pracujete. Během videokonference můžete pomocí sdílení obrazovky předvést svůj nápad a získat jejich zpětnou vazbu. Některé aplikace s videem vám dokonce umožní sdílet ovládání obrazovky. Jedná se o účinný nástroj pro zvýšení angažovanosti.

  • Škálovatelnost. Na rozdíl od většiny mobilních telefonů je snadné přidávat nebo odebírat uživatele ze služby VoIP. To jistě oceníte i vy, neboť v době vytíženosti můžete do kontaktních center přidávat uživatele a později tyto účty zrušit, pokud nejsou potřeba.

  • Směrování. Středně velké podniky a větší společnosti mají každý den na starosti velké množství příchozích hovorů. Směrování hovorů na správnou osobu nebo oddělení pomáhá poskytovat zákazníkům lepší služby.

Nastavení distribuce hovorů v softwaru kontaktního centra - LiveAgent

Jak vybrat toho nejlepšího poskytovatele firemních VoIP služeb?

Abyste měli jistotu, že získáte nejlepší nabídku, je třeba myslet na několik faktorů.

  • flexibilita – někteří poskytovatelé mohou vyžadovat, abyste se přihlásili k ročním tarifům, teprve pak od nich získáte nejlepší nabídku na podnikové úrovni. Naopak nejnižší tarif vám může umožnit kdykoli zrušit smlouvu, ale zároveň získáte méně funkcí. Nezapomeňte, že jednotlivé tarify můžete kombinovat. Můžete využít vyšší variantu (tj. podnikovou nebo profesionální úroveň). Naopak nejnižší tarif může být dobrou volbou pro oddělení s menším počtem hovorů.

  • podpora mobilních zařízení – Mnoho vašich zaměstnanců by mohlo uvítat možnost pracovat na dálku. Chcete-li tuto možnost podpořit, hledejte poskytovatele, který nabízí telefonní aplikace nebo umožňuje telefonovat z více míst bez nutnosti nákupu kancelářského telefonu.

  • integraceLiveAgent lze integrovat s populárními firemními softwary, jako je Salesflare, Pipedrive, Highrise a Gmail, a mnoha dalšími. Výběr poskytovatele podnikových VoIP služeb, kterého lze integrovat s vaším softwarem, vám může každý den ušetřit spoustu času.

  • měsíční počet minut – Někteří poskytovatelé VoIP nabízejí neomezený počet minut na vnitrostátní volání. Než se zaregistrujete, promyslete si své potřeby volání. Pokud pravidelně voláte zákazníkům z jiných zemí, může se vám hodit tarif s mezinárodním voláním.

  • další skvělé funkce – Větší společnosti mohou potřebovat kapacitu pro online schůzky, neomezený počet telefonních čísel a další funkce, které přesahují typické funkce VoIP. To je obvykle případ, kdy máte řadu různých týmů (např. prodejní, zákaznický servis, účetnictví atd.), z nichž všechny potřebují kancelářský telefon.

Mějte na paměti, že každý poskytovatel VoIP služeb používá pro popis své služby jiná slova. Jedna společnost může používat výraz “firemní plán” pro nejrychlejší službu. Jiná společnost může nabízet “rychlý plán”. Vzhledem k tomu, že existuje mnoho různých termínů, je důležité zaměřit se na účtovanou měsíční sazbu a přesné funkce.

Jak vybrat toho nejlepšího poskytovatele firemních VoIP služeb? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 10 10callcenter.svg

Při sestavování užšího výběru firemních telefonních VoIP služeb začněte s oborovými recenzemi, jako jsou například doporučené systémy Voice Over IP časopisu PC Mag. Najdete zde nabídky jako Ooma Office, RingCentral a Cisco.

Jak nastavit firemní VoIP systém?

The specific steps to set up a business VoIP system vary. For example, setting RingCentral MVP will be different from setting up LiveAgent. That said, there are a few general common points that apply to every VoIP system.

Internetové připojení

Pro hovory VoIP je rozhodující kvalita a rychlost internetového připojení. Obraťte se na svého poskytovatele internetu a oznamte mu, že přecházíte na službu VoIP. Abyste dosáhli nejlepší kvality hlasu, bude možná nutné upgradovat vaše internetové připojení nebo zakoupit novější bezdrátový router, který podporuje WiFi 6.

Internetové připojení - App - Uploads - 2022 - 03 - Getvoip Speedtest.png

Naplánování instalace protokolu VoIP

Dalším krokem je naplánování instalace nové internetové telefonní služby. Dosažení co nejlepší kvality hlasu může vyžadovat několik testů, proto si udělejte dostatek času. Můžete například naplánovat instalaci na víkend, abyste minimalizovali narušení provozu. Pokud nemáte vlastní odborné znalosti v oblasti IT, zeptejte se svého poskytovatele internetových telefonních služeb, zda nabízí instalační služby. Zaplatit si tuto možnost se někdy vyplatí zejména ve větších firmách.

Komunikujte se zaměstnanci

Pošlete zaměstnancům e-mail s oznámením o novém systému. Pokud jsou k dispozici významné nové funkce, jako například zasílání obchodních textových zpráv, zdůrazněte je v e-mailu. Naplánujte několik školení pro své zaměstnance. Moderní IP telefony jsou plné dalších funkcí a naučit se je používat vyžaduje čas.

Aktualizujte školicí materiály

Nyní, když máte lepší nástroje pro firemní komunikaci, aktualizujte své školicí dokumenty. Vysvětlete například, jak fungují některé funkce (např. ke správě příchozích hovorů od zákazníků používáme víceúrovňovou automatickou obsluhu).

Choose the right fit for your business

Among other useful features, LiveAgent also integrates with plenty of VoIP providers, giving you the option to pick the right one just for you. Want to see for yourself?

Frequently asked questions

Co je firemní VoIP?

Firemní VoIP je nástroj pro firemní komunikaci, který usnadňuje provádění a příjem hovorů. V mnoha případech je firemní VoIP levnější než tradiční firemní telefonní systém. Firemní VoIP tarify často poskytují neomezené volání a pokročilé funkce, jako je sdílení obrazovky nebo videokonference.

Jak firemní VoIP funguje?

Firemní VoIP funguje tak, že převádí vaše slova na digitální signály, které se přenášejí přes internet. Poskytovatelé firemního VoIP používají různé metody, aby zajistili vysokou kvalitu hovorů. Všichni uživatelé firemního VoIP potřebují k efektivnímu využívání služby vysokorychlostní přístup k internetu.

Jak poznat, že je pro vaší společnost firemní VoIP vhodný?

Téměř všechny podniky jsou vhodné pro firemní VoIP. Existují pouze dvě situace, kdy by podnik nemusel chtít přejít na VoIP. Podnik, který nemá spolehlivý přístup k internetu, nebo podnik, který není připraven na implementaci novějších technologií.

Jak mohou společnosti z firemního VoIP profitovat?

Přechod na firemní službu VoIP přináší mnoho výhod. Můžete se například vyhnout dodatečným poplatkům, které tradiční telefonní společnosti uplatňují za dlouhé telefonní hovory. Většina poskytovatelů podnikových služeb VoIP zahrnuje buď neomezený počet minut, nebo levné sazby za volání. A konečně, služby VoIP pro firmy někdy zahrnují podporu pro videokonference a správu hovorů, takže zůstanete produktivní.

Jak vybrat nejlepšího poskytovatele firemních VoIP služeb?

Začněte tím, že se podíváte na technologie, které váš tým denně používá. Pokud například používáte Gmail a Pipedrive, LiveAgent se vám bude hodit, protože je s těmito technologiemi integrován, plus s desítkami dalších aplikací. Přečtěte si recenze z oboru a zeptejte se kolegů na tipy. Pokračujte v průzkumu, dokud nebudete mít dva nebo tři potenciální poskytovatele do užšího výběru.

Jak nastavit firemní VoIP systém?

Konkrétní technické kroky se u jednotlivých poskytovatelů internetových služeb liší. Existují však čtyři obecné kroky, které můžete po výběru systému VoIP provést. Prvním krokem je zkontrolovat, zda vaše internetové připojení podporuje hovory VoIP. Druhým krokem je naplánování a rozvržení instalace VoIP. Ve třetím kroku poučíte své zaměstnance o nové technologii. Posledním krokem je aktualizace školicích materiálů.

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo