Co je helpdesk systém?
Helpdesk je místem, které zodpovídá za řešení nejrůznějších problémů a dotazů. Mohou ho řídit jak jednotlivci, tak skupiny expertů. Helpdesk systém se používá k poskytování podpory a zodpovídání technických dotazů. Jeho pracovníci komunikují se zákazníky přes různé kanály, jako je telefon, online chat nebo e-mail.
Helpdesk software disponuje spoustou vlastností a funkcí – hlášení, gamifikace, live chat atd.
Frequently Asked Questions
Co je helpdesk systém?
Helpdesk systém je místem kompletní zákaznické služby a zajišťuje odeslání informací zákazníkům, kteří potřebují pomoc. Díky automatickým procesům při vyřizování stížností, umožňuje jejich rychlejší a efektivnější vyřešení. Dá se použít jak externě - pro firemní klienty, tak interně - pro zaměstnance.
Jaké jsou druhy helpdesk systému?
Existují čtyři hlavní typy helpdesků. Prvním je webový helpdesk, který funguje na bázi cloud hostingu, případně jako software jako služba (SaaS), tj. společností, které si mohou pronajmout předplacené řešení. Dalším druhem je místní helpdesk. Ten se používá v případě, že firma vlastní a hostuje systém, přičemž má plnou kontrolu nad oddělením podpory. Třetím typem je firemní helpdesk, který se nestará jen o dotazy zákazníků, ale disponuje zároveň funkcemi pro zlepšování fungování firmy. Posledním druhem je opensourcový helpdesk. Tento typ pracovníků helpdesku nezkoumá uživatelské licence ani oprávnění k přístupu ke zdrojovému kódu.
Jak dlouho trvá implementace helpdesk systému?
Délka implementace helpdesku závisí na tom, jak dlouho vám bude trvat, než se rozhodnete, jak chcete technickou podporu využívat. Při zohlednění doby implementace musíte zahrnout následující: čas na implementaci zaměstnanců, čas na vytvoření technického helpdesku a dále plánování, jakým způsobem budete měřit výkonnost a efektivitu helpdesku.
Společnost LiveAgent nabízí širokou škálu softwaru pro zákaznickou podporu a komunikaci. Mají program odhalování zranitelností a nabízejí odměnu za reportování bezpečnostních chyb. Součástí programu jsou i pokyny pro testování a reporting. Snaží se udržovat bezpečnost dat a ochranu soukromí svých uživatelů.
Správné řešení pro váš helpdesk
LiveAgent nabízí širokou škálu funkcí pro zákaznickou podporu, včetně ticketingu, CRM integrace, live chatu a samoobslužného portálu. Zákazníci jako Huawei, Nascar a BMW ji využívají. Spiceworks je cenově dostupný a nabízí pokročilé možnosti správy incidentů. Help Scout je vhodný pro malé a velké firmy s více než 12 000 zákazníky. Zoho Desk je ideální pro středně velké a velké společnosti s více než 50 000 uživateli. Jira Service Management je nejlepší pro větší firmy v oblasti IT. Pro výběr nejlepšího helpdesk software je důležité mít na paměti podporu, možnosti škálování, omezení softwaru, možnosti spolupráce a integrace. LiveAgent patří mezi 15 nejlepších poskytovatelů softwaru pro help desk s hodnocením 4,5 od společnosti Capterra.