Co je konverzní kanál?
Konverzní kanály jsou cesty, které zákazníci absolvují online. Od vyhledání produktu nebo služby až po nákup. Poskytují firmám pohled na uživatelskou zkušenost. Původně se konverzní kanál používal jako termín pro elektronické podnikání, ale dnes referuje na všechny druhy obchodu.
Sledování cesty zákazníka se stalo nezbytným, protože pomáhá pochopit, co zákazníkům může chybět.
Společnosti také používají vizualizaci marketingového kanálu, která se zaměřuje na širokou škálu publika a snaží se ho přivést na cestu konverze.
Co je to konverzní poměr kanálu?
Všechny úspěšné podniky mají vysoký konverzní poměr kanálu. Mohou přesně sledovat své zákazníky a využívat data k přijímání informovaných rozhodnutí. Můžete zlepšit prodejní kanál mnoha různými způsoby, ale cílem je najít ten nejefektivnější.
Musíte najít způsoby, jak co nejrychleji přeměnit návštěvníky na potenciální zákazníky a potenciální zákazníky na zákazníky. Jinými slovy, váš konverzní poměr by měl být vysoký. Co to znamená? Konverzní poměr je počet leadů, které se změnily v zákazníky.
Nejzákladnější metrika konverzního kanálu se vypočítá tak, že se počet prodejů vydělí všemi potenciálními zákazníky ve vašem trychtýři a vynásobí se 100.
Konverze:
Leads X 100 = konverzní poměr kanálu %
Zlepšení konverzního poměru kanálu
Optimalizace konverzního kanálu je především o zlepšení konverzního poměru. Je to klíčová metrika, která určuje, jak dobrá je vaše cesta zákazníka a vaše cesta. Proto marketingové a prodejní týmy usilovně pracují na zlepšení konverzních poměrů.
Existuje mnoho způsobů, jak toho dosáhnout a cesty se mohou značně lišit. Konkrétní přístup nebude fungovat stále stejně. Existuje však několik obecných akcí, z nichž může mít prospěch každá konverzní cesta:
- Zvýšení organické návštěvnosti (SEO)
- Využití sociálních důkazů k zapojení zákazníků
- Provádění různých testů
- Práce na CTA a formulářích
- Zjistěte více o
- Provádění průzkumu trhu
- Vytvořením pocitu urgence
Stádia marketingového kanálu
Před nákupem prochází kvalifikovaná návštěvnost několika kroky kanálu. Musíte jim všem porozumět, abyste mohli nastavit správné postupy, které pomohou lidem projít kanálem.
Stádium uvědomění
Zákazníci se dostávají do první fáze kanálu prostřednictvím marketingu. Tehdy začínají marketéři shromažďovat informace o potenciálních zákaznících a generovat potenciální zákazníky.
Stádium zájmu
V této fázi se potenciální zákazníci začínají seznamovat s vašimi službami, produkty a značkou. Je to nejideálnější fáze pro vytvoření skvělého vztahu s potenciálními zákazníky.
Stádium zvažování
Stádium zvažování je, když se vaši potenciální návštevníci promění v kvalifikované potenciální zákazníky. Vaše marketingové týmy o ně začnou dále pečovat, aby je přiměly ke konverzi.
Stádium záměru
Zákazníci vstupují do této fáze, když provedou akci, která ukazuje, že mají zájem o určité produkty nebo služby.
Stádium ohodnocení
Hodnocení probíhá v okamžiku, kdy se zákazníci rozhodují, zda si produkt koupí. V této fázi musí marketingové a prodejní týmy usilovně pracovat na tom, aby je přesvědčily ke koupi.
Stádium nákupu
Poslední fází je, když zákazník provede nákup.
Analyzujte konverzní kanál
Analýza konverzního kanálu vám pomůže pochopit, kde je třeba něco zlepšit. Může vám pomoci zjistit procento potenciálních zákazníků, kteří přecházejí z jednoho kroku kanálu do druhého, abyste mohli rozpoznat fáze, které mají špatné výsledky, a zlepšit proces konverze.
Analyzujte z vyšší úrovně
Analyzujte všechna čtyři primární stádia procesu nákupu, včetně:
- úvodní stránka
- stránka s produktem
- košík
- nákup
Analyzujte, který z kroků je třeba nejvíce zlepšit, abyste mohli lépe sloužit svým klientům.
Přejděte ke konkrétním problémům
Jakmile zjistíte, která fáze nejvíce narušuje vaši cestu zákazníka, je čas ji dále analyzovat a určit příčinu. Pokud například lidé opouštějí košík, může to znamenat, že proces platby je příliš složitý.
Nebo možná nemáte požadovaný způsob platby. Pokud chcete pracovat na udržení zákazníků, vylepšete fázi nákupu a přesvědčte zákazníky, aby se vrátili.
Jak vytvořit konverzní kanál
Vytvoření výkonného konverzního kanálu vyžaduje čas a úsilí. V každé fázi musíte mít strategický přístup a zároveň zvážit svůj obchodní model a obchodní cíl. Vždy mějte na paměti, že pozitivní zákaznická zkušenost je základem úspěchu.
- vytvořte bezchybný proces nákupu
- vytvořte úvodní stránku
- nabídněte hodnotné služby nebo produkt
- upravte konverzní cíle
- použijte obsah pro vytvoření návštěvnosti
- analyzujte, kde jsou trhliny ve vašem kanálu
- proveďte optimalizaci konverzního poměru
- přijdete další nabídky
- přemýšlejte o vytvoření více kanálů
Looking for the right tool for you?
LiveAgent offers plenty of useful features which can help you improve you conversions. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Co je konverzní kanálu?
Jedná se o vizuální znázornění cesty kupujícího. Jak se zákazníci blíží k nákupu, zůstává jich v kanálu méně.
Co je konverzní poměr kanálu?
Konverzní poměr kanálu je jedním z nejjednodušších ukazatelů prodejního kanálu. Představuje procento potenciálních zákazníků, kteří za dané období konvertovali. Vydělte počet konverzí počtem leadů a vynásobte 100, čímž získáte konverzní poměr kanálu.
Jak mohu zvýšit konverzní poměr kanálu?
Existuje mnoho metod, které marketéři navrhují pro zlepšení konverzního poměru v prodejním kanálu. Patří mezi ně vytváření kanálů založených na datech, provádění personalizovaných marketingových kampaní, vytváření pocitu naléhavosti, používání sociálních důkazů a mnoho dalších.
Jaká jsou stádia marketingového kanálu?
Stádia marketingového kanálu: nformovanost, zájem, zohlednění, záměr, vyhodnocení, nákup.
Jak mohu analyzovat konverzní kanál?
Analýza konverzního kanálu je rozsáhlý proces, který zahrnuje sledování KPI, analýzu chování uživatelů, používání heatmap, provádění průzkumů, testování, identifikaci úzkých míst v jednotlivých krocích kanálu, porovnávání kanálu pro hlubší analýzu atd.
Jak mohu vytvořit kanál?
Vytvořit bezproblémový nákupní proces, vytvořit vstupní stránku, nabídněte vaše služby nebo produkty, upravte cíle konverze, generujte návštěvnost pomocí obsahu, analyzujte, kde v kanálu ztrácíte potenciální zákazníky, optimalizujte konverzní poměr, přijdete další nabídky, shledejte vytvořen více kanálů.
Software pro zákaznický servis
Zvyšujte spokojenost zákazníků a úspěšnost webových stránek s dobrými komunikačními dovednostmi. Investujte do zákaznického servisu a vytvořte dlouhodobé vztahy.