Optimalizace míry konverze

Optimalizace míry konverze, též optimalizace konverzního poměru (CRO), pomáhá moderním společnostem s lepším fungováním webových stránek, čímž se zlepší vytváření leadů a zvýší se počet konverzí. Kdokoliv, kdo navštíví vaše webové stránky, je potenciálním zákazníkem – vtip je v tom, že musíte vědět, jak je v toho zákazníka přeměnit a jak pracovat s konverzními trychtýři.

Většina marketingových týmů dnes nepřetržitě pracuje na zvýšení návštěvnosti webových stránek, přičemž doufají, že tato návštěvnost povede k celé řadě vhodných leadů. Čím víc leadů firemní stránky vyprodukují, tím rychleji firma poroste.

Pojďme se nyní zblízka podívat, co je CRO, jak optimalizovat míru konverze atd.

Co je optimalizace míry konverze?

Pro snadnější pochopení procesu optimalizace konverzního poměru si nejprve musíme říct, co je konverze. Vždy, když návštěvník webových stránek dokončí na vašem webu určitý cíl, hovoříme o konverzi. Daným cílem může být cokoliv od nákupu, registrace k předplatnému či zkušební verzi, nebo něco úplně jiného.

Tímto způsobem digitální firmy přeměňují návštěvníky v potenciální zákazníky. Hlavním cílem konverze je přetavit návštěvnost webu v leady, které zlepšují průměrnou míru konverze a generují větší příjmy. Proto moderní marketingové týmy neustále hledají inovativní způsoby, jak vylepšit optimalizaci konverze a generovat větší návštěvnost webových stránek.

Aktuální míru konverze lze zlepšit pomocí kvalitní optimalizační strategie, ale také vylepšením zákaznické podpory, konkrétně tedy poskytováním podpory v reálném čase.

Digitální firmy, které se soustředí na zlepšování zákaznické podpory a služeb, mívají v průměru o 11 % procent vyšší míru konverze

CRO lze tedy definovat jako proces neustálého zvyšování procent potenciálních zákazníků, kteří dokončí určitý cíl na vašich webových stránkách.

CRO pomáhá digitálním firmám lépe porozumět svým zákazníkům, jejich chování na webu, tomu, jaké akce provádějí a proč, ale i věcem, které jim brání v dosažení konkrétních cílů na daném webu.

Optimalizujte svou míru konverze

Jak optimalizovat míru konverze

Optimalizace konverze by měla být o vaší upřímné snaze poskytovat všem dokonalou cestu zákazníka, od okamžiku, kdy použijí vyhledávač, přejdou na vaši stránku až po samotný nákup. Tímto způsobem zajistíte, že veškeré vaše online marketingové snažení bude úspěšné.

Vysoký konverzní poměr je jasným důkazem toho, že se vaše webové stránky orientují na zákazníka, a že jsou funkční. Nejlepším způsobem, jak optimalizovat aktuální míru konverze, je použít nástroje pro optimalizaci míry konverze.

Je to nejefektivnější způsob, jak zajistit, aby se vaše kvalifikované potenciální zákazníky podařilo přeměnit na smysluplné akce. Začněte pracovat na CRO optimalizací svých webových stránek. K tomu je nutné, aby se vaše webové stránky rychle načítaly a aby bylo vaše tlačítko CTA dobře viditelné a dalo se snadno najít.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture​

Co nejvíce zjednodušte proces objednávky a zajistěte svým zákazníkům vícekanálovou zákaznickou podporu. Musíte také myslet na optimalizaci vstupní stránky, abyste zajistili správné zobrazení obsahu na počítačích i mobilních zařízeních.

Pro dosažení co nejvyšší optimalizace konverzí zvažte následující kroky:

  • Nastavte nižší ceny svých produktů/služeb, abyste přilákali více návštěvníků a předčili konkurenci;
  • Zlepšete funkčnost svých webových stránek tím, že zajistíte, aby všechny vaše webové stránky byly plně funkční a načítaly se dostatečně rychle;
  • Poskytujte odměny, jako jsou dárky zdarma, doprava zdarma a další pobídky, které zvýší konverzi i loajalitu zákazníků;
  • Zvyšte konkurenceschopnost své nabídky;
  • Používejte poutavé CTA a prvky internetového marketingu;
  • Zajistěte nepřetržitý zákaznický servis a podporu v reálném čase;

  • Zjednodušte proces odbavení;
  • Umožněte samoobsluhu.
  • Zobrazte zákaznické reference a zpětnou vazbu uživatelů

Jak dlouho provádět experimenty s optimalizací konverze?

Optimalizace konverzí je mnohdy nepřetržitý proces podobný optimalizaci pro vyhledávače. Pokud jde o délku konverzních A/B testů, neexistuje žádná univerzální odpověď ani průměr. Podle mnoha poskytovatelů služeb CRO je možné provádět testování optimalizace konverzí i na webových stránkách s nízkou návštěvností. Problémem však je, že získané údaje mohou být zavádějící.

Na druhou stranu mohou vaše experimenty trvat měsíce, než získáte přesné údaje. Délka vašich experimentů s optimalizací konverzí závisí na krocích CRO, které jste provedli. Tyto kroky přímo určují průměrnou dobu testu.

Délka experimentů optimalizace konverze

Vzhledem k tomu, že vaše CRO závisí na kvalitě uživatelské a zákaznické zkušenosti, kterou poskytujete, měli byste věnovat čas uživatelskému testování a projít více scénářů uživatelských cest, abyste pochopili chování uživatelů na webu a získali co nejpřesnější výsledky.

CRO může také pomoct s tím, aby vaše značka získala pozitivní recenze od zákazníků. Zde je seznam faktorů, které vám pomohou zjistit optimální dobu uživatelského testování:

  • Stávající míra konverze;
  • Minimální zvýšení konverze, kterého chcete dosáhnout;
  • Procento jednotlivých uživatelů zahrnutých do vašich experimentů;
  • Průměrný počet potenciálních klientů, kteří se dostanou na vstupní stránku, s níž experimentujete.

Omezení nástrojů Google Analytics a Adobe Analytics pro optimalizaci konverzního poměru

Klíčem k úspěšné optimalizaci není jen znalost toho, jak se návštěvníci dostanou na vaši vstupní stránku, ale také toho, co dělají, když jsou na vašem webu, jejich chování, preference, zvyky atd. K tomu potřebujete uživatelská data, která vám ukážou, co a pro koho optimalizovat. Toto je základní prvek pro vytvoření úspěšné strategie CRO.

Poznatky z ovládacího panelu Google Analytics

Nástroje pro sběr, analýzu a optimalizaci konverzního poměru, jako jsou Google Analytics a Adobe Analytics, vám pomohou vytvořit analytickou strategii CRO, která se bude zabývat následujícími body:

  • Hlavní webové stránky, na které se návštěvníci dostanou jako první;
  • Funkce, které využívají;
  • Stránky, na kterých tráví nejvíce času;
  • Kanál, který je tam přivedl;
  • Odkazy, přes které se dostali na vaše stránky;
  • Prohlížeče a zařízení, která používají.

Jakkoliv to všechno vypadá skvěle, samotná nezpracovaná data a grafy nestačí k tomu, abyste zlepšili uživatelskou zkušenost nebo zjistili, co přivedlo potenciální zájemce na váš web. Analytické nástroje umožňují provést kvantitativní analýzu a zjistit, jak uživatelé s vaším webem pracují, ale neřeknou vám, proč dělají to, co dělají. Pro zjištění jejich chování a nákupních rozhodnutí je potřeba provést kvalitativní analýzu. .

Analyzujte svá nezpracovaná data a získejte lepší přehled

Z takové analýzy zjistíte:

  • Proč jsou zákazníci na vašich stránkách?
  • Co je přimělo na ně přejít?
  • Jaká stránka, produkt nebo služba je nejvíce oslovila?
  • Proč si myslí, že váš web má něco, co u konkurence nenajdou?
  • Jak vnímají vaši značku v uživatelských recenzích?
  • Jak popisují interakci s vašimi službami, produkty a značkou?
  • Jak vaše produkty/služby řeší největší problémy vaší cílové skupiny?

Jakmile tyto informace získáte a zkombinujete je s analytickými údaji, bude pro vás mnohem snazší pochopit, jak optimalizovat své webové stránky, aby lépe sloužily cílové skupině.

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.

Frequently asked questions

Co je optimalizace míry konverze?

Optimalizace míry konverze je proces navýšení procent návštěvníků, kteří na vašich stránkách dokončí určitý cíl, díky kterému je budete moct přeměnit v platící zákazníky. To obvykle zahrnuje snížení míry opuštění webových stránek či opuštění košíku. Proces optimalizace míry konverze může zahrnovat nejrůznější testy, sledování mikrokonverzí či jiné taktiky.

Jak optimalizovat míru konverze?

Prvním krokem k optimalizaci míry konverze je přehodnocení nabídky na vašich webových stránkách, abyste zjistili, jak je váš web funkční a jak máte nastavené ceny oproti konkurenci. Dalším krokem je optimalizace webových stránek pomocí kontroly CTA (výzev k akci), otestování různých prvků webu a zajištění plně optimalizovaného obsahu.

Nejlepším způsobem, jak optimalizovat míru konverze, je poskytovat omnikánalovou zákaznickou podporu v reálném čase a zjednodušit nákupní proces. Při uplatnění všech výše zmíněných bodů byste měli brzy pozorovat zvýšení míry konverze.

Jak dlouho by měla optimalizace konverze trvat?

Nic jako průměrná délka optimalizace neexistuje. Čím déle budete provádět testy, tím víc dat shromáždíte.

Mají Google Analytics a Adobe Analytics nějaká omezení při optimalizaci míry konverze?

Google Analytics a Adobe Analytics vám umožní shromažďovat nezpracovaná data pomocí kvantitativních analýz. Nezpracovaná data ale mají jeden zásadní problém - nevyčtete z nich, proč zákazníci dělají to, co dělají, nebo jak se dostali na vaše stránky.

Analytické nástroje vám pouze umožní porozumět, jak uživatelé interagují s vaší webovou stránkou, ale nenabídnou vám pohled na skutečné důvody, proč se rozhodli tak, či onak.

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo