Co je retence?
Retence v obchodním jazyce znamená totéž co v angličtině. Retence znamená, že když stávajícím zákazníkům poskytnete více služeb a podpory a navíc jim poskytnete speciální nabídky, mají tendenci zůstat vašimi zákazníky po dlouhou dobu. To je to, co marketéři definují jako loajální zákazníky.
Věrní zákazníci nejenže zvyšují zisk vaší společnosti a zvyšují vaše příjmy. Prostřednictvím ústního sdělení dělají reklamu vaší společnosti. Podle průzkumů stojí téměř o 5-25 % méně výdajů na udržené zákazníky než na lov nových zákazníků.
Frequently Asked Questions
Jak definujete retenci?
Retence se projevuje tím, že pokud konkrétní osobě nabídnete uspokojivé řešení, produkty, služby, podporu, zůstane u vás dlouho. Retence zvyšuje zisky a příjmy společnosti.
Jaké jsou typy retence (zaměstnanecká/zákaznická)?
Ve firmách existují dva typy retence. První se týká zákazníků, tj. zákazníků, kteří jsou spokojeni s výrobkem nebo službou, mají dobrou zkušenost se zákaznickým servisem, vrátí se a znovu u společnosti nakoupí. Druhým typem retence je retence mezi zaměstnanci, což v tomto smyslu znamená změnu. Čím menší je obměna zaměstnanců, tím lépe to pro podnik vypovídá.
Je retence důležitá pro společnost?
Udržení zaměstnanců je velmi důležité, protože má velký vliv na hospodářský výsledek společnosti i na její image. Proto by každá společnost měla zajistit, aby retence zákazníků i zaměstnanců byla na odpovídající úrovni.
Expert note
Retence znamená udržení dlouhodobých zákazníků nabízením uspokojivých řešení a speciálních nabídek. Loajální zákazníci zvyšují zisky a pomáhají budovat dobrou reputaci společnosti.

Zákaznický servis založený na AI
Zákaznický servis založený na AI. LiveAgent nabízí komunikační nástroje, integrace a recenze chatu, VoIP a podpory pro zákazníky.