Co je software na studené hovory?
Software na studené hovory je platforma, která pomáhá s voláním zákazníkům, u kterých ještě neproběhla žádná interakce s obchodními zástupci. Softwaru pro studené hovory se rovněž říká dialer či platforma pro prodejní zapojení. Podle definice spadá software na studené hovory do kategorie automatizovaného systému, neboť umí automatizovat hovory, díky čemuž ušetří obchodním zástupcům spoustu času.
Nejmodernější software na studené hovory zvládne bezchybnou integraci s řízením vztahů se zákazníky (CRM). Díky okamžitému přístupu k detailním informacím o zákaznících vám tento nástroj pomůže zvýšit efektivitu a zároveň usnadní práci vašim obchodním zástupcům. Softwary na studené hovory se s postupem času rozšiřovaly, až je dnes můžeme používat i k poskytování zákaznické podpory.
Nejenže software na studené hovory zvládne automatizovat volání, ale rovněž nabízí celou řadu užitečných doplňkových výhod. Na požádání ho lze použít i k prohlížení statistik volání.
Jak software na studené hovory funguje?
Software na studené hovory je sice poměrně spletitý program, ale přesto není tak těžké pochopit, jak funguje. Předně je třeba vědět, že k tomu, aby agenti mohli provádět hovory, využívá technologie VoIP a telefonie. Agenti nemusí vypisovat detaily o potenciálních zákaznících ručně.

Software na studené hovory podporuje integraci s vaším CRM a umožňuje agentům využívat funkce volání přímo v CRM. To je bez debat užitečné pro odchozí hovory, ale rovněž to dokáže zefektivnit i hovory příchozí. Software na studené hovory rovněž pomáhá s tříděním všech typů hovorů.
Obchodní zástupci vidí, o jaký typ hovoru u jednotlivých leadů a potenciálních zákazníků jde. Samotné typy hovorů zahrnují jak studené hovory, tak i follow-up hovory. Tímto způsobem bude moct váš tým spravovat leady a zároveň provádět hovory z jednoho ovládacího panelu.
Nejlepší softwary na studené hovory poskytují lepší funkčnost a zlepšují práci. Můžete například nastavovat různé kampaně studených hovorů a monitorovat je v reálném čase. Analytika a reporty pomáhají s vyhodnocováním úspěšnosti studených hovorů a věcí, které je potřeba zlepšit.
Jaké jsou výhody používání softwaru na studené hovory?
Jednou z hlavních výhod softwaru na studené hovory je využívání neuvěřitelně spolehlivého a automatizovaného nástroje k volání. Bez zbytečných prostojů a s minimálními potřebami zaškolení budou vaši obchodní zástupci moci dosáhnout výjimečných výsledků.
Software na studené hovory vám rovněž pomůže převést veškerou komunikaci na jedno místo. Představte si, že vaši obchodní zástupci, manažeři či marketingové týmy budou moci komunikovat přes jednu platformu – místo, kde lze pořádat obchodní schůzky a mít přitom po ruce veškerá data.

Další výhodou je zvýšení produktivity. Software na studené hovory automatizuje časově náročné a opakující se úlohy, čímž zefektivňuje celý prodejní proces. Jinými slovy, zlepšuje efektivitu prodeje a povznáší produktivitu na zcela novou úroveň. Automatická synchronizace dat mezi telefonním softwarem a CRM odstraňuje zdlouhavé a nudné pracovní postupy na bázi kopírovat-vložit.
Software na studené hovory může dále nabídnou konzistentní komunikaci. Díky analytikám, monitoringu a funkcím nahrávání budete moct analyzovat hovory a rovněž budete mít okamžitý přehled o obchodních aktivitách.
Jaké jsou nejoblíbenější funkce softwaru na studené volání?
Přestože nástroje softwaru na studené hovory mají celou řadu funkcí, některé z nich jsou oblíbenější než jiné. Nejprve se podívejme na jednu z nejdůležitějších, ne-li úplně nejdůležitější, a sice integraci s CRM. Integrace vašeho CRM se softwarem na studené hovory je zcela zásadní, neboť:
- You can automate calls and enable automatic data sync between platforms;
- You can prioritize your day’s sales calls with data from your CRM;
- You can access the complete list of contacts, contact history, contact rates, and contact records;
- You can automatically track and log sales calls in your CRM;
- It can help you build informative customer profiles and a list of leads.
CRM a software na studené hovory vám rovněž umožní sledovat cestu zákazníka.
Progresivní vytáčení je nutnost, neboť automatizuje celé odchozí call centrum. Systém zadává telefonní čísla automaticky, aby je agenti nemuseli zadávat ručně. Každá firma je jiná, proto jsou skvělým doplňkem nastavitelné módy volání, které umožňují nastavit svůj vlastní dialer.
Další funkcí jsou studené e-maily. Posílat e-maily z jednoho ovládacího panelu je mnohem pohodlnější, než přeskakovat z jednoho okénka do druhého a přepínat mezi aplikacemi. Tato funkce vám umožní používat e-mailové šablony, a pro větší efektivnost i přidávat e-mailové podpisy.
I funkce distribuce je velice oblíbená, zejména pokud plánujete používat software i pro odchozí hovory.
Funguje software na studené hovory i pro telefonní kontakty?
Ano, funguje. Investujete-li do firemního softwaru, logicky budete hledat co nejuniverzálnější řešení. Čím méně aplikací je v technologickém balíčku, tím snadněji se spravuje. Jednou z nejlepších věcí na softwaru pro studené hovory je, že funguje i pro telefonické kontakty.
Při nákupu softwaru pro studené hovory se ujistěte, že je platforma dodávána s technologií telefonie nebo VoIP. Tyto dvě technologie vám pomohou telefonovat a hovořit s potenciálními zákazníky z jednoho ovládacího panelu.
Je nutné mít pro telefonní software CRM integraci?
To záleží na vašich obchodních cílech a na tom, jak budete chtít v budoucnu spravovat hovory. Podniky napříč odvětvími používají CRM jako nástroj pro správu leadů. Ukládají se do něj informace o kontaktech, a to včetně zákazníkovi historie.

Software na studené hovory vám společně s CRM pomůže efektivně provozovat váš podnik. Například hovory budete moct provádět přímo z vašeho CRM nástroje. Rovněž vám usnadní uchovávat veškeré historie interakcí zákazníků s vaší značkou na jednom místě. Budete moci činit informovaná rozhodnutí a lépe řídit provoz.
Create a call center software that fits your needs
LiveAgent, the omnichannel cloud-based call center software, is all you’ll ever need to provide reliable and personalized service to your customers.
Frequently Asked Questions
What is cold calling software?
Cold calling software is an automated system built to help sales reps excel at cold calling. Cold calling software is shipped out with many features responsible for unique functionality. For instance, it can integrate into CRM, provide insightful reports, and dial contacts automatically for sales reps.
How does cold calling software work?
Cold calling software works thanks to cutting-edge technology. At its core, we have telephony and VoIP technologies. Additional software modules enable integration with external tools such as CRM and powerful analytics and reporting. Combined, these features enable sales reps to seamlessly make calls, chat with colleagues on the team, and capture more leads.
What are the benefits of using cold calling software?
The most noteworthy benefits of using cold calling software are increased efficiency and productivity and improved communication. Additionally, with analytics and monitoring, you will also be able to capture more leads and make the KPI more consistent across the board.
What are the most popular cold calling software features?
Every cold calling software is unique, and it comes with numerous features. Over time some features emerged as the most popular ones. These features include CRM integration, progressive dialing, adjustable dialing modes, automatic cold emails, and distribution features.
Does cold calling software work for phone contacts?
Cold calling software leverages telephony and VoIP technologies to work for phone contacts too. Make sure that the software you consider investing in has these two technologies.
Do we have to have a CRM integration for calling software?
It’s better to have a CRM integration for calling software because it helps you streamline and automate so many processes such as customer journey tracking, auto-dialing, automatic sales tracking and logging, and cold calls prioritization.