Co je to algoritmus u-law?
U-law, μ-law nebo mu-law, česky u-zákon, je standardní komprese signálu v digitálních telekomunikacích. Jedná se o jednu ze dvou verzí standardu G.711. Tento kompresní algoritmus se používá v telekomunikacích v Severní Americe a Japonsku k optimalizaci dynamického rozsahu analogového zvukového signálu před jeho digitalizací.
Dynamický rozsah je poměr nejhlasitějšího zvuku bez zkreslení vůči šumu na pozadí.
Toto kódování snižuje dynamický rozsah signálu, a proto zvyšuje účinnost kódování a vede k většímu poměru signálu ke zkreslení než při lineárním kódování pro dané bity.
Jak algoritmus u-law funguje?
Zjednodušeně řečeno, kodek u-law komprimuje zvuky, jako je lidská řeč nebo jiné digitální signály, na 8 bitů při přenosu v telekomunikačním systému – systém telefonie. Výsledkem je čistší zvuk při zachování stejné přibližné úrovně šumu.
Algoritmus u-law se používá jak ve starších analogových, tak v novějších digitálních systémech. V analogových systémech se používá po přijetí zvuku digitálním počítačovým systémem. Tato změna se provádí pomocí nelineárního zesilovače.
Pokud je signál již digitální, není třeba jej dále komprimovat, protože 8bitová velikost datového souboru je ideální velikostí digitálního souboru a většina počítačů ji rozpozná podle velikosti symbolu.
Tento algoritmus se používá v některých standardních programovacích jazycích, které jej využívají k vytváření a ukládání zvuků, například sun.audio v Javě 1.1.
Would you like to make better calls?
Experience our key features with a free LiveAgent trial and see what it’s like to provide professional services with our solution.
Frequently Asked Questions
Jak zavést u-law (u-zákon)?
V analogových systémech je třeba jej použít k převodu analogového signálu na digitální. To se provádí pomocí kvantizačních úrovní nastavených pro analogový signál, který musí být nerovnoměrným prostorem podle algoritmu u-law (u-zákona). Pokud pracujete s digitálním signálem, není třeba jej převádět a algoritmus u-law lze použít přímo.
Zákaznický servis založený na AI
Zákaznický servis založený na AI. LiveAgent nabízí komunikační nástroje, integrace a recenze chatu, VoIP a podpory pro zákazníky.