Zákazníci a poskytovatelé služeb oceňují live chat, protože snižuje objem tiketů a poskytuje okamžitá řešení. Společnosti, které si uvědomují hodnotu live chatu, proto na své webové stránky umisťují v průměru 1,2 chatovacích widgetů pro mobilní zařízení, které poskytují proaktivní podporu v reálném čase (více než 53 % live chatů je iniciováno prostřednictvím mobilních zařízení).
Společnost Tyche odhaduje, že 22 % zákazníků opouští nákupní košík kvůli nedostatku pomoci v reálném čase, což firmám způsobuje značné ztráty příjmů. Live chat může tento problém vyřešit.
Místo hledání v bázi znalostí nebo čekání na e-mailovou odpověď mohou uživatelé při prohlížení vašich stránek jednoduše kliknout na tlačítko chatu a získat okamžitou pomoc.
Oblíbenost komunikačního kanálu je patrná z počtu denních návštěvníků (50-100), počtu zpráv vyměněných mezi zákazníky a podniky (12 000 měsíčně) a průměrného počtu chatů za měsíc (600). Pokud tyto statistiky dále rozdělíme, odpovídají 50 konverzacím denně, přičemž průměrný agent vyřeší 14,2 chatu denně.
Pracovníci oddělení technické pomoci obvykle stráví řešením chatů až dvě hodiny a 45 minut denně. Zbývající čas obvykle stráví řešením jiných tiketů nebo nečinností (v průměru firmy platí zaměstnancům jednu hodinu nečinnosti za směnu). Průměrná délka živé chatové relace je 11 minut a 15 sekund. Do této hodnoty jsou započítány přenosy, čekací doba mezi odpověďmi a doba práce po skončení chatu. Podle našeho průzkumu se za den přenese v průměru celkem 5 konverzací. Počet přenosů před vyřešením ticketu je obvykle 0-1, v závislosti na postupech společnosti. Pokud jde o úkony spojené s ukončením hovoru, obvykle trvají v průměru 10 minut. Poskytnutím agentů se systémy helpdesku mohou společnosti výrazně zkrátit dobu potřebnou k vyřízení konverzací a dokončení úkolů. V současné době musí 80 % zástupců na chatu přistupovat k několika systémům, aby získali potřebné informace, což výrazně ovlivňuje jejich produktivitu a efektivitu. Systémy helpdesku navíc zajišťují také přesměrování chatů a jejich přiřazení správným agentům, čímž se zkracuje čekací doba pro zákazníky. Podle našeho průzkumu jsou relace live chatu zahájeny do 10 sekund, pokud není fronta. Pokud ve frontě čeká jedna další osoba, trvá to přibližně 2 minuty, 5 minut při 2-4 čekajících osobách a více než 10 minut, pokud ve frontě čeká pět a více osob. Průměrná délka fronty na live chatu je 5 minut a 57 sekund. Někteří zákazníci ji však považují za příliš dlouhou, přičemž 28,1 % všech zákazníků fronty na chatu opustí.
Průměrný počet chatů vyřešených 1 agentem denně
#VyreseneChaty
Jeden agent vyřeší v průměru
14.2
chatů za den
LiveChat
Chatboti dokáží vyřešit více chatů
#Chatboti
I mnohem více
80%
relací chatu by mohlo být vyřešeno chatbotem.
Accenture
Průměrná délka fronty na live chatu
#DelkaFrontyChatu
Průměrná doba čekání ve frontě
na live chatu je
5 minut
a 57 sekund.
LiveChat
Doba potřebná k dosažení agenta live chatu
#DobaKDosazeniAgenta
Pokud není fronta, lze se s živým agentem obvykle spojit do 10 sekund,
za 2 minuty, pokud ve frontě čeká pouze jedna osoba,
za 5 minut, pokud ve frontě čekají 2 až 4 lidi.
a za více než 10 minut, když je ve frontě pět a více lidí.
LiveAgent
Denní počet uživatelů live chatu
#UzivateleLiveChatu
Live chaty ve větších společnostech přijímají asi
50-100
návštěvníku za jeden den.
LiveAgent
Průměrná doba relace live chatu
#DobaRelaceChatu
Průměrná doba relace chatu je:
11 minut
a 15 sekund.
LiveChat
Míra rozlišení chatu v reálném čase
#MiraRozliseni
Live chat má
90%
míru rozlišení. Většina live chatů je vyřešena okamžitě nebo e-mailem.
LiveAgent
Doba odezvy na chatu v porovnání s jinými kanály
#DobaOdezvy
Doba odezvy na chatu je často stejná jako u služeb call centra, obvykle do několika sekund, pokud je agent online. Doba odezvy podpory na sociálních sítích a e-mailové podpory je obvykle
3 hodiny
někdy i 24 hodin.
LiveAgent
Nezodpovězené chaty
#NezodpovezeneChaty
Počet nezodpovězených live chatů je téměř
nula.
LiveChat
Průměrný počet chatů za měsíc
#ChatyZaMesic
Průměrný počet chatových relací za měsíc je
600
Accenture
Po zahájení live chatu agenti rychle odpovídají na dotazy zákazníků. Podle oborových srovnání je nejrychlejší doba odezvy na chatu kolem 5 sekund, průměrná kolem 15 sekund a vše nad 30 sekund je považováno za pomalé. Pokud agent, který zákazníkovi pomáhá na chatu, neví, jak mu pomoci, obvykle naváže kontakt prostřednictvím e-mailu. Obvykle je to pouze do 10 žádostí o kontaktování prostřednictvím různých kanálů denně. Chaty však nikdy nezůstávají bez odpovědi. V porovnání s ostatními komunikačními kanály je live chat relativně rychlejší, a proto tvoří 15 % veškeré komunikace se zákazníky. Pokud jsou agenti k dispozici, je doba odezvy u live chatu obvykle do několika sekund, podobně jako u call center. Naproti tomu podpora na sociálních sítích a e-mailová podpora jsou obecně pomalejší, zákazníci dostávají odpovědi do 3 hodin a někdy i po 24 hodinách.
Díky rychlosti, pohodlí a vysoké míře rozlišení hlásí uživatelé chatu 81,2% míru spokojenosti, hodnocení zákaznického úsilí 7 a skóre čistých podporovatelů +40. Kromě toho většina zákazníků hodnotí své zkušenosti s live chatem známkou 9 z 10 na stupnici od 1 do 10.
Podle našich údajů je průměrná míra vyřešení prvního kontaktu na chatu 75 %. Celková míra vyřešení je 90 % a poměr otevřených a uzavřených ticketů je 9,5 ku 10. Přestože je live chat skvělým kanálem podpory, je také vysoce účinným nástrojem pro sběr leadů (potenciálních zákazníků). V průměru dokáží widgety live chatu identifikovat 30 nových, unikátních leadů denně. Tato hodnota se však liší v závislosti na počtu návštěv webových stránek, kvalitě webového obsahu, CTA a odvětví. S novými potenciálními zákazníky, nebo-li leady přicházejí nové prodejní příležitosti. Konverzní poměr live chatu se v průměru pohybuje kolem 5 %. Live chat také zvyšuje loajalitu, což následně zvyšuje prodej přibližně o 5 %, přičemž průměrná návratnost jednoho chatu je 1,5. Zajímavé je, že rychlost reakce na live chat ovlivňuje nákupy jen nepatrně (pouze o 0,5 %) a proaktivní chaty mají nízkou míru konverze (1 %). Přestože je live chat oblíbený u zákazníků i agentů, je nákladným komunikačním nástrojem. Náklady na vyřešení problémů s live chatem jsou obvykle třikrát vyšší než náklady na podporu prostřednictvím e-mailu/sociálních médií a dvakrát levnější než náklady na call centrum. Společnosti však mohou snížit náklady na řešení pomocí live chatu pomocí chatbotů. Podle společnosti Accenture může chatbot vyřešit více než 80 % chatových relací.
Live chat zvyšuje loajalitu
#ZvysujeLoajalitu
Live chat zvyšuje prodej přibližně o
5%
v průměru, což vede ke zvýšení pocitu loajality zákazníků.
LiveAgent
Náklady na jeden chat
#NakladyNaChat
Cena tiketu na live chat je obvykle
3x vyšší
než v případě e-mailu nebo dotazu na sociálních sítích a přibližně 2x nižší než v případě dotazu v call centru.
LiveAgent
Počet chatovacích widgetů na společnost
#WidgetyChatu
Průměrný počet chatovacích widgetů na společnost je přibližně
1.2
LiveAgent
Chatovací čas
#ChatovaciChat
Každý agent stráví v průměru
2 hodiny 45 minut
na chatu každý den.
LiveChat
Rychlost odpovědí na chatu
#RychlostOdpovedi
Průměrná rychlost odpovědi je
15 sekund
LiveAgent
Průměrný pracovní čas po chatu
#PracovniDobaNaChatu
Trvá to v průměru
10 minut
uzavřít práci po relaci live chatu.
LiveAgent
Žádosti o přepnutí kanálů na live chatu
#ZadostiOPrepnutiKanalu
Každý den, až
10 live
chatujících požádá o kontaktování prostřednictvím jiných kanálů.
LiveAgent
Průměrný počet zodpovězených chatů
#ZodpovezeneChaty
Průměrný počet zodpovězených chatů za den je
50.
LiveChat
Zodpovězené chaty vs. vyřešené chaty
#ZodpovezeneVsVyresene
Každý den, až
9,5 až 10
LiveAgent
Denní chaty vs. tikety na jiných kanálech
#DenniChaty
Chaty obvykle tvoří
15%
veškerou komunikaci.
LiveAgent
- 02 Live chat statistiky a trendy