Co je to IVR?
IVR je zkratka pro Interaktivní hlasovou odezvu. Interaktivní hlasová odezva je automatický telefonní systém, který komunikuje s volajícími. Systém IVR shromažďuje informace během interakce a reaguje provedením příslušné akce, například přesměrováním volajícího na správného agenta/oddělení nebo vydáním zpětného volání.
Jak interaktivní hlasová odezva funguje?
Interaktivní hlasová odezva umožňuje směrovat hovory na příslušná oddělení nebo agenty. Když chce zákazník kontaktovat váš tým podpory, setká se s předem nahranými hlasovými výzvami. Stačí, aby zadal několik hlasových nebo klávesových příkazů, a je okamžitě přesměrován na správné oddělení vašeho týmu podpory.
Například typický strom IVR by po stisknutí určitého čísla na telefonu přenesl zákazníka do očekávaného oddělení, například do oddělení fakturace.
IVR umožňuje vašim agentům pracovat efektivněji a plně využít potenciál softwaru call centra.

Jak LiveAgent funguje?
LiveAgent nabízí komplexní nástroj pro online návrháře IVR, kde si každý může navrhnout svůj strom IVR, i když nemá žádné technické zkušenosti. Podívejte se na video níže a získejte více informací.
Provádíte každodenní promo nebo potřebujete v uvítací zprávě uvést rychlé oznámení?
Náš tip: Nahrávejte všechny zvukové soubory Interaktivní hlasové odezvy přímo v nástroji IVR designer v aplikaci LiveAgent. Nástroj umožňuje navrhnout/napsat strom Interaktivní hlasové odezvy od začátku, včetně nahrávání nebo nahrávání zvukových souborů do stromu.
Jaké funkce má IVR od LiveAgent?
- Možnost zpětného volání
- Nahrávání vlastních zpráv Interaktivní hlasové odezvy
- Nahrávání předem nahraných zpráv
- Stanovení priorit volání
- Přesměrování na správná oddělení/agenty

Proč byste měli využít IVR?
IVR je dobře známá funkce zákaznické podpory, která dokáže pro váš helpdesk zázraky. Pokud se vaši agenti cítí přetížení, zákazníci se nemohou spojit telefonicky nebo pokud si prostě jen chcete udělat větší pořádek, stromy IVR vám mohou pomoci. V aplikaci LiveAgent je můžete nastavit, přizpůsobit a hned zjistit, co vám nejlépe vyhovuje.
Jaké jsou výhody IVR?
- Automatické přesměrování + neomezený výběr
- Zvyšuje rozhodnutí při prvním kontaktu
- Zvyšuje spokojenost zákazníků
- Šetří peníze a čas vašim agentům
Record your own IVR messages
Create a professional remote call center complete with custom IVR menu messages. Record them today for free. No credit card required.
Příklad interaktivní hlasové odezvy – přesměrování mezi odděleními
Níže si prohlédněte strom IVR se dvěma dostupnými možnostmi oddělení. Zákazníci si mohou vybrat buď obchodní oddělení, nebo technické oddělení.
Dobrý den, dovolali jste se do [název společnosti]. Vyberte si prosím z následujících možností nabídky:
Chcete-li mluvit s obchodním zástupcem, stiskněte 1.
Pro technickou podporu, stiskněte 2.
To šetří čas zákazníka i zástupce společnosti. Když se zákazník okamžitě dostane na správné oddělení, není nutné žádné další přesměrování.
Kromě toho můžete pro každý automatický přenos (přehrávání) oddělení nahrát vlastní zvuk. Přidejte hudbu, která se přehrává před tím, než zástupce přijme hovor (online/play). Pokud není k dispozici žádný zástupce, může zákazník také zanechat hlasovou zprávu (offline/voicemail).
start:
- choice:
1:
name: Sales department
play: http://www.example.com/sound-sales.mp3
do:
- transfer:
to: salesDep
if:
online:
- play: http://www.example.com/welcome.mp3
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
2:
name: Technical department
play: http://www.example.com/welcome.mp3
do:
- transfer:
to: techDep
if:
online:
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
Vytvoření profesionální zprávy Interaktivní hlasové odezvy se může zpočátku zdát jako náročný úkol. Nebojte se, vytvořili jsme bezplatné přizpůsobitelné skripty IVR, aby vaše firma mohla začít ihned pracovat.
Zdroje databáze znalostí
Naučte se, jak:
Frequently asked questions
Jak IVR funguje?
Interaktivní hlasová odezva umožňuje směrovat hovory v softwaru call centra na správná oddělení nebo agenty. Jinými slovy, umožňuje volajícím zákazníkům dostat se přímo k vhodným agentům. Například typický strom IVR by zákazníka po stisknutí určitého čísla na telefonu přepojil na očekávané oddělení, například na oddělení fakturace.
Jaké funkce LiveAgent IVR nabízí?
Funkce IVR služby LiveAgent zahrnují funkci zpětného volání, prioritizaci hovorů, možnost nahrávat zprávy IVR, nahrávat předem nahrané zprávy a směrovat hovory na správná oddělení/agenty.
Jaké jsou výhody funkce IVR?
Mezi výhody IVR patří automatické převody, neomezený výběr, lepší řešení prvního kontaktu, spokojenost zákazníků a lepší pracovní postupy agentů.