Automatizace call centra

Máte problémy s poskytováním kvalitního zákaznického servisu call centra kvůli nadměrnému počtu zákaznických dotazů?

Pak byste měli zbystřit, protože tento problém může být hřebíčkem do rakve vaší firmy.

Věděli jste, že téměř 60 % zákazníků přechází kvůli špatné zákaznické podpoře ke konkurenci?

Takhle to ale skončit nemusí. Dnes máme technologii a nástroje k automatizaci opakujících se procesů, jako například helpdesk software, software pro call centra atd.

Co je automatizace call centra?

Automatizace call centra zahrnuje funkce, které vaší firmě umožní obsluhovat hovory rychle a efektivně pomocí automatizace opakujících se každodenních procesů. Jedná se například o směrování hovorů, které eliminuje zbytečné přesměrovávání zákazníka na kolegu tím, že nasměruje zákazníka na správné oddělení podpory již napoprvé. Tím se zkrátí čekací doba a frustrace zákazníků, což povede ke zvýšení jejich spokojenosti.

Jaké jsou dopady automatizace call centra na firmu?

  • Zvýšená spokojenost zákazníků
  • Lepší pracovní postupy agentů
  • Vylepšení zákaznické zkušenosti
  • Nižší náklady na zákaznický servis
  • Vyšší příjmy

Jak ve vašem call centru automatizovat opakující se procesy?

Níže se podívejte na seznam funkcí LiveAgent helpdesku, který vám pomůže automatizovat každodenní úkony call centra.

Jaké funkce automatizace call centra LiveAgent nabízí?

IVR

Interaktivní hlasová odpověď (IVR) je systém, který interaguje s volajícími, na základě jejichž odpovědi jim odpoví vhodnou akcí/informací. Vytvořením stromového menu IVR zvýšíte spokojenost zákazníků a rovněž i vylepšíte pracovní postupy agentů, jelikož hovory budou automaticky směrovány na správné oddělení.

Automatické zpětné zavolání

Dlouhé čekací doby mohou být pro zákazníky zdrojem frustrace a stresu, což může vést k jejich odchodu ke konkurenci. Funkce automatického zpětného zavolání umožňuje zákazníkům požádat o zpětné volání, když jsou všichni agenti zákaznické služby zaneprázdnění, případně když je čekací fronta/doba příliš dlouhá. Tato jednoduchá funkce automatizace call centra vám pomůže eliminovat špatnou zákaznickou zkušenost a povznést váš zákaznický servis na vyšší úroveň.

Směrování hovorů

Směrování hovorů je další automatizační funkcí, která šetří čas vašich agentů i zákazníků. Umožňuje totiž zákazníkům vybrat si oddělení pomocí IVR. Pokud tedy hledají obchodní oddělení, budou automaticky přepojeni na kompetentního agenta.

CRM

LiveAgent umožňuje integrovat CRM (řízení vztahu se zákazníky), díky čemuž budete mít veškerá data o klientech na jednom místě. CRM je skvělým doplňkem ke call centru, neboť díky němu můžete automaticky nahlížet na data o zákaznících přímo v tiketech. Nemusíte tedy přepínat mezi jednotlivými platformami, abyste se podívali na informace o zákazníkovi. Integrace CRM celý proces automatizuje a šetří čas i energii vašich agentů.

Časová pravidla

Časová pravidla jsou v LiveAgentu poměrně všestrannou funkcí. Umožňují totiž automatizovat konkrétní procesy/akce, které jsou spouštěny v určený čas.

Po interakci se zákazníkem je dnes důležité provádět follow up (následnou) komunikaci, a to z mnoha různých důvodů. Například kvůli zpětné vazbě či pro prodejní/marketingové účely. Agenti zákaznického servisu však mají práce až až. Funkce časových pravidel například umožňuje odesílat marketingové follow-up e-maily/zprávy ve stanovený čas a bez účasti agentů.

Integrace CloudTalk

Cílem LiveAgentu je zkombinovat všechny potřebné platformy do jednoho rozhraní, abyste dosáhli lepších pracovních postupů a perfektní zákaznické zkušenosti. Proto LiveAgent nabízí pořádnou porci integrací, jako například nástroje pro spolupráci, správu fakturace, telefonní nástroje a další. CloudTalk integrace třeba umožňuje vylepšit pracovní postupy call centra automatickým vytáčením čísel. Tato automatizační funkce call centra je vhodná zejména pro obchodní a marketingové týmy, které denně provádí velký počet odchozích hovorů.

Chcete-li se dozvědět víc, podívejte se na náš podrobný článek o integraci CloudTalk.

Automatizovaná distribuce tiketů

Automatizovaná distribuce tiketů je automatizační funkce pracovních postupů uvnitř LiveAgentu, která umožňuje rozdělovat zákaznické dotazy dle vašich preferencí. Díky ní můžete navolit optimální vytížení agentů tikety. Dochází tak k méně chybám, nedorozuměním a frustraci.

Náš tip: Příliš automatizace může být kontraproduktivní. Automatizujte tedy úkony v souladu s vašimi firemními cíli. 

Ještě neznáte LiveAgent?

LiveAgent je helpdesk software, který vám umožní poskytovat svým klientům dokonalý multikanálový zážitek. Tento software nabízí call centrum, tiketovací systém, zákaznický portál, live chat, znalostní bázi, fórum a integrace se sociálními sítěmi. Díky tomu zvládnou vaši pracovníci zákaznické podpory obsloužit veškeré příchozí dotazy z jednoho rozhraní.

LiveAgent Product Tour

Jaké další výhodné funkce LiveAgent nabízí?

LiveAgent nabízí přes 180 funkcí, které zahrnují i automatizaci call centra. Chcete-li se podívat na rychlý přehled, přečtěte si články níže.

Ready to improve your call center?

LiveAgent is a feature-rich help desk software that tracks customer requests, automates, and creates reports. Try it out for free with our 14-day free trial and save time, costs, and energy with automation.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
Slido green logo
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Co je automatizace call centra?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Automatizace call centra zahrnuje funkce, které vaší firmě umožní obsluhovat hovory rychle a efektivně pomocí automatizace opakujících se každodenních procesů. Jedná se například o směrování hovorů, které eliminuje zbytečné přesměrovávání zákazníka na kolegu tím, že nasměruje zákazníka na správné oddělení podpory již napoprvé. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jaký má automatizace call centra dopad na firmu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Automatizace call centra může zvýšit spokojenost zákazníků a vylepšit pracovní postupy agentů i zákaznickou zkušenost.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jaké funkce automatizace call centra LiveAgent nabízí?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent nabízí například následující funkce automatizace call centra: IVR, Automatické zpětné zavolání, Směrování hovorů, Automatizaci distribuce tiketů a další.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.