Automatizace e-mailů

Chybí vám čas a prostředky na důsledné zapojení do e-mailového marketingu?

Nedůsledný nebo nedostatečný e-mailový marketing může nakonec vaši firmu zničit. 

Věděli jste že…

Společnosti, které posílají automatické e-maily, mají 133% větší pravděpodobnost, že budou posílat relevantní zprávy odpovídající nákupnímu cyklu zákazníka.

Nástroje/integrace pro automatizaci e-mailů jsou nejlepším způsobem, jak zlepšit efektivitu zaměstnanců a zároveň zvýšit prodej. 

Co je to e-mail a automatizace marketingu? 

Co je automatizace marketingu?

Automatizace marketingu je systém, který umožňuje automatizovat úkoly, které zlepšují prodej. Nejvýznamnější výhodou je, že marketéři mohou pohodlně upřednostňovat jiné úkoly a zároveň zajistit, aby každý zákazník prošel stejným marketingovým trychtýřem. 

Jedním z příkladů efektivní automatizace marketingu je automatizace e-mailových zpráv, která doručí požadovanou zprávu celému e-mailovému seznamu. Automatizace e-mailů se hojně využívá ve všech druzích odvětví, zejména v podnicích elektronického obchodu. Například platformy pro elektronické obchodování zahrnují nástroje pro automatizaci e-mailů a integrace pro značky elektronického obchodu, které podporují opakované chování a budují základnu loajálních zákazníků. Podívejme se blíže na to, co je automatizace e-mailu.

Co je automatizace e-mailu?

Automatizace e-mailů je proces, při kterém můžete ve správný čas postupně odesílat předem připravené e-maily svému publiku, zatímco pracujete na jiných úkolech. Vzhledem k tomu, že e-maily jsou odesílány automaticky, můžete využít mnoho potenciálu, který z nich vyplývá. Zasílání automatických e-mailů v sekvenci je marketingová strategie, která se zaměřuje na lidi podle jejich nákupního chování, prodeje a potřeb s dynamickým obsahem. 

Celkově lze říci, že základním faktorem automatizace e-mailového marketingu je doručování e-mailových sérií s relevantním obsahem. Díky tomu můžete po určitou dobu získat obrovské výhody, jako je loajalita zákazníků, udržení zákazníků a zvýšení prodeje. 

Proč byste měli automatizovat marketingové e-maily?

Mezi výhody e-mailového marketingu patří;

Udržení zákazníků

Zasílání e-mailů ve správný čas cílovému publiku může exponenciálně zvýšit opakované prodeje. Například e-maily o opuštění košíku nebo nabídkové e-maily jsou skvělé pro opakované prodeje v elektronickém obchodě. 

Loajální zákazníci

E-maily jsou chytrým způsobem, jak zlepšit řízení vztahů se zákazníky. Například zasílání e-mailů v den narozenin zákazníka je způsob, jak zlepšit vztah a posílit vazbu zákazníka ke značce. Kromě toho e-maily se zpětnou vazbou, e-maily s průzkumy, speciální oznámení – všechny tyto jednoduché automatizační e-maily mohou vytvořit loajální zákazníky. 

Vylepšené marketingové pracovní postupy

Automatizace e-mailového marketingu je skvělý způsob, jak zlepšit marketingové pracovní postupy. Vaše značka může doručovat zprávy zákazníkům a zároveň pracovat na jiných úkolech, protože proces je automatický. Můžete tak zajistit kvalitní zákaznickou cestu a zákaznickou zkušenost.

Zvýšení prodejů

Věděli jste, že vaše značka může díky e-mailům dosáhnout vyšších příjmů? Automatizace e-mailů totiž dokáže vytvořit povědomí o potenciálních zákaznících a přeměnit potenciální zákazníky na zákazníky. 

Jak začít s automatizací e-mailů

Nejdříve je třeba určit nástroj nebo software, který je pro vaši společnost nejvhodnější. Při určování správného nástroje, který zajistí, že vaši zákazníci projdou marketingovým trychtýřem podle vašeho výběru, proto zvažte přizpůsobení, cenu, pokročilé funkce a snadnost použití. 

Jak jsme již uvedli, je velmi důležité vybrat ten správný systém pro vaši firmu, proto doporučujeme využít recenzní platformy k zúžení seznamu nástrojů, které zvýší míru konverze e-mailů. Kromě toho využijte bezplatné demo verze, abyste získali představu o tom, jak nástroje fungují. 

Pokud hledáte plnohodnotnou platformu pro služby zákazníkům, která vám umožní automatizovat e-maily pro marketing a služby podpory, pak je LiveAgent tou správnou volbou. 

Co je LiveAgent?

LiveAgent je software pro help desk, který shromažďuje dotazy zákazníků z různých kanálů, jako je e-mail, živý chat, telefon, fórum, Facebook, Instagram, Viber, Twitter atd. Navíc vytváří komplexní reporty, takže vaši manažeři mohou snadno odhalit případné problémy předem. Navíc automatizuje každodenní úkoly zákaznického servisu/podpory pro zvýšení efektivity. Systém zahrnuje call centrum, tiketing, znalostní databázi, fórum, zákaznický portál, živý chat a další. Chcete-li se dozvědět více, neváhejte se podívat na níže uvedené video.

YouTube video player

Máte zájem o službu LiveAgent? LiveAgent nabízí 14denní zkušební období zdarma pro všechna předplatná. Vyzkoušejte jej tedy a okamžitě se zlepšete.

Jak můžete automatizovat e-maily v aplikaci LiveAgent?

LiveAgent nabízí více než 180 integrací, které umožňují přístup k většině informací z jednoho rozhraní. Integrovat můžete například ActiveCampaign nebo Clickfunnels. Obě tyto integrace pro automatizaci e-mailů mohou dlouhodobě zlepšit konverzní události.

Podívejte se na dostupné integrace e-mailového marketingu v LiveAgentu pro zvýšení konverzních akcí.

Typy e-mailů odesílaných pomocí automatizačního nástroje

Různé nástroje e-mailového marketingu poskytují jistotu zvýšených ukazatelů, jako je míra nákupu a příjmy. Pro inspiraci si prohlédněte níže uvedené příklady automatizovaných e-mailů. 

  • Potvrzení o odběru e-maily
  • Objednávkové e-maily
  • E-maily se speciální nabídkou
  • Výroční e-maily
  • E-maily o transakci
  • E-maily s průzkumem
  • E-maily s novinkami
  • E-maily o vypršení zkušební doby zdarma
  • E-maily o zrušení odběru
  • Speciální náhledové e-maily
  • E-maily s dárky
  • Začínáme s e-maily

Kdy nepoužívat automatizované e-maily

Přestože automatické e-maily mají mnoho výhod, měli byste je používat střídmě. Některé situace vyžadují pozornost vašich pracovníků zákaznického servisu. Značky by například neměly automatizovaně odpovídat na dotazy zákazníků. Zákazník obvykle potřebuje okamžitou odpověď a očekává lidský zásah. Automatizovaný e-mail nemůže vyřešit každý dotaz, protože každý případ je jiný. Přílišná automatizace e-mailů může vaši značku připravit o lidský prvek.

Frequently asked questions

Co je automatizace marketingu?

Automatizace marketingu je systém, který umožňuje automatizovat úkoly, které zlepšují prodej.

Co je automatizace e-mailu?

Automatizace e-mailů je proces, při kterém můžete ve správný čas postupně odesílat předem připravené e-maily svému publiku, zatímco pracujete na jiných úkolech..

Proč byste měli automatizovat e-mailový marketing?

ýhody e-mailového marketingu zahrnují: lepší udržení zákazníků, marketingové pracovní postupy, zvýšení loajality zákazníků a prodeje.

Jak začít s automatizací e-mailů?

Abyste mohli začít, musíte určit nástroj/software, který je pro vaši společnost nejvhodnější. Při výběru vhodného nástroje pro automatizaci e-mailů proto zvažte přizpůsobení, cenu, pokročilé funkce a snadnost použití, abyste zajistili, že vaši zákazníci projdou správným marketingovým trychtýřem.

Které typy e-mailů se odesílají pomocí automatizačního nástroje?

Mezi příklady automatizačních e-mailů patří uvítací e-maily, narozeninové e-maily, e-maily o přepravě, e-maily se zpětnou vazbou/průzkumem, e-maily k výročí atd.

Kdy používat automatizované e-maily?

Přestože automatické e-maily mají mnoho výhod, měli byste je používat střídmě. Některé situace vyžadují pozornost vašich pracovníků zákaznického servisu. Například odpovědi na dotazy zákazníků by neměly být automatizované. Zákazníci obvykle potřebují okamžitou odpověď a očekávají lidský zásah.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
Slido green logo
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.