Zahájení podnikání kontrolní seznam

Zahájení podnikání kontrolní seznam

Jste připraveni začít své vlastní podnikání či firmu?

Je to jedna z nejděsivějších a zároveň nejzajímavějších věcí, kterou může člověk ve svém pracovním životě dělat.

Abychom vám tento proces usnadnili, vytvořili jsme seznam kroků, které vás provedou založením nové společnosti. Doufáme, že po jeho přečtení se budete cítit jistější a připravenější.

Co je třeba zvážit při zakládání podniku od nuly?

Tento kontrolní seznam slouží jako plán, který vás provede procesem založení společnosti. Pomůže vám udržet se na správné cestě a nakonec uspět.

Kontrolní seznam pro zahájení podnikání: Krok za krokem

Zahájení podnikání kontrolní seznam




Prvním a nejdůležitějším krokem je rozhodnutí, jaký druh podnikání chcete provozovat. Existuje mnoho různých možností, takže možnosti se mohou zdát nekonečné. Zamyslete se nad tím, co vás baví a zda z toho můžete udělat podnikání.

Proč je správný výběr nového podnikání důležitý?

Pomůže vám určit, zda byste měli svůj nápad realizovat, kolik peněz budete potřebovat a kam se vydat.

Figure out what type of business you want to start

Jak zjistit, jaký typ podnikání pro vás bude vhodný?

  • Sestavte si seznam věcí, které vás zajímají. Nevybírejte si nápady, o kterých si myslíte, že jsou populární, protože na těchto trzích bude velká konkurence a bude náročné na nich prorazit.
  • Jakmile si vytvoříte seznam nápadů, zúžte je a vyberte ty, u kterých se vám rozbuší srdce.
  • Určete, které z nich by měly největší obchodní smysl. Napište si, jaký typ lidí by mohl mít o tento výrobek nebo službu zájem a proč by ho mohli chtít využívat.
  • Jakmile vytvoříte tento seznam, začněte přemýšlet o tom, jak by se z něj dalo vytvořit podnikání.

Tip: nezapomeňte, že váš nápad nemusí být složitý ani přehnaně náročný.

Jaké nástroje použít, když chcete začít podnikat?

  • online průzkum
  • brainstorming s lidmi, kteří mají zkušenosti s podnikáním
  • obchodní časopisy a magazíny




Jakmile jste se rozhodli, jaký typ podnikání chcete založit, je čas prozkoumat konkurenci a odvětví obecně.

Proč je průzkum tak důležitý?

Díky němu získáte lepší představu o tom, zda má vaše podnikání potenciál, nebo ne. Dozvíte se také, jak velký může být trh pro daný výrobek nebo službu. To zajistí, že se nebudete snažit prodávat něco, pro co již existuje velká konkurence.

Pomocí tohoto kroku zjistíte, zda je zde prostor pro další podniky, kolik peněz bude potřeba na rozjezd vašeho nápadu a jaký marketing budete potřebovat.

Research the industry and competition in your area
Jak prozkoumat své konkurenty?

Existuje mnoho způsobů, jak to udělat, ale nejjednodušší je použít Google.

  • Začněte zadávat do vyhledávacího řádku Googlu svůj typ podnikání, místo, kde plánujete založit společnost, a některá související klíčová slova. Tím se vám zobrazí všechny podobné podniky, které ve vaší oblasti v současné době působí.
  • Můžete zkusit fráze jako “Váš obor + vaše město” nebo “konkurent + váš obor + vaše město”.
  • Vytvořte si seznam jednotlivých podniků, jejich webové adresy a kontaktní údaje. Podívejte se, jak vypadají na internetu, abyste to mohli porovnat s tím, co plánujete udělat pro svůj podnik.

Tip: nalezení něčeho, co vypadá velmi levně nebo zastarale, může být známkou toho, že v dané oblasti zatím není velká konkurence, takže váš podnik zde může mít potenciál.

Jaké nástroje použít k průzkumu konkurence?

  • Čtení zpráv a blogů o vašem oboru je skvělým způsobem, jak zjistit, co dělají ostatní firmy a jaké jsou potenciální trendy do budoucna.
  • Velmi užitečné mohou být také rozhovory s lidmi, kteří v současné době pracují pro podniky podobné tomu, který plánujete spustit.
  • Podívejte se na webové stránky a účty konkurentů na sociálních sítích, abyste o nich získali více informací.




Jaké jsou základní dovednosti potřebné pro vedení podniku?

Předpokládejme například, že zakládáte marketingovou agenturu. V takovém případě pomůže, pokud má majitel zkušenosti s marketingem a ví, které taktiky fungují a které ne pro různé typy podniků.

Jaké dovednosti se vám budou hodit obecně?

  • řízení času
  • vedení a komunikace
  • silná pracovní morálka, profesionalita, poctivost atd.
  • smysl pro detail
  • IT (zejména pokud chcete začít podnikat online)

Proč je seznam kvalifikací důležitý?

Takový seznam vám pomůže určit, které dovednosti již máte a které musíte rozvíjet, abyste mohli efektivně řídit své podnikání.

Create a list of qualifications

Jak vytvořit seznam kvalifikací?

  • Napište si seznam dovedností, které již máte.
  • Požádejte své spolupracovníky a členy rodiny, aby vám řekli, čeho si na vás cení. Můžete to udělat i prostřednictvím anonymního dotazníku, abyste měli jistotu, že k vám budou upřímní.
  • Můžete si promluvit s majiteli firem nebo s lidmi, kteří v současné době pracují pro podobné podniky, o tom, jaké typy vlastností tyto společnosti obvykle nejvíce oceňují.

Které nástroje vám mohou pomoci vytvořit seznam kvalifikací?

  • Profily na síti LinkedIn (jak profesionálů ve vašem oboru, tak lidí, kteří pracují pro konkurenční firmy), abyste zjistili, jaký typ kvalifikace mají pro svou práci.




Na začátku je dobré zjistit, kolik bude váš produkt nebo služba stát.

Proč je odhad ceny výrobků/služeb důležitý?

Potřebujete mít určitou finanční nezávislost, abyste nebyli závislí na půjčkách od lidí.

Pokud máte v současné době zaměstnání na plný úvazek, bylo by rozumné začít odkládat co nejvíce peněz, abyste, až se rozhodnete skončit, měli stále dostatečné úspory.

LiveAgent's pricing old price

Jak nastavit správnou cenu své služby/produktu?

  • Prozkoumejte ceny podobných produktů/služeb, za kolik je prodává vaše konkurence a kolik stojí jejich výroba nebo pořízení.
  • Jakmile identifikujete svou cílovou skupinu a potenciální zákazníky, proveďte u nich průzkum, abyste zjistili, kolik jsou ochotni zaplatit za výrobek, který hodláte prodávat.
  • Zvolte cenovou strategii, která bude vyhovovat vašim potřebám.

Tip: podívejte se na státní dotace a půjčky, které vám pomohou rozjet podnikání.

Jaké nástroje použít pro zjištění nejlepší ceny?

  • SurveyMonkey nebo Google Forms
  • Tabulky Google (Disk Google) nebo Excel.




Dalším krokem k zahájení podnikání je kamenná provozovna.

Proč je pro nový podnik důležité dobré umístění?

Pomůže vám rozhodnout, zda máte dostatek místa, kolik peněz budete muset před otevřením investovat atd.

travellling-searching location-illustration
Jak najít dobré místo pro nový podnik?

Vezměte v úvahu např:

  • Je zde dostatek místa pro váš podnik?
  • Jak snadné bude dostat lidi přes dveře (aby si koupili to, co prodáváte, atd.)?
  • Má budova dostatek parkovacích míst venku, nebo budou muset zákazníci nechávat svá vozidla jinde a chodit pěšky?
  • Kolik činí nájemné za metr čtvereční?
  • Kde se nachází vaše konkurence?
  • Je vybraná část města vhodná a cenově dostupná pro vaše cílové zákazníky?

Které nástroje vám pomohou najít vhodné místo pro nový podnik?

  • Mapy Google/Street View jsou vynikajícím způsobem, jak si prohlédnout oblast, kde bude váš podnik sídlit.

Nyní je čas vyhledat realitního makléře, který vám pomůže se vším od nalezení správného místa za správnou cenu až po organizaci prohlídek a průzkumů.





Založení podniku může stát nemalé peníze. Musíte si ponechat dostatečnou rezervu na měsíce, kdy jsou vaše tržby nízké nebo žádné, takže si podle toho sestavte rozpočet. Než začnete dosahovat zisku, může trvat i několik let, pokud neplánujete měsíce, kdy je podnikání pomalé.

Proč je důležité mít dostatek peněz na rozjezd nového podnikání?

Umožní vám to zjistit, zda to vaše podnikání zvládne a zda existují způsoby, jak ušetřit více peněz před dnem otevření bez přílišných finančních komplikací.


Jak tento krok zvládnout?

  • Budete pracovat s partnerem, nebo sami? Pokud je to ta první možnost, kolik peněz má k dispozici, aby se na podnikání podílel hned (pokud vůbec)?
  • Kolik měsíčních výdajů na podnikání můžete pokrýt, aniž byste si museli brát půjčky nebo používat firemní kreditní kartu?
  • Kolik hotovosti máte našetřeno právě teď a jak dlouho vám vydrží, pokud vaše podnikání nebude generovat dostatečné příjmy?
  • Stanovte si rozpočet, abyste zjistili, kolik peněz bude vaše podnikání potřebovat hned (počáteční náklady) a co se musí stát, pokud máte generovat příjmy do 12 měsíců nebo dříve (vaše cíle), například.
  • Pokud zaměstnáváte zaměstnance, zohledněte mimo jiné daně ze mzdy a balíčky benefitů, které pravděpodobně zvýší vaše měsíční výdaje.

Jaké nástroje v tomto kroku použít?

  • Software pro finanční modelování, který umožní rychlou a přesnou tvorbu rozpočtu s ohledem na plánované podnikatelské výdaje a zefektivní prognózu příjmů.
  • Účetní software, jako je Mint, který vám umožní sledovat, kolik každý měsíc vyděláváte, stejně jako úspory a účty.




Kromě toho, že víte, kolik peněz budete potřebovat na rozjezd podnikání, musíte určit, co je třeba ještě udělat (zásoby, marketing).

Proč je důležité mít obchodní případ?

Pomůže vám zabránit obrovským finančním ztrátám a poskytne vám nápady, jak zlepšit vaše podnikání.

counting costs in notepad

Jak vytvořit seznam nákladů pro vaše nové podnikání?

  • Oslovte odborníky z oboru a požádejte je o radu, s čím byste měli počítat.
  • Sepište si počáteční náklady, včetně veškerého vybavení, které budete muset zakoupit (poplatky za pronájem), případné plány pojištění atd.

Jaké nástroje použít k vytvoření seznamu nákladů?

  • Mějte přehled o všech penězích, které vyděláte a utratíte, a to tak, že si budete uchovávat účtenky a faktury atd. Pokud je to pro vás příliš náročné, stačí použít Mint nebo jiný systém pro vedení účetnictví a záznamů. Do jejich zabezpečené platformy můžete také nahrát veškeré obchodní dokumenty související s daněmi, takže vše, je v okamžiku k dispozici.
  • K evidenci všech výdajů používejte tabulku. Snadno tak zjistíte, kolik peněz každý měsíc přichází a odchází (a ukážete, kde mohou být případné nesrovnalosti).




Pokud si můžete najmout pouze jednoho člověka, měl by to být účetní, který se postará o všechny vaše administrativní úkoly. Pokud však můžete zařadit dalšího zaměstnance, zvažte najmutí někoho, kdo se bude starat o zákaznický servis nebo prodej.

Proč je důležité najmout zaměstnance, který bude zajišťovat každodenní provoz?

Zaprvé vám to umožní delegovat úkoly, abyste se mohli soustředit na větší věci a nezatěžovat se drobnými detaily nebo každodenními úkoly. Umožňuje také, aby se jeden zaměstnanec plně soustředil na prodej, zatímco druhý se plně soustředí např. na marketing.

HR job interview

Jak najít nové zaměstnance?

  • Budete potřebovat pracovní náplň pro své potenciální zaměstnance a jejich manažery.
  • Předem se ujistěte, že jsou vytvořeny všechny potřebné dokumenty. Patří sem příručka pro zaměstnance, smlouva o mlčenlivosti a zásady společnosti týkající se duševního vlastnictví.
  • Proces přijímání zaměstnanců by měl začít co nejdříve. Najít osobu, která je kvalifikovaná pro řízení každodenních činností, může být časově náročné.
  • Dávejte si pozor na lidi, kteří mají zkušenosti se zakládáním vlastního podniku nebo s vedením malého týmu.

Jakými nástroji hledat nové zaměstnance?

  • Podívejte se na LinkedIn, Indeed, UpWork nebo Monster a Glassdoor, kde můžete najít potenciální zaměstnance a dozvědět se o nich více.
  • Najděte zaměstnance prostřednictvím podnikatelských skupin na Facebooku. Mnoho lidí tam hledá práci.




Ujistěte se, že jste splnili všechny právní kroky nezbytné pro zahájení podnikání, zejména pokud podnikáte poprvé.

Proč je důležité mít všechna potřebná povolení, certifikáty a licence?

Pokud dodržíte všechny zákonné požadavky pro zahájení podnikání, vyhnete se případným problémům za porušení zákona v budoucnu.

Business law

Jak získat všechna potřebná povolení, certifikáty a licence?

Začněte s tímto procesem ihned po otevření podniku a zařaďte jej do svého běžného provozu.

  • Zjistěte si, jaká povolení, certifikáty a podnikatelská licence jsou podle zákona vyžadovány k provozování vaší společnosti ve vašem státě nebo zemi. To můžete udělat tak, že se podíváte na webové stránky místních úřadů.
  • Ujistěte se, že vaši zaměstnanci absolvují všechna potřebná školení pro jednotlivé pozice ve vaší společnosti. To zahrnuje i to, aby si přečetli a podepsali příručku pro zaměstnance, kterou sepsal právník nebo odborník na lidské zdroje.

Jaké nástroje použít k získání všech potřebných povolení, certifikátů a licencí?

  • Vyhledávání na internetu nebo přímá jednání s místními úřady.
  • Asociace malých podniků, která má informace o tom, jaká povolení a licence potřebujete.
  • Poraďte se s právníkem nebo účetním poradcem a získejte odbornou radu.




Máte šanci udělat na potenciální nové zákazníky a klienty skvělý první dojem.

Proč je vytvoření e-mailu pro novou firmu důležité?

Aktivní, profesionální e-mailová adresa a webové stránky umožní lidem snadno vás kontaktovat. To je důležité zejména v případě, že nemáte sídlo firmy, tj. pokud firma funguje výhradně online.

Business Email Templates
Jak vytvořit e-mail pro novou firmu?

  • Vytvořte e-mailovou adresu, která bude obsahovat vaše jméno nebo jméno společnosti. Díky tomu budou lidé vědět, že vás kontaktují jako profesionála.
  • Vytvořte atraktivní webové stránky se všemi kontaktními údaji. U kamenných podniků uveďte místo a pracovní dobu a další důležité údaje.

Jaké nástroje použít k vytvoření e-mailu pro novou společnost?

  • NameMesh, EmailFormat nebo Domainr pro nalezení nejlepšího názvu pro e-mailovou adresu vaší firmy.




Pokud je to možné, snažte se použít doménu, která odpovídá názvu zvolené společnosti, aby se lidé mohli o vaší firmě dozvědět více na internetu.

Proč je pro novou společnost důležitý dobrý název?

Může udávat tón, jak lidé vnímají vaši společnost v jejích počátečních fázích. Zvolte si něco jedinečného a rozpoznatelného, co bude odrážet to, čím se vaše firma zabývá.

Laptop brand on display

Jak vybrat název pro svou novou společnost?

  • Zkuste uspořádat brainstorming s přáteli, kteří mají zkušenosti s podnikáním nebo marketingové znalosti, včetně lidí mimo vaši obvyklou síť. To poskytne příležitost získat různé pohledy na pojmenování.
  • Ujistěte se, že je k dispozici doména a účty sociálních médií spojené s tímto názvem společnosti.

Tip: vyhněte se názvům, které se špatně vyslovují, proveďte rešerši ochranných známek a ujistěte se, že název zní dobře, když se vysloví nahlas.

Jaké nástroje použít k vytvoření názvu nové společnosti?

  • Generátor názvů, jako je například NameVine, vám poskytne několik návrhů názvů, které lze seřadit podle oblíbenosti a jedinečnosti. Čím je název populárnější (čím blíže je horní části seznamu), tím zpravidla znamená větší počet jiných firem, které používají podobná slova. Pokud je to možné, vyberte si něco jiného.
  • Nástroj pro vyhodnocení názvů zjišťuje, jak by se konkrétní název mohl projevit ve výsledcích vyhledávání nebo zda je možné jej zaregistrovat jako název domény.




Pokud to se svým podnikáním myslíte vážně, pak vás přidání právnické osoby (např. společnosti s ručením omezeným) ochrání, pokud někdo zpochybní název vaší společnosti nebo se pokusí vzít vám to, co vám patří, tím, že bude tvrdit, že to udělal první (podobně jako to funguje u ochranných známek).

Proč je právní ochrana vašeho nového podniku důležitá?

Vytvoření samostatné firmy s vlastními právy a povinnostmi vám pomůže ochránit váš majetek. I když nezačínáte s velkým množstvím peněz, vytvoření právnické osoby je pro ochranu vaší společnosti nezbytné.


Jak chránit svůj nový podnik?

V závislosti na zemi, regionu nebo státu se tento proces může lišit:

  • Jakmile máte název a sídlo společnosti, můžete si vybrat typ subjektu. Každý z nich má své silné a slabé stránky, takže vaše okolnosti rozhodnou o nejlepší volbě.
  • Musíte předložit veškerou požadovanou dokumentaci.
  • Získat identifikační číslo zaměstnavatele (EIN).
  • Založit si samostatný bankovní účet pro podnikání.
  • Založit si účetnictví nebo si najmout účetního.

Jaké nástroje použít k právní ochraně vaší společnosti?

  • LegalZoom je online zdroj, který poskytuje právní podporu při zakládání společností LLC (s.r.o) nebo jiných právnických osob. Pro začátek stojí 129 USD a obsahuje mnoho zdrojů, např. smlouvy s dodavateli.
  • Místní právník vám může poskytnout poradenství a pomoci sepsat potřebné dokumenty.
  • Další místní zdroje informací, jako jsou webové stránky vašeho státu nebo městského úřadu, poskytnou další zdroje pro zahájení podnikání ve vaší oblasti.




Mnoho nových začínajících firem začíná svůj život v domácí kanceláři nebo v co-workingových prostorách. Přestože se jedná o možnosti, které mohou pomoci udržet nízké náklady a zároveň umožnit flexibilitu v tom, jak a kdy zaměstnanci pracují, je možné, že budete chtít hledat nové prostory, jakmile se váš tým a potřeby firmy rozrostou.





Popište poslání a hodnoty vaší společnosti, které pomáhají zaměstnancům řídit se během obtížných období nebo projektů.

Proč jsou cíle důležité pro nové podnikání?

Vaši zaměstnanci budou přesně vědět, čeho je třeba dosáhnout a jak mohou pomoci. Jasné prohlášení o poslání a hodnotách zajistí, že všichni budou mít stejný názor na firemní kulturu. Zahrňte metriky, jako je růst tržeb nebo počet nově získaných zákazníků každý týden/měsíc.

introduce web metrics - illustration
Jak stanovit jasné cíle pro budoucnost společnosti?

Nejlepším způsobem, jak začít, je vytvořit pro společnost cíle SMART, což znamená konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené.

Stanovte si cíle, které jsou realistické, ale zároveň dostatečně náročné, aby rostly spolu s vámi při rozšiřování obzorů společnosti.

Jaké nástroje použít pro stanovení jasných cílů do budoucna?

  • Vyhledávač, jako je Google nebo Bing, na kterém můžete na internetu najít příklady toho, jak vypadají programová prohlášení jiných společností.
  • S vytvořením poslání a hodnot vaší společnosti vám pomohou stránky jako Teamwork PM.
  • Stránky jako CompanyCheckup vám poskytnou přehledy o tom, jak efektivně vaše firma sleduje své cíle.




Zamyslete se nad tím, jak váš produkt inovativním způsobem vyřeší problémy vašich potenciálních zákazníků. Zaměřte se na to, v čem je váš produkt nebo služba jedinečná a lepší než ostatní.

Proč je důležité znát svou cílovou skupinu?

Znalost bolestivých míst vašich ideálních zákazníků vám pomůže vytvořit produkty, které tyto problémy řeší.

Customer feeedback illustration
Jak najít cílovou skupinu?

Nejlepší způsob, jak zjistit informace o svých zákaznících, je mluvit s nimi. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je vytvoření průzkumů pro získání přímé zpětné vazby od zákazníků.

Jaké nástroje použít k nalezení cílové skupiny?

Existuje mnoho způsobů, jak může majitel začínajícího podniku zjistit více informací o své cílové skupině. Některé skvělé zdroje, které lze použít, jsou např:

  • Průzkumy vám pomohou zjistit více o vašich zákaznících a o tom, jak se cítí s aktuální nabídkou produktů. Můžete k tomu zvážit použití nástrojů, jako je SurveyMonkey nebo InstaSurvey.
  • Stránky jako Google Analytics odhalí cenné informace o tom, kdo navštěvuje vaše webové stránky a jaké stránky si prohlíží nejčastěji.
    Stránky jako Teamwork PM a LiveAgent umožňují vytvořit systém ticketů zákaznické podpory a sledovat jejich zpětnou vazbu.




Ujistěte se, že máte účetního pro vedení účetnictví, který vám pomůže zpracovat firemní finance.

Proč je vedení účetnictví důležité?

Účetní vaší firmy zajistí, aby byly pokryty všechny daňové dopady a účetní záznamy, zatímco účetní se postará o každodenní aspekty, jako je fakturace a zpracování prodejních objednávek.

Planning budget
Jak zařídit své účetnictví?

Pokud je to možné, sejděte se s ním osobně v jeho kanceláři, abyste si mohli prostředí prohlédnout na vlastní oči. pokud to není možné, může být lepší volbou telefonický hovor nebo schůzka přes Skype.

Ujistěte se, že mají zkušenosti v oboru vašeho podnikání, protože jim pravděpodobně bude nějakou dobu trvat, než pochopí, jak vaše firma funguje.

Nezapomeňte si ověřit recenze a doporučení.

Které nástroje vám pomohou uspořádat účetnictví?

  • Použijte Google k vyhledání účetního ve vašem okolí. Nezapomeňte se poohlédnout po účetních znalcích, protože tito odborníci budou schopni nastavit účetnictví pro vaši společnost.
  • Podívejte se na LinkedIn a prozkoumejte kvalifikaci svých potenciálních účetních.




Vaše jedinečná prodejní nabídka (USP) je fráze, která shrnuje konkurenční výhodu vaší společnosti.

Proč je důležité pracovat na vašem USP a konkurenčních výhodách?

Silné USP vám pomůže odlišit se od konkurence.

Jak najít konkurenční výhody?

Nejlepším způsobem, jak určit konkurenční výhodu vaší společnosti, je shromáždit zpětnou vazbu od cílové skupiny zákazníků. Pokud je to možné, zvažte použití dotazníku nebo provedení neformálního rozhovoru s některými z nich. Jakmile tak učiníte, začněte v získané zpětné vazbě hledat vzorce.

LiveAgent CSM tickets overview

Které nástroje použít k nalezení konkurenčních výhod?

  • Použití webů, jako je SurveyMonkey nebo Google Forms, může tento proces zjednodušit a zajistit, že budou shromážděny všechny potřebné informace.
  • Pomocí služby Google zjistěte, co nabízí vaši konkurenti a jak se od vás liší. To vám pomůže pochopit jejich USP a identifikovat případné slabiny, které mohou poskytnout příležitost ke zlepšení na vaší straně.
  • Ke komunikaci se zákazníky používejte LiveAgent nebo jiný software pro obsluhu zákazníků.




Na začátku může být obtížné zjistit, jaké propagační aktivity jsou nejúčinnější. Snažte se mít plán co nejdříve. Nespadněte však do pasti, že byste propagační kampaň pravidelně nevylepšovali.

Proč je propagační plán důležitý?

Pomůže zvýšit prodej a představit vaši firmu více zákazníkům.

LiveAgent Facebook Christmas promo

Jak vytvořit propagační plán?

Vyzkoušejte různé aktivity a zjistěte, které z nich pro váš podnik fungují nejlépe. Jakmile najdete něco, co vám dobře funguje, bude nezbytné se toho držet, dokud se jiná aktivita neukáže jako ještě účinnější.

Jaké nástroje použít k vytvoření propagačního plánu?

  • Zvažte použití služby Google Adwords, abyste mohli otestovat různé aktivity a zjistit, která je pro vaši firmu nejúčinnější. Tento nástroj lze použít jako vyhledávač, který poskytuje cílené reklamy s cenou za kliknutí v sítích vyhledávání i zobrazení.
  • Google Ads je online reklamní platforma, která umožňuje umisťovat reklamy do výsledků vyhledávání i na nevyhledávací webové stránky, mobilní firemní aplikace a videa.
  • Marketing v sociálních médiích lze využít k propagaci značky vaší společnosti, zvýšení prodeje a rozšíření informací o tom, co nabízíte.




Podnikatelský plán je plánem k dosažení úspěchu a měl by obsahovat klíčové milníky podnikání, časový plán a finanční údaje.

Proč je důležité mít kompletní podnikatelský plán?

Mít dosažitelné cíle spolu s realistickým harmonogramem a konkrétními akčními body zvyšuje šance na jejich dosažení.

customer touchpoints report-illustration

Jak vytvořit podnikatelský plán?

Zde jsou některé ze základních součástí:

  • shrnutí
  • popis společnosti
  • dostupné produkty a služby
  • analýza trhu
  • strategie a realizace
  • organizace a řízení týmu
  • finanční plán a prognózy

Jaké nástroje použít k vytvoření podnikatelského plánu?

  • Lean Canvas je nástroj (jednoduchá šablona na jednom listu, kterou vytvořil Ash Maurya) pro tvorbu podnikatelského plánu, který vám pomůže rozdělit vaše nápady.
  • LivePlan umožňuje sledovat a rychle napsat podnikatelský plán, zajistit financování a získat poznatky, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Shrnutí kontrolního seznamu pro zahájení podnikání

  • Zjistěte, jaký typ podnikání chcete založit
  • Zjistěte si informace o oboru a konkurenci ve vaší oblasti
  • Vytvořte si seznam kvalifikací
  • Odhad ceny výrobků/služeb
  • Najděte místo pro svůj nový podnik
  • Zvažte, kolik peněz budete potřebovat do začátku
  • Zjistěte si, kolik bude provoz vaší firmy ročně stát
  • Najměte si zaměstnance, kteří vám pomohou s každodenním provozem společnosti
  • Získejte všechna potřebná povolení, certifikáty a licence vyžadované zákonem
  • Založte si e-mailový účet a webové stránky s profesionálními kontaktními údaji
  • Zvolte chytlavý a zapamatovatelný název
  • Založení s.r.o. nebo jiné právnické osoby
  • Najděte si kancelářské prostory, které vyhovují vašim potřebám, nebo si vyberte nábytek pro vybavení stávajícího pracoviště.
  • Stanovte si jasné cíle pro budoucnost společnosti s měřitelnými cíli
  • Určete, kdo je váš cílový zákazník, co potřebuje a jak mu váš produkt nebo služba pomůže
  • Zařiďte si účetnictví
  • Pracujte na svém USP a konkurenčních výhodách
  • Sestavte si propagační plán a dodržujte ho.
  • Kompletní podnikatelský plán s časovým rozvrhem a milníky

Frequently asked questions

Jak začít podnikat v roce 2022?

Začít podnikat v roce 2022 se může zdát obtížnější než před pandemií, která způsobila tolik nejistoty. Důkladný podnikatelský plán, díky kterému vám nic důležitého neunikne, je důležitější než kdykoli předtím. Náš kontrolní seznam pro zahájení podnikání vám pomůže ujistit se, že jste na správné cestě.

Kolik peněz potřebujete na zahájení podnikání?

Částka bude záviset na vašem nápadu a jeho velikosti. Obecně platí, že čím více lidí se na nápadu nebo produktu podílí, tím je složitější a nákladnější. Pokud však používáte bootstrap (začínáte s malým množstvím externího financování), mělo by to pomoci zabránit mnoha zbytečným nákladům.

Co musíte udělat nyní?

Jednoduchou odpovědí je udělat si domácí úkol. Musíte prozkoumat trh, znát trendy v oboru a zaujmout nový přístup, který tu ještě nebyl.

Potřebujete k vedení podniku zkušenosti?

Ne nutně. Krása internetu spočívá v tom, že se dnes můžete hodně naučit z knih, kurzů, od mentorů atd.

Jak přijít s nápadem na podnikání?

Nejlepším způsobem je najít problémy na trhu a navrhnout jejich řešení. Toho lze dosáhnout studiem vlastních bolestivých míst, která by se mohla týkat i ostatních.

Jaké jsou výhody zahájení podnikání?

Mezi nejvýznamnější patří možnost být svým vlastním šéfem, mít kontrolu nad tím, co a jak děláte, a rozvíjet dovednosti, které lze využít v dalších oblastech života.

Jaké jsou nejdůležitější vlastnosti podniku?

Nejdůležitější je mít nápad, který řeší nebo splňuje požadavky trhu. Budete také potřebovat dobré vůdčí vlastnosti, schopnost kritického myšlení a schopnost dobře komunikovat s ostatními, zejména pokud se snažíte rozšiřovat tým své společnosti.

Bude váš produkt konkurenceschopný ve svém oboru?

Musí být. A existuje mnoho způsobů, jak to zajistit. Patří mezi ně nalezení niche, inovativní nápad a také využití analytických (např. Google Analytics) a optimalizačních nástrojů (např. Google Search Console).

Co můžete udělat o něco později?

Je důležité si uvědomit, že zahájení podnikání je jen špičkou ledovce. Existuje mnoho různých kroků k tomu, aby se vaše společnost stala udržitelnou a nakonec i ziskovou. To, co můžete dělat později, může být v závislosti na odvětví složitější, ale bude to do značné míry záviset na tom, v jaké fázi růstu firmy se nacházíte. Bude také nejvyšší čas postarat se o podnikatelské pojištění a sociální zabezpečení. Vyberte si zkušeného pojišťovacího agenta a sjednejte si odpovídající podnikatelské pojištění.

Jaké jsou nevýhody zahájení podnikání?

Mezi nejvýznamnější patří hrozba ztráty peněz a dlouhá pracovní doba v těžkých časech.

Související zdroje

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo