Kontrolní seznam ^auditu webových stránek^

Kontrolní seznam auditu webových stránek

Vaše webové stránky již mají návštěvnost, ale počet návštěvníků je mnohem nižší, než jste očekávali. Identifikováním slabého místa svých webových stránek můžete návštěvnost výrazně zvýšit. Aby si naše vlastní webové stránky udržely objem návštěvníků, sestavil marketingový tým LiveAgent kontrolní seznam kroků, který pravidelně revidujeme.

Co je kontrolní seznam auditu webových stránek?

Jedná se o logický seznam všech úkolů, které je třeba provést, aby vaše webové stránky byly co nejlepší. Váš audit je systematická kontrola funkčnosti webových stránek. Procházejte tímto kontrolním seznamem v pravidelných intervalech, jak se vám to hodí, a udržujte vysokou kvalitu svých webových stránek.

Význam kontrolního seznamu auditu webových stránek

Webové stránky jsou tváří firmy. To ví každý majitel firmy. Právě prostřednictvím webových stránek si lidé vytvářejí názor na váš produkt a rozhodují se, zda si ho koupí, nebo ne. V očích potenciálního zákazníka kvalita webových stránek přímo koresponduje s kvalitou firmy a jejích produktů. Pravidelná údržba vašich webových stránek je proto klíčová.

Nechcete přece ohrozit svůj obchodní cíl tím, že zanedbáte to, co lze udělat. A protože přízemní technické problémy, jako jsou nefunkční klikací prvky, duplicitní obsah, nefunkční odkazy nebo špatný technický výkon, vysílají velmi špatný signál, určitě se jim vyhněte. Díky tomuto kontrolnímu seznamu pro audit webových stránek si můžete být jisti, že je vše provedeno a zkontrolováno.

Komu může prospět kontrolní seznam auditu webových stránek?

  • Zákazníkům

Zákazníci mají z čeho vybírat a očekávání vysoké kvality webových stránek je samozřejmostí. Jediná negativní zkušenost s webovou stránkou může být tvrdě potrestána odklonem od webové stránky a od vašeho produktu. Proč se mu tedy pokud možno nevyhnout. Pokud budete své webové stránky pravidelně auditovat, zákazníci dostanou to, co od dobrých webových stránek očekávají, tedy rychlost, obsahovou hodnotu, přehlednost a dostupnost na zařízení jakéhokoli tvaru a velikosti.

  • Tým zákaznické podpory

Kvalitní webové stránky jsou pro tým zákaznické podpory naprosto zásadní. Nejen proto, že mít na webových stránkách živý chat nebo živé call centrum je nejdůležitějším klikacím prvkem pro kontaktování agenta zákaznické podpory. Ale také proto, že vaše webové stránky mohou obsahovat znalostní databázi, která vašim zákazníkům umožní, aby si potřebné informace našli sami. Díky tomu se zákazníci cítí nezávisle a v pohodě a nezatěžují tým zákaznické podpory.

  • Tým prodejců

Dobré webové stránky obsahují přesné informace o produktech a transparentní ceny. Prodejní tým je efektivnější, když má po ruce správné nástroje, a bezchybné prohlížení webových stránek zvyšuje míru konverze.

Prozkoumejte kontrolní seznam auditu webových stránek

Kontrolní seznam auditu webových stránek

Je důležité, aby se vaše webové stránky v průběhu času systematicky vyvíjely, což povede k vyšší návštěvnosti a lepšímu uživatelskému zážitku. Při rychlém budování webových stránek lze snadno udělat chybu, proto používáme nástroje pro automatizaci monitorování a auditu webových stránek. Ruční správa velkých webových stránek není možná, jakmile dosáhnou určité velikosti.

Nástroje pro sledování a monitorování webových stránek

Pět nástrojů nám pomáhá pochopit, co se na našich webových stránkách děje každý den. Zde jsou některé ze způsobů, kterými monitorujeme naše webové stránky:

  • infrastruktura
  • technická kvalita
  • uživatelské zkušenosti
  • obsah a klíčová slova
  • design

1. Konzola vyhledávání Google (Google Search Console)

Google Search Console je nejdůležitějším nástrojem, který denně používáme ke sledování kvality a výkonnosti našich webových stránek.

Zkuste použít následující vyhledávací dotaz Google a zjistit, zda Google ví o všech stránkách na vašem webu: site:[vaše doména] (příklad: site:www.liveagent.com). Výsledky vyhledávání Google ukazují, kolik stránek je indexováno:

Google Search LiveAgent

Identifikace stránek indexovaných vyhledávačem Google

Nastavte cestu k mapě stránek v části Sitemaps na svém webu, aby Google viděl všechny stránky vašeho webu:

Google Search Console - add sitemaps

Přidejte všechny mapy stránek svého webu

Konzole pro vyhledávání Google přesně odhalí všechny významné chyby a navrhne vylepšení vašeho webu, včetně chyb stránkování, technických chyb a chyb 404:

Google Search Console - Coverage, Experience, Errors, Improvements

Pravidelně opravujte všechny chyby nalezené vyhledávačem Google, abyste udrželi své stránky v indexu vyhledávání.

V rámci každodenního procesu auditu sledujte výkonnost svých webových stránek na základě klíčových slov používaných návštěvníky. Pochopte, co návštěvníci hledají předtím, než navštíví vaši stránku:

Google Search Console Performance example

Výsledky vyhledávání a výkonnost SEO vašich webových stránek

2. Analytika Google (Google Analytics)

Google Analytics (GA) je bezplatný nástroj a platforma pro sledování webových stránek, která shromažďuje údaje o tom, jak uživatelé pracují s vašimi webovými stránkami. Při sběru dat je Google analytics třídí do přehledných interaktivních sestav, které vidíme na této platformě. Analytické přehledy nám umožňují pochopit, jak se naši návštěvníci chovají, a podle toho přizpůsobit strategii obsahu.

Google Analytics - Realtime

3. UrlsLab

UrlsLab nám pomáhá provést rychlý vizuální audit všech našich stránek na jednom místě. Jednou z hlavních funkcí tohoto nástroje je, že jednou denně pořizuje snímky obrazovky všech stránek naší domény a také tyto snímky sleduje. Snímky obrazovky webových stránek nám umožňují sledovat změny v našem designu v průběhu času a porovnávat je pixel po pixelu. Kromě toho zaznamenává a protokoluje všechny chyby javascriptu vyvolané v konzole prohlížeče, což pomáhá našim webovým vývojářům vyvíjet stránky bez chyb.

Snadno projděte svou doménu a okamžitě odhalte chyby v designu. Vykreslování v reálném čase si můžete prohlédnout v aplikaci URLslab:

Website Screenshots AuditRychlý vizuální přehled snímků webových stránek

Změny jednotlivých adres URL jsou zaznamenávány:

URLSLAB - URL history
Získejte denně snímek obrazovky každé stránky na svém webu.

4. Uptimerobot

Naši infrastrukturu monitorujeme pomocí několika interních nástrojů, ale vždy je dobré mít nezávislý externí nástroj, který vás okamžitě upozorní, jakmile vaše stránka není přístupná. Jedním z nejjednodušších bezplatných nástrojů je uptimerobot.com.

UptimeRobot

Získávejte oznámení o výpadcích vašich webových stránek v reálném čase.

5. Ahrefs

Ahrefs.com nám umožňuje sledovat pozici našich vstupních stránek ve výsledcích vyhledávání Google pro klíčová slova relevantní pro naše podnikání. S výjimkou sledování klíčových slov používáme nástroj Site Audit k denní identifikaci všech chyb HTML/CSS, které vytvářejí naši copywriteři, překladatelé nebo vývojáři.

Ahrefs - Rank tracker
Ahrefs sleduje pořadí nejdůležitějších klíčových slov relevantních pro naše webové stránky.

Zkontrolujte stav zpracování každé mapy stránek vašeho webu

Použití certifikátu SSL – Certifikát SSL je nutností. Zabezpečené webové stránky (https vs. http) mají vyšší hodnocení než webové stránky bez SSL. Certifikáty SSL vydává řada úřadů, ale my se spoléháme na bezplatnou službu Letsencrypt.

Ověření platnosti certifikátu SSL – Ujistěte se, že máte na svých webových stránkách platný a silný certifikát SSL. Pro ověření certifikátu SSL používáme nástroje od společnosti SSL Labs.

SSL report example

Ověřování certifikátu SSL

Kontrola malwaru – Na svých webových stránkách nechcete hostovat kompromitovaný obsah. Součástí našeho auditu webu je kontrola zprávy o transparentnosti Google.

Safe Browsing on your site checker
Zkontrolujte stav bezpečného prohlížení na svém webu

Pouze jedinečný a hodnotný obsah bude Google brát v úvahu při hodnocení vaší stránky ve výsledcích vyhledávání.

Před optimalizací stávajícího obsahu nebo vytvářením nového obsahu odstraňte z domény veškerý nekvalitní obsah. Odstraněním nekvalitního obsahu můžete zlepšit návštěvnost a ušetřit prostředky potřebné na údržbu a překlady.

Je velký rozdíl, zda má váš tým pro práci s obsahem zpracovat 100 stránek vysoké kvality nebo 20 000 stránek střední kvality. Nekvalitní obsah spotřebuje spoustu zdrojů, například na překlady vašich webových stránek do více jazyků a údržbu interních odkazů.

Translation domains example

Webové stránky LiveAgent.com jsou přeloženy do více než 20 jazyků.

Jak identifikovat stránky s nízkou kvalitou?

  • Hledejte prázdné stránky (např. stránky s několika slovy v hlavním obsahu nebo stránky pouze s jedním obrázkem).
  • Duplicitní/kopírovaný obsah z jiných webových stránek.
  • Automaticky generovaný obsah bez další přidané hodnoty
  • Starý obsah, který již není relevantní pro vaše téma
  • Obsah postrádající odbornost, autoritu nebo důvěryhodnost
  • Obsah, který není relevantní pro vaše hlavní témata
  • Škodlivé stránky vygenerované malwarem nebo jiným typem útoku (např. obsažené v sitemap.xml, ale nepřístupné z hlavní nabídky)

Chcete-li pochopit, jak společnost Google hodnotí kvalitu obsahu, přečtěte si obecné pokyny pro proces hodnocení kvality vyhledávání.

Google považuje rychlost stránky spolu s kvalitou obsahu za jeden z nejdůležitějších signálů pro hodnocení. Vaši návštěvníci nebudou čekat na načtení stránky déle než 3-5 sekund. Pokud se nenačte včas, přejdou na jiné webové stránky, kde budou hledat odpovědi.

Jak sledovat rychlost stránky?

Rychlost stránek sledujte pomocí nástroje Google Analytics Site Speed Report. Tento nástroj vám pomůže identifikovat nejpomalejší stránky, zeměpisné oblasti a prohlížeče, které váš obsah doručují pomalu.

Google Analytics - Page Speed example
Udržujte rychlost stránky na co nejnižší úrovni

Jak zlepšit rychlost stránky?

PageSpeed Insights mají nejobsáhlejší doporučení, jak zrychlit stránku, ale zde jsou naše hlavní doporučení, jak udržet stránku rychlou:

  • Zkontrolujte hlavičky mezipaměti a používejte sítě pro doručování obsahu (CDN).
  • Optimalizujte obrázky (rozměry obrázků, formáty souborů).
  • Odstraňte nepoužívané CSS a Javascript
  • Udržujte množství dílčích požadavků na co nejnižší úrovni (např. externí knihovny js).
  • Zajistěte rychlé vykreslování i pro mobilní zařízení
  • Zkoumejte rychlost stránek

Page Speed Insights

Implementujte doporučení pro zlepšení rychlosti z PageSpeed Insights

Nástroje pro testování kompatibility s mobilními zařízeními

1. Test pro mobilní zařízení

Google nabízí několik nástrojů pro kontrolu kompatibility designu vašich webových stránek s mobilními platformami. Jedním z nich je Test kompatibility s mobilními zařízeními. Po zadání adresy URL získáte okamžitý výsledek kompatibility.

Mobile-Friendly Test - Google
Rychlá kontrola, zda jsou vaše webové stránky vhodné pro mobilní zařízení

2. Google Search Console – Mobilní použitelnost

Dalším nástrojem, který pravidelně používáme pro sledování mobilní použitelnosti, je zpráva o mobilní použitelnosti v nástroji Google Search Console. Zpráva nám poskytuje podrobná doporučení, jak zlepšit chyby mobilní použitelnosti zjištěné společností Google při procházení.

Mobile usability report example
Zpráva o mobilní použitelnosti v Google Search Console

3. BrowserStack

Nejkritičtější části našich webových stránek pravidelně testujeme pomocí nástroje BrowserStack, který simuluje širokou škálu mobilních platforem a operačních systémů. Je to základní nástroj především pro vývoj, ale pomáhá nám i při standardních kontrolách kompatibility s mobilními zařízeními.

BrowserStack
BrowserStack simuluje mnoho mobilních platforem a verzí operačních systémů.
BrowserStak - Page simulation

V rámci našeho závazku zpřístupňovat naše webové stránky osobám se zdravotním postižením je podle potřeby vyhodnocujeme v bezplatném nástroji WebAIM, který slouží k vyhodnocování standardů přístupnosti webových stránek.

Accessibility Standards

Shrnutí kontrolního seznamu auditu webových stránek:

  • Sledování návštěvníků a monitorování webových stránek
  • Kontrola souboru robots.txt a mapy stránek
  • Zabezpečení webových stránek
  • Odstranění nekvalitního obsahu
  • Vylepšení rychlosti stránek
  • Kontrola kompatibility s mobilními zařízeními a rychlosti odezvy
  • Vyhodnocení přístupnosti webových stránek
Související zdroje

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo