Co je to vyrovnávací paměť jitter?
Vyrovnávací paměť je způsob správy hlasových paketů při volání VoIP. Pokud tento proces funguje hladce, je provoz VoIP plynulý. Většina volajících VoIP si vyrovnávací paměti jitteru nikdy nevšimne. Někdy má vyrovnávací paměť jitteru problémy v důsledku přetížení sítě. Použití vyrovnávací paměti jitteru je vynikajícím způsobem, jak zlepšit kvalitu hlasového hovoru během hovorů VoIP. Provádění hovorů pomocí vyrovnávací paměti jitteru VoIP znamená, že kvalita zvuku bude vyšší.
K čemu slouží vyrovnávací paměť jitteru?
Nejlépe vysvětlíme úlohu funkce vyrovnávací paměti jitteru na příkladu. Při hovoru VoIP se konverzace převádí na sérii malých dat, kterým se říká “pakety”. Když tyto pakety dorazí na druhý konec hovoru, jsou znovu sestaveny do správného pořadí.
Nyní si představte, že váš hovor zahrnuje 100 paketů dat. Pokud by paket 90 dorazil před paketem 10, hovor by byl neuspořádaný a zmatený. Představte si, jak obtížné by bylo někomu rozumět, kdyby jeho slova přišla mimo pořadí! Správná komunikace se zákazníky v reálném čase je při nadměrném zpoždění nemožná.
Aby se předešlo tomuto typu problému, využívá funkce vyrovnávací paměti jitter časové zpoždění. Tato doba zpoždění umožňuje, aby všechny pakety VoIP dorazily a byly vhodně uspořádány, než něco uslyšíte. Konkrétně systém dočasně ukládá pakety, aby mohly být všechny uspořádány. Začněte nejprve s výchozím nastavením vyrovnávací paměti jitteru a zjistěte, zda to vyřeší vaše problémy s jitterem. Pokud problém přetrvává, požádejte správce sítě o radu.
Vzhledem k tomu, že přetížení sítě se během dne velmi mění, je užitečné používat adaptivní vyrovnávací paměť. Adaptivní vyrovnávací paměť s jitterem dokáže data uspořádat různými způsoby, aby se předešlo detailům vyrovnávací paměti.
All-in-one communication platform
LiveAgent offers virtual call center that works with VoIP phone system.
Kde je potřeba vyrovnávací paměť jitteru?
Vyrovnávací paměť jitteru se běžně používá ke zlepšení kvality zvuku v systémech VoIP. Existuje několik specifických situací, kdy má použití vyrovnávací paměti smysl. Než změníte poskytovatele služeb VoIP, abyste zvýšili kvalitu komunikace, použijte nejprve tyto tipy.
- Přetížení sítě
Pokud stejné síťové připojení používá více uživatelů a zařízení, síť může mít potíže s jeho udržením. V takové situaci může vyrovnávací paměť zvýšit kvalitu zvuku. Pokud se časem připojení k internetu zhorší, možná budete chtít upgradovat své internetové služby. Aktuální stav sítě můžete sledovat pomocí bezplatného nástroje, například speedtest.net. Tento bezplatný nástroj změří rychlost stahování, odesílání a další faktory.
Na straně LiveAgent je šířka pásma agenta využívána až poté, co zvolený poskytovatel VoIP naváže spojení s našimi servery. Další informace naleznete na tomto odkazu.
- Zpoždění sítě
Zpoždění sítě, označované také jako lag, může způsobovat ztrátu paketů a rozptyl. Maximální latence by měla být 150 milisekund, abyste dosáhli nejlepšího výkonu, ale z hlediska latence VoIP je lepší nižší.
- Videokonference
Videokonference zabírají značnou šířku pásma. Proto může i malé přetížení sítě narušit video. Zeptejte se svého poskytovatele videokonferenčních služeb, zda má řešení vyrovnávací paměti s jitterem určené pro potřeby videa. I to nejúžasnější HD videokonferenční řešení může trpět, pokud je rychlost vašeho internetu přetížená.
- Problémy s kvalitou hlasu
Pokud jste při testech šířky pásma zjistili, že rychlost stahování je nízká, může použití vyrovnávací paměti pomoci zlepšit problémy s nízkou kvalitou hlasu. Je také užitečné vyhnout se zbytečnému využívání šířky pásma (např. streamování videa) při hlasových hovorech nebo konferenčních hovorech.
Je také důležité si uvědomit, že existují i další příčiny špatné kvality hovoru. Například kvalita zvuku může být horší, pokud používáte bezdrátové připojení. V takovém případě může použití ethernetového kabelu výrazně zlepšit kvalitu videohovorů a celkového hlasu.
Completely browser-based video calling
Benefit from both chats and calls with LiveAgent's video call feature
Jak nastavit vyrovnávací paměť jitteru?
Zavedení vyrovnávací paměti jitteru je obvykle poměrně jednoduché. Začněte tím, že se obrátíte na svého poskytovatele VoIP a požádáte ho o zapnutí vyrovnávací paměti jitteru. V mnoha případech může poskytovatel VoIP vyřešit technické detaily za vás.
V některých případech může být nutné provést další kroky k zapnutí funkce vyrovnávací paměti jitteru. Vaše společnost může například potřebovat požádat o přístup k sítím VoIP. Pokud mnoho lidí ve vaší společnosti používá službu VoIP k uskutečňování hovorů, je vhodné podat formální žádost správci sítě. První nastavení vyrovnávací paměti jitteru může krátkodobě způsobit špatné připojení k internetu pro ostatní uživatele.
Provide a fantastic call center experience using VoIP services
LiveAgent offers over 50 integrations with a leading VoIP providers.
Frequently asked questions
Co je to vyrovnávací paměť jitteru?
Vyrovnávací paměť je způsob, jak zabránit trhání zvuku a zlepšit kvalitu zvuku při hovorech VoIP. Technologie vyrovnávací paměti funguje tak, že příchozím a odchozím hlasovým paketům přidává minimální zpoždění. Použitím této technologie se vyhnete problémům se ztrátou paketů. Všimněte si, že vyrovnávací paměť jitteru existuje v několika formách, například statická vyrovnávací paměť jitteru a dynamická vyrovnávací paměť jitteru. Chcete-li se vyhnout problémům, udržujte jitter na přijatelné úrovni (tj. 30 milisekund). Rezidenční uživatelé VoIP mohou být ochotni tolerovat přijatelný jitter nad 30 milisekund, pokud mají levné připojení k internetu.
K čemu slouží vyrovnávací paměť jitteru?
Vyrovnávací paměť zabraňuje ztrátám paketů při zvukových hovorech. Každá část zvukového proudu hovoru je krátce uložena ve vyrovnávací paměti. Výsledkem je, že konkrétní časy příchodu paketů nemají vliv na kvalitu zvuku. Díky této technologii může ztráta paketů narušit vaši konverzaci. Můžete provádět analýzu údajů o jitteru, abyste zlepšili výkon hovorů VoIP.
Kde je potřeba vyrovnávací paměť jitteru?
Správce sítě může navrhnout použití vyrovnávací paměti pro několik úrovní. Například nemusíte mít možnost použít ethernetový kabel. V takovém případě může kvalita zvuku utrpět, pokud je signál WiFi slabý. Použitím vyrovnávací paměti jitteru se můžete vyhnout problémům se zhoršením kvality. Pokud během vaší komunikace v reálném čase používají ostatní lidé streamování videa, může vám pomoci použití vyrovnávací paměti jitteru. Vyrovnávací paměť jitteru vám také může pomoci udržet kvalitu hovoru, pokud výkon sítě v průběhu času kolísá.
Jak vytvoříte vyrovnávací paměť jitteru?
Existuje několik způsobů, jak se vyhnout problémům pomocí vyrovnávací paměti. Pokud pracujete ve firmě, můžete požádat spolupracovníky, aby se během pracovního dne vyhnuli používání nejčastějších zdrojů jitteru, jako je hraní online her, streamování videa a stahování dalších velkých objemů dat. Dále se obraťte na správce sítě a informujte ho o problémech s kvalitou hlasu během hovorů. Jakmile správce sítě pochopí vaši situaci, můžete navrhnout použití funkce vyrovnávací paměti jitteru.