• Akademie
  • Životopis zákaznického servisu

Životopis zákaznického servisu

S nástupem digitálního věku se stále více lidí rozhoduje pro práci v zákaznickém servisu. Jedná se o jednoduchou, ale dobře placenou práci, která má mnoho výhod jak pro ty, kteří teprve nastupují do zaměstnání, tak pro ty, kteří mění kariéru. Zde se dozvíte, jak se stát jedním z mnoha pracovníků v zákaznickém servisu díky skvělému životopisu v zákaznickém servisu.

Proč začít pracovat v zákaznickém servisu?

Ještě jste se nerozhodli, co bude vaše první práce? Skvělým začátkem mohou být služby zákazníkům. Tady je důvod.

1. Jde o dobře placenou práci pro začínající zaměstnance

Málokdo má chuť pracovat zadarmo. Je však obtížné dostat se k některým profesním směrům, aniž byste museli absolvovat stáž. V mnoha případech budete v této fázi buď nedostatečně nebo vůbec placeni.

Obsluha zákazníků je skvělý způsob, jak si vybudovat měkké dovednosti, které jsou potřebné pro jakoukoli práci, a dostat za to slušně zaplaceno.

2. Naučíte se přenositelné dovednosti

Během práce v zákaznickém servisu se naučíte pracovat v týmu, řešit problémy a pomáhat lidem. To jsou základní dovednosti, které budete potřebovat v jakékoli práci. I podnikatelé musí umět jednat s klienty.

3. Získáte kontakty a pracovní zkušenosti

Bez pracovních zkušeností je těžké získat slušnou práci. Zákaznický servis může být výchozím bodem většiny kariér, které se týkají digitálního světa.

Až budete mít pocit, že máte ve svém portfoliu dostatek kilometrů a dovedností, můžete změnit zaměstnání.

Co uvést v životopise zákaznického servisu

Může se zdát, že životopis zákaznického servisu je jednoduchý. I když tato práce není tak těžká jako některé pozice v IT, získat zaměstnání není snadné.

Obrovské množství životopisů, které personalisté prohlížejí, znamená, že máte menší šanci obsadit volnou pozici. Zde je popis toho, co byste měli zahrnout do svého životopisu v oblasti služeb zákazníkům, abyste tyto šance zvýšili.

1. Komunikační dovednosti

Dobré měkké dovednosti jsou klíčem k životopisu v oblasti služeb zákazníkům. V této práci musíte denně čelit desítkám hovorů nebo zpráv a pomáhat lidem, kteří se na vás obrátí.

Zařaďte tyto dovednosti do seznamu, aby se lépe hodily pro danou práci:

  • Mezilidské dovednosti
  • Trpělivost
  • Řešení konfliktů

2. Softwarové dovednosti

Jen málo zástupců zákaznického servisu dnes pracuje s telefonními hovory. I když vaše pracovní náplň zahrnuje příjem hovorů, budete muset pracovat také s velkým množstvím softwaru. Čím více softwaru již ovládáte, tím méně bude muset společnost provádět onboarding.

Uveďte tyto dovednosti, abyste recenzentům ukázali, že si pohovor zasloužíte:

3. Znalost odvětví

Pracovníci zákaznického servisu pomáhají lidem v mnoha oborech, od IT až po e-commerce. Pokud o trzích nic nevíte a chcete pracovat v zákaznickém servisu finanční společnosti, narazíte na skleněnou zeď.

Zmiňte se o tom, že o oboru obecně hodně víte, abyste ukázali, že nástup do zaměstnání bude snadný. Přinejmenším uveďte, že se rychle učíte.

4. Případy místo praxe

Pokud píšete životopis o službách zákazníkům poprvé, nebojte se, že vám chybí pracovní zkušenosti.

Zejména u vstupních pozic jsou nejdůležitější dovednosti. Zmiňte se o měkkých i tvrdých dovednostech, které jste získali v předchozím zaměstnání, i když se jednalo o dobrovolnickou práci.

Pokud jsou vaše zkušenosti omezené, zaměřte se na několik případů, kdy jste využili měkké dovednosti, abyste pomohli lidem

Co uvést v životopise manažera zákaznického servisu

Tvorba životopisu na manažerskou pozici může být obtížnější. Zde je uvedeno, co byste měli zahrnout, abyste byli na špičce.

1. Manažerské dovednosti

Vedl jste již nějaký tým? Řekněte o tom všechno. Počet lidí, které jste vedli, počet klientů, kterým váš tým sloužil, statistiky vaší výkonnosti.

Předveďte, jaký HR software znáte a jak jste ho použili ke zvýšení produktivity svého týmu.

Pokud jste dosud nebyli formálně pověřeni vedením lidí, předveďte své manažerské schopnosti a iniciativu. Mluvte o tom, jak jste pomáhali při přijímání nových zaměstnanců nebo jak jste pomáhali vyššímu managementu.

2. Významné úspěchy

Společnosti chtějí vědět, co přesně můžete udělat, abyste jim ušetřili peníze. Ujistěte se, že mluvíte o svých nejvýznamnějších úspěších v předchozím zaměstnání.

Může jít o něco velkého, například o pomoc při utváření firemní politiky. Může jít o něco malého, například o to, že si všimnete, jak vaši kolegové v týmu selhávají, a zlepšíte jejich výkon nebo přivedete zpět zaměstnance, který se stal bumerangem.

Ať tak či onak, uveďte ve svém životopise úspěchy a budete mít náskok před konkurencí.

3. Dovednosti mimo zaměstnání

Máte nějaké dovednosti mimo svou práci pracovníka zákaznického servisu a manažera? Pokud ano, může to být v životopise velké plus.

Pokud se například ucházíte o místo v IT společnosti, bude pro vás znalost základů kódování velkou výhodou. Personálnímu oddělení to ukáže, že nebudete mít problémy s komunikací s vývojovým oddělením.

Jak vytvořit životopis pro pozici v zákaznickém servisu

Přechod do zákaznického servisu může být skvělým způsobem, jak zvýšit svůj příjem a začít znovu. Svůj životopis můžete změnit tak, aby vyhovoval většině základních pracovních pozic v zákaznickém servisu.

1. Zaměření na přenositelné dovednosti

Měkké dovednosti jsou pro služby zákazníkům nezbytné. Nemusíte však pracovat v zákaznickém servisu, abyste je získali.

Pokud jste někdy pracovali s klientem tváří v tvář, máte již zkušenosti s tím, jak dělat totéž online. Stačí to jen uvést v životopise zástupce pro služby zákazníkům.

2. Proměňte dobrovolnickou práci ve výhodu

Pokud jste ještě nemuseli jednat s klienty tváří v tvář, mohli jste mít zkušenost jako dobrovolník. Většina zaměstnání dobrovolnického typu vyžaduje, abyste pracovali v týmu a pomáhali lidem.

Přesně to, co potřebujete pro zákaznický servis.

3. Prezentace úspěchů

Možná nemáte mnoho pracovních zkušeností v oboru, ale je pravděpodobné, že máte několik skvělých příběhů o službách zákazníkům.

Pracovali jste jako mechanik a podařilo se vám přimět nespokojeného klienta, aby se vrátil? Pomáhali jste řídit rodičovskou skupinu ve třídě vašeho dítěte? Zahrňte tyto zkušenosti do životopisu zástupce pro služby zákazníkům.

Jak naformátovat životopis zákaznického servisu

Někdy je forma stejně důležitá jako obsah. Zde se dozvíte, jak napsat životopis zástupce zákaznického servisu, abyste z něj vytěžili co nejvíce.

1. Chronologický formát

Můžete se pochlubit bohatou pracovní historií v oboru? Využijte chronologické formátování.

Nejprve uveďte své pracovní zkušenosti a popište své pracovní povinnosti a úspěchy.

2. Funkční formát

Pokud je váš životopis chudý na zkušenosti, zaměřte se raději na dovednosti. Předveďte své měkké i tvrdé dovednosti, abyste na personalisty zapůsobili.

Ujistěte se, že jste uvedli příklady svých úspěchů, místo abyste pouze vyjmenovávali dovednosti.

3. Životopis na jednu stránku

Většina pracovních míst v zákaznickém servisu nepotřebuje k přijetí do zaměstnání obrovský seznam dovedností a pracovních zkušeností. Personálním pracovníkům, kteří váš životopis posuzují, můžete usnadnit práci tím, že jej napíšete stručně a výstižně.

Zkuste použít různé šablony životopisů, aby se životopis vešel na několik stran, nejlépe na jednu.

4. Vaše fotka na životopisu

Může se zdát, že přidáním fotografie se životopis stane osobnějším, ale není to nejlepší nápad. Někteří větší zaměstnavatelé mohou váš životopis dokonce zakázat z právních důvodů.

Pokud to potenciální zaměstnavatel nevyžaduje, fotografii nepřikládejte.

5. Stručnost

Udržujte svůj životopis co nejkratší. Vyplňte ho stručnými a užitečnými informacemi o sobě. Rozvláčnost si nechte až na pohovor.

Objevujte na vlastní pěst

Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše, co se naučíte v naší akademii, přímo v LiveAgent.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Jaké dovednosti mám uvést v životopise pro zákaznický servis?”, “acceptedAnswer”: { {Account: “Account: “Account:” “@type”: “Answer”, “text”: “Skvělý životopis zákaznického servisu zahrnuje dovednosti, které prokazují znalost oboru, technické a komunikační dovednosti. Pokud navíc nemáte v tomto oboru zkušenosti, je nejlepší uvést příklady, kdy jste využili konkrétní měkké nebo tvrdé dovednosti, abyste pomohli jiné osobě/zákazníkovi.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Jak strukturovat životopis zákaznického servisu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Chcete-li úspěšně strukturovat životopis zákaznického servisu, použijte chronologické formátování. Cílem je, aby se životopis snadno četl. Snažte se tedy napsat obsáhlý životopis na jednu stránku. Navíc používejte šablony, aby vypadal přehledně a profesionálně. Pokud počítáte s tím, že vám chybí zkušenosti, ujistěte se, že dovednosti zobrazujete s případy, kdy jste je použili.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Co se můžete naučit při práci v zákaznickém servisu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Během svého působení v zákaznickém servisu se naučíte pracovat v týmu, řešit problémy a pomáhat lidem. To jsou základní dovednosti, které budete potřebovat v jakémkoli oboru. I podnikatelé musí umět jednat s klienty.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.