Jak ukončit konverzaci

Při komunikaci se zákazníky, klienty nebo potenciálními zákazníky je stejně důležité najít správný způsob ukončení konverzace jako správné zahájení. Profesionální, zdvořilé a uctivé ukončení interakce může ve skutečnosti změnit i nepříjemnou konverzaci v pozitivní zkušenost se zákaznickým servisem a zanechat v zákazníkovi dobrý výsledný dojem.

Základní tipy pro ukončení konverzace se zákazníky

  • Použijte jednu nebo několik nejčastějších frází pro ukončení konverzace, které se vztahují k tématu interakce (poděkování zákazníkovi, opakování omluvy, informování o dalších krocích atd.).
  • Zvolte správný slovník, tón a styl, který nejlépe odpovídá vašemu publiku. 
  • Upravte závěrečná prohlášení tak, aby vyhovovala různým kanálům podpory. Telefonické a e-mailové konverzace obvykle vyžadují formálnější jazyk, zatímco živý chat a interakce na sociálních sítích jsou obvykle neformálnější.
  • Vyvarujte se používání stejné závěrečné fráze na konci každé interakce, protože by mohla znít příliš obecně a roboticky – pokud je to možné, přizpůsobte své sdělení.
  • Na závěr se zákazníka zeptejte, zda byste mu mohli ještě s něčím pomoci, nebo ho vyzvěte, aby se vám v budoucnu ozval.
  • Ujistěte se, že vaše závěrečné prohlášení je zdvořilé, přátelské a zanechává celkově pozitivní dojem.
Pomocí našich šablon ukončete konverzaci se zákazníky profesionálně a zdvořile – bez ohledu na používaný kanál.

Jak ukončit konverzaci – skripta pro zákaznický servis

Podle průzkumu společnosti American Express je 68 % spotřebitelů přesvědčeno, že příjemný zástupce zákaznického servisu je klíčem k pozitivním zkušenostem s obsluhou. Níže uvádíme několik osvědčených příkladů, jak můžete profesionálně ukončit konverzaci se zákazníkem napříč různými kanály podpory, abyste zajistili, že vaši zákazníci budou mít vždy příjemný zážitek, kdykoli s vámi budou komunikovat.

Jak ukončit telefonní hovor: prohlášení na závěr hovoru

“Thanks for calling and if you have any additional questions, please call us again.”
“Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a good day.”
“You’ve been speaking with [ADVISOR NAME] today. Thank you for contacting [COMPANY NAME]. Have a great day.”
“Apologies once again for any inconvenience caused. Thank you for your call.”
“Thank you for calling. I enjoyed talking with you today.”
“If any other questions arise, please feel free to contact us at any time. Thanks so much for calling. Goodbye.”
“Thank you very much for you time, [CUSTOMER NAME], and thanks for calling [COMPANY NAME]. We look forward to working with you in the future. Have a great day!”
“Thank you for calling [CUSTOMER NAME], your feedback is extremely valuable to us. Please don’t hesitate to call us again if you have any questions.”
“It’s great that we have answered your questions today. Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a wonderful day.”
“I’m very pleased that we’ve been able to help you today [CUSTOMER NAME], please call again if you need help.”

Jak ukončit e-mail: fráze na závěr e-mailu

“If you have any other questions, please let me know. Looking forward to hearing back from you.”
“In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns. I’ll be happy to assist you.”
“I hope this helps. Drop me a line if you have any further questions. Feel free to hit us up on Facebook [link] or Twitter [link] if you want a fast response, too.”
“And of course, I’m always here to answer any questions you may have. If I can help in any way, don’t hesitate to fire off an email.”
“If you’re interested in learning more about our product, please feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help.”
“Thanks for your time, and give me a call or shoot me an email if you have any questions about the tool.”
“Please feel welcome to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”
“As a reminder, here’s a [link] to our Knowledge Base where you can find more information about our product and company at any time.”
“We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have.”
“I apologize again for the inconvenience. I have relayed this feedback to the rest of my team and can assure you that this mistake won’t happen in the future.”
“I understand that this was not the answer you were expecting. But I will do my best to get it fixed as soon as possible and I’ll be sure to keep you updated.”
“Let me know if this solution works for you. And as always, if there’s anything else I can help you with, don’t hesitate to reach out.”
“Thanks again for bringing this issue to our attention. I will update you on the progress within one week.”
“I hope we’ll stay in touch and get to work together again in the future. Please don’t hesitate to provide feedback and suggestions to help us improve, even from afar.”
“Meanwhile, here are some actions you can take that may resolve the issue: […]. If these don’t work, I’ll get back to you within one business day with an alternative solution.”

Jak ukončit konverzaci na live chatu

“I’m glad I was able to get that sorted out for you. Before you go, is there anything else I can assist you with today?”
“Happy I could help ☺ Wish you a good day!”
“Thank you for chatting with us today. Have a nice day. Goodbye.”
“Thank you for contacting our chat support. I am now closing this chat. If you have any more issues, please don’t hesitate to let us know. Have a great day!”
“Thanks for using our live help service, and please feel free to contact us again if you need any further assistance. Goodbye!”
“Thank you for visiting! We hope to see you again!”
“Thanks for stopping by, we hope to hear from you again!”
“My colleague [AGENT NAME] from tech support department will be able to answer your question. I will invite him to our chat room now, one moment, please.”
“Unfortunately, I’m not equipped to help you with that issue but I can transfer you to my colleague specialized for handling this type of request. Would you like that?”
“Please hold on, I’ll connect you with [AGENT NAME] from [DEPARTMENT] in no time.”
“Would you please hold for a moment? I’m transferring you to the right person.”
“[CUSTOMER NAME], it seems that you’re no longer responding. I will have to close the chat for now. If you still need my help, you can request a chat again. Thanks for stopping by.”
“It’s been a while since your last response. I will have to close our chat. If you need any further help, we’re at your service. Have a good day!”
“As it seems like you’re no longer responding, I’ll end this chat session. If you still need any assistance, feel free to request a new session. Thanks for reaching out to us.”
“If any more problems arise and you can’t access our chat line, please feel free to email us at [email address] or call our customer service line at [phone number].”

Jak ukončit konverzaci na sociálních sítích

“Let us look into that for you. We will reply shortly.”
“Thanks for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“We’ll follow up to your DM as soon as it gets resolved.”
“Hope that helps, have a wonderful day!”
“Are there any other questions I may help you with?”
“Let us know how else we can help you.”
“Thank you. Great that I could be of help.”
“Thanks for the shout out – I’ll get someone from tech support to look into it immediately!”
“We’ll do all we can to get it fixed asap!”
“Happy to help! Give us a shout if you need anything else.”

Ready to put our templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Frequently asked questions

Jak ukončit konverzaci?

Chcete-li konverzaci uzavřít, ukončete ji na vysoké úrovni tím, že se zákazníka zeptáte, zda byste mu mohli ještě s něčím pomoci, nebo ho vyzvete, aby se vám v budoucnu znovu ozval.

Jak ukončit nepříjemnou konverzaci?

Nepříjemnému rozhovoru se můžete vyhnout tím, že nadhodíte nedůležité téma nebo změníte téma. Pokud si nepřejete o situaci diskutovat, můžete jednoduše uvést, že vám není příjemné o ní mluvit. Pokud máte pocit, že musíte rozhovor ukončit, můžete říci, že musíte jít.

Jak ukončit hovor, aniž byste byli nezdvořilí?

Neukončujte hovor jen tak, aniž byste cokoli řekli. Nezapomeňte volajícímu poděkovat za jeho čas a sdělit mu, že mu pošlete kontrolní e-mail, pokud se objeví něco dalšího.

Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.