Řešení problémů nahlášených zákazníky je každodenní prací mnoha pracovníků zákaznického servisu.
Umožnit zákazníkům hlásit incidenty a mít agenty, kteří jsou zodpovědní za jejich řešení, je jen prvním krokem k poskytování mimořádných služeb zákazníkům. Skutečně důležitý je způsob, jakým jsou tyto incidenty řešeny a vyřešeny.
Spolehlivé komunikační kanály, rychlé reakce, pozitivní přístup, jednoduchý jazyk… seznam by mohl pokračovat. Tyto prvky zákaznického servisu jsou jen několika z mnoha aspektů, které jsou nezbytné pro zajištění bezproblémové interakce se zákazníky, kteří potřebují pomoc.
Pojďme se do tohoto tématu ponořit hlouběji a proberme pilíře efektivního řešení problémů v zákaznickém servisu.
Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.
Postupujte podle těchto tří kroků, abyste se ujistili, že váš zákaznický servis funguje správně a je schopen řešit problémy klientů dostatečně rychle:
Může se to zdát samozřejmé, ale skutečný problém spočívá v tom, že mnoho zákazníků možná ani neví, jak incident nahlásit, nebo je nikdo ze společnosti nekontaktuje, když tak učiní. Pokud zákazník tvrdí, že je váš výrobek vadný, musíte ho kontaktovat hned poté, co incident nahlásí.
Je důležité věnovat několik minut telefonickému rozhovoru se zákazníkem nebo poslat zprávu s dotazem na problém. Ukažte jim, že vám záleží na jejich názoru a že pokud se ozvou, budou vyslyšeni.
Většinou je rychlost reakce na incident důležitější než samotná reakce. Když zákazníci hlásí incidenty, poslední, co chtějí, je, aby je někdo ignoroval nebo aby čekali na odpověď příliš dlouho.
Na e-maily, telefonáty nebo připomínky zákazníků, kteří si stěžují na produkt, byste neměli čekat déle než jeden den. Každá hodina bez odpovědi způsobí, že zákazníci budou ještě více frustrovaní. Proto je co nejrychlejší reakce zásadní pro zlepšení vašeho vztahu se zákazníkem.
Za své chyby musíte zákazníkovi poskytnout náhradu. Pokud například zaplatil za dopravu, ale objednávka nedorazila včas, bylo by spravedlivé mu tyto náklady uhradit. Pokud je výrobek vadný, měli byste ho vyměnit a nabídnout jim slevu na další nákup nebo jim nabídnout dárkovou kartu.
Zkrátka a dobře, ať už je situace jakákoli, vyplatí se dát zákazníkovi pocit, že je mu nasloucháno a že se s ním jedná férově. Proč? Protože to u zákazníka posílí image společnosti a on mu zůstane věrný.
Zvažte využití šablon incidentů na helpdesku, abyste zákazníkům usnadnili hlášení incidentů a týmu zákaznických služeb řešení nahlášených problémů. Níže najdete několik připravených šablon, které můžete implementovat do procesu hlášení incidentů. Můžete je jednoduše zkopírovat a vložit nebo upravit podle svých potřeb.
First name:
Last name:
Your email:
Order no.*:
When did you place your order? [Calendar for customer to select a date]
Please describe the incident. The more details you give, the easier it will be for us to help you.
[Long text field]
[Button] Click here to report the incident
*Your order number was sent to you via email.
[Message displayed after customers click on the button]
We have received your incident report. We will start working on your request today.
Name and surname:
Client ID:
Email address:
Phone no.:
Preferred communication channel: [list of channels]
Please describe your issue below:
[Long text field]
…
When did this issue occur?
[Calendar for customer to select a date]
What is the priority of this incident? [Low/Medium/High]
[Button] Report an issue
[Message displayed after the form is submitted]
Thank you for reporting your issue! We have created a ticket no. [ticket number] for it. Click this link to check the status of your ticket.
First name:
Last name:
Which sentence describes your problem best? [list of possible issues that a customer may have experienced]
Describe your issue in more detail below:
[Long text field]
…
[Button] Click here to report the incident
[Message after form submission]
We’ve just received your request, and our agents will start working on it shortly.
Ready to use our help desk templates?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Zákazníci mohou nahlásit mnoho druhů incidentů. Typ incidentu závisí na mnoha různých faktorech, například na odvětví, ve kterém vaše společnost působí, na nabízených produktech nebo službách, na očekáváních zákazníků a na jejich technických znalostech. Abyste zákazníkům usnadnili hlášení incidentů, můžete do formuláře pro odeslání zahrnout rozevírací seznam, který obsahuje nejčastější problémy.
Rozhodně byste se měli snažit vyřešit každý nahlášený incident. Často se však může stát, že ani agenti s nejlepším přístupem k zákaznickému servisu nebudou schopni pomoci zákazníkům s každým nahlášeným incidentem. Důvodů je mnoho, ale nejčastějším je skutečnost, že někdy se určitá situace prostě vymyká kontrole vaší společnosti, a proto nelze problém zákazníka vyřešit.
Běžné incidenty, které hlásí různí zákazníci, by měly být vyřešeny co nejrychleji. Vaši agenti by totiž již měli vědět, jak konkrétní situace řešit, a řešení opakujících se problémů by jim nemělo trvat příliš dlouho. Je normální, že řešení některých incidentů trvá déle. Vaši agenti by však vždy měli zákazníka informovat, pokud řešení jím nahlášeného incidentu trvá déle než obvykle.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team