• Šablony
  • Šablony prodejních e-mailů

Šablony prodejních e-mailů

Navzdory rychlému růstu sociálních médií a dalších digitálních marketingových kanálů zůstává e-mail stále nejsilnějším a nejefektivnějším prodejním a marketingovým nástrojem, který překonává všechny ostatní kanály. Ve skutečnosti se e-mailový marketing s potenciální návratností investic až 4400 % osvědčil jako nejlepší způsob, jak přilákat a udržet zákazníky jak pro malé podniky, tak pro velké organizace. Následující statistiky e-mailového marketingu jasně ukazují, že úspěch vašeho prodejního úsilí silně závisí na tom, zda a jak e-mail ve své digitální marketingové strategii využíváte.

Šablony prodejních e-mailů
Uložte si naše šablony jako předpřipravené zprávy, abyste měli k dispozici dokonalé up-sell a cross-sell zprávy.

Proč e-mail zůstává nejlepším prodejním kanálem

  • 72 % lidí dává přednost zasílání propagačního obsahu e-mailem, zatímco 17 % dává přednost sociálním médiím. 
  • 61 % spotřebitelů dává přednost tomu, aby je značky kontaktovaly prostřednictvím e-mailu. 
  • 90 % e-mailů je doručeno do schránky adresáta, zatímco pouze 2 % vašich fanoušků na Facebooku vidí vaše příspěvky ve svém News Feedu.
  • Pravděpodobnost, že vaše zpráva bude zobrazena prostřednictvím e-mailu, je 5x vyšší než na Facebooku
  • Pravděpodobnost prokliku z e-mailové kampaně je 6x vyšší než z tweetu. 
  • Pokud jde o nákupy uskutečněné v důsledku přijetí marketingové zprávy, e-mail má nejvyšší míru konverze (66 %) ve srovnání se sociálními sítěmi, přímou poštou a dalšími kanály. 
  • 4,24 % návštěvníků z e-mailového marketingu něco koupí ve srovnání s 2,49 % návštěvníků z vyhledávačů a 0,59 % ze sociálních médií.
  • Průměrná hodnota objednávky zákazníků z e-mailu je nejméně třikrát vyšší než ze sociálních médií. 
  • Celosvětově 30 % marketérů uvádí e-mailový marketing jako marketing s nejvyšší návratností investic. 

10 šablon e-mailů pro váš prodejní a marketingový tým

Používání připravených šablon e-mailů vám může usnadnit práci a zvýšit výkon. Zde je 10 základních šablon prodejních e-mailů, které si můžete upravit pro svůj obor, produkt, zákazníka nebo potenciálního zákazníka. Tyto šablony mohou být skvělým výchozím bodem pro vaše vlastní helpdesk e-mailové marketingové kampaně a odchozí prodejní komunikaci – od studeného vyhledávání a následných kontaktů až po zapojení stávající zákaznické základny pomocí různých typů propagačních e-mailů.

Příchozí e-mail


Hi [NAME],

You recently visited our website and [action took on website]. I was wondering whether you were trying to figure out how you might [business solution]?

This inspired me to spend a few minutes on your site to gain a better understanding of how [Company] can help you [achieve specific goals].

We are working with similar companies in your industry, helping them [accomplish …]. Would it make sense to talk for 10 minutes this week? Please also feel free to book time directly onto my calendar here: [link].

Hope to hear from you,
[YOUR SIGNATURE]

Úvodní e-mail o prodeji


Hi [NAME],

I checked out your website, and it looks like you might be trying to [accomplish specific goals]. If you’re unfamiliar with [Company], we are working with similar companies in your industry, such as [competition], helping them accomplish three major goals:

[Goal #1]
[Goal #2]
[Goal #3]

If this is something you’re challenged with too, l would love to introduce you to [Product] to see if it meets your requirements. Would you have 10 minutes this week for a Zoom call?

Best,
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If you’re not the right person to speak with, who do you recommend I talk to?

Následný e-mail pro potenciální zákazníky


Hi [NAME],

Hope all is well. I trust that you have had an opportunity to read my previous email and look at our website, so I figured it’d be worth checking in with you again.

Have you given any additional thought to our proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any questions you may have.

If it makes sense to talk, please let me know how your calendar looks. If not, who is the appropriate person for me to talk to?

Look forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail o uvedení nového produktu na trh


Hey [NAME],

We’re thrilled to let you know that [Company] has just launched our new [Product name]!

In the last few months, we’ve been tirelessly working to make it valuable for our customers and we believe that [Product name] will help you enjoy your experience with [Company] even more.

If you’ve been struggling with [Issues this product solves], [Product name] would be a big help. If you’re interested in learning more about it, feel free to reach out. You can also find out more about it on our website here: [link].

Let us know if you have any questions or want to talk more.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail věrnostního programu


Hey [NAME],

We’re excited to announce the launch of our new [Name of loyalty program]. We’ve created lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!

Earn 1 point for every $ you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.

[Reward Title 1] – [100] points to redeem
[Reward Title 2] – [200] points to redeem
[Reward Title 3] – [300] points to redeem

There are also lots of other ways to earn loyalty points with us. You can earn points for [joining / completing your profile/ following us on social media/ referring friends, etc.].

Join Our Loyalty Program/ Learn More

[YOUR SIGNATURE]

Upsellový e-mail


Hi [NAME],

I hope your [year] is off to a great start!

We noticed that you’ve been paying for a monthly [Product/Service] subscription, and we’re grateful to be able to help you [accomplish your business goals]. I’m writing today with a small tip on how you can get the same set of features at a lower price.

By switching to annual billing, you’ll bring your monthly costs down from $ X to $ Y. There’s no lock-in contract or any obligations. If you decide to switch back or cancel your subscription at any point, we’ll be happy to refund you for any unused time.

Switch to Annual Billing and Save X %

If you have any questions or need any help at all, don’t hesitate to reach out.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s nabídkou upgradu


Hi [NAME],

As a valued [Company] customer, you’re invited to enjoy a free, one-month upgrade to [Product] Premium. Activate your free upgrade with no risk, no commitment, and no credit card input. With [Product] Premium, you can:

Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
And much more!
Upgrade to Premium Now

Your account will be upgraded instantly, and you’ll enjoy full access to premium features for a full month. Join thousands of users who have discovered the difference [Product] Premium makes to their [business/ daily productivity, etc.].

Best regards,
[YOUR SIGNATURE]

E-mailová nabídka k narozeninám zákazníka


Dear [NAME],

It’s your birthday today! Celebrate with a little extra something on us.

As a small birthday treat, we are giving you 50% off your next purchase for the rest of the month. Make sure to enter your unique code below at checkout. But hurry – it’s only valid till the end of the month!
DISCOUNT CODE

Best wishes from all of us at [Company]!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s prázdninovou nabídkou


Hi [NAME],

The holidays are fast approaching and will be here before you know it! At [Company], we’ve got something for everyone this year. Get your holiday list in check and take advantage of our incredible deals this week:

Shop our Holiday deals here

Bonus: Spend $XX or more on [products] and receive a FREE [product] as a gift with your purchase!

Happy holidays!
[YOUR SIGNATURE]

Propagační e-mail na černý pátek


Hey, [NAME]!

Are you as excited as we are for Black Friday?

To celebrate the holidays and eating turkey, we’re running our biggest sale yet. Starting at midnight Thanksgiving day, we’re opening up 50% OFF our hottest products!

Hurry, the sale ends Sunday at midnight. Keep in mind that stock is limited and it’s on a first-come, first-served basis!

Grab the Offers

Don’t want to miss out? Click here to join our special Black Friday email list to be among the first to get notified when our sales happen (and when stock is getting low).

Until then, wishing you a happy Thanksgiving!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Šablony prodejních e-mailů – Často kladené otázky

Jak napsat prodejní e-mail?

K psaní prodejních e-mailů můžete přistupovat mnoha způsoby. Nejdůležitější je pochopit potřeby zákazníka a přizpůsobit jim své sdělení. Zbytek bude následovat.

Jak napsat cílový e-mail o prodeji?

Pro každého nového zákazníka je třeba napsat nový e-mail, který bude obsahovat osobní pozdrav, přehled produktu nebo služby, prodejní cíl a výzvu k akci.

Jak ukončit prodejní e-mail?

Prodejní e-mail můžete zakončit výzvou k akci, která příjemci nabídne produkt nebo službu.

Ready to put our sales templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak napsat prodejní e-mail?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “K psaní prodejních e-mailů můžete přistupovat mnoha způsoby. Nejdůležitější je pochopit potřeby zákazníka a přizpůsobit jim své sdělení. Zbytek bude následovat.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak napsat cílový e-mail o prodeji?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Pro každého nového zákazníka budete muset napsat nový e-mail, který bude obsahovat osobní pozdrav, přehled produktu nebo služby, prodejní cíl a výzvu k akci.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak ukončit prodejní e-mail?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Prodejní e-mail můžete zakončit výzvou k akci, která příjemci nabídne produkt nebo službu.” } }] }
Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.