Šablony prodejních e-mailů jsou důležitou součástí úspěšné digitální marketingové strategie, které pomáhají firmám přilákat a udržet zákazníky. Využití e-mailu jako prostředku prodeje a marketingu je stále nejefektivnější a poskytuje nejlepší návratnost investic. Nabízíme předpřipravené šablony pro různé typy e-mailů, včetně upomínacích, nákupních, rozchodových a uvítacích e-mailů pro e-commerce společnosti.
Navzdory rychlému růstu sociálních médií a dalších digitálních marketingových kanálů zůstává e-mail stále nejsilnějším a nejefektivnějším prodejním a marketingovým nástrojem, který překonává všechny ostatní kanály. Ve skutečnosti se e-mailový marketing s potenciální návratností investic až 4400 % osvědčil jako nejlepší způsob, jak přilákat a udržet zákazníky jak pro malé podniky, tak pro velké organizace. Následující statistiky e-mailového marketingu jasně ukazují, že úspěch vašeho prodejního úsilí silně závisí na tom, zda a jak e-mail ve své digitální marketingové strategii využíváte.
Proč e-mail zůstává nejlepším prodejním kanálem
10 šablon e-mailů pro váš prodejní a marketingový tým
Používání připravených šablon e-mailů vám může usnadnit práci a zvýšit výkon. Zde je 10 základních šablon prodejních e-mailů, které si můžete upravit pro svůj obor, produkt, zákazníka nebo potenciálního zákazníka. Tyto šablony mohou být skvělým výchozím bodem pro vaše vlastní helpdesk e-mailové marketingové kampaně a odchozí prodejní komunikaci – od studeného vyhledávání a následných kontaktů až po zapojení stávající zákaznické základny pomocí různých typů propagačních e-mailů.
Příchozí e-mail
You recently visited our website and [action took on website]. I was wondering whether you were trying to figure out how you might [business solution]?
This inspired me to spend a few minutes on your site to gain a better understanding of how [Company] can help you [achieve specific goals].
We are working with similar companies in your industry, helping them [accomplish …]. Would it make sense to talk for 10 minutes this week? Please also feel free to book time directly onto my calendar here: [link].
Hope to hear from you,
[YOUR SIGNATURE]
Úvodní e-mail o prodeji
I checked out your website, and it looks like you might be trying to [accomplish specific goals]. If you’re unfamiliar with [Company], we are working with similar companies in your industry, such as [competition], helping them accomplish three major goals:
[Goal #1]
[Goal #2]
[Goal #3]
If this is something you’re challenged with too, l would love to introduce you to [Product] to see if it meets your requirements. Would you have 10 minutes this week for a Zoom call?
Best,
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If you’re not the right person to speak with, who do you recommend I talk to?
Následný e-mail pro potenciální zákazníky
Hope all is well. I trust that you have had an opportunity to read my previous email and look at our website, so I figured it’d be worth checking in with you again.
Have you given any additional thought to our proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any questions you may have.
If it makes sense to talk, please let me know how your calendar looks. If not, who is the appropriate person for me to talk to?
Look forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail o uvedení nového produktu na trh
We’re thrilled to let you know that [Company] has just launched our new [Product name]!
In the last few months, we’ve been tirelessly working to make it valuable for our customers and we believe that [Product name] will help you enjoy your experience with [Company] even more.
If you’ve been struggling with [Issues this product solves], [Product name] would be a big help. If you’re interested in learning more about it, feel free to reach out. You can also find out more about it on our website here: [link].
Let us know if you have any questions or want to talk more.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
E-mail věrnostního programu
We’re excited to announce the launch of our new [Name of loyalty program]. We’ve created lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!
Earn 1 point for every $ you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.
[Reward Title 1] – [100] points to redeem
[Reward Title 2] – [200] points to redeem
[Reward Title 3] – [300] points to redeem
There are also lots of other ways to earn loyalty points with us. You can earn points for [joining / completing your profile/ following us on social media/ referring friends, etc.].
Join Our Loyalty Program/ Learn More
[YOUR SIGNATURE]
Upsellový e-mail
I hope your [year] is off to a great start!
We noticed that you’ve been paying for a monthly [Product/Service] subscription, and we’re grateful to be able to help you [accomplish your business goals]. I’m writing today with a small tip on how you can get the same set of features at a lower price.
By switching to annual billing, you’ll bring your monthly costs down from $ X to $ Y. There’s no lock-in contract or any obligations. If you decide to switch back or cancel your subscription at any point, we’ll be happy to refund you for any unused time.
Switch to Annual Billing and Save X %
If you have any questions or need any help at all, don’t hesitate to reach out.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail s nabídkou upgradu
As a valued [Company] customer, you’re invited to enjoy a free, one-month upgrade to [Product] Premium. Activate your free upgrade with no risk, no commitment, and no credit card input. With [Product] Premium, you can:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
And much more!
Upgrade to Premium Now
Your account will be upgraded instantly, and you’ll enjoy full access to premium features for a full month. Join thousands of users who have discovered the difference [Product] Premium makes to their [business/ daily productivity, etc.].
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
E-mailová nabídka k narozeninám zákazníka
It’s your birthday today! Celebrate with a little extra something on us.
As a small birthday treat, we are giving you 50% off your next purchase for the rest of the month. Make sure to enter your unique code below at checkout. But hurry – it’s only valid till the end of the month!
DISCOUNT CODE
Best wishes from all of us at [Company]!
[YOUR SIGNATURE]
E-mail s prázdninovou nabídkou
The holidays are fast approaching and will be here before you know it! At [Company], we’ve got something for everyone this year. Get your holiday list in check and take advantage of our incredible deals this week:
Shop our Holiday deals here
Bonus: Spend $XX or more on [products] and receive a FREE [product] as a gift with your purchase!
Happy holidays!
[YOUR SIGNATURE]
Propagační e-mail na černý pátek
Are you as excited as we are for Black Friday?
To celebrate the holidays and eating turkey, we’re running our biggest sale yet. Starting at midnight Thanksgiving day, we’re opening up 50% OFF our hottest products!
Hurry, the sale ends Sunday at midnight. Keep in mind that stock is limited and it’s on a first-come, first-served basis!
Grab the Offers
Don’t want to miss out? Click here to join our special Black Friday email list to be among the first to get notified when our sales happen (and when stock is getting low).
Until then, wishing you a happy Thanksgiving!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our sales templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
K psaní prodejních e-mailů můžete přistupovat mnoha způsoby. Nejdůležitější je pochopit potřeby zákazníka a přizpůsobit jim své sdělení. Zbytek bude následovat.
Pro každého nového zákazníka je třeba napsat nový e-mail, který bude obsahovat osobní pozdrav, přehled produktu nebo služby, prodejní cíl a výzvu k akci.
Prodejní e-mail můžete zakončit výzvou k akci, která příjemci nabídne produkt nebo službu.
V textu se řeší témata optimalizace e-mailových kampaní a zákaznické podpory. Dále obsahuje informace o výhodách používání šablon pro e-mailový marketing, včetně propagačních e-mailů. Šablona propagačního e-mailu může pomoci udržet konzistenci značky a profesionální vzhled, což může přispět k úspěšné propagační kampani. Je doporučeno být přímý a použít jasný předmět pro propagační e-mail.
Text popisuje kategorie marketingových e-mailů (transakční, relační a propagační), nabízí šablony pro uvedení produktu na trh a zdůrazňuje výhody automatizace e-mailů pro zlepšení komunikace se zákazníky a prodejů. Také se zmiňuje o různých šablonách uvítacích e-mailů, propagaci nových produktů a upomínacích e-mailech, které jsou vhodné pro zvýšení zapojení zákazníků a vedou k provedení konkrétních akcí. Průměrná míra otevření e-mailů je kolem 21 % ve všech odvětvích.
E-mailové šablony pro zmínky o nové značce
Použití šablon pro tvorbu obsahu a personalizace e-mailů mohou zlepšit trvalý zákaznický zážitek a důvěru v značku. Je důležité být profesionální a vyjadřovat zájem o danou pozici při psaní následného e-mailu po podání žádosti o zaměstnání. Existuje mnoho šablon pro různé příležitosti e-mailové kampaně, včetně zmínek o nové značce, e-mailů s rozchodem apod. Průměrná míra otevření e-mailů je kolem 21 %.
Šablony doporučujících e-mailů pro elektronický obchod
Text popisuje strategie doporučovacího marketingu, včetně nabídek pro zákazníky a frekvence posílání doporučujících e-mailů. Dále se zmiňuje o výhodách e-mailového marketingu, včetně šablon pro feedback, prodejní e-maily a pozvánky na telefonické hovory. Zákazníkům se doporučuje relevantní a užitečný obsah, dodržování právních předpisů a flexibilita v komunikační frekvenci.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team