Děkovné e-maily

Děkovné e-maily

Co jsou děkovné e-maily zákazníkům a proč je posílat?

E-maily s poděkováním zákazníkům používají firmy strategicky k posílení osobních vztahů se zákazníky a k humanizaci své značky. Dobře strukturovaný, personalizovaný e-mail s poděkováním (follow up e-mail) zaslaný ve správný okamžik má téměř stejný dopad jako osobní poděkování zákazníkovi. To může skutečně výrazně přispět k vytvoření pozitivní zákaznické zkušenosti a vnímání značky.

Kdy poslat e-mail s poděkováním zákazníkům?

Rozhodně není špatný čas na to, abyste zákazníkům poděkovali a projevili jim svou vděčnost. Ale některé okamžiky a příležitosti se přirozeně zdají být vhodnější. Děkovné e-maily by se neměly nutně posílat jen tehdy, když si zákazníci něco koupí. Pokud používáte platformu pro automatizaci e-mailového marketingu, mohou být emaily s poděkováním spouštěny na základě různých akcí uživatele.

Tento následný e-mail lze odeslat:

  • Během sezónních svátků, jako jsou Vánoce, Valentýn nebo Den díkůvzdání.
  • Na narozeniny zákazníků
  • V den výročí zákazníka
  • To loyal customers on reaching company milestones
  • Po prvním nákupu nebo opětovném nákupu
  • Po zpětné vazbě, recenzi nebo posudku
  • Při poděkování zákazníkům za doporučení
  • Když zájemci se zaregistrují/připojí/stanou členy
  • Odběratelům newsletteru
  • Účastníkům akce nebo webináře
E-mail odeslaný ze stejného tiketu - následné odeslání - LiveAgent

Jak napsat děkovný e-mail: 10 kroků, kterými se řiďte

Při psaní děkovného e-mailu zvažte následujících 10 kroků, aby byl e-mail relevantní a efektivní. Tyto kroky lze obecně použít i pro následný e-mail.

1. Vymyslete nejlepší předmět

zpráva. Report společnosti Retention Science zjistila, že nejvyšší míru otevření mají předměty obsahující 6 až 10 slov. Při zachování přiměřené délky se ujistěte, že předmět je spíše chytlavý a kreativní než prosté “Děkuji”.

2. Začněte správným pozdravem

“Vážený/á …”. Pokud je zpráva spíše neformální, oslovte příjemce křestním jménem. V opačném případě oslovujte příjemce “pane” nebo “paní”, za nimiž následuje jeho příjmení.

3. Vyjádřete uznání a uveďte podrobnosti

Přejděte rovnou k věci a řekněte, za co přesně jim děkujete. Ve zprávě by mělo jít především o ocenění zákazníka. Vyhněte se představování své firmy, pokud neposkytujete vzdělávací obsah, speciální nabídku nebo něco jiného cenného.

4. Zlidštění sdělení

Snažte se, aby sdělení znělo co nejlidštěji. Zvažte oslovení skutečné osoby ve vaší společnosti namísto obecné a příliš časté adresy “Bez odpovědi“. Dalším způsobem, jak zprávu polidštit, je použití emotikonů, pokud je to vhodné.

5. Přidejte personalizaci

Personalizované e-maily mají vyšší míru zapojení. Studie prokázaly, že e-maily s personalizovanými předměty mají o 26 % vyšší pravděpodobnost otevření než e-maily bez nich. Zprávu můžete personalizovat také tím, že uvedete konkrétnější informace o tom, za co děkujete.

6. Udržujte přátelský, ale profesionální tón

V závislosti na cílové skupině je sice přijatelné psát mírně neformálně a s humorem, ale přesto je nutné zachovat celkově profesionální tón, tedy bez slangu a hovorových výrazů.

7. Dívejte se do budoucnosti

Předejděte jednostrannosti zprávy tím, že dáte zákazníkům možnost pokračovat v konverzaci a dáte jim najevo, že vaše podpora je vzdálena jen několik kliknutí:

Pokud budete mít v budoucnu jakékoli dotazy týkající se používání našeho produktu/služby, neváhejte mě kontaktovat prostřednictvím chatu nebo e-mailu.”

8. Poděkujte znovu

Po dokončení hlavního sdělení může mít smysl uzavřít e-mail závěrečným řádkem, ve kterém zákazníkovi ještě jednou poděkujete: 

Ještě jednou děkujeme za zpětnou vazbu/za podporu/za nákup/za to, že jste již léta věrným zákazníkem.”

9. Použijte vhodné uzavření

Při volbě správné závěrečné věty bude míra formálnosti záviset na příjemci. Mezi nejběžnější závěrečné věty vhodné pro obchodní jednání mohou patřit: “S úctou …”, “Se srdečným pozdravem …”, “S pozdravem …”, “S úctou/ se srdečnými pozdravy …”, “S vděčností”, “Přeji krásný den/víkend …”.

10. Před odesláním proveďte korekturu

Než stisknete tlačítko “Odeslat“, zkontrolujte celou zprávu, abyste se ujistili, že se čte hladce, že přesně vyjadřuje vaše uznání a vděčnost a že v ní nejsou překlepy nebo trapné gramatické chyby, které by mohly zkazit dojem.

Může se jednat o automatizovaný e-mail, dbejte však na dodržování kroků, jako je přidání personalizace a korektury. Nechcete, aby vaše zpráva vyzněla jako polovičatá.

Příklady děkovných e-mailů

Poděkování zákazníkovi za nákup


Dear ****,

Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.

Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.

If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.

Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****

Poděkování zákazníkovi za doporučení


Hi John,

****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!

Thanks!

– The Dropbox Team

P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!

Poděkování zákazníkovi za jeho zpětnou vazbu


Dear ****,

Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that.

Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.

If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!

Regards,
****

Objevujte na vlastní pěst

Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše v naší akademii přímo v LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Proč byste měli používat e-maily s poděkováním zákazníkům?

E-maily s poděkováním zákazníkům používají firmy strategicky k posílení osobních vztahů se zákazníky a zlidštění své značky.

Jak napsat profesionální děkovný e-mail?

Při psaní děkovného e-mailu začněte správným předmětem a správným pozdravem. Poté vyjádřete uznání a uveďte konkrétní údaje. Dbejte na to, aby zpráva byla osobní, přátelská, ale zároveň profesionální. Následně opět poděkujte a použijte vhodný závěr. Nakonec nezapomeňte před odesláním provést korekturu.

Kdy poslat e-mail s poděkováním zákazníkům?

Rozhodně není špatný čas na to, abyste zákazníkům poděkovali a projevili jim svou vděčnost. Ale některé okamžiky a příležitosti se přirozeně zdají být vhodnější. Například narozeniny zákazníků, během sezónních svátků nebo odběratelům newsletteru.

Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.