Jak se omluvit zákazníkovi

The best way to soothe an angry or disgruntled customer is by empathizing with them and accepting responsibility for what has happened to them. And what could show that you care than a sincere apology? Here are some essential customer service communication guidelines on apologizing to a customer, which will make you excel at customer support.

Pokyny

Dobrým začátkem je říct “Omlouvám se / Omlouváme se”.

Neexistuje přímočařejší způsob, jak se zákazníkovi omluvit, než říci, že je vám to opravdu líto / že se omlouváme. Pokud se máte omluvit tisíckrát za stejnou věc, prostě to udělejte.

Nebuďte frustrovaní ani rozzlobení. Nasaďte úsměv na tvář, a i když si přejete jen křičet a řvát, řekněte: “Omlouvám se / Omlouváme se” a dělejte svou práci.

Opravte to bez ohledu na to, co se stane

Ale co když se chyba nevyskytla na vaší straně? V zákaznickém servisu něco jako chyba zákazníka ve skutečnosti neexistuje. Neobviňujte a nenuťte své zákazníky, aby si problém vyřešili sami.

Místo toho nabídněte pomoc a najděte řešení. Ať se děje cokoli, zákazník je ten, kdo vám za vaši snahu zaplatí (nebo se rozhodne, že vaše práce neměla vůbec žádnou cenu).

Uvědomte si problém a přijměte ho za svůj

Dejte zákazníkovi najevo, že chápete, že jeho problém je skutečný. Dejte si však pozor na to, jak svou omluvu formulujete. Namísto slov “je mi líto, že se tak cítíte” přiznejte problém (a svou odpovědnost) slovy jako “omlouvám se za frustraci, kterou jsme vám způsobili”.

Může být složité to vyjádřit. Naštěstí existuje mnoho skvělých knih, které vám pomohou. Zkuste třeba Umění omluvy nebo Pravidla pro zákazníky.

Keep loyalty high despite bad service

One bad customer experience can be negated by superior customer service. Provide it starting today, with the help of LiveAgent helpdesk software.

Jasně vysvětlete problém

Stejně jako je důležité problém přiznat, měli byste také nabídnout vysvětlení, jak nebo proč k němu došlo. Tím zákazníkovi ukážete, že věnujete čas tomu, abyste pochopili, co se mu stalo.

Poskytnutí vysvětlení znamená, že vy i vaše firma jste důvěryhodní a transparentní. To, že si najdete čas na vysvětlení, také naznačuje, že vám na problému záleží a že na jeho vyřešení pracujete.

Vždy používejte vhodný jazyk

Jeden můj přítel mi kdysi řekl, že podnikání z vás dělá herce, technického guru a krotitele divokých zvířat najednou. Nikdy nevíte, s jakým člověkem budete mít co do činění, takže raději buďte připraveni improvizovat.

Měňte tón hlasu podle nálady zákazníka a volte slova s rozvahou. Zásadním faktorem je používání vhodného jazyka, řeč těla a mimika.

Nyní to opravte

Uznali jste, že existuje problém. Věnovali jste čas tomu, abyste ho vysvětlili. Nyní je čas ho skutečně vyřešit.

A přitom se snažte zákazníkovi nahradit jeho potíže. Nabídněte jim něco navíc. Nápoje v restauraci zdarma. Nebo nějakou osobní pozornost po vyřešení problému. Poté se telefonicky ujistěte, že vše proběhlo v pořádku. Nebo přidejte jednoduchou závěrečnou větu, například “Jsem tu pro vás, pokud budete potřebovat další pomoc”.

Existuje mnoho způsobů, jak se dostat ze svízelné situace. Níže je od nás malý bonusový tip, díky kterému bude vaše omluva ještě účinnější:

Bonusový tip:

Nepoužívejte výrazy, které používají všichni ostatní. Vyhněte se omluvám jako např: “Omlouváme se za nepříjemnosti” nebo dokonce “Omlouváme se za potíže”. Omluvu přizpůsobte konkrétní situaci a ukažte zákazníkovi, jak je pro vás důležitý. Zapracujte do frází jejich “život”. Říkejte věci jako “Je mi moc líto, že jste zmeškali let” nebo dokonce “Omlouvám se, že jste kvůli našemu softwaru přišli o data”.

Objevujte na vlastní pěst

Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak se omluvit zákazníkovi bez omluvy?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Ne vždy je nejlepší se omluvit. Pokud například zákazník udělá chybu, nezdá se přirozené říkat, že se za ni omlouváte. Místo omluvy se do něj raději vciťte. Můžete například vyjádřit, že jste v minulosti udělali podobnou chybu. Nebo zákazníkovi poskytněte personalizované řešení, například videonávod krok za krokem.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak se omluvit naštvanému zákazníkovi?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Nejlepším způsobem, jak se omluvit naštvanému zákazníkovi, je vcítit se do jeho situace a přijmout odpovědnost.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak se omluvit zákazníkovi?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Opravdu se omlouvám za nepříjemnosti, které jsme vám způsobili.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.