Děkovné e-maily

Co jsou děkovné e-maily zákazníkům a proč je posílat?

E-maily s poděkováním zákazníkům používají firmy strategicky k posílení osobních vztahů se zákazníky a k humanizaci své značky. Dobře strukturovaný, personalizovaný e-mail s poděkováním (follow up e-mail) zaslaný ve správný okamžik má téměř stejný dopad jako osobní poděkování zákazníkovi. To může skutečně výrazně přispět k vytvoření pozitivní zákaznické zkušenosti a vnímání značky.

Kdy poslat e-mail s poděkováním zákazníkům?

Rozhodně není špatný čas na to, abyste zákazníkům poděkovali a projevili jim svou vděčnost. Ale některé okamžiky a příležitosti se přirozeně zdají být vhodnější. Děkovné e-maily by se neměly nutně posílat jen tehdy, když si zákazníci něco koupí. Pokud používáte platformu pro automatizaci e-mailového marketingu, mohou být emaily s poděkováním spouštěny na základě různých akcí uživatele.

Tento následný e-mail lze odeslat:

  • během sezónních svátků, jako jsou Vánoce, Valentýn nebo Den díkůvzdání.
  • v den narozenin zákazníků
  • na výročí zákazníka
  • věrným zákazníkům při dosažení milníků společnosti
  • po prvním nákupu nebo opětovném nákupu
  • po zpětné vazbě, recenzi nebo posudku
  • při poděkování zákazníkům za doporučení
  • když se zájemci zaregistrují/připojí/stanou členy
  • předplatitelům newsletteru
  • účastníkům akce nebo webináře

Jak napsat děkovný e-mail: 10 kroků, kterými se řiďte

Při psaní děkovného e-mailu zvažte následujících 10 kroků, aby byl e-mail relevantní a efektivní. Tyto kroky lze obecně použít i pro následný e-mail.

1. Vymyslete nejlepší předmět

Předmět je považován za důležitý, protože často může ovlivnit, zda příjemce e-mailovou zprávu skutečně otevře. Zpráva společnosti Retention Science zjistila, že nejvyšší míru otevření mají předměty o 6 až 10 slovech. Při zachování přiměřené délky dbejte na to, aby byl předmět spíše chytlavý a kreativní než prosté “Děkuji”.

2. Začněte správným pozdravem

Správný pozdrav udává tón celé zprávy. Pokud příjemce znáte, můžete zprávu začít slovy “Ahoj …” nebo “Vážený …”. Pokud je zpráva spíše neformální, oslovte příjemce křestním jménem. V opačném případě oslovujte příjemce “pane” nebo “paní” a následně jeho příjmením.

3. Vyjádřete uznání a uveďte podrobnosti

Přejděte rovnou k věci a řekněte, za co přesně jim děkujete. Ve zprávě by mělo jít především o ocenění zákazníka. Vyhněte se představování své firmy, pokud neposkytujete vzdělávací obsah, speciální nabídku nebo něco jiného cenného.

4. ”Zlidštěte” sdělení

Snažte se, aby sdělení znělo co nejlidštěji. Zvažte oslovení skutečné osoby ve vaší společnosti namísto obecné a příliš časté adresy “Bez odpovědi”. Dalším způsobem, jak zprávu polidštit, je použití emotikonů, pokud je to vhodné.

5. Přidejte personalizaci

Personalizované e-maily mají vyšší míru zapojení. Studie prokázaly, že e-maily s personalizovanými předměty mají o 26 % vyšší pravděpodobnost otevření než e-maily bez nich. Zprávu můžete personalizovat také tím, že uvedete konkrétnější informace o tom, za co děkujete.

6. Udržujte přátelský, ale profesionální tón

V závislosti na cílové skupině je sice přijatelné psát mírně neformálně a s humorem, ale přesto je nutné zachovat celkově profesionální tón, tedy bez slangu a hovorových výrazů.

7. Pohled do budoucnosti

Předejděte jednostrannosti zprávy tím, že dáte zákazníkům možnost pokračovat v konverzaci a dáte jim najevo, že vaše podpora je vzdálena jen několik kliknutí:


If you have any questions about using our product/ service in the future, please don’t hesitate to contact me via live chat or email.

8. Znovu poděkujte

Po dokončení hlavního sdělení může mít smysl uzavřít e-mail závěrečným řádkem, ve kterém zákazníkovi ještě jednou poděkujete: 


Thanks again for your feedback/for your support/for the purchase/for being a loyal customer for years.

9. Použijte vhodnou uzávěrku

Při volbě správné závěrečné věty bude míra formálnosti záviset na příjemci. Mezi nejběžnější závěrečné věty vhodné pro obchodní jednání mohou patřit: “S úctou …”, “S pozdravem …”, “S pozdravem …”, “S úctou/ s pozdravem …”, “S vděčností”, “Přeji krásný den/víkend …”.

10. Před odesláním proveďte korekturu

Než stisknete tlačítko “Odeslat”, zkontrolujte celou zprávu, abyste se ujistili, že se čte hladce, že přesně vyjadřuje vaše uznání a vděčnost a že v ní nejsou překlepy nebo trapné gramatické chyby, které by mohly zkazit dojem.

Příklady děkovných e-mailů

Poděkování zákazníkovi za nákup


Dear ****,
Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.
Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.
If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.
Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****

Poděkování zákazníkovi za doporučení


Hi John,

****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!

Thanks!

– The Dropbox Team

P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!

Poděkování zákazníkovi za jeho zpětnou vazbu


Dear ****,

Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that. 
Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.
If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!

Regards,
****

Objevujte na vlastní pěst

Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše v naší akademii přímo v LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Proč byste měli používat děkovné e-maily zákazníkům?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Podniky strategicky využívají e-maily s poděkováním zákazníkům k posílení osobních vztahů se zákazníky a zlidštění své značky.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak napsat profesionální děkovný e-mail?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Při psaní děkovného e-mailu začněte správným předmětem a správným pozdravem. Poté vyjádřete uznání a uveďte konkrétní údaje. Dbejte na to, aby zpráva byla osobní, přátelská, ale zároveň profesionální. Následně opět poděkujte a použijte vhodný závěr. Nakonec nezapomeňte před odesláním provést korekturu.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Kdy poslat e-mail s poděkováním zákazníkům?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Rozhodně není špatný čas na to, abyste zákazníkům poděkovali a projevili jim svou vděčnost. Ale některé okamžiky a příležitosti se přirozeně zdají být vhodnější. Například narozeniny zákazníků, během sezónních svátků nebo odběratelům newsletteru.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.