Šablony e-mailů po nákupu

Bez ohledu na to, co a komu prodáváte – ať už jde o stálého zákazníka, nebo o zákazníka, který nakupuje poprvé – mohou mít dobře sestavené a načasované automatické e-maily po nákupu okamžitý pozitivní dopad na vaše podnikání. Tyto typy e-mailů vám pomohou udržet zákazníky v kontaktu s vaší značkou, pečovat o dlouhodobý zákaznický vztah, a generovat více opakovaných prodejů. E-mailové kampaně po nákupu jsou také jednou z nejjednodušších a nejefektivnějších taktik, jak zlepšit prodej zákaznickou loajalitu a jejich retenci. A protože získání nových zákazníků stojí obvykle pětkrát více než udržení stávajících, měly by tyto e-maily rozhodně být součástí vaší e-mailové marketingové strategie. 

Šablona e-mailu Asos po nákupu
Šablona e-mailu po nákupu od ASOS

Proč posílat e-maily po nákupu?

E-maily po nákupu mají nejvyšší míru otevření a prokliků ze všech e-mailových marketingových kampaní. Podle údajů společnosti Klaviyo mají e-maily po nákupu o 217 % vyšší míru otevření, o více než 500 % vyšší míru kliknutí a o 90 % vyšší příjmy na příjemce než průměrná e-mailová kampaň. Výzkum od společnosti Medallia (firma zabývající se zákaznickými zkušenostmi) publikovaná v Harvard Business Review také zjistila, že “zákazníci, kteří měli v minulosti nejlepší zkušenosti, utratili o 140 % více než ti, kteří měli v minulosti nejhorší zkušenosti.”

E-maily po nákupu mohou být použity k:

  • Povzbuzení zákazníků k návštěvě vašich stránek
  • Položení základů pro další nákup
  • Přeměně nových zákazníků na pravidelné nakupující
  • Vytvoření lepší zákaznické zkušenosti
  • Vybudování vztahu se zákazníky
  • Získání zpětné vazby od zákazníků

Předmětové řádky e-mailů po nákupu

  • Poděkování za váš nákup [Brand]
  • Potvrzení Vaší objednávky
  • Vřelé díky za Váš dnešní nákup
  • Děkujeme, že máte skvělý vkus!
  • Skvělé! Jsme rádi, že jste našli, co se vám líbí!
  • Vaše objednávka byla odeslána
  • Vaše objednávka je na cestě
  • Vážíme si vás jako zákazníka – děkujeme za váš obchod!
  • Můžeme vám položit otázku o Vašem nákupu?
  • Jaká byla Vaše dnešní zkušenost s nákupem?
  • Splnil Váš nákup Vaše očekávání?
  • Poděkování prostě nestačí
  • Náš dárek pro vás: 10% sleva na váš příští nákup
  • Nechte nás oplatit vám Vaši laskavost
  • Naše speciální poděkování pro Vás
  • Malá pozornost jako poděkování
  • Čas na doplnění zásob/doplnění objednávky
  • Dochází vám produkt? Je čas doplnit zásoby!
  • Objednejte si nyní pro bezplatné doručení/ 15% sleva/ bonusový dárek

10 šablon e-mailů po nákupu

E-maily po nákupu mohou sloužit k různým účelům v závislosti na tom, co je pro vaši firmu nejdůležitější – ať už jde o to, aby se zákazníci cítili výjimečně, připomenout jim doplnění produktu, křížový prodej podobných produktů nebo shromáždit zpětnou vazbu – pokud jsou e-maily po nákupu provedeny správně, mají neuvěřitelnou sílu. Níže uvádíme 10 e-mailů po nákupu se šablonami pro některé z nejběžnějších scénářů, které můžete použít při vytváření vlastních e-mailových kampaní po nákupu. 

E-mail potvrzující objednávku


Hello [Name],

Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.

How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).

Here’s your order confirmation:

Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***

Your Order Details:
[listing items purchased]

Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]

E-mail potvrzující odeslání

YOUR ORDER HAS SHIPPED

Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺

Here are a few things you should know:

Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.

Here’s what we shipped:

[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]

TRACK MY ORDER

Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]

———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?

Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.

‘Děkujeme za Váš nákup’ e-mail


Dear [Name],

WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.

There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.

Thank you!
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].

E-mail s doporučením produktu


Hey [Name],

Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].

We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:

[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]

If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s připomenutím na doplnění zásob


[Name],

Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.

According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.

RESTOCK NOW

Order in the next 24 hours and shipping is on us.

Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s výzvou k dalšímu nákupu


Hey [Name], we’ve missed you!

Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?

We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]

SHOP NOW

If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail zaměřený na produkt


Dear [Name],

Congratulations on your new purchase of [product]!

You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.

Here are a few great tips on using your [product]:

[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]

I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.

If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.

Once again, thank you very much for purchasing [product]!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s dotazníkem o produktu


Name,

A great big thank you for shopping with [Brand]!

We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.

START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]

E-mail s žádostí o hodnocení produktu

[Name],

We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).

Write a Review of [Brand]

We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]

 SaaS uvítací e-mail


[Name],

Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.

Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].

In the meantime, you might find these resources helpful:

[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]

If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

E-maily po nákupu – Nejčastější dotazy

Co je zákaznická zkušenost po nákupu?

Zákaznická zkušenost po nákupu je komunikace a akce, které probíhají poté, co zákazník u firmy nakoupí.

Jak poskytujeme zákaznickou podporu po nákupu?

Zákaznickou podporu po nákupu můžete zajistit automatickým odesláním následného e-mailu s odkazem na články znalostní databáze pro nepřetržitou podporu.

Co je to disonance po nákupu a co mohou společnosti udělat pro její snížení?

Disonance po nákupu je negativní pocit, který se dostaví poté, co si jedinec zakoupí výrobek nebo službu. Aby ji organizace snížily, měly by mít solidní způsob podpory svých klientů, včetně okamžitého řešení problémů a snadného způsobu, jak se obrátit na podporu.

Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.

Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “Nejčastější dotazy”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Dotaz”, “name”: “Co je zkušenost po nákupu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Zákaznická zkušenost po nákupu je komunikace a akce, které probíhají poté, co zákazník u firmy nakoupí.” } }, { “@type”: “Dotaz”, “name”: “Jak poskytujeme zákaznickou podporu po nákupu?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Zákaznickou podporu po nákupu můžete zajistit automatickým odesláním následného e-mailu s odkazem na články znalostní databáze pro nepřetržitou podporu.” } }, { “@type”: “Dotaz”, “name”: “Co je to disonance po nákupu a co mohou společnosti udělat pro její snížení?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Disonance po nákupu je negativní pocit, který se dostaví poté, co si jedinec zakoupí výrobek nebo službu. Aby ji organizace snížily, měly by mít solidní způsob podpory svých klientů, včetně okamžitého řešení problémů a snadného způsobu, jak se obrátit na podporu.” } }] }
Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.