Šablony slevových e-mailů

Dobře provedené slevové kampaně přitahují nové zákazníky, zvyšují loajalitu stávajících zákazníků a zvyšují zisky firmy. Neexistuje snad žádný podnik, ať už v sektoru B2C nebo B2B, který by občas nenabízel slevy na své výrobky nebo služby. Většina podniků nabízí slevy, protože jim to může pomoci prodat mimosezónní zásoby, zvýšit zisky a zároveň zvýšit spokojenost zákazníků. Vždyť kdo by neměl rád, když získá něco, po čem toužil, za nižší cenu?

Tiket-priklad-nabidka-slevoveho-kodu

Někdy však nejsou k dispozici žádné slevy, a to může být ošemetné. Jednání o slevách je náročné jak pro spotřebitele, kteří slevy požadují, tak pro týmy prodejců/zákaznických služeb, které musí uspokojit očekávání svých zákazníků, aniž by zničily ziskové marže své firmy.

V tomto článku se budeme zabývat:

  1. Co musí firmy vzít v úvahu, než začnou nabízet slevy.
  2. Co je to e-mail se slevovou nabídkou a proč je důležitý.
  3. Jak napsat vlastní e-mail s nabídkou slevy.
  4. Šablony e-mailových nabídek slev.
  5. Tipy pro spotřebitele, kteří chtějí požádat o slevu.
  6. Šablony e-mailových žádostí o slevu.
  7. Tipy pro podniky, které potřebují reagovat na žádosti o slevu.
  8. Šablony e-mailů s žádostí o slevu a odpovědí.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates.

Co je třeba zvážit před poskytnutím slev

V závislosti na fázi, v níž se vaše podnikání nachází, na počtu zákazníků, na typech produktů, které nabízíte, a na cenové strategii mohou být slevy obrovským zdrojem návratnosti investic, nebo naopak mohou způsobit ztráty, které nakonec negativně ovlivní váš hospodářský výsledek. Zde je několik nejdůležitějších věcí, které je třeba mít na paměti před spuštěním jakékoli slevové nabídky. 

Zhodnoťte své ziskové marže

Nabídka 50% slevy na určité položky se sice může zdát atraktivní, ale musíte si být jisti, že máte vždy ziskovou marži, jinak se může stát, že se svou strategií slevových nabídek budete nakonec prodělávat. Před spuštěním jakékoli slevové kampaně si spočítejte, co si můžete dovolit svým zákazníkům nabídnout a zároveň mít z každého prodeje zisk.

Obrázek s laskavým svolením EDUCBA

Zohlednění vyšších nákladů na získání zákazníka

Nabídka slev může být spolehlivým způsobem, jak přilákat nové zákazníky, ale zároveň ovlivní vaše typické náklady na získání zákazníků. Chcete-li ze svých slevových kampaní získat maximální hodnotu, ujistěte se, že nové zákazníky přeměníte na věrné kupující tím, že o ně budete pečovat. Tím zvýšíte jejich celoživotní hodnotu a ospravedlníte vyšší náklady na získání zákazníka.

Obrázek s laskavým svolením Top News In World

Ujistěte se, že vaše slevy přilákají cílovou skupinu.

Před spuštěním jakékoli prodejní kampaně ve snaze získat nové zákazníky zvažte, zda vaše slevy skutečně přilákají zákazníky, které skutečně chcete. Nezapomeňte, že velké slevy pravděpodobně přilákají zákazníky, kteří nakupují výhodně, což znamená, že vaši nově přilákaní kupující se v budoucnu nepromění v dlouhodobé zákazníky.

Pozor na možný negativní dopad na vaši značku

Přestože prodejní slevy mohou být účinným prostředkem k rychlému získání příjmů, ujistěte se, že jste pečlivě zvážili všechna rizika a potenciálně katastrofální úskalí. Spotřebitelé si mohou na snížení cen rychle zvyknout a mnozí z nich nezůstanou, když se vaše ceny vrátí na normální úroveň nebo se zvýší. Kromě toho mohou slevy promítnout vlastní nedůvěru ve vaši značku a vytvořit nižší vnímanou hodnotu vašich výrobků.

 

Zvažte nabídku slev pro určité skupiny zákazníků

Nabízení slev všem může být velkým rizikem pro vaši celkovou ziskovou marži. Zvažte raději nabídku exkluzivních slev pro určité skupiny zákazníků (např. studenty, zdravotníky, vojáky atd.). Tímto způsobem můžete využívat slevy a rozšiřovat svou zákaznickou základnu, aniž byste poškodili své marže nebo snížili hodnotu své značky.

Přemýšlejte o tom, jak prokážete hodnotu produktu po skončení slevy.

Přestože se vaše marketingové úsilí snaží přesvědčit zákazníky a potenciální zákazníky, že váš produkt je užitečný a zlepší jejich život, slevy mohou často hodnotu vašeho produktu oslabit. Proto je třeba myslet na to, jak hodnotu svého produktu prokážete a jak si zákazníky udržíte po skončení slevy. 

“Apple je značka, která si zakládá na novinkách a naléhavosti, takže i když se její produkty nikdy neprodávají, můžete získat slevu za výměnu nebo upgrade, což udržuje zákazníky věrné.”

 Erin Sykes, a retail and sales strategist

Co je to e-mail se slevovou nabídkou? Proč je pro vaše podnikání důležitý?

Jak už název napovídá, e-mail se slevovou nabídkou slouží k informování zákazníků o speciální slevě. Může se jednat o obecnou slevu na všechny položky ve vašem obchodě, stejně jako o kupón nebo slevový kód, který je možné použít při placení. Nabízení slev je běžná praxe, kterou využívají všechny podniky, protože přináší reálné výsledky. Zde je několik statistik, které toto tvrzení potvrzují:

  • Drtivá většina zákazníků (93 %) využívá slevové kódy v průběhu celého roku.
  • Na otázku týkající se předchozího týdne 60 % spotřebitelů uvedlo, že během něj použili slevový kód.
  • Tři čtvrtiny všech zákazníků tvrdí, že záměrně procházejí svou e-mailovou schránku a hledají v ní slevové kódy. 

Zajímavé je, že existuje neuropsychologický výzkum, který dokazuje, že kupony dělají zákazníky šťastnějšími. Studie z Claremont Graduate University ukázala, že obdržení 10% poukázky může zvýšit hladinu oxytocinu až o 38 % a účastníci, kteří obdrželi kupony, byli také o 11 % šťastnější a cítili se uvolněněji.

Jak tedy můžete do své marketingové strategie implementovat slevové kódy? Nejjednodušší způsob je prostřednictvím e-mailových kampaní. 

Tipy pro psaní efektivních e-mailů se slevovými nabídkami

Začít od prázdné stránky může být skličující a frustrující. Abychom vám pomohli, vytvořili jsme seznam tipů, které je třeba mít na paměti při psaní e-mailů se slevovými nabídkami. Pokud se stále necítíte na psaní vlastních slevových e-mailů, přejděte dolů a zkopírujte a vložte naše připravené šablony e-mailů se slevovými nabídkami.

  • Zvolte správný tón: Dbejte na jednotný tón všech svých e-mailů. Pokud všechny vaše zprávy mají formální tón, mohou být vaši zákazníci překvapeni (ne-li uraženi!), když z ničeho nic obdrží uvolněnější zprávu. 

  • Buďte struční: Přejděte rychle k věci. Vaši zákazníci mají omezenou pozornost a jejich čas je drahý. Efektivní e-mail by měl být snadno prohlédnutelný a měl by umožňovat snadné nalezení hlavní informace (slevové nabídky/kódu).

  • Zaměřte se na hodnotu:  Udržujte svůj e-mail zaměřený na hodnotu, kterou poskytujete uživateli – což je slevový kód.

  • Využijte naléhavost: Uveďte datum ukončení nabídky. To vyvolá pocit naléhavosti a povzbudí zákazníky k rychlému jednání.

Automatizujte své slevové e-maily vytvořením e-mailových šablon LiveAgent

Šablony e-mailových nabídek slev

Formální nabídka slevy e-mailem

Nápady pro řádky předmětu:

  1. X% sleva – slevový kód najdete uvnitř
  2. Speciální nabídka: X% sleva 

Hello [name],

Thank you for being joining our subscription list! We’re thrilled to offer you a special discount on our [products]. Please use the code below at the checkout to activate your X% discount:

[code]

The discount offer is valid until [date].

Have a great day,
[name of the company/employee]

Příležitostná nabídka slev e-mailem

Nápady na předmět:

  1. Nenechte si ujít X% slevu!
  2. X% sleva – slevový kód uvnitř!

Hi [name],

We’re so happy to have you on board! As a thank you, we’ve got a special X% discount just for you. Use [code].

The offer is valid until [date]. Hope you’ll enjoy it!

Best,
[name of the employee/company]

E-mailové šablony slevových nabídek pro konkrétní odvětví

Slevový e-mail pro eCommerce

Nápady pro řádky předmětu:

  1. X% sleva na všechny položky!
  2. Today only: X% off on all items!
  3. X% sleva na vaše oblíbené [produkty]

Hi [name],

It’s a great time for shopping!

[time frame: e.g., Today only, Until July 24th], all items in the store are X% off!

Don’t hesitate – the best deals are selling out fast!

Just use the discount code below at checkout:

[code]

Happy shopping,
[company name]

Slevový e-mail pro SaaS (software jako služba)

Nápady pro řádky předmětu:

  1. X% sleva na všechny předplatné!
  2. Získejte X% slevu na všechny plány!

Hi [name],

Now you can get [product name] for X% off! Simply use the code below to get X% off your plan:

[code]

Please let me know if you need any assistance. Hope you like the deal!

Best,
[employee name, company]

Různé typy e-mailových šablon slevových nabídek

Obecný e-mail se slevovým kódem

Nápady pro řádky předmětu:

  1. X% sleva na všechno!
  2. X% sleva – získejte slevový kód
  3. Speciální slevový kód: X% sleva!

Hello [name],

We’ve got good news for you: a special discount code for our [products/services]! Please find it below:

[code]

The code is valid until [date]. You can use it at the checkout!

Hope you enjoy it,
[employee name, company]

Slevový kód po přihlášení k odběru newsletteru

Nápady pro řádky předmětu:

  1. Vítejte! Zde je váš slevový kód:
  2. Vítejte v našem newsletteru + bonus…
  3. Newsletter + speciální sleva!

Hello [name],

Welcome to the [company name] newsletter!

To get started, we’ve got a little gift for you – a special discount code for our [products/services]:

[code]

Feel free to use it at the checkout. Hope you enjoy it!

Talk to you soon,
[company name] team

E-mail s časově omezenou nabídkou

Nápady pro řádky předmětu:

  1. X% sleva – časově omezená nabídka!
  2. X% sleva, pouze tento týden!
  3. Časově omezená nabídka: získejte X% slevu!

Hi [name],

Have you heard of our limited-time offer yet? Only until [date], you can get X% off all [products/services]!

Don’t hesitate, as the best deals are selling out fast. Remember to use this discount code at the checkout:

[code]

Enjoy!
[company name] Team

Jak požádat o slevu: 10 tipů pro spotřebitele

Důvodů, proč potřebujete nebo chcete získat nižší cenu, než je navrhovaná, může být celá řada. Kromě toho každý miluje potenciální úspory a dobrý pocit z vyjednávání o výhodnější nabídce. Nejčastěji můžete požádat o zvláštní cenu téměř za cokoli a získat ji, pokud víte, jak a kdy požádat. Pojďme si projít několik tipů, které by vám mohly pomoci získat slevy u prodejců, dodavatelů a poskytovatelů služeb.

  1. Udělejte si průzkum: Než začnete vyjednávat, je vždy užitečné udělat malý online průzkum. Díky tomu lépe pochopíte, co chcete, co v současné době nabízí konkurence, jaká by byla přiměřená cena a co můžete využít k přesvědčení prodejce, aby vám poskytl slevu.

  1. Poznejte, kdy se zeptat: Nezapomeňte, že v určitých obdobích – například na konci dne, na konci měsíce, na konci finančního roku nebo po prázdninách – máte větší šanci získat slevu, protože prodejci se snaží uzavírat obchody na poslední chvíli, aby splnili své prodejní cíle. 

  1. Ptejte se na správné otázky: Při vyjednávání o slevách vám mohou určité fráze a otázky pomoci dosáhnout požadovaného výsledku. Několik dobrých příkladů: “Mám v rozpočtu pouze X”, “Dám vám X, pokud tento obchod uzavřeme hned” nebo “Je to to nejlepší, co můžete udělat?”.

  1. Promluvte si se správnou osobou: Nemá smysl snažit se vyjednávat s někým, kdo prostě nemůže slevu schválit. Pokud zjistíte, že osoba, se kterou hovoříte, vám nemůže nabídnout slevu, obraťte se na osobu s rozhodovací pravomocí, například na manažera, který má pravomoc slevu povolit.

  1. Dejte jim pádný důvod: Tento argument se osvědčuje zejména v případě firem typu B2B a SaaS. Místo toho, abyste jednoduše požadovali slevu, můžete na oplátku nabídnout něco hodnotného, například napsání recenze, poskytnutí doporučení nebo ochotu prezentovat svou firmu jako případovou studii.

  1. Využijte slevy za včasnou platbu: V mnoha odvětvích je poskytování slev za včasnou platbu běžnou praxí. Dodavatelé mohou dostat zaplaceno dříve, což urychluje peněžní tok a snižuje riziko pozdní platby nebo nezaplacení. Proto může být nabídka včasné platby skvělým způsobem, jak získat slevy. 

  1. Zmiňte se o nižší ceně konkurence: Nebojte se upozornit na nižší cenu konkurence. Spousta společností je skutečně ochotna poskytnout slevu, pokud můžete prokázat, že jejich konkurence nabízí nižší ceny. Trocha předchozího průzkumu vám napoví, zda jsou ceny prodejce přiměřené. 

Prohlášení společnosti DICK’S Sporting Goods o shodě cen
  1. Hledejte extra doplňky: Pokud nemůžete získat žádoucí slevu, zamyslete se nad tím, jaké doplňky by vám prodejce mohl nabídnout místo toho – doručení zdarma, instalaci zdarma, upgrade zdarma atd. Velmi často jsou firmy již připraveny tyto výhody nabídnout, protože jsou levnější než snížení ceny, ale přesto zákazníka potěší.

  1. Zachovejte zdvořilý tón: Během vyjednávání se snažte o zdvořilý, uctivý a pozitivní přístup. Nikdo nechce pomoci hrubému a dotěrnému člověku, ale většina prodejců bude chtít milému a přátelskému člověku pomoci, jak jen to bude možné. 

  1. Buďte připraveni odejít: Nebojte se jednoduše odejít, pokud nedostanete požadovanou cenu. Zatímco získání nových zákazníků je obvykle dražší, společnosti mohou být ochotny udělat něco navíc, aby si udržely stávající zákazníky, zejména když si uvědomí, že se chystají odejít.

Ocenění

Happy customers are the best customers

Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.

View more

Odznaky

Šablony e-mailových žádostí o slevu pro spotřebitele

Když žádáte o slevu od firmy jako potenciální nebo věrný zákazník, je třeba mít na paměti dvě zásadní věci: zdvořilý, pozitivní a profesionální tón a dobré vysvětlení, proč si nemůžete dovolit uvedenou cenu (nebo proč si myslíte, že by přijetí vaší žádosti o slevu bylo výhodné pro obě strany). Zde je několik příkladů šablon žádostí o slevu, které můžete použít:

Společný e-mail s dotazem na slevu


Hello [NAME],
This is [YOUR NAME] from [COMPANY NAME].
We are seriously considering purchasing your product as we believe it’s the perfect solution for our company! But we’re a small business just starting out and right now there’s no way we can afford your pricing. Any chance you could give us a discount?
Looking forward to your thoughts on this.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Obecná žádost o slevu


Dear [NAME],
We are happy to be your loyal customer for the last 5 years and during this time we have always been pleased with the quality of [PRODUCT/ SERVICE] you supply and the level of customer service you provide.
Nonetheless, as our firms have done business together for so many years, and since we are currently experiencing certain financial difficulties, we would like to request a discount on future orders.
Looking forward to hearing your positive response. Thank you in advance.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Specifický požadavek na slevu


Dear [NAME],
The past two years saw a marked increase in our purchases of your products. Besides, if you check our account, you will find that we have always been prompt in our payments.
In view of this would like to ask you for an additional 5% discount. With a better discount we are sure that we can increase our business volume even more – and that, we believe, is something beneficial to both of us.
We hope to hear from you soon regarding this proposal. If it is acceptable to you, please inform us soon as we are planning to place our next order by the end of the week.
Thank you,
[YOUR SIGNATURE]

Tipy, jak reagovat na žádosti zákazníků o slevu

Bez ohledu na to, jaké produkty nebo služby nabízíte, se pravděpodobně setkáte s tím, že vás potenciální nebo stávající zákazníci požádají o slevy, které jste neplánovali poskytnout. Pouhý souhlas s poskytnutím slevy však ukazuje, že váš produkt/služba nestojí za požadovanou cenu, a začíná vztah se zákazníkem špatnou nohou. Zde je několik tipů, jak můžete efektivně vyjednávat o žádostech o slevu tak, abyste dosáhli oboustranně výhodného výsledku, a jak na ně profesionálně reagovat:

  • Zeptejte se zájemce, proč je pro něj zaplacení uvedené ceny problém, abyste zjistili, zda je žádost o slevu součástí jeho standardní vyjednávací strategie, nebo zda si váš produkt za uvedenou cenu skutečně nemůže dovolit.
  • Přijměte požadavek, ale odveďte konverzaci od ceny tím, že vysvětlíte, v čem je váš výrobek/služba hodnotnější než výrobky/služby vašich konkurentů, a zdůrazníte výhody vašeho výrobku.
  • Odmítněte požadavek na slevu, ale zvyšte hodnotu obchodu tím, že za navrhovanou cenu poskytnete nějaké další výhody (např. bezplatné doplňky, prodlouženou záruku, bezplatné školení atd.).
  • Dohodněte se na slevě a zároveň změňte podmínky obchodu (např. zvětšení objemu zakázky, změna rozsahu zakázky, prodloužení smlouvy apod.).
  • Dohodněte se na poskytnutí slevy pouze v případě, že na oplátku získáte zjevnou výhodu (delší smlouva, vysoká záloha, případová studie, doporučení, recenze atd.).
  • Pokud jste ochotni nabídnout slevu, zeptejte se, jakou slevu považují za přiměřenou, a zjistěte, zda je jejich požadavek rozumný a pro vaši firmu přijatelný.
  • Pokud nemůžete vyhovět požadavku zákazníka a nemůžete mu nabídnout slevu, nezapomeňte vysvětlit, proč jsou vaše ceny oprávněné a proč je to politika vaší společnosti.

Ready to put your discount templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Šablony e-mailových žádostí o slevu a odpovědí

Následující šablony e-mailů použijte jako návod, kdykoli potřebujete odpovědět zákazníkům, kteří žádají o slevu.

Vyjednávání žádosti o slevu #1


Hello [PROSPECT NAME],
I appreciate you asking about discounted pricing. Can I ask why you’re seeking a discount? I’d love to learn a little more about your budget and understand if I can explain the value of our solution further.
We could schedule a quick call this week, if you’d like. Feel free to book some time on my calendar here: [calendar link]
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Vyjednávání žádosti o slevu #2


Hello [PROSPECT NAME],
I appreciate your question. Before we talk about discounting, I’d love to find out a little more about the pain points and priorities of your company to ensure I can make the best recommendation on how we can help.
Would you be open for a quick call next week? Let me know when you’re available.
Best,
[YOUR SIGNATURE]

Zamítnutí žádosti o slevu #1


Hi [PROSPECT NAME],
Thank you for contacting us. I appreciate your interest in our product, but unfortunately we won’t be able to give you that discount. I understand your position, but our priority is being valuable. It wouldn’t be fair to offer you a discount while the rest of our users pay full price.
If you ever change your mind, we’d love to have you as a customer. Until then, I can recommend you a few affordable alternatives. Please let me know if you’d like that.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Zamítnutí žádosti o slevu #2


Hi [NAME],
Thank you for contacting us! I am very sorry, but we won’t be able to honor your discount request. Unfortunately, our promo ended over a month ago, so the 50% off coupon code you provided has already expired and is no longer active in our system. Our coupons are typically valid for 30 days after they are issued.
However, you can find our future promotions on our website at [link]. You are also welcome to join our mailing list to receive latest deals and special offers. Please, let me know if you would like me to add your email to our list.
Best regards,[YOUR SIGNATURE]

Přijetí žádosti o slevu #1


Hi [NAME],
We appreciate your request and we perfectly understand your need to save a little money in this economy.
Since you’ve been our customer for almost two years by now, we’re willing to offer you an additional 10% discount on your annual subscription in exchange for a case study that will be published on our website and show how your business benefits from using our product.
Please let us know if that works for you. Thank you!
Best,[YOUR SIGNATURE]

Přijetí žádosti o slevu #2


Hello [NAME],
We appreciate your request and your interest in using our service. After having discussed with my colleagues, we decided that we could provide you with a 15% discont, if you agree to pay a year’s worth upfront.
Does it sound like something you would be willing to do? Looking forward to your response.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Frequently asked questions

<p><strong>Mám poslat nabídku slevy všem svým kontaktům?</strong></p>

Záleží na vaší celkové strategii. Nabídku slevy můžete poslat všem svým klientům nebo tuto komunikaci adresovat exkluzivní skupině, například neangažovaným potenciálním zákazníkům. Pokud se rozhodnete pro druhou možnost, zajistěte, aby se o nabídce nedozvěděly kontakty, které do ní nejsou zahrnuty.

<p><strong>Mám příjemce e-mailu se slevovou nabídkou informovat o přesné snížené ceně produktu/služby? </strong></p>

Obvykle společnosti informují své potenciální zákazníky o výši slevy v procentech nebo uvádějí cenu před a po slevě. Můžete také uvést odkaz na svůj ceník a poskytnout tam všechny relevantní informace. Investujte nějaký čas do A/B testů tím, že stejné skupině klientů pošlete dva různé e-maily a ověříte, který z nich přinese lepší výsledky. 

<p><strong>Co je lepší, jednoduchý e-mail nebo vizuálně atraktivní zpráva?</strong></p>

Cílem šablon slevových e-mailů je upoutat pozornost a přesvědčit příjemce, aby podnikl určitou akci. Proto zaslání dobře navrženého, vizuálně atraktivního e-mailu pravděpodobně přinese lepší výsledky než prostá textová zpráva. Pokud zadáte do Googlu “slevový e-mail”, najdete mnoho příkladů, které jsou všechny barevné a efektní s velkými slevami. Nejlepší je jít touto cestou.

Vyzkoušejte LiveAgent ještě dnes​

Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.

Více než 3000 recenzí Trustpilot GetApp G2 Crowd

Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.