Žádosti o reference

Žádost o reference

Vzhledem k tomu, že dnešní spotřebitelé mají menší sklon důvěřovat tradičnímu marketingu a reklamě, nebylo shromažďování zákaznických referencí a recenzí nikdy tak důležité. Svědectví zákazníků mohou mít skutečně velký vliv na ovlivnění potenciálních zákazníků, aby s vámi uzavřeli obchod, a pomohou vám zlepšit vaši online pověst, vybudovat důvěryhodnost a zvýšit prodej. Přimět spokojené zákazníky, aby se podělili o své pozitivní zkušenosti s vaší značkou, však může být náročné, protože mnoho firem jednoduše neví, jak o posudky požádat.

Co je to reference?

Reference jsou doporučení spokojených zákazníků, která potvrzují kvalitu, výkon nebo hodnotu výrobku nebo služby – jsou poskytována buď dobrovolně, nebo na žádost společnosti. Svědectví zákazníků jsou jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů. Studie totiž naznačují, že reference mají nejvyšší hodnocení účinnosti (89 %) než jakýkoli jiný typ obsahového marketingu.

LiveAgent recenze capterra
Ohlasy zákazníků na LiveAgent na webu Capterra

Jak požádat o reference: osvědčené postupy

Zde je několik obecných tipů a osvědčených postupů, jak si vyžádat reference od zákazníků.

  • Buďte proaktivní – pokud klienty o reference nepožádáte, těžko je někdy získáte.
  • Zvolte správné načasování – dokončení projektu, milník dosažený zákazníkem, konec roku atd.
  • Přemýšlejte o správném tónu (formálním nebo neformálním), který je nejvhodnější pro vaši firmu a vaše publikum.
  • Napsat posudek může být obtížné – usnadněte to zákazníkům tím, že jim položíte několik návodných otázek.
  • Vyjádřete zákazníkům vděčnost, řekněte jim, jak důležitá je jejich zpětná vazba a proč vůbec posudky sbíráte. 
  • Pokud používáte šablony referencí, přizpůsobte a personalizujte svůj požadavek tak, aby dával smysl v kontextu vašeho vztahu se zákazníky. 
  • Sdílejte odkaz na stránku se svědectvími, aby zákazníci mohli čerpat nápady z existujících svědectví.
  • Poskytněte více možností formátu svědectví (text nebo video) a umožněte zákazníkům odeslat svědectví ve formátu, který jim vyhovuje.
  • Můžete použít nějakou pobídku (slevu, předplatné zdarma, dárkovou kartu atd. ), ale není to vždy nutné.
  • Vaše žádost o svědectví může být zapomenuta nebo se ztratit ve schránce vašeho zákazníka – nebojte se ji v případě potřeby sledovat.

12 otázek, které můžete položit svým zákazníkům

Dobrá reference je, když se zákazníci podělí o konkrétní detaily svých zkušeností s firmou, produktem nebo službou. Když jsou však požádáni, většina z nich bude jen stěží vědět, co říci hned zkraje. Níže jsou uvedeny některé ze základních otázek pro svědectví klientů, které lze přizpůsobit v souladu s vaší firmou. 

  1. Jaké to bylo předtím, než jste měli náš produkt/službu?
  2. Jaký byl váš největší problém před zakoupením našeho produktu/služby?
  3. Kde jste začali hledat řešení / Jak jste nás našli?
  4. Jaké problémy jste se snažili vyřešit pomocí našeho produktu/služby?
  5. Čím se náš produkt/služba odlišuje od ostatních možností dostupných na trhu?
  6. Čeho se vám podařilo dosáhnout po použití našeho produktu/služby?
  7. Jaké konkrétní výhody vám přináší používání našeho produktu/služby?
  8. Co se vám na našem produktu/službě líbí nejvíce?
  9. Co předčilo vaše očekávání?
  10. Jaké byly vaše hlavní obavy, které vám mohly zabránit v nákupu našeho produktu/služby, a co vás uklidnilo?
  11. Jaký je hlavní důvod, proč doporučujete náš produkt/službu?
  12. Co byste řekli někomu jinému, kdo uvažuje o koupi našeho produktu/služby?

5 šablon dopisů s žádostí o reference

Většina vašich věrných zákazníků – bez ohledu na to, jak jsou s vašimi produkty nebo službami spokojeni – pravděpodobně nebude sdílet reference, pokud nebudou požádáni. Jak přesně byste ale měli zákazníka oslovit, aby vám poskytl svědectví? Zde je několik osvědčených šablon e-mailů, které můžete použít při žádosti o svědectví od svých klientů.

Formální žádost


Hi [NAME],
As a valuable customer of [COMPANY], your feedback is very important to us and as you’re probably well-aware, satisfied customers are vital to the success of any business.
I would like to invite you to take a moment to provide some feedback on [PRODUCT NAME], in the form of a testimonial. To help you with this request, please consider answering any or all of the following questions:
What was your greatest problem before you purchased our product?What made our product stand out from other options?What have you been able to achieve since using our product?What made you happiest about working with our company?What’s the main reason you recommend our product?
This is of course completely voluntary, and if you do intend to provide a testimonial, please do it at your own convenience.

Here are some examples of testimonials left by other customers: [LINK]If you have any questions about submitting a testimonial, please let me know.

I am looking forward to receiving your comments. Your support is much appreciated!
Best Regards,[YOUR SIGNATURE]

Neformální žádost


Hey [NAME],
I hope you are enjoying your [PRODUCT NAME].
I wanted to check in about any feedback you might have – just a few sentences describing your experience with us, how you benefit from using [PRODUCT NAME] or whatever comes to mind. As you probably know prospects usually don’t care so much about what we say about our product, but they do care what our customers have to say.
Here are some testimonial examples [LINK] from other clients to give you an idea of what to write about. If you are able to do this in the next couple of days, that would be awesome.
As always, feel free to reach out if you have any questions.Thanks a lot in advance!
Cheers,[YOUR SIGNATURE]

Požadavek v odvětví služeb


Dear [NAME],
It has been a real pleasure working with you on [PROJECT NAME]. We are always excited to share customer feedback on our website. If you are happy with the work we completed for you, we would love to tell others about your experience! Would you consider leaving a testimonial for us?
It can be as short or as long as you like. Here are some specific questions that you could answer:
What made you choose [COMPANY NAME] for this project?How well did we handle your project?What has exceeded your expectations since working with us?Is there anything we could have done to make your experience working with us better?If you were to recommend [COMPANY NAME] to your friend or colleague, what would you say?
We appreciate your help! It’s valuable to our future business and, just as importantly, allows us to keep on improving.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Motivační nabídka


Hi [NAME],
As a small gift this holiday season, we’ve selected some of our most loyal customers like you to offer a 3-month subscription to our service for free! All you have to do to claim this deal is simply submit a testimonial, that shouldn’t take you more than 10-15 minutes.
Feel free to share whatever you’d like, but if you need a prompt, please consider answering either all or some of the following questions:
What was life like before you started using our product?Where did you start your search for the solution?What exactly did you like most about our product?What are the three benefits you’ve experienced as a result of using our product?Would you recommend our product to someone looking for the same thing?
You can submit your written or video testimonial by simply following this [LINK]. Once you’re done, your 3-month free subscription will be automatically added to your account. Let me know if you have any questions, and thanks for being a loyal [COMPANY NAME] customer!
Happy Holidays,[YOUR SIGNATURE]

Aktualizace webových stránek


Hi [NAME],
I hope all is well with your business!
We are currently in the process of updating our website and would love to include some success stories from our loyal customers like yourself. I was wondering if you’d be willing to provide a testimonial and share your experience with our [COMPANY/ PRODUCT NAME]? Here are some of the questions that might give you a hint on what you could write about:
What was your greatest problem before you bought our product?What made you choose our product over our competitors?What results are you getting from using our product?What would you tell someone who’s considering to buy our product?
Your testimonial will be featured on a special dedicated page and will go a long way in helping us build our business further.
Thanks so much in advance!
All the best,[YOUR SIGNATURE]

Často kladené otázky

Co jsou žádosti o reference?

Žádosti o svědectví jsou žádosti o recenze nebo svědectví, které mohou být zaslány vašim zákazníkům a poté zveřejněny na vašich webových stránkách.

Jaké jsou typy referencí zákazníků?

Různé typy svědectví zákazníků mohou zahrnovat citace svědectví, video svědectví, svědectví vlivných osob, recenze spotřebitelů, případové studie a svědectví ze sociálních médií.

Proč byste měli věnovat pozornost referencím?

Reference zákazníků jsou jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů. Studie naznačují, že posudky mají nejvyšší hodnocení účinnosti (89 %) než jakýkoli jiný typ obsahového marketingu.

Ready to put your testimonial templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Co jsou to reference?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Reference jsou doporučení spokojených zákazníků, která potvrzují kvalitu, výkon nebo hodnotu výrobku nebo služby – jsou poskytována buď dobrovolně, nebo na žádost společnosti.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jaké jsou typy svědectví zákazníků?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Různé typy svědectví zákazníků mohou zahrnovat citace svědectví, video svědectví, svědectví vlivných osob, recenze spotřebitelů, případové studie a svědectví ze sociálních médií.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Proč byste měli věnovat pozornost referencím?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Reference zákazníků jsou jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů. Studie naznačují, že posudky mají nejvyšší hodnocení účinnosti (89 %) než jakýkoli jiný typ obsahového marketingu.” } }] }
Zpět na šablony Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.