Co je skvělý zákaznický servis?
Existuje mnoho způsobů, jak poskytovat nejlepší služby zákazníkům. Je třeba co nejrychleji reagovat na dotazy zákazníků. Společnost se musí zaměřit na budování loajálních a dlouhodobých vztahů, nikoliv pouze na prodej. Zástupci zákazníků by měli zákazníkům pozorně naslouchat a být jim nápomocni. Musí dbát na to, aby byli zákazníci spokojeni. To je klíčové. Zástupci zákazníků by měli být také vyškoleni. Musí pravidelně zlepšovat své dovednosti a znalosti.
Jakých je 10 nejlepších postupů v oblasti služeb zákazníkům?
- Omlouvejte se a děkujte
- Naslouchejte
- Podporujte zpětnou vazbu a reagujte na ni
- Efektivně pracujte s časem
- Buďte empatičtí
- Identifikujte typy zákazníků
- Odpovídejte prostřednictvím živého chatu
- Sbírejte a používejte zákaznická data
- Vyhněte se žargonu
- Trénujte zástupce zákazníků
Jak můžete zlepšit svůj zákaznický servis se softwarem zákaznického servisu?
Kromě zmíněných postupů může každá společnost provést jedno účinné zlepšení. Mít software zákaznického servisu jako je LiveAgentzlepšuje každodenní činnosti zákaznické podpory.
LiveAgent vytváří efektivní prostředí pro vaše zástupce i zákazníky. Shromažďuje data ze všech druhů platforem a zobrazuje je v jednom rozhraní. Zvyšuje retenci zákazníků, jejich spokojenost a také příjmy společnosti.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquires from one interface and start improving your customer service with a 14-day free trial right away.
Jaké společnosti mají skvělý zákaznický servis?
- Chick-fil-A
- Ikea
- Amazon
Jakým způsobem mají tyto značky excelentní zákaznický servis?
Jak jste mohli vidět, společnosti jsou z nejrůznějších odvětví. Všechny však usilují o vynikající zákaznický servis. Pojďme se podívat a inspirovat se jednotlivými společnostmi.
Google poskytuje výjimečné zaměstnanecké výhody v USA. Například bezplatné stravování v práci, lékaře na pracovišti, možnost vzít si do práce domácího mazlíčka a další. To vytváří prostředí s nízkým stresem. Umožňuje tak zástupcům zákazníků být kreativnější a zároveň produktivnější.
Chick-fil-A je známý řetězec restaurací s rychlým občerstvením. Jak se jim daří poskytovat skvělé služby zákazníkům? Společnost jednoduše chápe, že je třeba investovat především do svých zaměstnanců. Trénink zaměstnanců může mít obrovský dopad. Zákaznický servis společnosti Chick-fil-A byl vyhodnocen jako nejslušnější. Zde je uvedeno, jak zdvořilost dala Chick-fil-A konkurenční výhodu.
IKEA se zaměřuje a nakonec vytváří zážitek. IKEA se vždy snaží zlepšovat zkušenosti zákazníků. Podívejme se na příklad. Vaše rodina potřebuje nakoupit nábytek. Pokud máte malé děti, IKEA jim umožní hrát si v dětském hracím centru, zatímco vy nakupujete. Po skončení nákupu můžete jednoduše vyzvednout děti a jít na příjemné rodinné jídlo pod jednou střechou. Toto pohodlí je to, co nakonec vytváří např. skvělou zákaznickou zkušenost. To má velký vliv na celkovou spokojenost zákazníků společnosti.
V neposlední řadě, Amazon. Co dává společnosti Amazon skvělé hodnocení spokojenosti se službami zákazníkům? Vzpomeňte si na situaci, kdy jste nakoupili u Amazonu a museli jste produkt vrátit. Je velká pravděpodobnost, že proces byl poměrně rychlý a snadný. To je jeden z mnoha aspektů, ve kterých zákaznický servis Amazonu vyniká.
Frequently asked questions
Co je zákaznický servis?
Zákaznický servis je přímá interakce mezi klientem a zástupcem společnosti, na kterou se klient obrátil. Zákaznický servis je klíčovým faktorem při budování vztahů a image značky.
Jak poskytovat nejlepší zákaznický servis?
Existuje mnoho způsobů, jak zlepšit úroveň služeb zákazníkům ve vaší firmě. Měli byste se ujistit, že máte podrobné znalosti o produktech a službách, které nabízíte. Měli byste také naslouchat svým zákazníkům a ptát se na jejich skromný názor. Není na škodu pamatovat na přátelský jazyk a formu komunikace. Zajistěte, aby váš tým dokázal každému klientovi odpovědět co nejdříve, využijte zpětnou vazbu ke zlepšení zákaznické zkušenosti a vybudujte si s klienty pevný vztah – vyplatí se to!
Jaké jsou nejčastější chyby zákaznického servisu?
V zákaznickém servisu dochází k chybám, které výrazně ovlivňují přijetí zákazníky a v konečném důsledku vedou k výraznému snížení zisku společnosti. Jednou z nejčastějších chyb v zákaznickém servisu je nedostatečná kompetence týmu, který je za zákaznický servis zodpovědný. Za nejzávažnější chybu procesů zákaznického servisu je také často považován nedostatek proaktivity agentů vůči potřebám zákazníků. Pokud chybí dostupnost pro zákazníky a rychlá podpora (včetně absence multikanálových aktivit), je to další červená vlajka zákaznického servisu. Co může způsobit více škody než užitku, je také nenaslouchání zákazníkům, porušování slibů a zklamání. Pokud neexistuje historie zákaznického servisu, je pro tým zákaznického servisu obtížné dohlížet na procesy v rámci zákaznické podpory, což může mít za následek nízkou spokojenost zákazníků.