VoIP software

Co je VoIP software?

VoIP je anglická zkratka pro přenos hlasu přes internet. VoIP software umožňuje volajícím využívat technologii VoIP k provádění hovorů online. Jde o vynikající alternativu k běžné telefonní lince, a to nejen cenově, ale i co se týče produktivity. VoIP software umožňuje telefonní VoIP službu.

Cílem VoIP řešení je zefektivnit komunikaci, ustálit pracovní postupy zaměstnanců zákaznické služby a umožnit jim dosáhnout skvělých výsledků pomocí centralizovaného řešení. Tím se minimalizují prostoje, což zákonitě povede ke zvýšení spokojenosti zákazníků.

VoIP software

Jak VoIP software funguje?

VoIP software využívá internet a standardy pro hlasovou a video komunikaci, jako je H.323 a a protokol pro inicializaci relací. Tyto technologie využívá k zachycení analogových hlasových signálů, které následně převádí do digitální podoby, aniž by tím jakkoliv snižoval jejich kvalitu. VoIP služby následně pošlou vaše data přes internet.

VoIP přeměňuje digitální signál na běžný telefonní signál, čímž firmám umožňuje provádět i přijímat hovory z klasických telefonů, ať už se jedná o mobily či pevné linky.

Vezměme si například takovou Interaktivní hlasovou odpověď (IVR), která je běžnou součástí špičkových VoIP softwarů. Díky ní budete mít automatizovaný firemní telefonní systém, který dokáže interagovat se zákazníky a shromažďovat o nich informace.

Jak funguje IVR

Výhody VoIP softwaru oproti běžným telefonům

Co je nejdůležitější, budete mít centralizovaný hlasový komunikační systém, který vaši agenti mohou využívat na různých přístrojích. Můžete volat na tradiční pevné linky, analogové přístroje i na mobilní zařízení.

VoIP software je rovněž považován za levnější variantu oproti běžným telefonním linkám. V závislosti na vašem rozpočtu se můžete zbavit obřích nákladů, včetně nákladů na dálkové volání, mobilní hovory, ale také na drahý hardware.

VoIP software rovněž dokáže zefektivnit videokonferenční hovory, což vám umožní pořádat online meetingy, i když máte hybridní pracovní sílu.

Funkce videohovoru v Live chat softwaru - LiveAgent

Nejlepší poskytovatelé VoIP služeb pro firmy

Po celém světě najdeme tisíce poskytovatelů VoIP služeb. Vybrat toho správného pro vaši firmu tedy může být oříšek. Zde je seznam oblíbených VoIP platforem, které rozhodně stojí za zhlédnutí a z nichž si můžete vybrat tu, která bude nejlépe vyhovovat komunikačním potřebám vaší firmy:

  • Ooma
  • CloudTalk
  • SolarWinds VoIP
  • Actio
  • Avoxi
  • Benemen
  • Didlogic
  • Modulus
  • Nexmo
  • TelcaVoIP

Než se plně rozhodnete, měli byste mít přehled o funkcích a službách kvalitních poskytovatelů VoIP služeb.

Na co si dát při výběru nového VoIP softwaru pozor

Předně je potřeba zvážit cenu. Ta je při rozhodování zásadní. Přední cloudové telefonní společnosti budou mít transparentní cenovou politiku VoIP služeb. Je tedy třeba vzít v úvahu váš rozpočet na nový VoIP software a zúžit podle něj seznam kandidátů.

LiveAgent VoIP call centrum

Roli zde hraje i velikost vaší firmy. Lépe řečeno počet zaměstnanců vaší zákaznické služby, jakož i velikost vašeho cílového trhu. Nakonec je dobré zhlédnout ukázkové video, abyste daný software viděli v akci.

VoIP software

Klíčové funkce VoIP softwaru

Veškeré softwarové telefony disponují základními funkcemi, jako je ID volajícího či podržení hovoru. Co však jednotlivé softwary skutečně odlišuje, jsou pokročilé a dodatečné funkce. Pojďme si v rychlosti projít klíčové funkce, na které byste se u VoIP systémů měli zaměřit:

  • automatické hovory – umožňují systému automaticky přesměrovat příchozí hovory na správnou linku
  • fronta hovorů – systém může příchozí volající automaticky umístit do příslušné fronty
  • sdílení obrazovky – pokročilé systémy vám umožní sdílet obrazovku, což vašemu týmu podpory pomůže řešit problémy rychleji
  • pokročilé funkce volání – s monitorováním hovorů, šeptáním a možností připojit se k probíhajícímu hovoru pro dodatečnou pomoc budete mít plnou kontrolu nad hlasovou komunikací, díky čemuž se budete moct neustále zlepšovat
  • mobilní aplikace – mobilní aplikace k VoIP softwaru jsou příjemným bonusem, ačkoliv se pomalu stávají jednou ze základních funkcí VoIP softwarových nabídek
Neomezené nahrávání hovorů v softwaru call centra LiveAgent

Jak využít VoIP software na maximum

K úspěšnému začlenění komunikační platformy je potřeba stanovit své cíle. Může ji používat jako platformu pro zapojení zákazníků, nebo ji přidat mezi své platformy pro spolupráci. Ať už se rozhodnete jakkoliv, k plnému využití VoIP softwaru je potřeba:

  • Stanovit své firemní cíle.
  • Informovat celý svůj tým o výhodách daného VoIP systému.
  • Pořádat nástupní školení.
  • Poskytovat neustálou podporu zaměstnancům, kteří potřebují pomoc s funkcemi VoIP systému.

Funguje VoIP, i když je internet vypnutý?

Přenos hlasu přes internet (VoIP), jak už sám název napovídá, je protokol využívající internet. Je-li internet vypnutý, VoIP systém nebude fungovat. Bez připojení k internetu nebudete moct provádět telefonní hovory.

Looking for a VoIP software for you?

LiveAgent offers wide range of useful features and integrations. Your only responsibility will be to choose the best features for you.

Frequently asked questions

Potřebují firmy VoIP software?

VoIP software umožňuje rozkvět obchodní komunikace v době internetu. Firmy díky němu mohou provádět hovory online, a to za použití jediného řešení, kterým pokryjí veškerou hlasovou komunikaci.

Co je VoIP software?

VoIP software je aplikace, která umožňuje provádět hovory online. S VoIP softwarem bude moct vaše zákaznická služba provádět i přijímat hovory online bez ohledu na to, zda má příjemce pevný telefon, mobilní zařízení či VoIP telefon.

Jak VoIP software funguje?

VoIP software přeměňuje analogový signál na digitální a posílá ho přes internet. Moderní telekomunikační systém využívá internet k zefektivnění interní a externí obchodní komunikace.

Jaké jsou výhody používání VoIP softwaru oproti klasickým telefonům?

VoIP software nabízí spoustu výhod. Jde o cenově výhodné řešení, které firmám umožňuje provádět levné mezinárodní hovory. Nabízí jednoduché nástroje k provádění a přijímání hovorů a sjednocuje pevnou linku s mobilní a online komunikací pod jednou střechu.

Jaký je nejlepší firemní poskytovatel VoIP?

Existuje celá řada poskytovatelů VoIP služeb. Mezi ty nejlepší patří například Ooma, CloudTalk, SolarWinds VoIP, Actio, Avoxi, Benemen, Didlogic, Modulus, and Nexmo.

Na co si dát při výběru nového VoIP softwaru pozor?

Při hledání nového VoIP softwaru je zapotřebí zohlednit cenu, váš firemní rozpočet, velikost, počet zákazníků, obchodní cíle a v neposlední řadě také funkce, které daný VoIP software za nabízenou cenu nabízí.

Jaké má VoIP software funkce?

Funkce VoIP softwaru jsou zcela zásadní. Ujistěte se, že váš nový VoIP software disponuje funkcemi, které reflektují vaše firemní potřeby a cíle. Funkce VoIP softwaru zahrnují automatické hovory, videohovory, řazení hovorů do front, sdílení obrazovky, monitorování hovorů, šeptání, poslouchání hovorů nadřízeným pracovníkem a speciální aplikace pro chytré telefony.

Jak dostat ze svého VoIP softwaru to nejlepší?

Abyste ze svého VoIP softwaru dostali maximum, musíte se ujistit, že je do jeho výběru zapojen celý váš tým. Udělejte z něj hlavní komunikační platformu a proškolte své zaměstnance v jeho používání.

Funguje VoIP software, i když je internet vypnutý?

Ne, VoIP nefunguje, když nejde internet. VoIP využívá internet k přenášení zpráv, takže v případě výpadku internetu bude váš systém dočasně nedostupný.

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo