Zastupování zákazníků

Co je to zastupování zákazníka?

Zastupování zákazníků je forma zákaznického servisu, kdy se společnost zaměřuje na zákazníka a snaží se pro něj udělat maximum. Je důležité, aby všichni zákazníci byli spokojeni a toho lze dosáhnout tím, že se budete zabývat jejich dotazy a problémy. Nicméně, zjišťování a plnění jejich požadavků může být namáhavé a obtížné. 

Podpora zákazníků je však stále důležitou strategií pro vaši firmu.

Může to zvýšit:

  • prodeje
  • příjmy
  • důvěryhodnost společnosti
  • spokojenost zákazníků
  • věrnost zákazníků
  • zapojení značky/firmy
  • customer loyalty

Vytváří také hluboký a podnětný vztah se všemi zákazníky.

Jak funguje program pro zastupování zákazníků?

It is a form of marketing strategy. The purpose is to create representatives/spokespeople of your company. And encourage sharing their thoughts about products/services. This could be for example through social media or by word-of-mouth. Having a great customer experience can influence their reviews/testimonials.

Zde je několik tipů, jak vylepšit zákaznickou zkušenost:

  • go omnichannel 
  • používejte LiveAgent jako svůj helpdesk software zákaznické podpory
  • naslouchejte svým zákazníkům a zlepšujte se
  • vytvořte snadnou cestu zákazníka
  • vciťte se do zákazníka
  • buďte k dispozici, jak nejvíc to jen jde
  • mějte osobní přístup k zákazníkům
  • rozdávejte dárky
  • odpovídejte zákazníkům v reálném čase
  • pozvěte vaše VIP zákazníky na různé akce
  • mějte vyškolené agenty, kteří budou pomáhat vašim zákazníkům
  • shromažďujte údaje zákazníků, abyste se mohli zlepšit

Customer advocate is a person whose job is to find out the needs of a company's customers, and to make sure that the customers are provided with what they wantú>

Cambridge dictionary

Jaká je role zástupce zákazníka?

Úkolem je informovat potenciální zákazníky o produktech nebo službách, které společnost nabízí. Hlavním cílem je pozitivně ovlivnit velkou skupinu lidí, aby začali s nákupem. Tento proces by měl probíhat organicky na základě skvělé/vynikající zákaznické zkušenosti. Případně, když má zástupce zákazníka pocit, že existuje vysoká hodnota, o kterou se může podělit se svým publikem.

Jak podpořit zastupování zákazníků?

Jak jsme již zmínili, podpora zákazníků by měla probíhat organicky. Existuje však několik věcí, které můžete udělat pro podporu svých zákazníků. 

Vybudovat si zástupce zákazníků může být zpočátku náročné. Pokud se však pozorně podíváte na své současné zákaznické obhájce, můžete si vytvořit profil takové persony. Tím pádem je snažší se podívat do databáze zákazníků a vyhledat vhodné kandidáty. 

Dalším aspektem, který podporuje přízeň zákazníků, je dát jim pocit výjimečnosti. Poskytněte jim určité obchodní informace nebo je pozvěte na uvedení nového produktu na trh. Dejte jim pocit, že jsou zapojeni do určitých aspektů společnosti. Vaše společnost může z takové zpětné vazby jen těžit. 

Another important driver of customer advocacy is social media. In recent years, this has become an important way to communicate with your customers. Therefore, you should not overlook it in your company. So, how can you drive customer advocates through social media? Observing customer engagement and asking for a review might do the trick!

V dnešní době můžeme recenze automatizovat pomocí nastavení automatizace e-mailů. To může být dalším účinným hnacím motorem pro vaší společnost. Automatizované e-maily mohou získat důležitou zpětnou vazbu pro vaši firmu.

Frequently asked questions

What is a customer advocate?

A customer advocate is a person whose job is to discover the customers' needs to improve customer satisfaction and attract new leads. 

 

How do you build customer advocacy?

The most natural and obvious way is to ask customers for feedback after providing stellar customer service. If you receive great feedback, try to offer them a loyalty program or a referral program for repeated purchases. 

How do you measure customer advocacy?

The best and most organic way to measure customer advocacy is through customer reviews. Customer reviews have a huge impact on any business. Thus, you should put a focus on collecting testimonials as well as responding to them if necessary.  

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo