Co je to hodnocení úsilí zákazníků?
Jsou vaši zákazníci spokojeni? Jsou spokojeni s vašimi službami a výrobky? Můžete to změřit pomocí skóre zákaznického úsilí – CES. Jedná se o metriku, která ukazuje, jaký mají vaši klienti pocit z úsilí, které museli vynaložit na to, aby komunikovali s vaším týmem zákaznické podpory a získali řešení svého problému.
Vyberte vhodnou otázku a zeptejte se svých zákazníků. Poté na základě odpovědí zákazníků vypočítejte procento skóre zákaznického úsilí. Existuje mnoho způsobů měření, např. prostřednictvím e-mailů nebo dotazníků.
Frequently Asked Questions
Co je to hodnocení úsilí zákazníka (CES)?
Hodnocení úsilí zákazníků (CES) je metrika, která ukazuje, jak zákazníci vaší společnosti vnímají úsilí, které musí vynaložit při komunikaci s týmem zákaznického servisu a při hledání řešení svého problému. Díky tomu můžete testovat efektivitu svého zákaznického servisu.
Jak vypočítat skóre úsilí zákazníka (CES)?
Chcete-li vypočítat skóre úsilí zákazníka (CES), vyberte příslušnou otázku a oslovte s ní své zákazníky. To lze provést např. na základě dotazníku. Nejjednodušší je, když zákazníci odpovídají na stupnici od 1 do 10. Pak vydělíte součet jejich odpovědí počtem dotazovaných zákazníků a získáte tento poměr.
Jak zlepšit hodnocení úsilí zákazníků (CES)?
Chcete-li zvýšit míru úsilí o zákazníka (CES), shromážděte své zákazníky ve vyhrazeném online prostoru. Díky němu se budou moci snadno spojit se zákaznickým servisem i s ostatními zákazníky a odborníky. Druhým nápadem je vytvoření znalostní databáze, která vám pomůže rychle a snadno vyřešit problémy zákazníků. Třetím (a nejdůležitějším) způsobem je efektivní zákaznický servis, který je možný díky vhodnému softwaru.
Expert note
Hodnocení úsilí zákazníků (CES) je důležitým ukazatelem spokojenosti zákazníků. Snadný CES zlepšuje celkovou zkušenost a může vést k větší loajalitě.

Zákaznický servis založený na AI
Zákaznický servis založený na AI. LiveAgent nabízí komunikační nástroje, integrace a recenze chatu, VoIP a podpory pro zákazníky.