KPI

Co je KPI?

Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) jsou v obchodních studiích měřítkem, které pomáhá majitelům nebo výkonným ředitelům monitorovat svou firmu. Každý obor podnikání má své vlastní KPI. V oblasti Marketingu nebo zákaznické služby jsou ukazatele následující:

  • Průměrná doba čekání: čas, který zákazník stráví čekáním, než mu někdo odpoví.
  • Průměrná doba řešení požadavku: čas, který váš tým potřebuje k vyřešení požadavku zákazníka.
  • Odliv zákazníků: když zákazníci přestanou jednat s firmou.
  • Míra spokojenosti zákazníků: měří spokojenost vašich klientů za kratší časové období.
Vyhodnocení klíčových ukazatelů výkonnosti
Hodnocení společnosti podle pěti klíčových ukazatelů výkonnosti

Frequently asked questions

Co znamená KPI?

KPI (klíčové ukazatele výkonnosti) je hodnotou, která nám ukazuje, jak efektivně daná firma dosahuje svých cílů. Organizace používají KPI k vyhodnocení úspěšnosti při dosahování svých cílů. Sledováním těchto dat vědí, zda jsou jejich kroky efektivní, či nikoliv.

 

Nějaké příklady KPI?

KPI závisí na tom, co chce vaše firma monitorovat. V marketingovém oddělení to může být například: povědomí o značce, zapojení zákazníků, Marketingově kvalifikovaný Lead (MQL) a Náklady na získání zákazníka (CAC). V prodejním oddělení to pak bude: měsíční nárůst prodejů, průměrné ziskové rozpětí nebo výkon produktu. V SaaS (software jako služba) to naopak budou tyto: index likvidity, KPI Net Promoter Score (NPS) a KPI nákladů na získání zákazníka (CAC).

 

Kdy použít KPI?

KPI používáme tehdy, chceme-li sledovat vývoj v dosahování konkrétních cílů. Cíle se mohou měnit a stejně tak i výsledky a progres. Sledovat a vyhodnocovat tyto ukazatele je pro firmu nesmírně důležité.

 

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo