Co je KPI?
Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) jsou v obchodních studiích měřítkem, které pomáhá majitelům nebo výkonným ředitelům monitorovat svou firmu. Každý obor podnikání má své vlastní KPI. V oblasti Marketingu nebo zákaznické služby jsou ukazatele následující:
- Průměrná doba čekání: čas, který zákazník stráví čekáním, než mu někdo odpoví.
- Průměrná doba řešení požadavku: čas, který váš tým potřebuje k vyřešení požadavku zákazníka.
- Odliv zákazníků: když zákazníci přestanou jednat s firmou.
- Míra spokojenosti zákazníků: měří spokojenost vašich klientů za kratší časové období.
Frequently Asked Questions
Co znamená KPI?
KPI (klíčové ukazatele výkonnosti) je hodnotou, která nám ukazuje, jak efektivně daná firma dosahuje svých cílů. Organizace používají KPI k vyhodnocení úspěšnosti při dosahování svých cílů. Sledováním těchto dat vědí, zda jsou jejich kroky efektivní, či nikoliv.
Nějaké příklady KPI?
KPI závisí na tom, co chce vaše firma monitorovat. V marketingovém oddělení to může být například: povědomí o značce, zapojení zákazníků, Marketingově kvalifikovaný Lead (MQL) a Náklady na získání zákazníka (CAC). V prodejním oddělení to pak bude: měsíční nárůst prodejů, průměrné ziskové rozpětí nebo výkon produktu. V SaaS (software jako služba) to naopak budou tyto: index likvidity, KPI Net Promoter Score (NPS) a KPI nákladů na získání zákazníka (CAC).
Kdy použít KPI?
KPI používáme tehdy, chceme-li sledovat vývoj v dosahování konkrétních cílů. Cíle se mohou měnit a stejně tak i výsledky a progres. Sledovat a vyhodnocovat tyto ukazatele je pro firmu nesmírně důležité.
Expert’s note
KPI (klíčové ukazatele výkonnosti) jsou důležité pro monitorování efektivity firmy a dosahování cílů. Každý obor má své specifické KPI.
Poskytujte skvělou zákaznickou podporu.
Zvyšte své příjmy pomocí živého chatu, call centra a sociálních sítí. LiveAgent nabízí efektivní řešení pro zlepšení zákaznické podpory a úspory času a zdrojů. Systém ticketingu uspořádá veškerou komunikaci na jednom místě. Další informace k dispozici na webu LiveAgent.
Jak používat ChatGPT pro zákaznický servis
ChatGPT vylepšuje zákaznickou zkušenost generováním přesných a relevantních odpovědí. Udržuje konzistentní tón a poskytuje jednotnou podporu pro více agentů, což zvyšuje kvalitu zákaznického servisu.
Úspěšný příběh LiveAgent: Sli.do
LiveAgent je komplexní platforma pro zákaznickou podporu a helpdesk s možností chatu, hovorů, videohovorů a dalších funkcí. Nabízí také řadu užitečných šablon, webinářů a testů pro správu podpory zákazníků. Své služby poskytuje prostřednictvím sociálních sítí a nabízí možnost plánování schůzek a získávání nejnovějších aktualizací.