Udržet si přehled o financích je zásadní, zejména při posuzování návratnosti investic do různých obchodních iniciativ. Jedním z nejdůležitějších ukazatelů, které společnosti sledují, jsou náklady na konverzi.
Co znamená termín náklady na konverzi?
Představuje veškeré náklady potřebné k dosažení cílů konverze. Definice tohoto pojmu je následující: “Konverzní náklady jsou cenou, za kterou firmy nebo weboví inzerenti získávají skutečné zákazníky.”
Většina z nich pochází z nákladů na reklamu, které přímo vedou k vyšším konverzním poměrům. Porozumění konverzním nákladům je důležité, protože vám pomůže vyhodnotit účinnost vašich reklamních kampaní a určit úspěšnost vaší marketingové strategie.
Výpočet nákladů na konverzi
Náklady na konverzi vždy závisí na strategii, kterou používáte k dosažení svých obchodních cílů. Obecný vzorec pro výpočet nákladů na konverzi je následující:
náklady na konverzi = celkové náklady na generování provozu
Pokud vydělíte celkové náklady na generování návštěvnosti celkovým počtem konverzí, získáte náklady na konverzi (CPC). Celkové náklady na generování návštěvnosti zahrnují náklady na reklamu.
náklady na konverzi (CPC) = celkové náklady na generování návštěvnosti / celkový počet konverzí.
Pokud například používáte kampaně PPC (pay per click), můžete sledovat a kontrolovat náklady na reklamu. To je možné díky metrice kvality skóre, která označuje relevanci vašich PPC reklam a klíčových slov.
Stejně jako u mnoha dalších metrik i tento model závisí na odvětví a konečném produktu. Pro každý obchodní model vypadá konverzní trychtýř jinak. Proto se doporučuje brát tyto výpočty s rezervou.
Co zahrnují náklady na konverzi?
Pokud vezmete v úvahu všechny konverze, které se na vašich webových stránkách uskuteční, mohou náklady na konverzi zahrnovat různé faktory. Abyste mohli přesně vypočítat své náklady , musíte mít přehled o své placené marketingové iniciativě.
Obecně platí, že pokaždé, když musíte zaplatit za přimění návštěvníka ke konverzi, zvyšují tyto náklady celkovou hodnotu nákladů na konverzi. Ty se mohou lišit, ale představují vaše placené marketingové úsilí. Pokud například používáte pouze placené reklamy Google, rozpočet, který jste vynaložili na generování návštěvnosti, představuje vaše celkové náklady. Jinak je tomu v případě, že používáte více placených marketingových kanálů. Pokud tuto návštěvnost segmentujete a vydělíte ji celkovým počtem konverzí, získáte náklady na konverzi.
Zde jsou uvedeny všechny možné náklady, které lze zahrnout do nákladů na konverzi:
- Placené reklamy ve vyhledávačích (reklamy Google, Bing a Yahoo)
- Facebook placené reklamy
- Twitter placené reklamy
- Instagram placené reklamy
- YouTube placené reklamy
- LinkedIn placené reklamy
Všechny tyto výdaje spadají do kategorie nákladů na konverzi. Jejich sledování je pro váš úspěch zásadní, protože vám pomůže dosáhnout konečného cíle marketérů, kterým je vytvoření co nejefektivnější a nejúspornější reklamní strategie.
Co není zahrnuto v nákladech na konverzi?
Nikdy byste neměli zapomínat, že placené reklamy nejsou jediným zdrojem návštěvnosti vašeho webu. Velká část návštěvnosti vašeho webu je organická, což znamená, že nemusíte platit za přímé přivedení potenciálního zákazníka na tvoje stránka.
Ano, možná jste si zaplatili specialistu na SEO, odborníka na psaní blogů a zkušeného marketéra na sociálních sítích. Tyto výdaje však nespadají do nákladů na konverzi. Do nákladů na konverzi se nezahrnují následující výdaje:
- Předělání designu vašich webových stránek pro lepší uživatelskou zkušenost
- SEO pro váš obsah a webové stránky
- Běžné příspěvky na blogu
- Hostující příspěvky
- Profily sociálních sítích
- Příspěvky fór
Tyto strategie mohou zvýšit návštěvnost vašich webových stránek, ale protože se jedná o organickou návštěvnost, neplatí pro ni definice nákladů na konverzi.
Optimalizace nákladů na konverzi
K dispozici je řada možností, jak kontrolovat náklady na konverze, například nastavení maximální ceny, kterou jste ochotni zaplatit za cílená klíčová slova, nebo optimalizace konverzního poměru. V placené reklamě můžete také optimalizovat konverzní náklady, snížit je, a přesto z kampaně vytěžit maximum.
Nejjednodušší způsob, jak snížit náklady na konverzi, je zlepšit skóre kvality. Jedná se o číselnou hodnotu kvality vaší reklamy, klíčového slova a vstupní stránky.
- Optimalizujte váš obsahový marketing a vybírejte relevantnější klíčová slova – čím více je vaše reklama relevantní k cíleným klíčovým slovům, tím lepší bude vaše skóre kvality.
- Vylepšete svou vstupní stránku – pomocí A/B testování vyberte nejvýkonnější vstupní stránku pro své cílové publikum. A/B testování CTA, hodnotové nabídky a titulky vám mohou poskytnout cenné informace
- Zlepšete míru prokliku – vylepšete kopii reklamy, zdokonalte CTA.
Frequently Asked Questions
Co znamenají náklady na konverzi?
Jedná se v podstatě o náklady na získání zákazníka. Náklady na konverzi jsou součtem všech nákladů na získání skutečného zákazníka, který dokončí požadovanou akci (konverzní událost).
Jak vypočítáte náklady na konverzi?
Náklady na konverzi jsou celkové náklady na generování návštěvnosti. Pokud ke sledování zdrojů návštěvnosti svých webových stránek používáte nástroje, jako je například Google Analytics, můžete snadno zjistit, kolik návštěvnosti generují placené reklamy a kolik z těchto návštěvníků dokončilo požadovanou akci. Pokud chcete vypočítat náklady na konverzi, musíte vydělit celkové náklady na generování návštěvnosti celkovým počtem konverzí za určité časové období.
Co zahrnují náklady na konverzi?
Náklady na konverzi zahrnují všechny výdaje na placenou reklamu. Ať už používáte placený marketing na sociálních sítích, placené reklamy ve vyhledávačích, placené reklamy na YouTube nebo jakoukoli jejich kombinaci, všechny peníze, které na tyto kampaně vynaložíte, se sčítají v konečném součtu nákladů na konverzi.
Co není zahrnuto v nákladech na konverzi?
Celou návštěvnost vašich webových stránek lze rozdělit do dvou skupin - placená a organická návštěvnost. Nezapomeňte, že organičtí návštěvníci také konvertují. Protože jste však nezaplatili žádné třetí straně za to, aby je nasměrovala na vaše webové stránky, nespadá organická návštěvnost do kategorie nákladů na konverzi.
Jak snížit vaše náklady na konverzi?
Náklady na konverzi můžete snížit zlepšením skóre kvality placených reklam a zdokonalením strategie cílení. Nejlepším způsobem, jak zlepšit skóre kvality a snížit náklady, je optimalizovat text reklamy, cílit na relevantní klíčová slova a používat A/B testování, aby byly cílové stránky a reklamy relevantnější.
Learn how to politely refuse invitations and requests in various situations. Start by apologizing, and then be direct and honest. Don't beat around the bush with complicated responses. It's okay to say no, but offer an alternative or leave the door open for future opportunities. Empathy can go a long way in softening the blow of bad news. Check out our customer communication article for more tips on handling difficult situations.
Obchodní zástupce pro příchozí hovory
Zákaznický servis je důležitou strategií pro zlepšení prodejů, důvěryhodnosti a spokojenosti zákazníků. Klíčové charakteristiky pro zákaznickou podporu jsou vynikající komunikační a řešitelské schopnosti, znalost společnosti a produktů, trpělivost a empatický přístup. Call centrum zákaznických služeb je nejefektivnější způsob, jak zajistit spokojenost zákazníků. LiveAgent je jednou z alternativ. Poskytování individuálního řešení zákaznických problémů a vícekanálových služeb jsou základními povinnostmi call centra.
Šablona životopisu zástupce zákaznického servisu
Článek se zabývá metodami zvyšování konverzního poměru v prodejním kanálu a tvorbou zásad zákaznického servisu. Podává návody na tvorbu šablon zásad a samoobslužných portálů pro zákazníky. Dále upozorňuje na důležitost kvalitního zákaznického servisu pro dlouhodobé vztahy se zákazníky a loajalitu ke značce.
Správa sociálních sítíí kontrolní seznam
Obsahový kalendář může pomoci firmám plánovat obsah na sociálních sítích. Klíčem k úspěchu je správný nástroj a průzkum obsahu. Placená reklama na sociálních sítích může zvýšit povědomí o značce, ale reklamní strategie musí být pravidelně aktualizována. Audit sociálních médií by se měl provádět pravidelně, aby pomohl identifikovat oblasti ke zlepšení. Facebook Ads Manager a Google Ads jsou nástroje pro aktualizaci reklamní strategie.