Co je věrnost?
Věrnost je pojem pro abstraktní pocit, kterým se měří, jak jsou zákazníci věrní vaší firmě či produktům, které nabízíte. Čím vyšší věrnost je, tím větší zisky budete mít.
Je to z toho důvodu, že marketing spoléhá spíše na slovním sdělení než na reklamních billboardech. Je to levnější a účinnější.
Abyste zajistili, že vám budou zákazníci věrní, musíte je dát na první místo svých priorit. Kdykoliv budete chtít provést změny ve firmě, přemýšlejte o tom, zda by je vaši klienti schválili, či nikoliv.
Frequently asked questions
Co je věrnost?
Zákaznická věrnost je ochota vracet se k dané společnosti. Klient má tuto firmu rád, má dobré zkušenosti s danou značkou, takže pokud potřebuje jakékoliv zboží z daného odvětví, nakupuje ho u této společnosti. Důvodů, proč si zákazníci vyberou určitou značku a zůstanou jí věrní, je mnoho.
Jak je věrnost důležitá?
Zákaznická věrnost je důležitá z toho důvodu, že spokojení zákazníci se rádi k produktům a službám od dané značky vrací, z čehož plynou hlavní zisky. Věrní zákazníci za svou oblíbenou značku utrácí víc peněz. Zákaznická věrnost navíc posiluje důvěryhodnost mezi značkou a zákazníky. Kromě toho, udržení stávajících zákazníků je levnější než získávání nových, což je samozřejmě pro každou firmu dobré.
Jak zlepšit věrnost zákazníků?
Věrnost zákazníků lze zvýšit tak, že jim nabídnete produkt, který očekávají a chtějí. Je důležité, aby byl daný produkt výsledkem poptávky a stál za ty peníze. K tomu navíc můžete vytvořit jednoduchý bodový systém či věrnostní členství, které motivuje klienty k více nákupům. Rozhodně neuškodí vybudovat užitečnou komunitu pro vaše zákazníky, a to například vytvořením facebookové skupiny. Výborná zákaznická služba je rovněž extrémně důležitá pro věrnost zákazníků a budování vztahů.
Expert note
<p>Věrnost zákazníků je nezbytná pro úspěch firmy i dlouhodobou výnosnost. Investujte do zákaznického servisu a péče o zákazníky pro jejich loajalitu.</p>

Zákazník nemá vždy pravdu, ale někteří zákazníci jsou lepší než jiní | Peter Fader | TEDxPenn
Dr. Fader's research on customer orientation challenges traditional views, emphasizing the value of lifelong customers. His methods provide a better estimate of a company's worth than traditional factors.