• Akademie
  • Úvod do ocenění zákazníků

Úvod do ocenění zákazníků

Co je oceňování zákazníků?

Customer appreciation can be defined as a measure of a company’s efforts towards its customers. It’s a proactive approach to engage customers and show them that you care about them and are grateful for their business. Thus, customer appreciation initiatives are mainly aimed at existing customers.

Pevná strategie oceňování zákazníků je základem;

  • Increasing client satisfaction
  • Budování loajality zákazníků
  • Zlepšení udržení zákazníků
Příklad ocenění zákazníků - LiveAgent
Příklad ocenění zákazníků

Proč je oceňování zákazníků důležité?

Společnosti, které si svých zákazníků neváží, riskují, že je ztratí ve prospěch konkurence, protože zákazníci, kteří se necítí oceněni a není o ně dobře postaráno, častěji odcházejí.

Studie Rockefeller Corporation zjistila, že 68 % všech zákazníků odchází z důvodu vnímaného nezájmu, což znamená, že se domnívají, že se o ně společnosti nezajímají, zatímco pouze 14 % odchází z důvodu nespokojenosti s produktem nebo službou.

On the other hand, developing and implementing an effective client appreciation strategy may become a critical success factor. Companies that have more satisfied customers enjoy improved customer loyalty and retention. Considering that loyal customers buy 90% more often and spend 60% more per transaction, according to the Rosetta Consulting survey – it ultimately results in increased business profitability. A study by Andy Fred Wali and Bright C Opara also revealed that a customer appreciation strategy influences customer loyalty and advocacy, which leads to increased sales growth.

Fráze pro ocenění zákazníků

Jazyk, který podniky používají při komunikaci s potenciálními zákazníky, má velký vliv na jejich vnímání. Existuje mnoho různých způsobů, jak používat jazyk pro vyjádření vděčnosti věrným zákazníkům. Zde jsou některé z nejzákladnějších frází a slov, které je třeba si zapamatovat:

  • Jednoduché “děkuji” a všechny jeho varianty;
  • Slova uznání (“Opravdu si vážíme toho, že jste si vybrali naši firmu…”);
  • Slova vděčnosti (“Jsme vám vděčni za to, že jste našimi dlouholetými věrnými zákazníky.”);
  • Podmínky uznání a ocenění (“Abychom ocenili vaši věrnost, rádi bychom vás pozvali do našeho programu oceňování zákazníků.”)
Nápady na ocenění zákazníků

Děkovné dopisy pro podniky 

If your customer service team is constantly using the same phrase, here are some good examples of formulating the same phrase differently:

  • Děkujeme za vaši objednávku!
  • Děkujeme vám za váš nákup!
  • Díky za vaši objednávku!
  • Děkuji vám za podporu mého malého podniku!
  • Děkuji vám za podporu mého podnikání!
  • Děkujeme, že u nás nakupujete!
  • Děkujeme, že s námi obchodujete!

Are you looking for more customer appreciation templates to use? Check out our free Customer appreciation email templates that you can copy & paste. 

Nápady na ocenění zákazníků

Podle průzkumu společnosti ClickFox 62 % spotřebitelů nevěří, že je jejich věrné značky dostatečně odměňují. Existuje mnoho různých způsobů, kreativních i přímočarých, jak může značka dát svým zákazníkům pocítit, že jí na nich záleží.

Investing time and resources into customer appreciation initiatives and regularly expressing gratitude to customers has a couple of benefits. It can significantly deepen customer relationships, increase satisfaction, improve customer loyalty, and encourage brand advocacy.

Ať už se podnik rozhodne realizovat jakékoli nápady na ocenění zákazníků, je třeba mít vždy na paměti několik věcí. Každý pokus o poděkování zákazníkům musí být relevantní, hodnotný, nápadný, upřímný a pokud možno osobní.

30 nápadů na poděkování zákazníkům, které mohou firmy využít pro poděkování zákazníkům

  • Nabídněte náhodné slevové kupóny na své produkty/služby.
  • Rozesílejte věrným zákazníkům kupony, pozorné dárkové karty nebo jednoduše krabici sušenek.
  • Poskytování bezplatných aktualizací produktů nebo služeb.
  • Include customer appreciation notes with every purchase.
  • Nabídněte personalizované funkce svých produktů nebo služeb.
  • Poskytněte pobídky zákazníkům, kteří vás v nedávné době ohodnotili pěti hvězdami.
  • Send thank you emails following a purchase, re-purchase, or testimonial.
  • Sdílejte hodnotný obsah, který zákazníkům pomůže co nejlépe využít vaše produkty nebo služby.
  • Vytvořte děkovné video a sdílejte ho se zákazníky.
  • Send handwritten personalized thank you letters by snail mail.
  • Prezentujte věrné zákazníky na svých webových stránkách, blogu nebo sociálních sítích.
  • Sdílejte na svém blogu případové studie a úspěšné příběhy zákazníků.
  • Nabídněte svým příznivcům na sociálních sítích speciální nabídky.
  • Send relevant and valuable customer appreciation gifts
  • Poskytujte zákazníkům bezplatné konzultace.
  • Nabídněte bezplatné vzdělávací materiály – například webové semináře, bílé knihy, výukové materiály atd.
  • Poskytněte zákazníkům k narozeninám speciální slevy nebo dárky zdarma, případně jim pošlete přání k narozeninám s jednoduchým přáním “Všechno nejlepší!”.
  • Reward customers with a customer loyalty program.
  • Vytvořte zákaznický VIP klub s exkluzivními výhodami.
  • Založte program doporučení a odměňujte zákazníky za doporučení jejich přátel.
  • Pokud jsou zákazníci majitelé firem, doporučují své obchody ostatním.
  • Nabídněte zákazníkům speciální nabídky u jiných (nekonkurenčních) značek.
  • Uspořádejte nezapomenutelnou akci pro zákazníky.
  • Uspořádejte soutěž nebo dárek pro zákazníky.
  • Čas od času překvapte věrné zákazníky nečekanými výhodami.
  • Ukažte, že jste provedli změny v reakci na jejich zpětnou vazbu.
  • Oslavte významné milníky společnosti a vyzdvihněte nejvěrnější zákazníky.
  • Vyhlaste zvláštní den, týden nebo měsíc věnovaný oceňování zákazníků. 
  • Přispějte jménem svého zákazníka na místní charitu.
  • Nabídněte zákazníkovi sponzorování akce, které se účastní.

Citáty ocenění zákazníků

Těchto 5 citátů o uznání zákazníků ukazuje, jak důležité je starat se o zákazníky a projevovat jim uznání:

“Slovo uznání často dokáže to, co by nic jiného nedokázalo.”

B. C. Forbes

“Obraťte svůj svět kolem zákazníka a více zákazníků se bude točit kolem vás.”

Heather Williams

“Zákazníky nezajímá, kolik toho víte, pokud nevědí, jak moc vám na tom záleží.”

Damon Richards

“Zákazníci jsou jako zuby. Pokud se o ně nestaráte, odcházejí jeden po druhém, dokud nezůstanou žádní.”

Jerry Flanagan

“Je snazší milovat značku, když značka miluje vás.”

Seth Godin

Objevujte na vlastní pěst

Knowledge is important, but only when it’s put into practice. Test out everything you learn in our academy right inside of LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Co je ocenění zákazníků?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Ocenění zákazníků lze definovat jako měřítko úsilí společnosti vůči svým zákazníkům. Jedná se o proaktivní přístup, jak zaujmout zákazníky a ukázat jim, že vám na nich záleží.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Proč je oceňování zákazníků důležité?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Společnosti, které si neváží svých zákazníků, riskují, že je ztratí ve prospěch konkurence. Zákazníci, kteří nemají pocit, že jsou oceňováni a že je o ně dobře postaráno, častěji mění značku.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak vyjádřit vděčnost zákazníkům?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Vyjádřete zákazníkům vděčnost prostřednictvím náhodných slev, kupónů, děkovných e-mailů, bezplatných konzultací nebo přispějte na charitu jménem zákazníka.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.