• Akademie
  • Jak používat pobídky pro zákazníky

Jak používat pobídky pro zákazníky

Podle průzkumu společnosti Virtual Incentives oceňuje 75 % zákazníků značky, které nabízejí pobídky a věrnostní programy. Navíc 28 % lidí při zvažování, u které společnosti nakoupit, označilo zákaznické pobídky za rozhodující faktor, který je až na druhém místě za cenou.

Z průzkumu společnosti Vibe navíc vyplývá, že 61 % spotřebitelů odebírá a povoluje mobilní push oznámení pouze pro novinky týkající se pobídek věrnostních programů. To znamená, že pobídky věrnostních programů otevírají nové možnosti komunikace se zákazníky.

Proč potřebujete používat pobídky pro zákazníky?

Pobídky lze definovat jako něco, co přináší dodatečnou hodnotu k již poskytnuté službě nebo produktu. Nabídka dodatečných výhod, jako jsou produkty zdarma, bonusy, slevy, věrnostní programy nebo speciální nabídky, je to, co z běžného nákupu udělá něco nezapomenutelného. To vše jsou příklady cenových pobídek, protože poskytují dodatečnou hodnotu, která podporuje určitý typ chování zákazníků.

Pokud je vaše společnost připravena nabídnout zákazníkům něco víc než jen své produkty nebo služby, lze ji snadno považovat za zákaznicky orientovanou. Cenové pobídky jsou velmi mocným nástrojem, pokud jsou použity správným způsobem.

Podnikům umožňuje:

  • Zlepšení retence
  • Podnítit požadovanou akci (účast v průzkumu, zanechání zpětné vazby)
  • Nápravu po negativní zkušenosti se zákazníkem
  • Budování důvěryhodného vztahu s dlouhodobými klienty
  • Přimět vracející se zákazníky utrácet více
  • Stimulovat impulzivnější nákupy
  • Zlepšit propagaci značky
  • Stimulovat zapojení do sociálních médií

Stejně jako poskytnutí mentolky zdarma po jídle v restauraci zvyšuje spropitné o 26 %, poskytnutí dalších výhod zákazníkům zvýší počet vracejících se zákazníků a zvýší vaše tržby. A to je přesně důvod, proč tolik podniků používá různé cenové pobídky, aby přilákaly zákazníky.

Nápady na pobídky pro zákazníky

Co může vaše firma nabídnout jako pobídku? Existuje mnoho věcí, které vaše zákazníky potěší. Podívejte se na naše tipy níže:

  • Slevy jsou skvělou pobídkou, protože zákazníci oceňují možnost ušetřit. Slevy navíc mohou zákazníky přimět k dalším nákupům v budoucnu. Skvělým příkladem je, když si něco koupíte a dostanete 20% slevu na další nákup.

  • Bonusy lze uplatnit na utracenou částku. Například za každý utracený dolar získáte bonus 1 dolar, který pak můžete uplatnit na nákup jako slevu.

  • Vzorky zdarma a zkušební verze jsou dokonalou pobídkou k tomu, aby se zákazník zajímal nejen o vaši značku, ale také o konkrétní produkt.

  • Dárky zdarma – některé značky umožňují svým zákazníkům vybrat si dárek zdarma v určité hodnotě, zatímco jiné dávají všem zákazníkům stejný standardní dárek zdarma.

  • Členství nebo věrnostní programy nabízejí speciální nabídky pro své zákazníky, jako jsou slevy za včasné objednání nebo doprava zdarma.

  • Bezplatné aktualizace dobře fungují u značek, které prodávají software, programy a předplatné aplikací.

  • Kupony lze použít na nákupy, abyste využili pevně stanovené slevy, jako je například akce “kupte jeden – dostanete jeden zdarma”.

Podniky mohou v podstatě nabízet spoustu služeb, aktivit, kompenzací, slev – cokoli, co se hodí pro jejich konkrétní sféru podnikání.

6 důvodů, proč používat pobídky pro zákazníky

Pobídky lze použít jako nástroj pro zvýšení prodeje, stimulaci požadovaných akcí, odměňování zákazníků nebo jen pro nastavení tónu a vyslání zprávy o vaší značce.

1. Stimulovat zpětnou vazbu

Zpětná vazba vám umožní věnovat pozornost problémům, kterých jste si dříve nevšimli, a odstranit je. Pokud vám chybí zpětná vazba, můžete vždy použít pobídky pro zákazníky, abyste je stimulovali k větší komunikaci s vaším týmem zákaznického servisu. Můžete například požádat o hodnocení poslední komunikace s manažerem nebo zanechat komentáře, které můžete spravovat v sekci Feedback&Návrhy. Na oplátku jim můžete nabídnout slevu na další objednávku nebo extra bonusy pro členy vašeho věrnostního programu.

2. Omluvit se za chybu

Omluvy jsou v každé firmě nezbytné. Pokud má váš zákazník problém, musíte dát najevo, že vám na něm záleží. Nabídněte slevu na další objednávku, kompenzaci nebo produkty zdarma. Pokud řešení problému trvalo příliš dlouho, můžete manažerům připomenout, že si tento zákazník zaslouží zvláštní zacházení jako omluvu.

Příklad:

Christina Peterson (vedoucí týmu zákaznických služeb pro službu EssayTigers): “Jednou jsme zažili výpadek proudu a promeškali několik termínů pro naše editační služby. Tehdy jsme na takové situace nebyli připraveni a neměli jsme generátor elektrické energie. Přijali jsme však plnou odpovědnost a přiznali jsme svou chybu. Omluvili jsme se a každému klientovi, se kterým jsme ten den pracovali, jsme vrátili peníze. Díky tomu jsme si udrželi část klientely, ale o některé jsme stejně přišli.”

3. Odměňování zákazníků za recenze

Recenze napsané skutečnými zákazníky jsou mnohem důvěryhodnější než vybroušené reklamy. Proto mají zásadní význam pro získání nových zákazníků, kteří se na ně budou spoléhat při rozhodování.

Ale málo lidí je ochotno psát recenze, zejména ty pozitivní. Mnoho značek samozřejmě tento problém řeší tím, že recenze píší samy. Ale přiznejme si, že skutečné recenze jsou cennější.

Použití pobídek v této situaci pomůže. Za každou recenzi můžete nabídnout slevy, bonusy, karty odměn pro zákazníky nebo vzorky zdarma a zvýšit jejich počet, čímž podle statistik Reevoo zvýšíte míru konverze o 4,6 %.

4. Odměňovat zákazníky za hlášení chyb nebo návrhy

Ani ty největší společnosti nejsou chráněny před chybou. Někdy může pouze pozorný uživatel nahlásit problém, který může společnost následně rychle odstranit. Zlepšování kvality služeb je důležité pro rozvoj značky, proto využijte každé příležitosti a odměňte své zákazníky za jejich čas tím, že jim poskytnete bezplatná vylepšení, slevy nebo členství.

5. Odměnit dlouhodobé zákazníky za jejich věrnost

Zákazníci, kteří jsou věrní vaší značce a opakovaně se k vám vracejí, potřebují zvláštní zacházení. Vždy můžete zkontrolovat historii komunikace s danou osobou a zjistit, jak dlouho zůstává u vaší značky, například pomocí historie univerzálního boxu. Svým zákazníkům můžete snadno poslat e-mail, že si vážíte jejich věrnosti, a odměnit je speciální slevou nebo bonusy věrnostního programu.

6. Stimulovat zapojení sociálních médií

Pokud vytváříte většinu obsahu pro účty své značky na sociálních sítích, ale stále se potýkáte s nedostatečným zapojením, můžete vyzkoušet pobídky pro zákazníky jako způsob, jak stimulovat sdílení a komentování vašeho obsahu. Poskytněte slevu za sdílení nebo zboží zdarma za část obsahu vytvořeného uživatelem, například za doručenou objednávku.

Tímto způsobem získáte obsah, který ostatní uživatelé budou považovat za důvěryhodný (protože jej poskytli uživatelé, kteří u vás již nakoupili), a motivujete své příznivce k větší aktivitě na vaší stránce na sociálních sítích. Můžete snadno sledovat sdílení a označené obrázky, takže se nebudete muset obávat, že byste porušili svůj slib.

Vynikající příklady motivačního marketingu

  • Dunkin’ Donuts. S téměř pěti miliony členů věrnostního programu ví tento řetězec o pobídkách vše. Podněcují své zákazníky k větším nákupům, aby získali bonusy za každý utracený dolar. Později mohou bonusy využít k získání nápojů zdarma při svých nákupech.
  • Sephora’s Beauty Insider. Jedná se o věrnostní program, který každoročně tvoří až 80 % celkových tržeb společnosti Sephora. Znamená to odměňování zákazníků bonusovými body za každý nákup a možnost využít je k uplatnění dárkových karet a limitovaných edic zboží.
  • Google Chrome odměňuje uživatele za hlášení chyb. Pokud zjistí, že hlášení je hodnotné a obsahuje spolehlivý exploit, může uživatele odměnit až 15 000 dolary.

Chcete se dozvědět více? Pak se podívejte na náš podrobný článek o měkkých dovednostech v oblasti služeb zákazníkům.

Objevujte na vlastní pěst

Znalosti jsou důležité, ale jen tehdy, když se uplatňují v praxi. Vyzkoušejte si vše, co se naučíte v naší akademii, přímo v LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Otázka”, “name”: “Proč je třeba používat pobídky pro zákazníky?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Pobídky lze definovat jako něco, co přináší dodatečnou hodnotu k již poskytnuté službě nebo produktu. Nabídka dodatečných výhod, jako jsou zboží zdarma, bonusy, slevy, věrnostní programy nebo speciální nabídky, je to, co z běžného nákupu udělá něco nezapomenutelného.” } }, { “@type”: ”Otázka”, “name”: “Jaké jsou výhody zákaznických pobídek?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Mezi výhody zákaznických pobídek patří: udržení zákazníků, zapojení SoMe, lepší propagace značky a loajalita zákazníků.” } }, { “@type”: “Otázka”, “name”: “Jak můžete zákazníkům poskytnout pobídky?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Odpověď”, “text”: “Je tolik věcí, které vaše zákazníky potěší. Například slevy, bonusy, vzorky zdarma, zboží zdarma, členství nebo upgrady.” } }] }
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.