Nastavení call centra pro vaši firmu v dnešní době zahrnuje mnohem více. Přidělit místnost plnou telefonů a agentů, kteří je budou zvedat, prostě nestačí.
Efektivní call centrum, které přispívá k zisku vaší společnosti, vyžaduje kombinaci mnoha důležitých složek.
Budování call centra vyžaduje výzkum, důkladné plánování, technologie, realizaci a měření. To vše představuje investici času, peněz i zdrojů.
Níže je uveden průvodce v deseti krocích, jak založit call centrum od nuly. Postupujte podle tohoto průvodce a zajistěte si, že vaše call centrum bude efektivní, snadno spravovatelné a nákladově efektivní.
Jak založit call centrum v 10 krocích
1. Stanovte si cíle a úkoly svého call centra
Prvním a nejdůležitějším krokem úspěšného procesu zřízení call centra je definování cílů, úkolů a účelu vašeho call centra. Ty budou diktovat hlavní zaměření a druh operací, které budete zpracovávat. Například: příchozí/odchozí nebo obojí. Dále počet zaměstnanců, které budete muset do svého týmu přijmout, procesy, které zavedete, náklady a výdaje, které vám vzniknou. Nebo jak budete měřit úspěch.
2. Určete typ nastavení (fyzické nebo virtuální)
Rozhodněte se, zda zvolíte fyzické call centrum s interními agenty, nebo virtuální call centrum se vzdálenými agenty.
Fyzické call centrum bude fungovat přímo na místě. Tedy z centrálního místa se všemi potřebnými zdroji. Jako je infrastruktura, software a zaměstnanci na jednom místě. Často se jedná o strukturu v prostorách firmy.
Ve virtuálním nebo vzdáleném call centru je za hardware a infrastrukturu zodpovědný poskytovatel služeb. Agenti budou pracovat na dálku. To znamená s největší pravděpodobností ze svých domovů nebo z jakéhokoli jiného místa.
3. Odhad rozpočtu a personálních požadavků
Stanovte rozpočet, který je v souladu s vašimi obchodními cíli, a určete parametry týkající se minimálních a maximálních výdajů. Rozpočet, který máte k dispozici, nakonec určí, jaké zařízení a technologie budou použity, stejně jako zapojené pracovní síly. Rozlišujte mezi počáteční investicí do vybudování call centra a průběžnými provozními náklady na jeho provoz. Měli byste být také schopni definovat požadavky na personální obsazení. Ty vycházejí z předpovědí, prognózování objemu hovorů, zohlednění všech směn, absencí zaměstnanců a volných dnů.
4. Rozhodněte se pro typ softwaru call centra
Existují čtyři typy softwarových řešení pro call centra (lokální, hostované, cloudové a založené na prohlížeči), které se liší z hlediska nákladů, modelu nasazení, údržby, škálovatelnosti a robustnosti. Před výběrem potenciálních poskytovatelů je nezbytné nejprve určit nejvhodnější typ softwaru call centra pro vaši firmu.
Kromě rychlé doby nasazení jsou softwarová řešení call center založená na cloudu a prohlížeči obecně nákladově efektivnější. Důvodem je, že vyžadují minimální počáteční investice. Navíc je na rozdíl od jejich lokálních a hostovaných protějšků snadnější je implementovat a škálovat.
5. Vyberte si poskytovatele softwaru podle svých požadavků
Vzhledem k tomu, že na trhu existuje mnoho poskytovatelů softwaru pro call centra, může být výběr správného řešení, které bude nejlépe vyhovovat potřebám vaší organizace, náročný. Vytvořte si seznam “povinných” funkcí, které rozhodně chcete. Váš tým tak může pracovat na optimální úrovni. Další část vašeho seznamu by měly tvořit funkce “nice-to-have”, které jsou žádoucí, ale nejsou rozhodující. Při zkoumání možností berte v úvahu kromě souboru funkcí také snadnost nasazení, použití, škálovatelnost, zabezpečení, možnosti integrace, technickou podporu a cenu.
6. Optimální konfigurace softwaru call centra
Jakmile si vyberete správný softwarový nástroj pro call centra, přizpůsobte jej potřebám a požadavkům svého týmu. Ujistěte se, že jsou všechny funkce optimálně nakonfigurovány z pohledu agenta i volajícího. Váš tým by měl být schopen používat software pro monitorování hovorů hladce a efektivně ve svém pracovním procesu. Pokud jde o příchozí hovory, vytvořte snadno ovladatelné menu IVR. Mělo by obsahovat vhodné pozdravy a zprávy, které volajícím poskytnou bezproblémový zážitek.
7. Zaměstnejte pracovníky svého call centra
Tým vašeho call centra by se měl skládat z agentů, kteří se specializují na produktovou podporu, technickou podporu nebo jiné složky zákaznického servisu. Vedoucí call centra, který bude dohlížet na všechny operace call centra, zajistí, že agenti budou dodržovat interní zásady a postupy.
V závislosti na vašich potřebách a velikosti vašeho týmu mohou další role zahrnovat vedoucího týmu / supervizora, analytika call centra, školitele call centra atd. Bez ohledu na pozici by všichni zaměstnanci call centra, které přijmete, měli mít určité dovednosti/schopnosti. Například: vynikající komunikační schopnosti, projevovat trpělivost, empatii a schopnost řešit problémy.
8. Pořízení vhodného vybavení call centra
Místní call centra vyžadují, aby veškerý hardware a celá infrastruktura včetně serverů a telefonních systémů call centra byly zřízeny přímo u vás. V případě softwaru call centra založeného na cloudu, hostovaných řešení nebo řešení založených na prohlížeči se však seznam vybavení pro volání v podstatě omezuje na počítače, náhlavní soupravy USB, vysokorychlostní připojení k internetu, stoly call centra a ergonomické židle pro pohodlí vašeho týmu.
9. Organizace procesů v call centru
Abyste zajistili bezproblémové a efektivní fungování vašeho call centra, navrhněte a vytvořte promyšlené procesy, kterými se váš tým bude řídit. Ty by se měly skládat z interních postupů a praktik. Agenti se tak mohou snadno odvolávat na své každodenní činnosti.
Obecně procesy call centra definují; jak agenti přijímají hovory, jak eskalují problém, pokud nemohou odpovědět na otázku, jak sledují dotazy zákazníků, co se děje po ukončení hovoru atd.
Abyste zkrátili čekací dobu, měli byste také vytvořit komplexní skripty call centra, které mohou agenti při komunikaci se zákazníky používat.
10. Vytvoření robustního plánu obnovy po havárii
Vzhledem k tomu, že zákazníci přirozeně očekávají nepřetržité služby, vypracujte v závěrečné fázi zřizování call centra robustní plány obnovy po havárii a zálohování, které zajistí nepřetržitý provoz podniku. Zajistí, že budete připraveni na případná rizika, a pomůže minimalizovat dopady přerušení provozu na síť a provoz call centra. Je nezbytné zdokumentovat a pravidelně testovat plán obnovy a také proškolit agenty o krocích, které by měli podniknout v případě neplánovaných narušení.
5 bonusových tipů, jak vést úspěšné call centrum:
Nyní již pravděpodobně máte dobrou představu o tom, jak založit call centrum, ale ještě důležitější je vědět, jak vést úspěšné call centrum. Zde je několik dalších bonusových tipů, které vám poskytnou dobrý náskok.
1. Shromažďování a používání dat
Chcete-li provozovat úspěšné call centrum, musíte se podívat na generovaná data. To je nejlepší a nejpřesnější ukazatel výkonnosti vašeho call centra.
Definujte své cíle a sledujte je pomocí metrik call centra, jako je spokojenost zákazníků, skóre čistého propagátora, doba ukončení hovoru a další.
Například: Podle mnoha statistik call center by průměrná délka hovoru měla být v ideálním případě kolem 3 minut.
2. Naslouchejte svým zaměstnancům
Nejdůležitější a často přehlížený faktor, naslouchání. Pracovníci vašeho call centra jsou prvním kontaktem zákazníka s vaší společností. Naslouchání vašim zaměstnancům jim dává pocit, že jsou cennými členy společnosti. Být vyslyšen je důležité a v konečném důsledku to může ovlivnit každodenní výkon v práci.
Věnujte pozornost svým zaměstnancům, možná vám dají nápady, jak zlepšit pracovní postupy pro lepší efektivitu nebo dokonce zvýšit celkovou výkonnost vašeho call centra.
3. Poskytněte svým agentům potřebné nástroje
Pokud hledáte tipy, jak provozovat call centrum, neměli byste tento tip vynechat. Efektivitu a celkovou výkonnost lze jednoduše zvýšit poskytnutím potřebných nástrojů pro zlepšení každodenní práce agentů.
Podle společnosti The Taylor Reach Group,
“60 % agentů souhlasí s tím, že jejich společnost ne vždy poskytuje technologie, které zaměstnanci potřebují k řešení problémů, s nimiž se setkávají při poskytování pomoci zákazníkům. 44 % agentů postrádá nástroje, které mají k dispozici, a 34 % se domnívá, že v době požadavku nemají k dispozici správná data o zákaznících.”
Pokud zakládáte call centrum od nuly, ujistěte se, že tyto nástroje poskytujete:
Searching for a comprehensive solution?
Check out LiveAgent’s call center software. Try it out for 30-days and test all the features for free.
4. Poskytněte zpětnou vazbu
Poskytování konstruktivní zpětné vazby je pro rozvoj vašeho call centra zásadní. Jako manažer call centra musíte zjistit, jak poskytovat zpětnou vazbu svým zaměstnancům. Ať už je dobrá, nebo špatná, obojí je nezbytné pro zlepšení každodenní činnosti call centra.
Téměř 65 % zaměstnanců očekává zpětnou vazbu, což je další důvod, proč byste ji měli poskytovat. Může být motivující buď ke zlepšení, nebo k pokračování ve skvělé práci.
5. Zajistěte řádné školení
Přizpůsobte školení potřebám svých zákazníků. Pokud se zabýváte podporou v call centru, zaměřte se podrobněji na technické dovednosti. Pokud naopak poskytujete školení pro služby call centra, zaměřte se více na nácvik měkkých dovedností agentů.
Kromě toho, když agentům poskytnete řádné školení, budou mít jistotu, že problémy vyřeší sami, protože budou mít patřičné znalosti. Je však důležité zdůraznit, že pro úspěšný provoz call centra je třeba školení pravidelně aktualizovat.
Objevujte na vlastní pěst
Vyzkoušejte si vše, co jste se naučili v naší akademii, přímo v LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Jaké jsou 4 typy softwaru pro call centra?
Čtyři typy softwarových řešení pro call centra jsou lokální, hostované, cloudové a založené na prohlížeči. Tyto možnosti se liší z hlediska nákladů, modelu nasazení, údržby, škálovatelnosti a robustnosti.
Jak vybrat software pro call centra?
Při zkoumání možností call centra berte v úvahu kromě sady funkcí také snadnost nasazení, použití, škálovatelnost, zabezpečení, možnosti integrace, technickou podporu a ceny.
Jak úspěšně provozovat call centrum?
Chcete-li provozovat úspěšné call centrum, musíte se podívat na generovaná data. To je nejlepší a nejpřesnější ukazatel výkonnosti vašeho call centra.
Call centrum software pro příchozí hovory
Software pro příchozí call centra je důležitý pro malé a střední podniky. Nabízí mnoho funkcí, ale ceny se liší. LiveAgent, 3CX a Dialpad jsou mezi nejlepšími poskytovateli. Agilní CRM, Five9 a CallHippo jsou také populární. Aircall a CallRail nabízejí hodnotné funkce za přiměřenou cenu. Implementace softwaru je snadná a většina poskytuje bezplatnou zkušební verzi.
Příchozí vs. odchozí call centrum
Agenti v call centre by měli poskytovat efektivní podporu zákazníkům a využívat jak příchozí, tak odchozí komunikaci. Odchozí centra se zaměřují na prodej, plánování schůzek, průzkumy a vymáhání pohledávek. Měřte metriky hovorů pro optimalizaci výkonu.
Nejdůležitější kontrolní seznam call center
Cílem tohoto textu je předat informace ohledně řízení komunikace se zákazníky prostřednictvím softwaru call centra. K tomuto účelu je vhodné využít software CRM a dalších nástrojů jako jsou e-mailové marketingové platformy a sociální média. Je nutné zajistit integraci těchto nástrojů s softwarem call centra, což umožní hladký průběh zavádění a správné zaškolení agentů. Důležité je vytvořit plán implementace a proces onboardingu/zaškolení, které by měli zahrnovat nástroje jako e-learningové platformy a videokonference a jejich cílem je minimalizovat počet hovorů, které je třeba předat do vedení. V neposlední řadě je klíčové vytvořit pozitivní pracovní prostředí pro agenty call centra.
Šablony call centra, které budují pevné vztahy se zákazníky
Šablony call centra jsou klíčové pro poskytování kvalitního zákaznického servisu. Skript by měl obsahovat úvodní pozdrav, představení agenta, otázku, jak může pomoci, klidnou a respektující komunikaci, informace o odložení hovoru a zacházení s krizovou situací. Nikdy nesmí být agent neslušný nebo netrpělivý. Společnosti by měly ukládat osvědčené postupy do databáze znalostí a zaměřovat se na budování pevných vztahů se zákazníky. Nabízí se možnost vytvoření vlastního virtuálního call centra pomocí LiveAgent.