Co je to zákaznické fórum v LiveAgent?
Zákaznické fórum je online prostor, kde mohou zákazníci diskutovat o produktech, službách nebo preferencích společnosti. LiveAgent je komplexní systém helpdesku, který obsahuje platformu fóra, jež umožňuje vytvářet buď veřejná, nebo interní fóra.
Co je to fórum?
Fórum je online platforma nebo komunita, kde se jednotlivci mohou zapojit do diskusí, klást otázky, sdílet názory a vyměňovat si informace o různých tématech, která je zajímají. Uživatelé mohou vytvářet příspěvky nebo vlákna, komunikovat s ostatními členy prostřednictvím komentářů a odpovědí a přistupovat k široké škále témat a podtémat ve fóru. Slouží jako virtuální prostor pro otevřenou komunikaci a spolupráci mezi stejně smýšlejícími jednotlivci.
Jaký typ fór můžete v LiveAgent vytvořit?
LiveAgent poskytuje řešení helpdesku a znalostní databáze, která zahrnují software pro fóra, který umožňuje vytvářet 2 druhy fór: interní a veřejná.
- Interní
Interní fórum je poměrně srozumitelné. Lze jej také definovat jako fórum pro agenty, které se obvykle používá ke sdílení pracovních myšlenek, informací a nápadů. V podstatě se jedná o rychlý a efektivní způsob interní komunikace. Interní pracovní diskuse v agenturním fóru také vytvářejí skvělé návrhy na další články interní znalostní báze.
- Veřejná
Na druhou stranu, veřejné fórum je přístupné všem včetně vašich zákazníků. Proto se často nazývá zákaznické fórum. Fórum jim umožňuje vzájemně sdílet nápady, obavy a informace. Díky tomu mohou řešit své problémy, aniž by museli kontaktovat pracovníky vašeho zákaznického servisu. Díky tomu mohou fóra zvýšit spokojenost zákazníků i produktivitu agentů.
Hlavní rozdíl mezi veřejným a interním fórem spočívá v tom, že obsah veřejného fóra je přístupný všem. Aby však uživatelé mohli fórum používat, musí si zaregistrovat účet.
Jak funguje software fóra LiveAgent?
Ať už se rozhodnete vytvořit interní nebo veřejné fórum, každé fórum může být v softwaru komunitního fóra přiřazeno jinému oddělení vaší společnosti.
Kdykoli se tedy ve fóru objeví nový dotaz či komentář, obdrží příslušné oddělení v LiveAgent tiket, na který může v případě potřeby odpovědět. Díky přijímání těchto typů oznámení mohou vaši agenti sledovat diskuse na fórech zákazníků a v případě potřeby zasáhnout.
Jak můžete vytvořit základní fórum v LiveAgent?
Krok č. 1 – Přihlaste se do svého účtu LiveAgent
Prvním krokem je přihlášení k účtu LiveAgent. Pokud jej nemáte, můžete využít 30denní zkušební verzi zdarma.
Krok č. 2 – Přejděte do zákaznického portálu
Než se pustíte do vytváření fóra, doporučujeme vytvořit kategorie. Kategorie vám umožní uspořádat obsah fóra.
Chcete-li vytvořit novou kategorii, klikněte na možnost Báze znalostí -> Vytvořit. Poté se zobrazí rozbalovací nabídka. Vyberte kategorii a vyplňte název, přístup a klíčová slova pro optimalizaci pro vyhledávače.
Pokud se například rozhodnete vytvořit interní fórum o cenách, může se kategorie jmenovat Informace o cenách. Příspěvky fóra o cenách tak budou přehledně uspořádány v této kategorii. Nebo na druhou stranu můžete vytvořit samostatné kategorie pro každý jazyk, pokud vaše značka působí ve více zemích.
Krok č. 3 – Vytvořit fórum
Přejděte do Báze znalostí -> Fórum a klikněte na Vytvořit. Vyberte preferovanou kategorii a vyplňte všechny údaje.
Po založení fóra můžete upravit “akce” kliknutím na tlačítko Upravit (malá tužka na pravé straně).Akce umožňují změnit/přidat další informace. Můžete například změnit oddělení, které bude zodpovědné za vyřizování dotazů ve fóru.
Krok č. 4 – Přidejte témata
Chcete-li přidat další specifikace, přejděte na Zákaznický portál -> Báze znalostí -> Fórum -> Kategorie -> Vytvořit nové téma.
Přidávání nových témat udržuje obsah fóra přehledný a strukturovaný.
Nyní můžete sledovat témata, dávat doporučení a snadno řešit problémy.
Přizpůsobte si svůj software fóra
V aplikaci LiveAgent můžete snadno přizpůsobit design celého zákaznického portálu, který zahrnuje také fórum. Můžete například přizpůsobit barvy v tématech, přidat záhlaví, zápatí, logo a nadpis.
Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na našeho podrobného průvodce zákaznickým portálem.
Proč by vaše společnost měla mít zákaznické fórum?
1. Zákazníci si mohou navzájem pomoci
Vytvoření fóra umožní vašim klientům vzájemně komunikovat a poskytovat řešení na základě svých zkušeností. Díky tomu budou moci řešit své problémy a vyřešit je bez asistence agenta. Díky tomu budou mít agenti více času věnovat se jiným úkolům. Navíc je to pro zákazníky opravdu pohodlný způsob, jak sdílet své myšlenky, zkušenosti, tipy a triky týkající se produktu/služby.
2. Zvyšuje zákaznickou věrnost
Mnoho zákazníků se rádo podělí o své názory na produkty/služby, které používají. Umožníte-li jim podělit se o své zkušenosti nebo myšlenky, budou se cítit vyslyšeni, což vytvoří lepší pouto a posílí loajalitu zákazníků.
3. Vytvoření komunity
Zákaznická fóra umožňují vašim zákazníkům volně a anonymně sdílet své nápady, myšlenky a tipy. Takové fórum může vytvořit online komunitu kolem odvětví, ve kterém vaše firma působí. Představuje příjemné místo, kde můžete klást otázky bez jakéhokoli nátlaku. Proto může vytvořit silnou komunitu kolem vašeho podniku, kde se i začátečníci mohou cítit vítáni a sdílet své myšlenky.
4. Návrhy na zlepšení produktu/služby
Software fóra LiveAgent vytvoří nový lístek pokaždé, když se na fóru objeví nová aktivita/změny. Agenti jsou proto vždy informováni a mohou odpovědět na všechny naléhavé problémy, které mohou nastat. Například zodpovídání dotazů na zlepšení produktu a poskytování dočasných alternativních řešení je skvělý způsob, jak posílit vztahy se zákazníky i zlepšit podnikání.
Create a community with LiveAgent!
Want to improve customer engagement or provide a better way to share information internally? Easily create a forum inside LiveAgent and always stay notified.
Ještě neznáte LiveAgent?
LiveAgent je řešení helpdesku, které poskytuje také software pro komunitní fórum. Software komunitního fóra umožňuje vaší firmě vytvořit fórum pro agenty i fórum pro zákazníky a zvýšit tak loajalitu zákazníků, jejich spokojenost a výkonnost agentů.
LiveAgent však nabízí mnohem více než jen software pro fórum. Systém helpdesku LiveAgent umožňuje propojit veškerou komunikaci se zákazníky do jedné platformy a efektivně odpovídat na dotazy z jednoho rozhraní.
Objevte další klíčové funkce:
- Interní báze znalostí
- Vícenásobná znalostní báze
- Editor WYSIWYG pro články
- Přílohy v článcích
- Zpětná vazba a návrhy
- Vyhledávací widgety
Don't have LiveAgent yet?
Try out LiveAgent for 30 days without a charge. No credit card information is needed. Test all the features and provide stellar customer service right now!
Zdroje báze znalostí
Pokud byste se chtěli dozvědět více, podívejte se na naši podrobnou příručku fóra.
Frequently Asked Questions
Co je to zákaznické fórum?
Zákaznické fórum je online prostor, kde mohou zákazníci diskutovat o produktech, službách nebo preferencích společnosti.
Jak mohu zlepšit své fórum?
LiveAgent umožňuje vytvářet kategorie a témata pro vytvoření organizované a přehledné struktury vašeho fóra pro zákazníky/agenty.
Jaký je účel fóra?
Vytvoření fóra umožňuje vašim klientům vzájemně komunikovat a poskytovat řešení na základě svých zkušeností. Díky tomu budou moci řešit své problémy a vyřešit je bez asistence agenta. Díky tomu budou mít agenti více času věnovat se jiným úkolům. Navíc je to pro zákazníky opravdu pohodlný způsob, jak sdílet své myšlenky, zkušenosti, tipy a triky týkající se produktu/služby.
Zmiňuje výhody chatbotů, softwaru pro podporu zákazníků a důležitost školení zaměstnanců ve střediscích zákaznické podpory. Také se zaměřuje na prediktivní vytočování a analýzu konverzního kanálu pro úspěch podnikání. Zákaznický portál poskytuje samoobslužný přístup k informacím o firmě/produktu, což zvyšuje spokojenost a angažovanost zákazníků.
LiveAgent je vhodný pro nadnárodní společnosti, když poskytují zákaznický servis v různých jazycích. LiveAgent podporuje 43 jazyků a zákaznický servis lze poskytovat ve preferovaném jazyce. Kromě toho má LiveAgent vícejazyčné funkce, jako jsou přizpůsobitelné widgety. Existuje možnost vlastního nastavení preferovaného jazyka pro konkrétní oddělení, díky čemuž se LiveAgent hodí také pro trhy s různými jazyky. Pokud chybí váš jazyk, v LiveAgentu lze navrhnout nový jazyk ke kterému obdržíte slevu, a to v cenové nabídce od $0 za 7 denní historii tiketů až po $49 za měsíc.