Zákaznický portál

Co je zákaznický portál?

Zákaznický portál je způsob, jak může vaše firma fungovat 24 hodin denně. K poskytování té nejlepší zákaznické péče je zapotřebí dávat všem svým zákazníkům co nejlepší informace. Jak to ale udělat, když vaše zákaznická podpora zrovna není dostupná? S poskytováním potřebného obsahu vám může pomoci Zákaznický portál od LiveAgentu.

Díky němu mohou zákazníci najít odpovědi na své otázky, ale i důležité návody a průvodce. Tím pádem fungujete nonstop, takže nepřijdete o zákazníky. Díky Znalostní bázi ulehčíte svým klientům.

Hravě ale vytvoříte znalostní bázi i pro své zaměstnance. Může vám například pomoct s onboardingem, abyste zasvětili nové zaměstnance a předali jim potřebné informace. Případně jen můžete rozšířit znalosti svých agentů; pokud agent přijde s novým fíglem nebo tipem, může se o něj podělit v rámci Interního fóra.

Jak funguje zákaznický portál v LiveAgent softwaru?

Zákaznický portál je v LiveAgentu zabudovaný napevno a jeho použití není nikterak obtížné. Pokud jste ještě LiveAgent nikdy předtím nepoužili, jednoduše si vytvořte bezplatný účet, nebo vyzkoušejte bezplatnou zkušební verzi. Po vytvoření účtu si projděte celého průvodce používáním našeho softwaru. Díky tomu se s ním naučíte zacházet mnohem rychleji.

Poté už jen stačí kliknout na Znalostní bázi a začít tvořit, ať už kategorii, článek, fórum, nebo kategorii návrhů. Nahoře vpravo si rovněž můžete všimnout tlačítka plus. Pomocí něj můžete snadno vytvářet články pro Znalostní bázi, ale i další užitečné věci. Tlačítko plus najdete vždy v pravém horním rohu. Článek lze tedy vytvořit i z vašeho Ovládacího panelu.

Až vytvoříte samoobslužný obsah, můžete k němu přidat tlačítko pro widget Vyhledávání či Zpětné vazby. Díky tomu pak stačí, aby vaši zákazníci klikli na tlačítko a rázem mohou vyhledat potřebné informace či odeslat zpětnou vazbu, i když vaši agenti zákaznické podpory nejsou dostupní.

Jak nastavit Zákaznický portál v LiveAgent.

https://www.youtube.com/watch?v=hrCeVuzfock&feature=emb_title

Cena Zákaznického portálu v LiveAgent:

Jelikož má každá firma jiné potřeby, nabízí LiveAgent hned několik možností předplatného. Konkrétně se tedy jedná o 3 typy, a to Ticket, Ticket+Chat a All-inclusive. Hlavní rozdíl mezi jednotlivými druhy předplatného je v dostupných funkcích. Pokud se o nich chcete dozvědět víc, podívejte se na náš Ceník.

Dovolte mi ale ušetřit vám trochu času a říct vám něco o službě zákaznického portálu. Jak Zákaznický portál, tak Zákaznické fórum a Znalostní báze jsou bez jakýchkoliv poplatků. Pokud má však vaše firma zájem o více Znalostních bází, tak zbystřete. Každá další Znalostní báze stojí 19 USD k předplatnému Ticket nebo Ticket+Chat. Máte-li předplatné All-inclusive, tak dostanete hned 2 znalostní báze zdarma. Každá další je pak za 19 USD.

Možná vás teď tedy napadá otázka, proč byste potřebovali více znalostních bází?

Pro každou svoji značku můžete chtít jinou znalostní bázi. Pokud však chcete jen jednu, tak dostanete jednu. V případě, že se někdy rozhodnete pro více znalostních bází, budete si muset v LiveAgentu nejprve aktivovat plugin. Poté ji můžete začít vytvářet. Dokud tak ale neučiníte, nečekají váš žádné poplatky.

Jednu možnost jsme však ještě nezmínili. Jsme si vědomi, že předplácet si službu, o které toho moc nevíte, může být riskantní. Proto vám nabízíme LiveAgent k 14dennímu bezplatnému odzkoušení, a to k jakémukoliv předplacenému či bezplatnému účtu.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Proč byste pro svou firmu měli zvážit Zákaznický portál?

· Nepřetržitá podpora 24 hodin denně

Ne každý helpdesk se může pyšnit nepřetržitou zákaznickou podporou. Kvalitní články Znalostní báze mohou zákazníkům poskytnout zásadní informace, které hledají. A to i v případě, kdy máte po úředních hodinách.

· Snižuje množství dotazů od vašich zákazníků

Zaměstnanci podpory musí denně řešit podobné dotazy a problémy různých zákazníků. Se zákaznickým portálem se však počet takových dotazů/problémů může značně snížit.

· Udržení zákazníka

V případě, že zákazník najde potřebné informace snadno a rychle, existuje větší pravděpodobnost, že se vrátí. Zde však platí, že čím je proces pohodlnější, tím je šance na jeho návrat vyšší. Proto je důležitým faktorem nejen to, jak rychle danou informaci najde, ale i jak je užitečná.

· Zvyšuje návštěvnost stránek

Správné články Znalostní báze dokážou přilákat pozornost lidí. Pokud jsou tedy pro ně články užitečné, budou je nejspíš sdílet s ostatními. To znamená, že se zvýší návštěvnost vašeho webu, což povede k nárůstu potenciálních zákazníků. Navíc tím posílíte autoritu své domény.

Přehled zákaznického portálu

Zákaznický portál:

Zákaznický portál:

Doposud jsme o zákaznickém portálu mluvili pouze v obecné rovině, ale pravdou je, že Zákaznický portál od LiveAgentu nabízí i několik extra funkcí. Vám i agentům například umožňuje nahlížet na historii tiketu každého zákazníka. Stačí, aby se zákazník přihlásil, a rovněž si může v portálu prohlédnout historii tiketu. Agenti ji uvidí přímo v LiveAgentu. Kromě toho zákaznický portál obsahuje i články znalostní báze, fóra, panely návrhů a další.

Znalostní báze:

Znalostní báze:

Ve Znalostní bázi si může vaše firma vytvořit nespočet informativních článků. Obrovskou výhodou je, že Znalostní bázi můžete přidělit libovolnému agentovi v podobě tiketu. Veškerý obsah lze vytvářet jak pro interní, tak externí účely, tedy pro zaměstnance i zákazníky. Konkrétní obsah se u jednotlivých firem liší.

Interní články znalostní báze se vám mohou hodit při procesu onboardingu či školení zaměstnanců. Pomocí strukturovaných článků s přílohami lze tento proces provést hladce a bez zbytečných zmatků. Interně používané články mohou být mimo jiné i cenným zdrojem informací, které vaši zaměstnanci použijí při jednání se zákazníkem. Dají se tedy využít i jako jakási databáze znalostí vaší firmy. Můžete psát například o novinkách ve vaší společnosti, aktualizacích nebo jen obecných znalostech.

Na druhou stranu články externí (veřejné) znalostní báze se soustředí na zákazníky, respektive na to, aby našli informace, které hledají. V dnešní době zákazník očekává, že danou informaci získá bez prodlení. Pokud ji ale nemůže najít, pak s největší pravděpodobností kontaktuje vaši zákaznickou podporu, případně, a to je horší, půjde ke konkurenci. Sepsáním podrobných a přehledných článků těmto situacím zabráníte.

Pár nápadů pro Externí (veřejné) články:

  • Návody
  • Informace o výrobcích/službách
  • Často kladené dotazy (FAQ)
  • Podrobné vizuální návody – screenshoty nebo videa

Přečtěte si o Znalostní bázi LiveAgentu víc.

Try out Knowledge Base for FREE

Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 14-day free trial right away!

Vícenásobná báze znalostí:

Vícenásobná báze znalostí:

Nepřehledné články znalostní báze mohou být poněkud frustrující. S tím vám však může pomoct Vícenásobná znalostní báze.

Jak už jsme zmínili, vaše firma si může vytvořit tolik znalostních bází, kolik jen chce. Nejčastěji tak činí společnosti, které mají vícero značek, případně ti, kdo dávají přednost odlišení obsahu. Pokud chcete pouze uspořádat obsah do jednotlivých kategorií, bohatě si vystačíte s jednou znalostní bází, kterou získáte k předplatnému. Hodláte-li však vytvořit obsah pro vícero značek, popřemýšlejte o aktivaci vícenásobné znalostní báze. Stačí jen přejít v LiveAgentu do sekce Pluginy a aktivovat. Poté již můžete vytvářet tolik znalostních bází, kolik jen budete chtít.

Zjistěte o Vícenásobné znalostní bázi od LiveAgentu víc.

Editor článků WYSIWYG:

Editor článků WYSIWYG:

Tvorba článků kdysi zahrnovala mnohem víc než jen dobré psací schopnosti a potřebné znalosti. Dnes však psaní článků nemůže být jednodušší. Pomocí tohoto editoru totiž uvidíte, jak bude daný obsah vypadat ještě před zveřejněním. V LiveAgentu je tvorba článků Znalostní báze a Fór díky editoru WYSIWYG (What You See Is What You Get neboli Co vidíš, to dostaneš) opravdu jednoduchá. Editor je uživatelsky velice přívětivý, takže ho zvládne obsluhovat i člověk bez zkušeností.

Zjistěte víc o editoru článků WYSIWYG od LiveAgentu.

Přílohy k článkům:

Přílohy k článkům:

LiveAgent poskytuje funkci, která umožňuje přikládat soubory k článkům Znalostní báze. Pokud tedy chcete začít vytvářet články interní či veřejné znalostní báze, můžete tak učinit pomocí WYSIWYG editoru, který k nim rovněž umožňuje připojovat soubory.

Přečtěte si víc o Přílohách k článkům v LiveAgent.

Fórum:

Fórum:

Tvorba Fóra je další skvělou funkcí Zákaznického portálu. Může vám totiž pomoct s vytvářením komunity. Díky této funkci mohou zákazníci například zveřejňovat své dotazy.

Co tedy následuje dál? Ostatní zákazníci na ně mohou odpovídat, takže si navzájem efektivně pomáhají. Zároveň se však do diskuze mohou zapojit i pracovníci podpory, kteří obdrží tiket týkající se nového příspěvku.

Tímto způsobem lze tedy zvýšit míru spolupráce, zlepšovat komunikaci a zároveň být v kontaktu se zákazníky. Všechny tyto faktory pomáhají vytvářet věrnou komunitu zákazníků vaší značky.

Zjistěte o LiveAgent Fóru víc.

Zpětná vazba a Návrhy:

Zpětná vazba a Návrhy:

Zpětná vazba je pro firmu užitečná v mnoha ohledech. Je však třeba nejprve pochopit, že je zároveň i nevyhnutelná. Pokud svým zákazníkům dáte možnost vyjádřit zpětnou vazbu, je to pro ně signál, že jim aktivně nasloucháte.

Jinými slovy tedy chcete znát jejich názor, protože si jich vážíte. Pro každou firmu je zcela zásadní, aby poznala svého zákazníka. A právě tato funkce vám umožní nahlédnout na své silné a slabé stránky z jeho pohledu. Když si totiž uvědomíte své slabiny, umožní vám to začít se postupně zlepšovat. Zpětná vazba rovněž může sloužit jako druh motivace pro vaše zaměstnance podpory, a takhle bychom mohli pokračovat pořád dál…

Vytvořit fórum pro zpětnou vazbu je v LiveAgentu hračka. Jediné, co zákazníci musí udělat, je, přihlásit se. S tím jim můžete pomoct buď přizpůsobitelným tlačítkem pro zpětnou vazbu, nebo vytvořením vlastního HTML tlačítka, které pak vložíte do LiveAgentu. Poté už může zákazník vytvářet Zpětnou vazbu nebo Návrh. Jakmile tak učiní, obdrží pracovník podpory tiket, na který může okamžitě odpovědět.

Další výhodou je, že ostatní zákazníci mohou hlasovat/lajkovat. Snadno tedy zjistíte, zda se s daným názorem většina ztotožňuje, nebo s ním naopak nesouhlasí.

Přečtěte si o funkcích Zpětné vazby a Návrhů od LiveAgentu víc.

Widgety pro vyhledávání:

Widgety pro vyhledávání:

Znáte ten pocit bezmoci, když na stránkách něco hledáte, ale nemůžete to najít? Widget pro vyhledávání od LiveAgentu pomůže vašim zákazníkům najít příslušné informace rychle a bez námahy. Jen si představte tu ironii, když vytvoříte perfektní články znalostní báze, ale vaši zákazníci je nebudou moci najít.

Jak to tedy ve skutečnosti funguje? Poté, co vytvoříte/upravíte widget pro vyhledávání, váš administrátor jej integruje na vaše stránky. Při úpravách si můžete například navolit kategorie, v nichž se má widget zákazníkům zjevovat. Pro různé kategorie lze vytvořit různé widgety.

Poté, co svůj widget nastavíte, stačí zákazníkům napsat, co hledají, načež se jim zobrazí nejrelevantnější výsledky. Widget navede zákazníky k informacím, které hledají.

Widgety pro vyhledávání

Zjistěte o LiveAgent Widgetech pro vyhledávání víc.

Nastavení LiveAgent:

Konfigurace:

Klienti LiveAgentu mají pro svůj zákaznický portál na výběr z několika šablon. Nabízíme šablony Classic, Minimalistic a Montana. V závislosti na preferencích své firmy si tak můžete vybrat design, loga, barvy a mnohem víc! Chcete-li však použít své vlastní HTML záhlaví a zápatí, můžete jej snadno vložit přes nastavení zákaznického portálu.

Podání tiketu:

Pomocí tohoto nastavení mohou vaši zákazníci podávat tikety. Vaše firma si pak sama zvolí, jaké oddělení se těmito požadavky bude zabývat. Dále máte možnost upravovat pole kontaktního formuláře, například nadpis, popis, jméno, potvrzující zprávu atd.

Zahájení chatu:

V nastavení Zahájení chatu můžete snadno vytvářet a upravovat chatové okénko, ať už tím máme na mysli jeho styl, umístění, či barvy tlačítka. Kromě toho můžete také napsat uvítací zprávu, která se zákazníkovi zobrazí vždy, když zahájí chat s vaším zaměstnancem. Díky této automatizaci ušetří čas jak vaši agenti, tak i zákazníci. Zajímavou funkcí je rovněž možnost schování těchto zpráv, například když už vás předtím zákazník kontaktoval přes formulář/chatovací okénko. Podobně šikovnými funkcemi jsou i možnost zanechat offline zprávu, schovat tlačítko pro znovuzahájení chatu, ale i spoustu dalších!

Všechna zmíněná nastavení vám umožňují upravovat Zákaznický portál k dosažení lepší zákaznické zkušenosti. Kromě toho vašim agentům pomáhají spravovat články Znalostní báze, Fóra či Panely návrhů.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo