Co je to live chat?
Live chat, známý také jako software pro live chat, je online komunikační nástroj, který umožňuje chatovat s návštěvníky vašich webových stránek v reálném čase. Místo telefonování nebo posílání e-mailů do vaší firmy mohou návštěvníci webových stránek chatovat s pracovníky zákaznické podpory na vašich webových stránkách.
Komunikace na live chatu probíhá výhradně prostřednictvím prohlížeče. Pro zahájení chatu musí návštěvníci webových stránek kliknout na tlačítko chatu. Tlačítko je obvykle umístěno v pravém dolním rohu webové stránky. Obecně se tlačítka live chatu objevují aktivně během prohlížení webových stránek uživateli. Tím je zajištěno, že návštěvníci webových stránek vědí, že v případě potřeby je k dispozici podpora chatu.
Jaké funkce má live chat?
Každý software pro live chat má jiné funkce. Některé jsou součástí většího softwaru, který se nazývá helpdesk, zatímco jiné jsou čistě live chatové nástroje.
Mezi základní funkce live chatu patří uložená historie přepisů a proaktivní pozvánky na chat. Většina nástrojů pro živý chat nabízí také offline formuláře, směrování chatu a zprávy v konzervách. Podporují také sdílení souborů a možnosti přizpůsobení tlačítek chatu.
Live chat a nástroj pro prodej vstupenek jdou ruku v ruce. Když zákazník a agent zákaznické podpory zahájí konverzaci prostřednictvím živého chatu, automaticky vytvoří tiket. Začleněním živého chatu a nástroje pro online tiketing mohou společnosti snadno zefektivnit své procesy zákaznické podpory a efektivněji reagovat na dotazy zákazníků, což zajistí hladký a bezproblémový zákaznický zážitek.
Pokročilé chatovací nástroje také poskytují agentům přehled o psaní v reálném čase. Poskytuje náhled toho, co zákazník píše do chatovacího pole, ještě předtím, než odešle svou zprávu.
Kdo využívá live chat?
Software pro live chat používají jak návštěvníci webových stránek, tak pracovníci zákaznických služeb.
Návštěvníci webových stránek mají tendenci používat live chat k pokládání otázek při nakupování. Využívají ho také tehdy, když na vašich stránkách nemohou najít informace, které hledají.
Agenti zákaznické podpory odpovídají na chaty iniciované návštěvníky webových stránek. Agenti podpory mohou také iniciovat chaty pomocí chatbotů a automatizace (prostřednictvím proaktivních pozvánek na chat).
Proč podniky využívají live chat?
Podniky používají live chat jako komunikační kanál pro své zákazníky. Většina zákazníků není ochotna mluvit po telefonu nebo dlouho čekat na e-mailovou odpověď.
Live chat je skvělou alternativou, protože umožňuje zákazníkům získat téměř okamžité odpovědi na jejich otázky. Mohou chatovat z pohodlí domova a zároveň vykonávat více činností najednou.
Firmy také používají live chat, aby svým zákazníkům ukázaly, že jsou jim k dispozici. Dělají to prostřednictvím proaktivních výzev k chatu, které zákazníky vybízejí k pokládání otázek.
Je také skvělý pro zvýšení míry konverze a snížení provozních nákladů. Je také prokázáno, že zvyšuje spokojenost zákazníků.
Přeměna návštěvníků webových stránek na zákazníky během několika sekund
Live chat může zvýšit konverzní poměr. Podporou zákazníků v reálném čase jim můžete pomoci rozhodnout se během nakupování. Mohou mít otázky ohledně zboží, které chtějí koupit, a pokud na ně nenajdou odpovědi, pravděpodobně budou hledat alternativy.
Poskytováním téměř okamžitých odpovědí můžete návštěvníky webu přeměnit na platící zákazníky.
Nižší provozní náklady
Vzhledem k tomu, že podpora na chatu je téměř okamžitá, je doba vyřešení dotazů kratší. Díky tomu mohou agenti odpovědět na více dotazů v kratším čase.
Tím se sníží provozní náklady vašeho týmu podpory a z dlouhodobého hlediska ušetříte značné množství peněz.
Zajištění vyšší spokojenosti zákazníků
Zákazníci jsou netrpěliví a chtějí okamžité odpovědi na své otázky. Ve spojení se znalými agenty a personalizovanými službami může živý chat zvýšit spokojenost zákazníků.
Z průzkumu vyplývá, že 82 % zákazníků je spokojeno se zkušenostmi s živým chatem, zatímco u uživatelů e-mailu je to jen 61 % a u uživatelů telefonu 44 %.
Jaké problémy dokáže live chat vyřešit?
Live chat pomáhá firmám snížit počet opuštěných košíků, zvýšit konverzní poměr a zlepšit rychlost odezvy.
Opuštěné košíky
Zákazníci opouštějí košíky z mnoha důvodů. Jejich dotazy často zůstávají nezodpovězeny nebo je nákupní proces příliš složitý. Když se zákazník zasekne, opustí košík a hledá alternativu.
Pomocí softwaru pro live chat můžete řešit problémy svých potenciálních zákazníků a poskytovat jim pomoc v reálném čase.
Pokud se vás zákazník pokusí kontaktovat na chatu mimo pracovní dobu, může dostat odpověď na svou otázku později.
Pomocí offline formulářů můžete přijímat dotazy zákazníků v chatu a odpovídat na ně z e-mailu. To snižuje námahu zákazníků, protože jim umožňuje kontaktovat vás, aniž by museli opustit vaše webové stránky.
Nízká míra konverze
Proč návštěvníci webu neudělají poslední krok k tomu, aby se stali platícími zákazníky? Proč si prohlížejí cenovou stránku vašeho webu jen proto, aby ji opustili?
Protože nejsou přesvědčeni nebo jim chybí informace. Pomocí proaktivních pozvánek na chat můžete oslovit váhající potenciální zákazníky. Můžete jim v reálném čase zodpovědět případné dotazy a posunout je do prodejního trychtýře.
Případně můžete na své webové stránky umístit tlačítka chatu, aby vás potenciální zákazníci mohli kontaktovat sami.
Jejich umístěním na svých webových stránkách dáváte zákazníkům najevo, že jste připraveni jim v případě potřeby pomoci.
Dlouhá doba vyřešení
Live chat může urychlit dobu řešení ze dvou důvodů. Zaprvé poskytuje téměř okamžité odpovědi, a proto jsou dotazy vyřešeny rychle.
Za druhé, agenti mohou reagovat na více chatů najednou. To znamená, že zákazníci mohou své dotazy vyřešit najednou, aniž by museli čekat.
Výhody využívání live chatu
Live chat je nezbytný nástroj. Zde jsou největší výhody, které může vaší firmě přinést:
- 1. Snížení výdajů. Podle průzkumu společnosti Forrester je zákaznický servis prostřednictvím chatu o 17-30 % levnější než telefonický zákaznický servis.
- 2. Zvýšení prodeje. Live chat může zvýšit tržby za hodinu chatu o 48 % a zvýšit konverzní poměr o 40 %.
- 3. Zlepšení loajality. Podle společnosti Oracle 90 % zákazníků uvedlo, že když na webových stránkách vidí živý chat, mají důvěru v legitimitu podniku. Mají také pocit, že společnost je náchylnější pomoci s případnými problémy.
- 4. Objevte bolestivé body zákazníků. Live chat vám dává jedinečný vhled do problémů zákazníků, a může tak pomoci identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit. Pokud vás například kontaktuje více zákazníků kvůli problému, který mají s vaším produktem, může to znamenat, že je vadný. V takovém případě možná budete muset přehodnotit kontrolu kvality a přijmout další vhodná opatření.
- 5. Rychlejší řešení problémů. Live chat umožňuje agentům zákaznického servisu odpovídat na více chatů najednou, a tím zlepšuje dobu řešení a snižuje zatížení tiketů.
- 6. Zvyšuje spokojenost zákazníků. Živý chat je pohodlný na používání, a tím zvyšuje spokojenost zákazníků. Zákazníci již nemusí čekat hodiny na odpovědi na své dotazy. Během chatu mohou vykonávat více úkolů a odpovědi dostávají téměř okamžitě.
- 7. Konkurenční výhoda. Mnoho podniků podceňuje sílu živého chatu. Nebuďte jedním z nich! Live chat na vašich webových stránkách může být pro mnoho zákazníků rozhodujícím faktorem, když se rozhodují, u koho nakoupit – u vás, nebo u konkurence?
Jak vám může pomoci live chat? 3 případy použití, které můžete využít v praxi již dnes
Live chat lze využít pro zákaznickou podporu, marketing a prodej.
Live chat pro marketing
Při správném použití může být live chat skvělým nástrojem pro generování potenciálních zákazníků. Pravděpodobně si vaše webové stránky denně prohlíží tisíce návštěvníků. Většina z nich však váš web opustí, aniž by podnikla jakoukoli akci.
Pomocí chatu můžete začít komunikovat s návštěvníky webu a nečekat, až podniknou nějakou akci. I když s vámi návštěvníci webových stránek komunikují prostřednictvím chatu jen několik minut, můžete shromáždit jejich kontaktní údaje.
To lze později využít k zaslání e-mailu o spokojenosti, který je může potenciálně znovu zapojit.
Live chat pro prodej
Výzkumy ukazují, že pokud se zákazníci zapojí do konverzace v live chatu na webových stránkách prodejce, je o 82 % pravděpodobnější, že nakoupí a také utratí více peněz.
Proč? Většina zákazníků má pochybnosti, kdykoli nakupuje. Potřebují se ujistit, že produkt je správný a pomůže jim s jejich bolestivými problémy. Když získají ujištění zapojením do chatu s agentem podpory, mají pocit, že mohou firmě důvěřovat, a v průměru utratí o 13 % více.
Live chat vám také dává možnost upsellingu. Pokud odešlete proaktivní pozvánku na chat dříve, než zákazník stihne provést nákup, můžete mu prodat další produkty, jako je například prodloužená záruka.
To vše dohromady vám ukazuje, jak může vaše firma používat živý chat k prodeji, aby se z potenciálních zákazníků stali skutečné zákazníky, a tím se zvýšily vaše zisky.
Live chat pro zákaznickou podporu
Live chat je skvělou alternativou k zákaznické podpoře prostřednictvím telefonních hovorů, e-mailů nebo sociálních médií. Ne všichni zákazníci rádi čekají na zavolání nebo na odpověď na e-mail.
Moderní zákazník je zaneprázdněný a netrpělivý. Má co dělat a kde být. Live chat je tedy vhodnou volbou. Umožňuje zákazníkům vykonávat více činností najednou a získat téměř okamžité odpovědi na své otázky.
Chatování v reálném čase je proto preferovanou možností zákaznického servisu pro více než 41 % zákazníků. Ne všechny podniky ji však poskytují. Právě zde můžete získat konkurenční výhodu oproti svým konkurentům.
Skvělý zákaznický servis neznamená, že zákazník má vždy pravdu, znamená to, že zákazník je vždy ctěn.
Chris LoCurto – vedení a obchodní trenér
Jak vybrat správný software pro live chat
Sepište si své požadavky
Výběr softwaru pro živý chat pro vaši firmu může být náročný úkol. Stejně jako při každém nákupu je důležité sepsat si své požadavky. Měli byste si napsat, které problémy potřebujete vyřešit a které funkce vám v tom mohou pomoci.
Proč? Protože software pro živý chat je všestranný nástroj. Žádný nástroj není stejný. Některé jsou samostatná řešení, jiné jsou součástí komplexnějších řešení, jako je například helpdesk software.
Doporučujeme snížit počet používaných nástrojů a softwaru. Proč? Ze tří důvodů.
- 1. Více vzniklých nákladů.
- 2. Více nástrojů = více přihlášení, což znamená větší bezpečnostní rizika.
- 3. Více nástrojů = více přepínání mezi aplikacemi, což je neefektivní a neproduktivní.
Proto doporučujeme zvolit software pro chat, který je součástí helpdesk softwaru, nicméně to záleží na vás.
Prozkoumejte různé nástroje online
Jakmile si sepíšete své požadavky, můžete začít vyhledávat různé softwary na internetu. Využijte různé webové stránky s recenzemi (G2, Capterra, Software Advice, Trustpilot, GetApp) a portály (Product Hunt), abyste získali představu o fungování jednotlivých softwarů.
Projděte si reference uživatelů, uživatelskou přívětivost, zákaznickou podporu, ceny, snadnost použití a funkčnost.
Požádejte o ukázku nebo vyzkoušejte bezplatnou zkušební verzi
Jakmile zúžíte výběr softwaru, který chcete používat, je čas objednat si ukázku nebo požádat o bezplatnou zkušební verzi.
Proč? Záleží na vašem stylu učení. Pokud byste raději na všechno přišli sami, bude pro vás zkušební verze lepší volbou. Pokud chcete, aby vás někdo provedl nastavením a funkcemi, je lepší demo verze.
Pokud jste se rozhodli pro bezplatnou zkušební verzi, nastavte živý chat na svých stávajících webových stránkách a zjistěte, jak funguje. Vyzkoušejte přizpůsobení tlačítek chatu, offline formulářů a proaktivních pozvánek na chat. Pokud máte zavedeno jiné řešení ticketingu, zkuste jej integrovat se zkušebním softwarem. Tím zajistíte, že si budete moci zobrazit přepisy chatu a podle potřeby je později zkontrolovat.
Pokud je zkušební doba příliš krátká na to, abyste se mohli rozhodnout, požádejte o prodloužení. Většina poskytovatelů softwaru vám zkušební dobu ráda prodlouží v naději, že se stanete platícím zákazníkem.
Pokud jste se rozhodli pro předváděcí akci, dělejte si poznámky a věnujte velkou pozornost případům použití, které vám obchodní zástupce představil. Pokud se neshodují s vašimi cíli, zeptejte se ho, jak vám může pomoci s vašimi bolestivými body.
Pokud jste spokojeni s odpověďmi, prezentací a službami, měli byste vyzkoušet bezplatnou zkušební verzi. Budete tak mít možnost seznámit se se softwarem a zjistit, zda vám vyhovuje.
Po skončení bezplatné zkušební verze můžete požádat o její prodloužení nebo o přechod na placený tarif.
Termíny související s live chatem
Chat Support Chat Service Chatting Apps Customer Service Tools Canned Response Chat Button Chat Software Chat Tool Conversation Free Web Chat Free Chat Client Free Online Chat Instant Chat
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the leanest and fastest live chat software on the market.
Frequently Asked Questions
Co je to live chat?
Live chat je typ online služby zákaznického servisu, který umožňuje zákazníkům hovořit s agentem v reálném čase. Umožňuje rychlé řešení problémů a zákaznickou podporu. Zákaznický servis se tak dostává na vyšší úroveň a zajišťuje spokojenost zákazníků.
Jaké výhody live chat přináší?
Live chat umožňuje rychle reagovat na potřeby zákazníků. Řešením problému zákazníka v reálném čase zvyšujeme šanci na konverzi a také budujeme spokojenost zákazníka s kontaktem se společností. Kromě toho umožňuje automatizovat činnosti týmu zákaznického servisu a také zvýšit efektivitu a komfort práce agentů.
Jak funguje live chat v LiveAgent?
Live chat je jednou ze základních funkcí služby LiveAgent. Umožňuje chatovat s klienty v reálném čase, tlačítko chatu je plně konfigurovatelné a snadno implementovatelné, takže je snadné pozvat návštěvníka webu k chatu. Chat lze přizpůsobit podle vašich potřeb a tlačítka mohou být animovaná. Díky chatu mají agenti také přístup k informacím o tom, které stránky si příjemce prohlížel a jak dlouho, a také shromažďují historii chatu, která může být zdrojem informací o zákaznících a odpovědí na otázku, jak případ řešit.
Jak přidat live chat na webovou stránku?
Nastavení live chatu na vašich webových stránkách je jednoduché. Stačí si vybrat poskytovatele a zaregistrovat se k jeho službám. Po registraci si z galerie šablon vyberete tlačítko chatu podle svých představ a jeho kód HTML zkopírujete a vložíte do těla svých webových stránek. Jakmile tak učiníte, můžete si tlačítko přizpůsobit, nastavit formuláře, pravidla a povolit chatboty, abyste maximalizovali efektivitu live chatu.
Co je to podpora live chatu?
Podpora na chatu je podpora v reálném čase poskytovaná agenty zákaznické podpory. Zákazníci mohou chatovat s agenty na webových stránkách firmy, aniž by museli opustit prohlížeč. Místo telefonování nebo posílání e-mailů do podniku mohou zákazníci chatovat, posílat soubory, fotografie a GIFy.
Jak automatizovat live chat?
Pokud chcete automatizovat live chat, můžete tak učinit pomocí: 1. Předchozí formuláře pro chat. Formuláře před chatem umožňují shromáždit důležité informace od zákazníků ještě před zahájením chatu. To vám umožní přesměrovat chat na nejvhodnějšího agenta. 2. Předdefinované zprávy. Konzervované zprávy předem připravené odpovědi na často kladené otázky. Když zákazník položí otázku, stačí kliknout na konzervovanou odpověď, kterou chcete použít. To šetří čas agentů a snižuje provozní náklady. 3. Chatboti. Chatboti jsou programy s umělou inteligencí (AI), které mohou chatovat se zákazníky a vyřizovat jednoduché požadavky.
Jaké jsou hlavní funkce live chat softwaru?
Dobrý software pro live chat by měl mít následující funkce: 1. Zobrazení psaní v reálném čase, které vám umožní vidět, co vaši zákazníci píší, ještě než odešlou zprávu. 2. Konzervované odpovědi, které urychlují dobu odezvy. 3. Sdílení souborů včetně fotografií, dokumentů, videí, odkazů a GIFů. 4. Přenosy chatu a přesměrování na příslušné pracovníky podpory. 5. Historie chatu a archivy, které umožňují zkontrolovat, co bylo řečeno v každém chatu. 6. Formuláře před zahájením chatu, které umožňují shromáždit důležité informace o zákazníkovi před zahájením chatu. 7. Offline formuláře, které umožňují uživatelům psát vám na chatu mimo pracovní dobu. 8. Proaktivní pozvánky na chat, které se objevují na obrazovkách uživatelů a vyzývají je, aby s vámi chatovali.
Jak najít předchozí live chat?
Pokud chcete mít přístup ke starým přepisům chatu a historii chatu, ujistěte se, že váš software nabízí také systém tiketů. Pokud ano, všechny vaše minulé chaty budou uloženy ve formě lístku a můžete si je kdykoli prohlédnout na ovládacím panelu softwaru.
Jak rychle musíte reagovat na live chatu?
Pokud chcete poskytovat vynikající služby zákazníkům, měli byste na live chaty reagovat do 3 minut. Průměrně trvá společnostem odpovědět na první zprávu v chatu 2 minuty a 40 sekund.
Jak nastavit podporu live chatu WP?
Prvním krokem k nastavení podpory live chatu na webu WordPress je najít poskytovatele softwaru pro živý chat. Jakmile si poskytovatele vyberete, stáhněte si jeho plugin do WordPressu. Chcete-li to provést, přihlaste se na svůj web WordPress a klikněte na položku Pluginy v panelu správce. Klikněte na možnost Nainstalovat nový plugin a vyhledejte poskytovatele chatu. Jakmile jej najdete, klikněte na tlačítko Instalovat nyní a aktivujte zásuvný modul. Přihlaste se do svého chatovacího programu, vyberte požadované chatovací tlačítko a zkopírujte jeho HTML kód do schránky (Ctrl + C). Vraťte se zpět do systému WordPress. Klikněte na zásuvný modul svého poskytovatele a vložte (Ctrl + V) kód tlačítka chatu do pole Kód tlačítka. Klikněte na tlačítko uložit, obnovte web a váš živý chat bude připraven k použití.
Zvyšujte spokojenost zákazníků a úspěšnost webových stránek s dobrými komunikačními dovednostmi. LiveAgent je software zákaznické podpory, který umožňuje bezpečně spravovat dotazy zákazníků z různých kanálů v jednom rozhraní. S funkcemi jako je blokování IP adres, dvoufázové ověření a HTTPS šifrování, poskytuje LiveAgent vysoký stupeň zabezpečení helpdesku.
12 rychlých tipů na etiketu live chatu pro nejlepší zákaznickou podporu
Etiketa pro zákaznickou podporu na live chatu je soubor pravidel pro zdvořilé chování během online konverzací. Důraz je kladen na přípravu, pozdravy, použití přednastavených odpovědí, řešení obtížných konverzací, jazyk a strukturu chatu, pauzy a přesměrování zákazníka, následnou komunikaci a ukončení chatu. Výběr vhodných zaměstnanců pro komunikaci je zásadní. Dodržování pravidel etikety je klíčové pro udržení pozitivní zážitku zákazníka.