Kontaktní centrum vs. call centrum

Co je call centrum?

Jak už název napovídá, tradiční call centrum se točí kolem jednoho hlavního komunikačního kanálu – telefonu. Call centra byla navržena tak, aby efektivně zvládala velké objemy telefonních hovorů – ať už příchozích, odchozích, nebo obou. Obvykle jsou obsazena pracovníky zákaznického servisu nebo prodejními agenty, kteří pracují ve fyzickém zařízení nebo na dálku prostřednictvím virtuálního call centra. Příchozí call centra vyřizují příchozí hovory zákazníků a zaměřují se především na poskytování zákaznického servisu a podpory, zatímco odchozí call centra jsou většinou zaměřena na činnosti související s prodejem. Ve smíšených call centrech agenti přijímají příchozí hovory a iniciují také odchozí hovory.

Většina call center dnes využívá spíše moderní software pro call centra než telefonní hardwarové systémy. Softwarová řešení příchozích call center se opírají o inteligentní směrování a systémy interaktivní hlasové odezvy (IVR), které zajišťují rychlejší řešení problémů, protože volající jsou vždy přesměrováni na správná oddělení nebo agenty. Softwarové systémy odchozích call center obvykle využívají různé typy dialerů, které slouží k automatizaci procesu odchozích hovorů a umožňují agentům uskutečnit více hovorů za kratší dobu.

Co je to kontaktní centrum?

Kontaktní centra umožňují zákazníkům kontaktovat firmy prostřednictvím různých komunikačních kanálů (hlas, e-mail, živý chat, text, sociální média atd.). Zajímavé je, že kontaktní centra se vyvinula z tradičního modelu call centra. Tento posun byl způsoben vysokými očekáváními zákazníků, nárůstem digitálních komunikačních kanálů a změnou preferencí zákazníků. Na rozdíl od agentů call center, kteří se věnují pouze hlasovým interakcím, jsou agenti kontaktních center vyškoleni k vyřizování komunikace z více kanálů, což manažerům poskytuje větší personální flexibilitu.

Kontaktní centra jsou vybavena pokročilým softwarem helpdesku nebo softwarovými řešeními kontaktních center, která často obsahují vestavěné funkce CRM nebo je lze integrovat se stávajícím systémem řízení vztahů se zákazníky. S profesionálním softwarovým řešením kontaktního centra, kde jsou všechny podporované komunikační kanály součástí jednoho integrovaného systému, mohou zákazníci komunikovat s firmou podle svých preferencí. Navíc mohou přejít na jiný kanál, aniž by došlo k narušení obsluhy. Řešení kontaktních center tak pomáhají vytvářet konzistentní služby zákazníkům bez ohledu na to, kde konverzace začíná nebo končí.

Interrested in advanced help desk software?

LiveAgent gives you professional contact center software solution. Curious about all the opportunities?

Kontaktní centrum vs. call centrum: jaký je hlavní rozdíl?

Kanály komunikace

Jak bylo uvedeno výše, hlavním a nejzřetelnějším rozdílem mezi call centry a kontaktními centry je zaměření na komunikaci. Zatímco call centra se drží telefonické komunikace buď na tradičních telefonních linkách, nebo přes VoIP, kontaktní centra mohou spravovat celou řadu kanálů, včetně tradičních příchozích a odchozích hlasových hovorů, e-mailu, live chatu, ale i nově vznikajících digitálních kanálů, jako jsou video, boti, sociální messengery, in-app, SMS/text.

Shromažďování dat a profilů zákazníků

With call center software, customer data is collected from voice conversations only. As such, call centers rarely understand the entire scope of the customer’s journey since customers tend to engage with businesses across different channels. Meanwhile, contact center software aggregates customer data from all channels, creating more detailed customer profiles that also contain all previous interactions. With a unified, 360-degree customer view, businesses can create tailored customer experiences, provide predictive support, and leverage cross-selling/ up-selling opportunities.

live-chat-benefits-CRM-LiveAgent

Samoobslužná správa

Call centra i kontaktní centra nabízejí samoobsluhu prostřednictvím systémů IVR, které fungují na základě hlasových pokynů nebo zadávání z klávesnice. Tyto systémy jsou navrženy tak, aby volajícím usnadnily samostatné řešení problémů nebo rychlejší spojení s živými agenty. Kontaktní centra však poskytují více možností samoobslužné správy. Ty mohou zahrnovat chatboty řízené umělou inteligencí, obousměrné zasílání textových zpráv, samoobslužné portály a zákaznické komunity.

Nastavení zákaznického portálu

Automatizace a posílení pravomocí agentů

Ačkoli software pro call centra využívá řadu možností automatizace – například automatickou distribuci tiketů (ATD), řízení front hovorů, směrování na základě dovedností, IVR atd. – možnosti automatizace softwaru kontaktního centra jsou rozsáhlejší a efektivnější. Díky pokročilému směrování tiketů a automatizovaným pracovním postupům mohou řešení kontaktních center automatizovat opakující se úkoly a poskytnout agentům více času na komunikaci se zákazníky, zlepšit jejich výkonnost a produktivitu nebo zrychlit dobu řešení problémů a zvýšit kvalitu služeb.

Vytvarejte-pravidla-v-LiveAgentu

Jaké funkce kontaktního centra a call centra má LiveAgent?

Osmikanálový cloudový software kontaktního centra LiveAgent se integruje s mnoha komunikačními kanály a je vybaven téměř 200 funkcemi. Software zjednodušuje všechny e-maily, živé chaty, telefonní hovory, zmínky na sociálních sítích a zprávy z jiných kanálů do jedné univerzální schránky, ve které mohou agenti snadno a efektivně vyřizovat každý dotaz.

YouTube video player

Pokročilý ticketing

Cloudový systém kontaktního centra LiveAgent konsoliduje všechny interakce se zákazníky z různých kanálů do jediného hybridního ticketového proudu a nabízí celou řadu funkcí ticketingu, které zahrnují automatizaci pracovních postupů, bezproblémovou distribuci ticketů, konzervované odpovědi a šablony, správu SLA, výkonné funkce týmové spolupráce a další.

Tiketing

Audio a video hovory

Integrované call centrum LiveAgent se integruje s více než 99 % poskytovatelů VoIP a umožňuje agentům uskutečňovat příchozí a odchozí hovory. Agenti podpory mohou využívat širokou škálu robustních šsoftwarových funkcí call centra, jako je ACD, inteligentní směrování hovorů, IVR, automatické zpětné volání, přepojování hovorů a interní hovory, neomezené nahrávání hovorů a dokonce i videohovory v HD rozlišení. Díky komplexnímu nástroji pro návrh interaktivní hlasové odezvy (IVR) můžete vytvářet vlastní stromy IVR, abyste měli jistotu, že hovory zákazníků budou vždy přesměrovány na nejvhodnější oddělení nebo agenty

Customer-empathy-Video-Call-feature-LiveAgent-

Živý chat

Platforma kontaktního centra LiveAgent umožňuje nabízet zákazníkům podporu prostřednictvím chatu. Live chat od společnosti LiveAgent obsahuje desítky běžných i jedinečných funkcí live chatu, včetně několika možností směrování chatu, proaktivních pozvánek na chat, předdefinovaných odpovědí, online monitorování návštěvníků, zobrazení psaní v reálném čase, historie chatu, interních chatů a dalších. Kromě toho byl widget živého chatu LiveAgent uznán jako nejrychlejší a nejúspornější widget chatu na trhu.

Chat v reálném čase

Sociální média

Software vícekanálového kontaktního centra LiveAgent shromažďuje všechny interakce se zákazníky z různých sociálních sítí (Facebook, Twitter, Instagram a Viber) a pohodlně je organizuje na jednom místě. Tyto integrace se sociálními sítěmi umožňují agentům snadno spravovat všechny zprávy, komentáře a zmínky o značce na sociálních sítích z jediného ovládacího panelu. S aplikací LiveAgent se můžete rozloučit s přepínáním mezi různými účty sociálních médií nebo sledováním více zařízení.

Samoobslužný portál

Pomocí technologie kontaktního centra LiveAgent můžete nastavit plně přizpůsobitelný samoobslužný portál pro zákazníky s několika znalostními databázemi, často kladenými dotazy a zákaznickými fóry. Díky zavedenému zákaznickému portálu rozšíříte možnosti zákaznické podpory, umožníte zákazníkům řešit problémy samostatně bez zapojení vašich agentů (což znamená, že vaši agenti budou dostávat méně tiketů) a snížíte čas a náklady na komunikaci se zákazníky.

Přizpůsobení báze znalostí

Výhody virtuálních call center

  • Zajistit flexibilitu pro pracovníky podpory
  • Levnější než tradiční fyzická call centra (žádný nájem, méně hardwaru).
  • Nabídka automatického směrování hovorů na základě volby IVR

  • Nabízí automatické zpětné volání
YouTube video player

Výhody kontaktních center

  • Zjednodušte veškerou komunikaci se zákazníky do jediné schránky.
  • Zlepšete produktivitu agentů
  • Poskytněte agentům další informace o zákaznících díky integrovanému CRM.
  • Ukládání interních informací a průvodců, které mohou agenti kdykoli vyhledat.
  • Nabídka možností interní komunikace
  • Integrace s nástroji, které denně používáte

Nastavení call centra LiveAgent

  1. Přihlaste se ke svému účtu LiveAgent a klikněte na možnost Volat
  2. Klikněte na Čísla
  3. Klikněte na oranžové tlačítko Vytvořit
liveagent čísla
  1. Vyberte svého poskytovatele VOIP (poskytovatele VOIP, u kterého jste si zakoupili telefonní číslo).

seznam poskytovatelů volacích čísel
  1. Zadejte název (může to být cokoli, je to jen proto, abyste si zapamatovali, o jaké číslo se jedná).
  2. Vyberte oddělení, do kterého budou příchozí hovory na toto telefonní číslo směrovány.
  3. Zadejte předvolbu vytáčení
  4. Pokud chcete zaznamenávat všechny příchozí/odchozí hovory z tohoto telefonního čísla, zaškrtněte políčko Nahrávat hovory.
  5. Zadejte přihlašovací údaje od poskytovatele VOIP (jméno hostitele, uživatelské jméno, heslo).
obecné nastavení hovorů
  1. Klikněte na tlačítko Přidat Pokud bylo telefonní číslo úspěšně přidáno a je aktivní, bude u něj zelená tečka.

  2. Poté klikněte na tlačítko Upravit a klikněte na položku IVR.
ivr nastavení

Nastavení IVR/vítacích zpráv pomocí tohoto průvodce IVR (uvítací/offline zprávy).

  1. Po dokončení nastavení IVR klikněte na Konfigurace.
  2. Klikněte na tlačítko Volat
  3. Klikněte na Nastavení
liveagent nastavení hovoru
  1. Změňte nastavení podle svých preferencí a klikněte na tlačítko Uložit.
  2. Pomocí tohoto průvodce můžete na obrazovku Zařízení přidat hardwarové a softwarové telefony.

  3. Dále předejte tuto příručku svým agentům, aby si mohli nastavit preferovaná zařízení pro přijímání hovorů.

Nastavení kontaktního centra LiveAgent

Chcete-li nastavit účet LiveAgent od začátku, postupujte podle tohoto návodu pro začátečníky nebo samostatně podle těchto kroků:

  1. Přihlaste se ke svému účtu LiveAgent.
  2. Přidejte do svého účtu uživatele/agenty.

  3. Připojte své e-mailové účty.

  4. Vytvořte a implementujte tlačítko živého chatu.

  5. Nastavte zákaznický portál.

  6. Propojte své účty na sociálních sítích. (Facebook, Instagram, Twitter, Viber)

  7. Nastavte své call centrum podle výše uvedených kroků.

Vyzkoušejte LiveAgent ještě dnes​

Nabízíme službu asistované migrace z většiny populárních helpdesk řešení.

Více než 3000 recenzí Trustpilot GetApp G2 Crowd

Frequently asked questions

Jaký je hlavní rozdíl mezi call centrem a kontaktním centrem?

Ačkoli se pojmy "call centrum" a "kontaktní centrum" často používají zaměnitelně, je mezi nimi zásadní rozdíl. Zatímco call centra se zabývají konkrétně komunikací se zákazníky po telefonu prostřednictvím příchozích a odchozích hovorů, kontaktní centra jsou schopna spravovat až pět a více komunikačních kanálů, včetně e-mailu, živého chatu, textových sociálních médií a dalších digitálních kanálů. To dává zákazníkům více možností, jak se s firmami spojit a komunikovat s nimi.

Jaké funkce musí mít call centra a kontaktní centra?

Při výběru softwaru pro call centra patří mezi nejnutnější funkce automatický rozdělovač hovorů (ACD), interaktivní hlasová odezva (IVR), různé možnosti směrování hovorů, nahrávání hovorů, sledování a monitorování hovorů, prediktivní a výkonné dialery (pro odchozí call centra), integrace s funkcí click-to-call a CRM. Při výběru softwaru pro kontaktní centra věnujte pozornost vícekanálové/vícekanálové podpoře, inteligentním možnostem směrování a řazení do front, reportování a analytice, bezproblémové integraci s CRM a dalšími podnikovými nástroji.

Co jsou to vícekanálová a vícekanálová kontaktní centra?

Vícekanálová kontaktní centra často podporují řadu kanálů, ale jsou oddělena, což znamená, že agenti mají pro každý kanál několik stolních počítačů. Ve vícekanálových kontaktních centrech jsou všechny kanály integrovány, což zajišťuje plynulý přechod mezi nimi - to znamená, že zákazníci mohou snadno přepínat kanály během stejné interakce a stále dostávají bezproblémové služby.

Potřebuje moje firma call centrum nebo kontaktní centrum?

Když přemýšlíte o tom, zda vaše firma potřebuje call centrum nebo kontaktní centrum, musíte vzít v úvahu, jaké kanály vaši zákazníci v současné době preferují a jaké budou případně potřeba později. Ačkoli hlas stále zůstává primárním kanálem, digitální kanály jsou stále rozšířenější. Spoluprací s poskytovatelem softwaru pro call centra, který nabízí pouze hlasovou komunikaci, se může stát, že v budoucnu budete muset zakoupit několik produktů, což povede ke vzniku sil a bude vyžadovat přepínání agentů mezi více pracovními plochami. 

Je kontaktní cetrum lepším řešením?

Používáním moderního softwaru kontaktního centra nejenže poskytujete svým zákazníkům více možností, jak se s vaší firmou spojit. Profesionální, dobře spravované řešení kontaktního centra poskytuje inteligentní směrování v rámci všech kontaktních kanálů a napříč nimi, čímž zviditelňuje celou cestu zákazníka. To znamená, že agenti mají vždy přístup k úplnému přehledu o zákazníkovi a 100% kontextu zákazníků a jejich problémů, což usnadňuje poskytování bezproblémové vícekanálové zkušenosti při každé interakci. Kromě toho pomáhá zlepšovat efektivitu agentů a provozní klíčové ukazatele výkonnosti.

Zpět na Slovník Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.

×
Naplánujte si schůzku jeden na jednoho a zjistěte, jak může LiveAgent pomoct vaší společnosti.

Jsme k dispozici ve více termínech

Naplánovat demo