Automatizace prodeje

Co je automatizace prodeje?

Automatizace prodeje využívá systém, který umožňuje snížit počet opakujících se úloh/procesů spojených s prodejem. Díky tomu má váš tým víc času soustředit se na uzavírání dalších obchodů.

Jaké prodejní úlohy/procesy lze automatizovat?

  • Následné e-mailové zprávy
  • Zahájení prodeje
  • Připomenutí platby/faktury

Jaké jsou výhody automatizace prodeje?

Výhody automatizace prodeje zahrnují:

Vyšší produktivitu

Chcete-li úspěšně podnikat, musíte efektivně a účelně hospodařit s časem. To se týká každodenních úkolů a pracovních postupů vašich zaměstnanců. Automatizace prodeje vám umožní dosáhnout více během běžné pracovní doby, protože opakující se úkoly jsou automatizovány.

Řízení pracovních postupů

Řízení pracovních postupů umožňuje firmám vytvářet úspěšné procesy vzdělávání zákazníků. Kromě toho zajišťují, aby každý potenciální zákazník prošel správným procesem prodejního trychtýře. Automatizace konkrétních pracovních postupů vám umožní poskytovat každému potenciálnímu zákazníkovi kvalitní prodejní zkušenost s produktem/službou, což pomůže vaší firmě dosáhnout stanovených klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI). 

Konzistence značky

Opakující se prodejní úkoly, jako jsou kontrolní e-maily, mohou být únavné a namáhavé. Často se stává, že časem nemusíme doručit stejně kvalitní zprávu. Jak všichni víme, monotónní zprávy mohou dlouhodobě poškodit vaše podnikání. Měli byste však poskytovat konzistentní sdělení o image vaší značky. Pokud budete každému klientovi prezentovat jinou image značky, může to být matoucí a poškodit vaši značku. Automatizace prodejních e-mailů tak může být skvělým způsobem, jak konzistentně prezentovat svou značku, aby vás zákazníci vnímali a zapamatovali si vás z úhlu, který se vaše značka snaží vykreslit.

Efektivní využívání zdrojů

Podpora automatizace prodeje zvyšuje produktivitu bez nutnosti najímat další zaměstnance. Můžete tak efektivně využít dodatečné zdroje k dalšímu zdokonalení svého produktu/služby. Bohužel mnoho podniků nevyužívá své zdroje efektivně, zejména když se jim daří. Nezapomeňte, že vaše firma může tyto zdroje vždy využít v horších časech, nebo je můžete využít k ještě větší péči o vaši značku.

Snadný proces nástupu

Automatizované procesy prodeje mohou efektivně uvést nové zaměstnance do tempa. Automatizované a řízené pracovní postupy/úkoly, například předem napsané e-maily/zprávy, umožňují novým zaměstnancům pochopit kvalitu portrétů značky.

Vyšší příjmy

Konečnou výhodou je, že zjednodušené pracovní postupy a automatizované úkoly se rovnají vyšším příjmům, protože váš tým je efektivnější a máte k dispozici automatizovaný prodejní trychtýř.

Bonusový tip

Automatizace je skvělý způsob, jak zlepšit každodenní pracovní postupy a produktivitu vašeho prodejního oddělení. Příliš mnoho automatizace však může být kontraproduktivní. Pokud se vaše firma snaží automatizovat většinu úkolů, mohou se zprávy stát robotickými a neosobními, což zákazníci téměř okamžitě poznají. V důsledku toho může dojít ke snížení konverzního poměru a dokonce k poškození pověsti vaší značky. Pokud však dokážete automatizaci chytře začlenit do procesu prodejního trychtýře, můžete své podnikání pozvednout na vyšší úroveň. Klíčem k úspěchu je, abyste se ujistili, že přidáváte drobné osobní prvky, jako je například jméno zákazníka.

Jak může LiveAgent automatizovat některé vaše prodejní procesy?

E-mailové šablony

Šablony e-mailů je funkce v aplikaci LiveAgent, která umožňuje vytvářet univerzální e-maily vhodné pro všechny kontakty, například zapomenuté heslo nebo kontrolní e-mail o prodeji. LiveAgent navíc umožňuje používat automatizační pravidla pro e-maily a personalizovat je podle informací z vašeho CRM. Kromě toho mohou agenti e-maily snadno upravovat, protože je k dispozici vestavěný WYSIWYG editor, nebo můžete e-maily formátovat také v HTML, pokud tomu dáváte přednost.

Potřebujete pomoci s vytvořením e-mailové šablony? Podívejte se na naše bezplatné nápady na šablony prodejních e-mailů.

Pravidla

Pravidla automatizují pracovní postupy prostřednictvím pravidel SLA, času a akcí. LiveAgent poskytuje tuto funkci, aby se vaši agenti mohli během dne soustředit na naléhavější úkoly.

Příklad automatizace prodeje

Pravidla umožňují automatizovat vytvořené e-mailové šablony. Pokud například chcete odesílat kontrolní e-maily o prodeji v určitý čas, provedete to nastavením časového pravidla v aplikaci LiveAgent. 

CRM

CRM je zkratka pro řízení vztahů se zákazníky. LiveAgent nabízí integraci CRM pro zlepšení služeb zákazníkům a prodejní komunikace. Protože jsou všechna data o zákaznících na jednom místě, je snadné komunikovat a automatizovat zdlouhavé procesy. Například při vytváření šablon následných prodejních e-mailů můžete zprávy snadno personalizovat přidáním jména zákazníka.

Ještě neznáte LiveAgent?

LiveAgent je funkčně bohaté řešení helpdesku, které sleduje, automatizuje a podává zprávy. Systém shromažďuje veškerou příchozí komunikaci do jednoho rozhraní, takže zaměstnanci nemusí přepínat mezi mediálními platformami, aby zodpověděli všechny dotazy. Přenáší dotazy zákazníků z médií, jako je e-mail, Instagram, Facebook, Viber, fórum a další. Navíc poskytuje funkce automatizace zákaznického servisu, jako je automatická distribuce tiketů, IVR nebo automatické zpětné volání.

Ready to try LiveAgent?

Try out LiveAgent for free and take your customer service and sales to the next level.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Ready to try LiveAgent?
Slido green logo
Zpět na Akademii Vytvořit bezplatný účet

Naše stránky využívají cookies. Pokračováním souhlasíte s využitím cookies, jak je podrobně popsáno v Bezpečnostní zásady a soubory cookies.